x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
           

  
Shomrey.Brit.kodesh@gmail.com             
   דף הבית     צור קשר    מעלת הברית    שידור חי    הרוחות מספרות    ימי השובבים
    ספרים דיסקים    סיפורים אמיתיים מהארגון    הברית והמזל    גלרייה     רבי אהרן ראטה זיע"א    תיקון הברית
   מעלת מזכה הרבים    עדויות של מתחזקים    אין אור אלא היוצא מהחושך    אין עצבות/קרי לילה    מעלת וסגולת הברית    לתרומות
   מדוע יש מחשבות רעות    איסור גויה    אין ייאוש בעולם    השואה מהי?    עצה טובה    לתרומות
   על הארגון    הברית עם האלוקים    חומרת פגם הברית    מעונין לקחת חלק?    עולמה של אשה    שיעורי וידאו
 
    דף הבית
    שיעורים לשמיעה
    מפעילות הארגון
    שידוכים בטהרת הקודש
    חדשות וכתבות הארגון
 
 
 
 
 

 
History of piety Aharon
named on him our group 

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית From Wikipedia, the free Encyclopedia

קפיצה אל: ניווט , חיפוש Jump to: navigation, search
רבי אברהם יצחק קאהן האדמו"ר הראשון מ"תולדות אהרן" Rabbi Avraham Yitzchak Kahn האדמו"ר first M"t Aharon Field "

חסידות תולדות אהרן היא חצר חסידית ירושלמית-הונגרית, המשתייכת ל חסידויות היישוב הישן . Piety is the history of Aharon Hasidic Yard Jerusalem - Hungarian, for that Hsidoiot old settlement. חסידות זו מחוברת אידאולוגית לדרכה של העדה החרדית ולשיטתה הבדלנית בהתנגדות חריפה ל ציונות . This charity is connected to ideological training of certification החרדית's opinion backlash in Hbdlnit to Zionism. היא מתאפיינת בשמרנות ובמגמה לשמר את הווי החיים של היישוב הישן ב ירושלים , באורח חיים קפדני, סגנון לבוש מיוחד ותפילה בקול רם. It is characterized by conservative trend of preserving the formation of life of the community in Old Jerusalem, a rigorous life, style, special clothing and prayer out loud. מעוז החסידות נמצא בשכונת מאה שערים בירושלים, ומנהיגה הנוכחי הוא הרב דוד קאהן . Ma'oz החסידות found in the Hundred Gates in Jerusalem, the current leader is Rabbi David Kahn.

תוכן עניינים Contents

[הסתרה]

[ עריכה ] היסטוריה [Edit] History

[ עריכה ] חבורת שומרי אמונים [Edit] a bunch of trust Top

איור של האדמו"ר הזקן רבי אהרן ראטה בעל "שומר אמונים" Illustration of האדמו"ר old Rabbi Aharon Rata owner "reserves of trust"

הרב אהרן ראטא שנודע בכינוי רבי אהרל'ה, תלמידם של הרב צבי אלימלך שפירא מבלוז'אב , הרב יהוסף ראטנבערג מקאסאני , הרב ישכר דב רוקח הנודע בכינויו המהרי"ד מ בעלזא , והרב ישראל הגר (אהבת ישראל) מ ויז'ניץ . הקים בשנת ה'תרפ"א -( 1924 ) את קהילת "יראי ה'" בעיר סאטמאר שב רומניה , מתוך מטרה לבנות בית יוצר ל אברכי עילית עובדי ה', שאין להם בעולמם אלא תורה ו תפילה . Rabbi Aharon Rata many Aharl known as' the Tlmidm of Rabbi Zvi אלימלך Shapira מבלוז 'father, Rabbi Yahusf Ratnbarg Mkasani, Rabbi Dov Rokach Iscr learned as Hmhari"d from Balza, and Rabbi Israel Hagar (love of Israel) from ויז' Nitz. Established In the Trf"a - (1924) the community, "Irai the" city of Satmar Sit Romania, of purpose to build a nursery for young man working the Elite ', but the world that do not have Torah and prayer. שיטתו היוותה למעשה מיזוג של מאפיינים שונים מדרכם של רבותיו. Shitto was actually merging of various characteristics of the gentlemen on their way. סביבו התקבצה קבוצה קטנה של צעירים צמאי דעת, אותם הוא הדריך לחיי פרישות וחינכם ל תפילה בהתלהבות ובקול רם. Gathered around a small group of young Tzmai to know, he guided them to celibacy Ohincm to pray loudly enthusiastic.

