בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

האתר לחומרי למידה בשילוב בחטיבת ביניים

 
 
    אתר הבית לשילוב וחינוך מיוחד
    על השילוב
    מקרא
    ספרות
    הסטוריה
    גיאוגרפיה
    מדעים
    אזרחות
    לשון והבעה

עבודה

 

בפתיחת הסיפור, הסופר מתאר את הגברת ליזל.

 

1.  בחר לענות על אפשרות א' או ב'

א.

כתוב במילים שלך כיצד מתאר הסופר את גברת ליזל.

ב.

השלם

        ·           הגברת ליזל הייתה נערה     __________

        ·           הגברת ליזל נולדה למשפחה __________

        ·           לגברת ליזל לא היו סיכויים להתחתן עם איש __________

        ·           הגברת ליזל התחתנה עם איש _________

        ·           בעלה של הגברת ליזל עבד  ב _________   ___________

 

2. מתח קו בסיפור תחת המשפטים המתארים את גברת ליזל.

3. השלם את הטבלה.

        ·           העתק לטבלה את המשפטים המתארים את המראה, מצבה הכספי ומצבה החברתי של הגברת ליזל.

 

 

                    תאורה של 

הגברת ליזל
המראה של הגברת ליזל

 

 

 

מצבה הכספי של הגברת ליזל

 

 

 

 

 

 

 

 

4. הקף את התשובה הנכונה.

        ·           בסיפור הקצר הפתיחה נותנת מידע על:

א.    המספר

ב.     הדמויות

ג.      שם הסיפור

 

        ·           בסיפור המחרוזת הפתיחה נתנה מידע על:

א.    הגברת פורסטייר

ב.     שר החינוך

ג.      הגברת ליזל.

 

בסיפור המחרוזת הגברת ליזל רואה דברים בדמיון, דברים שהייתה רוצה שיהיו לה, אך המציאות שונה ואין לה את הדברים שיש לעשירים.

 

5. השלם את הטבלה

        ·           כתוב את הדברים שיש לגברת ליזל במציאות.

        ·           כתוב את הדברים שהגברת ליזל רוצה ורואה בדימיון.

מציאות

דמיון

 

 

 

 

 

 

 

_________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________

6.     * צייר את הגברת ליזל על פי המראה שלה במציאות.

        ·           צייר את הגברת ליזל  על פי המראה שלה בדימיון.

 

7. בחר לענות על אפשרות א' או ב'

א. ענה על השאלות הבאות.

א.    מה אהבה הגברת ליזל יותר מהכל?

ב.     את מי סירבה הגברת ליזל לבקר?

ג.      מה היה מצבה הכספי של חברתה?

ד.     מדוע תמיד סבלה גברת ליזל כשחזרה מחברתה?

 ה. מה הביא בעלה של הגברת ליזל?

 ו. לאן הוזמנו בני הזוג ליזל?

 ז. מדוע לא שמחה הגברת ליזל לקבל את ההזמנה?

 ח. איזה שמלה הציע מר ליזל שאישתו תלבש?

 ט. מדוע גברת ליזל בכתה?

 י. מדוע מר ליזל התעצב ?

 

ב. הקף את התשובה הנכונה

        ·           מה אהבה הגברת ליזל יותר מהכל?

א.    אוכל טעים.

ב.     משרתים יפים

ג.      תכשיטים ובגדים יפים.

 

        ·            חברתה של הגברת ליזל הייתה:

א.    עשירה

ב.     ענייה

ג.      אישה פשוטה

 

        ·           מדוע סבלה הגברת ליזל לאחר הביקורים אצל חברתה?

א.    הגברת ליזל חזרה תמיד עם כאבי ראש.

ב.     הגברת ליזל הייתה מלאת קנאה בחברתה העשירה.

ג.      הגברת ליזל הייתה חולה לכן היא סבלה מהביקורים.

 

        ·           מר ליזל הביא בערב לאישתו:

א. הזמנה לנשף.

ב. הזמנה לישיבה.

ד.     הזמנה לארוחת ערב.

 

        ·           כיצד הגיבה הגברת ליזל כשקיבלה את ההזמנה?

א.    שמחה מאוד

ב.     הייתה מאושרת

ג.      לא רצתה להשתמש בה.

 

        ·            איזה שמלה הציע מר ליזל שאישתו תלבש?

א.    את השמלה החדשה.

ב.     השמלה שהיא הולכת איתה לתאטרון.

ג.      השמלה שקיבלה מהחברה שלה.

 

        ·           מדוע הגברת ליזל בכתה?

א.    מפני שלא היה לה מה ללבוש לנשף.

ב.     מפני ששמחה מאוד לקבל את ההזמנה.

ג.      מפני שלא יכלה ללכת לנשף.

        ·           מדוע מר ליזל התעצב?

א.    מפני שלא הוזמן לנשף.

ב.     מפני שאיחר הביתה.

ג.      מפני שאשתו סירבה ללכת לנשף.

