בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

האתר הכי טוב

 
   דף הבית    תמונות זוהרות    תמונות    קלאב פינגווין    ליטל פייטר 2 קודים    פורום פיינגווין
   פורום ליטל פייטר    רמות האתר    טעות    פורום משחקי קלאב    תחרות המהירות!!!    סקר התחרות
   הורדת דמויות לליטל פייטר    סרטוני ליטל פייטר ודמות אחת להורדה    מתקפות של ליטל פייטר    נשקים לליטל פייטר    גרסאות מומלצות    גרסאות פנאי
   השאלה העולמית    פורום השאלה העולמית!!!!    http://www.2all.co.il/SiteRanking.asp?a=105429    משחקים להורדה 1    משחקים להורדה 2    משחקים להורדה 3
   משחקים להורדה 4    משחקים להורדה 5    משחקים להורדה 6    משחקים להורדה 7    משחקים להורדה 8    משחקים להורדה 9
   משחקים להורדה 10    לא להכנס!!    משחקים להורדה 11    העכבר הנחמד    משחקים להורדה 12    איך לדעת שאתה ישראלי?
   משחקים להורדה 13    משחקים להורדה 14    משחקים להורדה 15    צחוקים!!    מתיחות    תוכנות להורדה
   באנרים    להעביר את הזמן    אנימציות ליטל פייטר    סרטונים מצחיקים    משחקים און ליין 1    משחקים און ליין 2
   משחקים און ליין 3    משחקים און ליין 4    חג המולד    חג הפיסטה    חג פטריק הקדוש    אנימציות
   קלאב פינגווין בעיברית    נסתרים    קניות ללא ממבר    קטלוגים    תיאטרון    PIN
   פאפלים    מסיבת ה1000+פרס    ה-י-ש-ר-ד-ו-ת 2!    להקת התחפושות של האתר!!!    העיתון בקלאב!!!    הספרים הדומים
   פורום תקלות    מספרי טלפון של מפורסמים!!!!    הדף הנעלם!    מגלה עתידות!    הכנת משחקי מחשב!!!!    10 דרכים ל...
   קיפולי נייר    גלעד שליט    ארצות בשידור חיי    שאלונים +באנר    רקעים למחשב!    אשליות אופטיות
 
    דף הבית
    תמונות זוהרות
    תמונות
    קלאב פינגווין
    ליטל פייטר 2 קודים
    פורום פיינגווין
    פורום ליטל פייטר
    רמות האתר
    טעות
    פורום משחקי קלאב
    תחרות המהירות!!!
    סקר התחרות
    הורדת דמויות לליטל פייטר
    סרטוני ליטל פייטר ודמות אחת להורדה
    מתקפות של ליטל פייטר
    נשקים לליטל פייטר
    גרסאות מומלצות
    גרסאות פנאי
    השאלה העולמית
    פורום השאלה העולמית!!!!
    http://www.2all.co.il/SiteRanking.asp?a=105429
    משחקים להורדה 1
    משחקים להורדה 2
    משחקים להורדה 3
    משחקים להורדה 4
    משחקים להורדה 5
    משחקים להורדה 6
    משחקים להורדה 7
    משחקים להורדה 8
    משחקים להורדה 9
    משחקים להורדה 10
    לא להכנס!!
    משחקים להורדה 11
    העכבר הנחמד
    משחקים להורדה 12
    איך לדעת שאתה ישראלי?
    משחקים להורדה 13
    משחקים להורדה 14
    משחקים להורדה 15
    צחוקים!!
    מתיחות
    תוכנות להורדה
    באנרים
    להעביר את הזמן
    אנימציות ליטל פייטר
    סרטונים מצחיקים
    משחקים און ליין 1
    משחקים און ליין 2
    משחקים און ליין 3
    משחקים און ליין 4
    חג המולד
    חג הפיסטה
    חג פטריק הקדוש
    אנימציות
    קלאב פינגווין בעיברית
    נסתרים
    קניות ללא ממבר
    קטלוגים
    תיאטרון
    PIN
    פאפלים
    מסיבת ה1000+פרס
    ה-י-ש-ר-ד-ו-ת 2!
    להקת התחפושות של האתר!!!
    העיתון בקלאב!!!
    הספרים הדומים
    פורום תקלות
    מספרי טלפון של מפורסמים!!!!
    הדף הנעלם!
    מגלה עתידות!
    הכנת משחקי מחשב!!!!
    10 דרכים ל...
    קיפולי נייר
    גלעד שליט
    ארצות בשידור חיי
    שאלונים +באנר
    רקעים למחשב!
    אשליות אופטיות

 

 

ברוכים הבאים למדריך לבניית משחקים עם התוכנה GAME MAKER בעברית!