בשנת תרפ"ח -( 1928 ) עלה הרב אהרן ל ארץ ישראל , שם ייסד את בית מדרשו , 'אוהל אלימלך' על שם רבו ר' צבי אלימלך מבלוז'אב. מטעמי בריאות חזר ר' אהרן לאחר ארבע שנים לעיר סאטמאר, בהותירו אחריו גרעין של תלמידים הצועדים אחר דרכו הרעיונית. In Trf"h - (1928) Rabbi Aharon rose to the Land of Israel, where he founded the House demanded, 'אלימלך tent' in the name Rabbo R. Zvi אלימלך מבלוז 'father. For health back R. Aharon After four years the city of Satmar, leave behind nucleus of the students through a different conceptual הצועדים.

עקב שימת הדגש המיוחדת בקהילתו על ענית אמן בקול רם, שינה רבי אהרן בשנת ה'תרצ"ג את שם חבורת חסידיו ל שומר אמונים , זאת על פי מאמר חז"ל [1] : "פתחו שערים ויבא גוי צדיק שומר אמונים - אל תיקרי שומר אמונים אלא שאומרים אמן" . Due to the special emphasis given to the community responded Amen loudly, Rabbi Aharon sleep in the Trtz"g the name for a bunch of Hasidic reserves of trust, according to this article Haz"l [1]: "Open Exchange Tel righteous nation keeps trust - to תיקרי reserves of trust, but they say Amen. "

בשנת תרצ"ו - ( 1936 ) תבעה ממשלת גרמניה הנאצית את גירושם של כל הנתינים הזרים מ רומניה , סלובקיה ו הונגריה . במסגרת זו, גורש רבי אהרן (שהיה בעל נתינות הונגרית) להונגריה והקים את חצרו בעיר ברגסז , שם אף הוחלף שמה של החצר לחברת "שומרי אמונים". עם כיבושה של הונגריה על ידי הנאצים והחלת מוראות השואה על יהודיה , נמלט ה אדמו"ר מהונגריה והגיע ארצה עם בני משפחתו, ביניהם בנו וחתנו – האדמו"רים לעתיד. עם הגיעו ארצה חיזק את קהילתו הקטנה והעמיק את יסודותיה. In Trtz"o - (1936) Tbah government of Nazi Germany in the deportation of all foreign Hntinim from Romania, Slovakia and Hungary. In this framework, was deported Rabbi Aharon (who was the owner of Hungarian nationality) established in Hungary in the Htzro Bergsz, there was also the name of the yard to the "Top of trust." conquered with Hungary by the Nazis applied the provisions of the Holocaust on the Jewish, escaped the אדמו"ר came to Hungary with his family wants, including the marriage of his son - האדמו"ר s future. aliyah were reinforced with the small community deep the foundations .

בו' ב ניסן ה'תש"ז - ( 1947 ) בעיצומה של טחינת ה קמח ב ריחיים של יד, לאפיית ה מצות לקראת חג ה פסח המתקרב, נפטר רבי אהרן, כשהוא בן 52 בלבד. Which in Nissan the Ts"z - (1947) Progress of the grinding flour on Rihiim of hand, baking the matzot towards the holidays the Passover Hmtkrb, Rabbi Aharon died, when he was only 52 years old.

[ עריכה ] קהילת תולדות אהרן [Edit] Community history Aharon

כשנה לאחר פטירתו של רבי אהרן, התפלגה חבורת "שומרי אמונים" לשתים. Years after his death of Rabbi Aharon, a bunch of distribution "Top of trust" sixfold. חלק מהתלמידים בחרו בבנו הרב אברהם חיים ראטה לאדמו"ר, והחלק האחר בחר בחתנו הרב אברהם יצחק קאהן , כאשר את בית המדרש ירש הבן. Some of the students chose his son Rabbi Avraham Chaim Rata לאדמו"ר, and some choose marriage Rabbi Avraham Yitzchak Kahn, when the Beit Midrash Hirsch son.