 

8. הכן הזמנה חדשה לגברת ליזל.

        ·           נסה למצוא דרך שהגברת ליזל תהייה מרוצה.

        ·           כיצד פתר מר ליזל את הבעיה של אשתו?

 

 

 

 

 

9. ענה על אפשרות א' או ב'.

 

א. ענה על השאלות הבאות:

א.    מה מחיר השמלה, שגברת ליזל רוצה?

ב.     מה רצה מר ליזל לעשות עם ארבע מאות הפראנקים?

ג.       "יום הנשף הלך והתקרב והגברת ליזל הייתה מדוכאת, עצבנית ומודאגת.." וכל זאת אחרי שקנתה לה שמלה.

מדוע הגברת ליזל מדוכאת?

ד.     מה מציע מר ליזל לאשתו שתענוד על השמלה?

ה.    האם הסכימה הגברת ליזל לפתרון של בעלה?

ו.       מה מציע מר ליזל לאשתו בפעם השנייה?

 

ב.  * ענה נכון או לא נכון

        ·           תקן את המשפטים שאינם נכונים.

א.    מחירה של השמלה הוא ארבע מאות שקלים__________________

 

 

ב.     מר ליזל רצה לקנות כלב בארבע מאות הפראנקים______________

 

 

ג.      מר ליזל תכנן לצאת לצייד עם הרובה החדש, שרצה לקנות_________

 

 

ד.     הגברת ליזל הייתה מדוכאת, בגלל שלא היה לה תכשיט.__________

 

 

ה.    מר ליזל הציע לאשתו לקנות תכשיט יקר______________________

 

 

ו.       הגברת ליזל לא הסכימה לקנות תכשיט יקר___________________

 

ז. מר ליזל הציע לאשתו לקחת תכשיט מחברתה, הגברת פורסטייר _____

10. האם הגברת ליזל הלכה אל הגברת פורסטייר לבקש תכשיט?_____

 

11. סמן בסיפור את המשפטים המציינים, שגברת ליזל הלכה לחברתה.

12. איזה מחרוזת לקחה הגברת ליזל?

13. העתק את המשפט המציין איזה מחרוזת נלקחה?______________

 

 

 

14. הקף את התשובה הנכונה

        ·           הגברת ליזל  הייתה בנשף כמו:

א. שלגיה        ב. סינדרלה        ג. כיפה אדומה

 

15. סמן + על יד הדברים המשותפים לדמויות

 

סינדרלה

הגברת ליזל

מחסור בבגדים יפים ובתכשיטים

 

 

 

הזמנה לנשף

 

 

 בגדים ותכשיטים יפים בנשף

 

 

 

הנשים היפות בנשף

 

 

הנסיך רוקד עם היה בנשים

 

 

הנשים המבוקשות בנשף

 

 

 

16. מדוע הגברת ליזל צעקה, כשהורידה את המעיל?______________

 

 

17. בחר לענות על אפשרות א' או ב'

א.

        ·           מה עשה מר ליזל כדי למצוא את המחרוזת? ________________

 

 

 

 

ב. השלם (העזר במחסן המילים)

א.    חזר בדרך ש_________

ב.     הלך לתחנת ________

ג.      פרסם מודעה ב____________

ד.     הציע __________ למוצא

ה.    שאל בחברת ה_________

ו.       הלך לכל ________ שאפשר למצוא בו את המחרוזת.

 

  מחסן:  משטרה,  מקום,  עיתון ,  פרס

 

             עגלות, באו

 

 

 


 

 

18. ענה על אפשרות א' או ב'

א. ענה על השאלות:

א.    מה הזוג ליזל עשה, לאחר שלא נמצאה המחרוזת?____________

 

 

ב.     מה היה מחירה של המחרוזת החדשה?__________________

 

 

ג.      כמה כסף היה לזוג ליזל?_______________________________

 

ד.     מה הזוג ליזל עשה כדי להשלים את הכסף החסר?____________

 

 

ה. כיצד הגברת פורסטייר הגיבה, כאשר הגברת ליזל החזירה את המחרוזת?

 

 

 

ב.

     ענה נכון או לא נכון

     תקן את המשפטים שאינם נכונים.

 

א.    הזוג ליזל החליט לא להחזיר את המחרוזת._________________

 

 

ב.     מחירה של המחרוזת היה שלושים אלף פראנקים._______________

 

 

ג. לזוג ליזל היה כל הכסף עבור מחרוזת חדשה.___________________

 

 

ד. הזוג ליזל נזקק להלוואה, כדי לקנות מחרוזת חדשה._____________

 

 

ה.    הגברת פורסטייר כעסה על הגברת ליזל, מפני שלא ביקרה אותה.____

 

 

 

 

 

 

19. השלם את הטבלה.

א.    כיצד חיה הגברת ליזל בתקופה שהחזירה את ההלוואה.

ב.      כיצד חי מר ליזל בתקופה שהחזיר את ההלוואה.