 

תוכן ענייניים:

1.           הקדמה

2.           המשחק הראשון: מצא את היציאה!

1.הוספת תמונות או אנימציות

2.הוספת אובייקטים והכרת "אירועים" ופעולות

3.הוספת שלבים

4.הוספת רקע למשחק

5.הוספת רקע לשלב

6.הוספת אובייקט לשלב

7.שינוי הגדרות החדר

8.העברת חדרים

9.הוספת מצלמת מעקב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקדמה

האם תמיד רציתם לבנות משחקי מחשב? אם כן, זהו המקום! אני, יסמין קינג, אנסה ללמד אותכם ככל שביכולתי. את המשחקים תבנו עם התוכנה המופלאה GAME MAKER

את התוכנה אפשר להוריד מכאן:

http://www.gamemaker.nl/download/gmaker50.exe

 

GAME MAKER היא תוכנה מצוינת שנותנת אפשרות לבנות משחקי מחשב. לעשות משחקים עם התוכנה זה כיף גדול!

תוכלו להכניס למשחקים שלכם תמונות, קולות, מוזיקות, אנימציות ועוד מלא דברים בקלות רבה!! לתוכנה יש שפת תיכנות משלה אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם מכיוון שיש מלא פעולות מוכנות ומיוחדות שאיתם תוכלו לבנות משחקים בקלות. GAME MAKER היא תוכנה חופשית! (: אפילו תוכלו למכור את המשחקים שבניתם!(מומלץ לעלות את המשחק לאינטרנט כדי שאנשים יורידו ויהינו) כשתורידו את התוכנה תקבלו איתה גם קולות ומוזיקות ודמויות כדי שתוכלו לעשות את המשחק שלכם.

במדריך אתם תלמדו תוך כדי בניית המשחקים.

תמיד תוכלו להוריד דוגמאות, לדבר עם אנשים על בניית משחקים, להיכנס לאתרים של אנשים שבנו משחקים והכל באתר של התוכנה:

http://www.gamemaker.nl/

לפני שתתחילו לקרוא את המדריך, תיקחו לתשומת לבכם שאני כתבתי כאן איך לעשות משחקים בסיסיים שאיתם תלמדו את בסיס התוכנה, לאחר שתקראו את כל מה שכתבתי ותבינו, תוכלו לעשות משחקים מורכבים יותר. אני רשמתי את מה שאני יודע בבניית משחקים. בהצלחה!

 

 

 

 


במשחק זה נעשה דברים בסיסיים. נעשה דמות הולכת ע"י לחיצת החצים בתוך מבוך והיא צריכה למצוא יציאה מהמבוך. במשחק נעשה 3 שלבים (אם אתם רוצים תוכלו לעשות עוד). בואו נתחיל בלהכניס אנימציות\תמונות.

1:הוספת תמונות או אנימציות

כדי להוסיף תמונה או אנימציה, נלחץ על האיור עם הצורות הצבעוניות שמופיע למעלה בסרגל הכלים:

 

 

לזה קוראים SPRITE. הלחצן הזה הולך להיות החבר הכי טוב שלכם במהלך הכנת המשחק. כאשר לחצנו על לחצן להוספת SPRITE הופיע חלון וכתובית בצד שמאל:

 

הכתובית בצד 0 SPRITE היא השם של הSPRITE. כדי לשנות את השם, כתבו בריבוע שלידו מופיע הכתובית :NAME

נקרא לה: sababa. רצוי לכתוב באנגלית מכיוון שאם תכתבו בעברית, יהיו בעיות במשחק. לאחר שקראנו לה סבבהJ נעלה תמונה או אנימציה מהמחשב (תוכלו להשתמש באוסף האנימציות והתמונות שקיבלתם עם התוכנה). כדי לעלות קובץ של תמונה למשחק, לחצו על LOAD SPRITE ואז יופיע חלון שבוא אתם תסיירו במחשב ותעלו תמונה למשחק. לאחר שהעלתם את התמונה, לחצו OK.

וזה מה שאתם צריכים לקבל:

 

אנחנו נלמד עוד על הSPRITE בהמשך. עכשיו נתחיל לעבוד על האובייקטים.

2: הוספת אובייקטים והכרת "אירועים" ופעולות

האובייקטים הם הדמויות והם יצטרכו לעשות פעולות שאתם תחליטו. בלעדיהם, לא תוכלו לשחק...

עכשיו נעבוד על האובייקט של SABABA. כדי ליצור אובייקט חדש לחצו על האיור עם העיגול הכחול שבסרגל הכלים:

 

 

כאשר תלחצו על העיגול הכחול להוספת אובייקט, הופיע חלון וכתובית בצד שמאל:

נקרא לאובייקט SABABA גם אבל אם אתם רוצים תוכלו לקרוא לזה איך שאתם רוצים. לאחר מכן, נתאים לאובייקט את הSPRITE המתאים לו כדאי שיראו את הדמות "סבבה" במשחק. כדי להתאים לו  SPRITE צריך ללחוץ על המלבן שבתוכו כתוב <no sprite>:

 

כשתלחצו, תופיע רשימה שבה יופיעו כל התמונות שהכנסתם למשחק. תבחרו בSABABA.

 

אם לא תתאימו SPRITE לאובייקט, לא תראו את האובייקט במסך אבל הוא עדיין יהיה פעיל.

זה מה שצריך להיות לכם לעכשיו:

עכשיו נתחיל לתכנת את סבבהJ

בכל אובייקט יש פקודות שאומרות לו מה לעשות ומתי לעשות.

אנחנו צריכים עכשיו לעשות את סבבה שיזוז כשנלחץ על החיצים. כדי לעשות זאת צריך לבחור את האירוע המתאים EVENT

בתוכנה יש כל מיני אירועים:

*                       זה אירוע שאומר "מה יקרה כשהאובייקט נוצר בשלב?"

*                      זה אירוע שאומר "מה יקרה כשהאובייקט מושמד בשלב?"

*                       זה אירוע שאומר "מה יקרה כשנגמר הזמן?" נלמד על זה בהמשך.

*             זה אירוע שאומר "מה יקרה בזמן שהאובייקט

קיים בשלב?"            

כלומר, בזמן שהאובייקט מופיע במסך הוא עושה פעולות.

*                    זה אירוע שאומר "מה יקרה כשהאובייקט נוגע באובייקט אחר?"

          זה אירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן לוחץ על    

       מקש כלשהו במקלדת?"

            זה אירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן לוחץ על

       לחצן בעכבר?"

             זה אירוע שבו יש כל מיני אירועים כמו "מה קורה

       אם האובייקט מחוץ לשלב?" או "מה קורה לשלב (שבו

       נמצא האובייקט) כשהוא מתחיל?"

            זה לא אירוע. על זה אני אסביר בהמשך.

  

         זה אירוע שדומה לאירוע KEYBOARD

                    רק שאירוע זה מפעיל פעולות רק פעם אחת

                    כשלוחצים על מקש לחיצה ארוכה

                    וKEYBOARD מפעיל פעולות ללא הפסקה עד

                    אשר שהשחקן מפסיק ללחוץ על המקש.

       זה אירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן "ישחרר" את

                    את המקש שעליו לחץ?"

   

אנחנו רוצים ש"סבבה" האובייקט יזוז במסך כאשר לוחצים על החיצים. כדי לעשות זאת צריך להוסיף לאובייקט אירוע של לחיצת מקש במקלדת.

בחלון האובייקט יש כפתור שכתוב בו ADD EVENT:

לחצו עליו. לאחר שלחצתם עליו יופיע חלון עם כל האירועים שהזכרתי:

נבחר KEYBOARD

עכשיו יופיע חלון עם מלא שמות של מקשים במקלדת:

נלחץ על <Left> שהוא מסמל את החץ שפונה שמאלה.