 

חייה של הגברת ליזל

חייו של מר ליזל

למדה להכיר______________

 

עבד _______ וב_________

המשרתת _______________

 

כל חודש היה צריך להחזיר ______

עברה לגור _______________

 

 

למדה את עבודות הבית ______ את ה______, ______, _______,

_______את ה_______, ______

_______.

 

הייתה לבושה כאישה ________

 

 

 20. הקף את התשובה הנכונה.

        ·            כעבור כמה שנים החזירו את החוב?

א. חמש             ב. עשר             ג. שמונה

 

21. צייר את המראה של הגברת ליזל לאחר עשר שנים.

 

22. ענה על אפשרות א' או ב'

א.

 ענה על השאלות הבאות:

א. את מי פגשה הגברת ליזל ברחוב?_________________________

ב. למה הופתעה הגברת פורסטייר?__________________________

ג. מדוע הגברת פורסטייר לא זיהתה את הגברת ליזל______________

 

 

 

ב. הקף את התשובה הנכונה  

        ·           את מי פגשה הגברת ליזל ברחוב?

א.    מר ליזל

ב.     הגברת פורסטייר.

ג.      שר החינוך.

 

        ·           למה הופתעה הגברת פורסטייר

א.     היא הופתעה שאישה ענייה ניגשת אליה.

ב.     היא הופתעה לראות את הגברת ליזל.

ג.      היא הופתעה לראות את שר החינוך.

 

        ·           מדוע הגברת פורסטייר לא זיהתה את הגברת ליזל?

א. בגלל שהגברת ליזל נראתה עשירה.

ב. הגברת ליזל השתנתה מאוד.

ג. שתי התשובות נכונות

 

23. מה הגברת ליזל גילתה לגברת פורסטייר?_________________

 

 

מדוע הגברת פורסטייר הזדעזע?__________________________

 

 

 

 

24. חשוב !!! (ענה על א' או ב')

א.    מה תענה הגברת ליזל לגברת פורסטייר.?

ב.     מה תענה הגברת פורסטייר לגברת ליזל?

 

25. בחר לענות על אפשרות א' או ב'

א.

ענה על השאלות

א.  מה דעתך על האופי של מתילדה?______________________

 

 

 

ב. למתילדה היה "מזל טוב" או "מזל רע", הסבר ________________

 

 

ג.      חשוב !!! מה היה מונע את מצבה של מתילדה?_______________

 

 

ד.     האם מצבה של מתילדה נגרם לה מהאופי שלה או מהמזל שלה?_____

 

 

 

ב.

        ·           הקף את המילים המתארות את האופי של מתילדה.

 

צנועה,           אוהבת דברים יפים,          מסתפקת במועט

            רוצה יותר ממה שיש לה,          מתביישת בעצמה,

שמחה במה שיש לה,     רוצה שיהיה לה הכל.

 

        ·           הקף את המשפט הנכון

א.    למתילדה היה "מזל רע".

ב.     למתילדה היה "מזל טוב".

 

מתילדה נענשה מפני:

א.    לא הסתפקה במה שיש לה.

ב.     גנבה את המחרוזת מחברתה.

ג.      רקדה בנשף.

 

הסיפור מתאר:

א.    את האופי של מתילדה

ב.     את "המזל הרע" של מתילדה.

ג.      את האופי של מתילדה ואת "המזל הרע" שלה.

 

 

 

 

  26. א. לפניך משפטים

      ב. סדר את המשפטים לפי הסדר הנכון

 

 

           ___ערב אחד חזר בעלה הביתה ובידו מעטפה.

 

           ___היא רקדה בשגעון בגאוות הצלחתה.

 

          ___ לכי לגברת פורסטייר, שתשאיל לך תכשיט.

 


         ___ אין לי שמלה, ולכן לא אוכל ללכת לנשף.

 


         ___  קנו מחרוזת דומה לראשונה.

 


          ___ מתילדה המסכנה, המחרוזת הייתה מזויפת.

 


          ___ אין לי תכשיט לענוד על שמלתי.

 


          ___ אין לי את המחרוזת של הגברת פורסטייר.

 


          ___ בחרה תכשיט והלכה איתו הביתה.

 


           ___החזרתי לך מחרוזת אחרת, הדומה לראשונה.

 


         ___  חיי העוני נמשכו עשר שנים.
 
 
 
© כל הזכויות שמורות לורד בן יאיר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שמונה עיניים/ סופי עבדאללה - עבודה
 מילון למילים קשות
מחלחלת - חודר פנימה באיטיות
חש - הרגיש
פגיונות -פגיון- סכין קצרה
נרפה - חלש
חדל אונים - חסר כוח
טינה - כעס, שינאה
חיים שנגדעו באיבם - חיים שנסתיימו לפני הזמן
מבטים זורי אימה - מבטים מפחידים
מוגי לב - פחדנים
אימתנים - מפחידים (מלשון אימה - פחד)
חימה - כעס.
חלום מבעית - חלום מפחיד
 
  היכנס לעריכת כותרת תחתונה לשינוי טקסט זה