כשנלחץ, יעלם החלון עם האירועים ותופיע כתובית <Left> בתוך המלבן:

זה אומר שנוסף לאובייקט האירוע שאומר "מה יקרה כהשחקן ילחץ על החץ השמאלי?"

עכשיו אנחנו צריכים לעשות את מה שיקרה.

אנחנו צריכים ש"סבבה" יזוז שמאלה לשם כך נוסיף את הפעולה שתזיז את "סבבה".

בצד ימין, של האובייקט תראו מן כרטיסים שבהם מופיעות כתוביות:

מה שכרגע יש לכם זה:

MOVE

1MAIN

2MAIN

CONTROL

DRAW

SCORE

CODE

(בתמונה ששמתי יש עוד כרטיסיות שאין לכם, אל תתייחסו לזה

זה לא חשוב.)

 

כרטיסיות אלה נקראות "ספריות" LIBRARIES

לכל ספרייה יש שם ובכל ספרייה יש גם פעולות.

כרגע הספרייה שפתוחה לכם, לפי מה שאני חושב, היא MOVE

ספרייה זו מכילה פעולות להזזת האובייקט בכל מיני דרכים. אנחנו צריכים פעולה שתזיז את "סבבה" שמאלה.

הפעולה שמתאימה להזזת דברים היא עם הסמל הבא:

* 

כדי להוסיף אותה לתוך האירוע, צריך לסחוב אותה לתוך המלבן האמצעי הריק ואז ל"שחרר" אותה בתוך הריבוע.

כשתפילו את הפעולה לתוך הריבוע, יופיע חלון עם חצים:

זהו חלון המאפיינים של הפעולה. מה שכרגע אנחנו צריכים שסבבה יזוז שמאלה אז לחצו על החץ השמאלי.

לאחר מכן נבחר את המהירות בו סבבה יזוז, נבחר 4 אז כתבו 4 בSPEED:

וזה מה שצריך לצאת לכם:

לאחר מכן לחצו OK.

לבינתיים עשינו שסבבה יזוז שמאלה כאשר לוחצים על החץ השמאלי שבמקלדת.

עכשיו מה שנותר לעשות זה שיזוז ימינה כשלוחצים על החץ הימיני, יזוז למעלה כשלוחצים על החץ שפונה מעלה ושיזוז מטה שלוחצים על החץ שפונה מטה. זה לא מסובך בכלל. עשו אותו דבר רק הוסיפו את האירועים UP, DOWN ו RIGHT

ובהם תשימו את הפעולה שמזיזה את האובייקט רק אל תשכחו לכתוב בSPEED: 4 וללחוץ על החצים המתאימים לאירועים. כשתסיימו לחצו OK.

זה מה שצריך להיות לכם כשתסיימו:

כדאי לבדוק אם סבבה עובד בסדר, צריך להריץ את המשחק.

לחצו על החץ הירוק שבסרגל הכלים שלמעלה:

 

כשזה יפעיל את המשחק, תופיע הודעה!

הודעה זאת אומרת שלמשחק אין שלבים!

זה הזמן לעשות שלבים למשחק!

לחצו OK בהודעה.

3: הוספת שלבים

כדי להוסיף שלב חדש למשחק, לחצו על הסמל הריבוע שבסרגל הכלים שלמעלה:

כשתלחצו עליו, יופיע חלון עם הרבה ריבועים:

חלון זה נקרא "חדר" ROOM

החדרים הם השלבים במשחק.

אנחנו נלמד עכשיו על בניית שלבים!

אם תלחצו על כפתור ההרצה (החץ הירוק שבסרגל הכלים), יופיע חלון אפור. זה משום שעוד לא שמנו כלום בשלב. בתוך החדרים יש מן כרטיסיות שראינו באובייקט:

בכל כרטיסייה יש את האפשרויות לבניית השלב:

BACKGROUNDS- בכרטיסייה זו, יש אפשרות לשים לשלב רק תמונת רקע.

 

 

 

4: הוספת רקע למשחק

 אם אתם רוצים לשים לשלב תמונת רקע, עליכם להוסיף למשחק תמונת רקע ע"י לחיצה על הסמל עם הנוף שבסרגל הכלים:

כאשר תלחצו יופיע חלון:

זהו חלון להוספת תמונת רקע לשלב. כדי לעלות רקע, לחצו על LOAD BACKGROUND:

לאחר מכן יופיע חלון שבו תסיירו במחשב שלכם כדי למצוא תמונה בשביל המשחק שלכם. בחרו תמונה(תוכלו להשתמש באוסף הרקעים שקיבלתם עם התוכנה). לאחר מכן שבחרתם, לחצו OK.

 

אם אתם רוצים לערוך את התמונה שבחרתם, לחצו על EDIT BACKGROUND

 

 

עכשיו כשהוספתם למשחק תמונת רקע, זה הזמן להוסיף לשלב תמונת רקע!

5: הוספת רקע לשלב

חזרו למאפייני ה"חדר" ולחצו על הכרטיסייה BACKGORUNDS

זהו חלון הרקעים:

ולהלן כל מיני אפקטים לרקע:

1. כש DRAW BACKGROUND COLOR מופעל, החדר יהיה צבוע בצבע. את הצבע אפשר לבחור ע"י לחיצה על BACKGROUND COLOR.

2. זו היא מערכת איתה תוכל לשים תמונת רקע בשלב. אם אתה צריך שתי תמונות רקע בשלב או יותר, אז אתה לוחץ על עוד BACKGROUND שברשימה ואז לוחץ עושה את מאפייניו. מתכנת התוכנה נתן אפשרות רק ל8 רקעים ולא יותר!

3. כשVISIBLE WHEN ROOM STARTS מופעל, אז הרקע יופיע. בלי זה אין רקע!

4. כשFOREGROUND IMAGE מופעל, תמונת הרקע תהיה גבוהה מהכל, כלומר כל הדברים שיהיו בשלב, לא יופיעו כי תמונת הרקע מסתירה אותם.

5. בחלון זה אתה בוחר את תמונת הרקע.

6. כשTILE HOR מופעל, תמונת הרקע תופיע במאוזן ברצף.

כש TILE VERT מופעל, תמונת הרקע תופיע במאונך ברצף. אם שתיהם מופעלים, אז תמונת הרקע תופיע בכל השלב. אם שתיהם מכובים, תמונת הרקע תופיע בשלב אבל היא לא תהיה מפורסת בשלב.

7. X ו Y זה הגובה והרוחב של מיקום התמונה בשלב. אתם יכולים להזיז את התמונה ע"י שינוי המספרים.

8. HOR SPEED הוא מהירות של תמונת הרקע. אם אתם כותבים למשל 5, הרקע יזוז ימינה במהירות 5. אם תעשו למשל 3-, הרקע יזוז שמאלה במהירות 3.

VERT SPEED הוא אותו דבר כמו HOR SPEED אבל, רק שהוא מזיז את הרקע למעלה ולמעטה. 

אנחנו לא צריכים עוד רקעים או להזיז את הרקע בשביל המשחק. אנחנו צריכים שהרקע יופיע במשחק

הנה ההגדרות המתאימות שאנחנו רוצים:

  

 

 

 

 

 

 

אני רוצה שתסתכלו ותבינו את זה, כדי שתעשו את ההגדרות שאתם רוצים בעתיד.

לאחר שעשיתם זאת, לחצו OK ואז הריצו את המשחק.

כעת אתם רואים את הרקע!

עכשיו נשים את סבבה, האובייקט שלנו.

6: הוספת אובייקט לשלב

סגרו את המשחק, חזרו לחדר, בכרטיסיות בחרו בOBJECTS

אחרי זה לחצו על החלונית הקטנה שכתוב בה <delete>

כשתלחצו, תופיע רשימה של אובייקטים. כרגע יש לנו רק את סבבה. בחרו בסבבה. כשתלחצו על סבבה, הSPRITE של סבבה תופיע:

 

עכשיו אתם יכולים לשים את סבבה בתוך השלב. לחצו במקום כלשהו בתוך השלב, וסבבה יופיע!

עכשיו לחצו על OK

ואז הריצו את המשחק. אם סבבה זז לכם כשאתם לוחצים על החצים אז זה עובד טוב! אבל, הוא לא עוצר כשאני עוזב את המקש. את זה אפשר לתקן בקלות!!! סגרו את המשחק, כנסו למאפייני האובייקט, הוסיפו אירוע של KEYBOARD

ובחרו:<no key>

אירוע זה אומר "מה יקרה אם השחקן לא לוחץ על שום לחצן במקלדת?". בתוכו תוסיפו את הפעולה שהשתמשנו בה להזזת האובייקט. בתוכה אל תבחרו בשום חץ, תבחרו בריבוע האמצעי:

ובמהירות,SPEED, כתבו 0.

עכשיו לחצו OK ואז עוד פעם OK ואז הריצו את המשחק.

עכשיו זה עובד כמו שצריךJ.

עכשיו נוסיף קירות. קירות זה לא בעיה בכלל. הוסיפו  SPRITE חדש, בחרו תמונה קטנה מהאוסף שקיבלתם עם התוכנה, והוסיפו למשחק. נקרא לתמונה WALL.

עכשיו הוסיפו אובייקט חדש וקראו לו wall. לאובייקט זה נתאים את התמונה של הקיר ונסמן את SOLID.

אם SOLID מופעל אז זה עושה את האובייקט מוצק. כל אובייקט שיזוז ויפגע בו יעצור. עכשיו לחצו OK.

חזרו לאובייקט "סבבה" והוסיפו אירוע     COLLSION ואז יופיע חלון עם אובייקטים. נבחר בwall. עכשיו נוסף לאובייקט אירוע שאומר "מה יקרה אם סבבה יגע בקיר?". הוסיפו את הפעולה שהשתמשנו בה להזיז את סבבה. בתוכה תעשו את ההגדרות של הפעולה בדיוק כמו של האירוע <no key>.

עכשיו חזרו לחדר, לחצו על כרטיסיית OBJECTS ובחרו את wall  ועכשיו תתחילו לעשות מבוך, אבל! יש משהו מוזר!

הקירות עומדות אחת על השנייה וזה נראה מגעיל וקשה לבנות ככה את השלב! הכל בגלל הריבועים שמחלקים את השלב. ריבועים אלה נקראים GRID.

בזכות זה אתם יכולים לשים את האובייקטים וכל הדברים האחרים. אתם צריכים שהתמונה תיכנס בדיוק בכל ריבוע. אין בעיה! קל! לחצו על כרטיסיית הגדרות SETTINGS.

7: שינוי הגדרות החדר

בהגדרות תחליטו מה שם השלב, מה גודל השלב, מה מהירותו, ועוד! וכמובן לשנות את גודל הריבועים לגודל SPRITE של wall. כדי לראות מה גודל התמונה, לכו לSPRITE של wall.

ושמה תראו מה גודלו:

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

WIDTH אומר מה הרוחב.

HEIGHT אומר מה הגובה.

עכשיו אם למשל הרוחב 20 והגובה 30 אתם רושמים בהגדרות החדר, בהגדרות של GRID

X הוא הרוחב וY הגובה. לאחר שסידרנו לפי גובה ורוחב, הקירות הישנות ששמנו בחדר לא מסודרות כמו שצריך. כדי למחוק אותם לוחצים לחיצה ימנית ומוחקים או שמוחקים פשוט את כל האובייקטים שבשלב ע"י הלחצן CLEAR

שנמצא בכרטיסיית OBJECTS. לאחר שסידרנו את הקירות:

נלחץ על OK ונריץ את המשחק.

אם האובייקט עוצר כשהוא נוגע בקיר אז עשיתם מצויין!

עכשיו נעשה עוד 2 שלבים או יותר. נשנה את ההגדרות בכל שלב. בשלב השני נעשה את גודלו:

WIDTH:1000

HEIGHT:1000

ואז  נבנה מבוך ובמבוך נשים את סבבה.

כשתיגמרו את המבוך אתם בטח תירצו לשחק בו, אבל הוא חדר שני! המשחק תמיד מתחיל מהחדר הראשון! לשם כך נוסיף למשחק SPRITE

8: העברת חדרים

התמונה תהיה בשביל אובייקט  שנקרא לו “finish”. לשם כך נוסיף תמונה מתאימה, ונקרא לSPRITE “finish”. לאחר מכן, נוסיף אובייקט חדש. לאובייקט נקרא: finish. באובייקט זה לא יהיה שום אירוע. עכשיו חזרו לאובייקט סבבה ואז הוסיפו את האירוע COLLISION  ותבחרו ב FINISH

להזכירכם, אירוע זה אומר "מה יקרה אם האובייקט סבבה יגע באובייקט סיום?".לתוך האירוע הוסיפו את הפעולה שמעבירה את השחקן לשלב הבא:

* 

פעולה זאתי נמצאת בספרייה 1MAIN.      

כשתוסיפו את הפעולה הזאת יופיע חלון:

 

 

בחלונית שלידה כתוב TRANSITION אתם בוחרים את האפקט שבו יופיע השלב.

אני רוצה להוסיף משהו לגבי פעולה זאת: אם אתם תהיו בשלב האחרון ובו תעברו לשלב הבא, המשחק יוציא הודעה שתאמר שאי אפשר לעבור לשלב הבא אחרי האחרון, אחרי האחרון אין עוד שלב. לשם כך עלינו לשנות מזה:

לזה:

כל הפעולה הזאת עושה שאם החדר הבא קיים, אז השחקן עובר לשלב הבא ואם החדר הבא לא קיים, אז המשחק נגמר.

 

פעולות חדשות

*  שואל "אם החדר הבא קיים, מה לעשות?". נמצא בספריית main1

*                 פותח בלוק של פעולות. נמצא בספריית control

*                 סוגר בלוק של פעולות. נמצא בספריית control

*       מעביר את השחקן לשלב הבא. נמצא בספריית main1

       עושה תוצאה "הפוכה" לשאלה. למשל: "אם השחקן עונה כן לשאלה?" אז רושמים מה שיקרה ואז שמים את הפעולה ELSE ואז רושמים מה שיקרה אם השחקן ילחץ לא לשאלה. נמצא בספריית control

       סוגר את המשחק. נמצא בספריית main2

 

לאחר ששמנו את הפעולות המתאימות, נלחץ אוקיי ואז נשים בכל חדר את האובייקט FINISH. לאחר מכן הריצו את המשחק ושחקו עד אשר אתם מסיימים את המשחק.

אם באחד השלבים קרה שסבבה יכול לצאת ולהיכנס למסך, אז יכול להיות שהשלב גדול יותר מהמסך שלכם. לשם כך מתכנת התוכנה הכניס אפשרות למצלמת מעקב.

   9: הוספת מצלמת מעקב

   כנסו לחדר שבו זה קרה ולחצו על כרטיסיית VIEWS.

כדי לעשות מצלמת מעקב תעשו שENABLE THE USE OF VIEWS שאם זה מסומן, מצלמות מעקב יהיו פעילות. תסמנו גם את VISIBLE WHEN ROOM START שאם זה מסומן, המצלמה הנוכחית שבחרתם (בין 8 המצלמות הזמינות לרשותכם) תהיה פעילה.

אנחנו כרגע משתמשים ב view 0

 עכשיו נעשה שכל פעם שהדמות תהיה קרובה לסוף המסך, המצלמה תזוז. בתוך HBOR VBOR כתבו 200

זה לדעתי המספר הכי טוב!

עכשיו כדי לסיים את המצלמה, בחרו את האובייקט שהמצלמה תעקוב אחריו. לחצו על <no object> שליד הכתובית

Object to follow:

ובחרו בסבבה

כעת הריצו את המשחק ותגיעו לשלב שבו הייתה הבעיה

אם המסך זז כשסבבה מתקרב לסוף המסך אז הצלחתם!

 

טוב זהו הסוף של פרק זה! אם נתקלתם בקשיים תוכלו לבדוק את הקובץ המשחק שהוספתי שמראה את כל מה שעשינו עד עכשיו. אני מקווה מאוד שנהניתם ושלמדתם! אם אתם רוצים ללמוד עוד דברים יותר מורכבים ולעשות משחקים יותר כיפים כנסו לאתר:

http://www.freewebs.com/gmisrael/

  היכנס לעריכת כותרת תחתונה לשינוי טקסט זה