האדמו"ר רבי אברהם יצחק קאהן עם בנו הבכור רבי שמואל יעקב בכניסה לבית הכנסת הישן של חסידות "תולדות אהרן". האדמו"ר Rabbi Avraham Yitzchak Kahn with elder son Rabbi Shmuel Yaacov at the entrance to the synagogue of the old charity, "History of Aharon."

החתן, הנודע גם בכינוי בעל "דברי אמונה" על שם ספרו בחסידות, הקים את חצרו, בבית שכור בפאתי שכונת מאה שערים , (כיום ניצב במקום זה בית המדרש הגדול של חסידות תולדות אברהם יצחק ). The groom, also known as a "words of faith" in the name of ספרו charity, established Htzro, at leased Bfati neighborhood hundred gates, (now vertical instead of Beit Midrash of Avraham Yitzhak history of charity). פילוג זה היווה חידוש בקרב בני החבורה, שכן האדמו"ר רבי אברהם יצחק היה תלמידו של רבי יואל טייטלבוים מ סאטמאר , שנודע בהתנגדותו החריפה לדרכו החדשה של רבי אהרן ראטה, אך עם קבלת המנהיגות על ידי האדמו"ר החדש, חלה התקרבות רבה בין שתי החסידויות, שנבעה ישירות מיחסם הקרוב של הרב ותלמידו. This renewal was split among members החבורה, since האדמו"ר Rabbi Avraham Yitzhak was a student of Rabbi Yoel Teitlboim from Satmar, known Vatngdoto backlash new way of Rabbi Aharon Rata, but upon leadership by האדמו"ר new, has a great convergence between the two Hhsidoiot, exposed directly to the nearest will block the student, Rav.

בשנת ה'תשי"ב -( 1952 ) פתח רבי אברהם יצחק ישיבה, זאת לאחר הפצרות מרובות מצד תלמידו הרב דניאל פריש , שאף העניק לה את השם 'תולדות אהרן' על שמו של האדמו"ר הזקן, רבי אהרן. In the Tshi"b - (1952) Open Rabbi Avraham Yitzhak Yeshiva, after multiple Hftzrot by student Rabbi Daniel פריש, that gave her the name 'history of Aharon, the name of the האדמו"ר old man, Rabbi Aharon. עם הזמן קיבלה קהילתו של ה"דברי אמונה" את שמה של הישיבה והפכה ל חסידות תולדות אהרן , ב עגה הירושלמית ה יידישאית , השתרש שמה של החסידות כ"רֶבּ אהרל'אך", כלומר אנשי "רבי אהרל'ה". In time the community has received ה"ד clear faith, "the name of the meeting to charity and has become history Aharon, in dialect the Jerusalem Iidishait, the name of rooting החסידות C"r on Aharl 'but', which means the" Rabbi Aharl the ". כתוצאה מהקמתה של הישיבה והגידול הטבעי של בני החבורה, התרחבה החסידות והפכה מקבוצת תלמידים סגורה ומצומצמת, לקהילה מרשימה בעלת מוסדות קהילתיים מפותחים ובעלת השפעה מרובה ב עדה החרדית . As a result of the establishment of a meeting of the natural growth of החבורה, החסידות expanded into a limited group of students is closed, the community has an impressive community developed institutions and multi-effect in Ada החרדית. בתי מדרש של החסידות נפתחו גם ב ניו יורק שב ארצות הברית , תחת הנהגתם של בנו וחתנו. Midrash החסידות of houses have been opened in New York returned the United States, under the leadership of his son's marriage.

למרות הקפדתו הגדולה של האדמו"ר, על שמירת המסגרת המסורתית-בדלנית של החסידות, שכללה בין היתר מגורים בשכונותיה החרדיות הישנות של ירושלים כ; מאה שערים , בית ישראל , ו גאולה , הרי שמפאת התרחבותה של החסידות, הריבוי הטבעי ועליית מחירי הדירות ב ירושלים , נאלץ הוא, בשלהי תקופת כהונתו, להסכים להרחבת ריכוזי המגורים של חסידי "תולדות אהרן" לעיר בית שמש בה החלה בתחילות שנות התשעים של המאה הקודמת תנופת התפתחות של מגורים ל ציבור החרדי . Although Hkfdto of האדמו"ר, to maintain the traditional framework - the separatist החסידות, which included among other residential Bsconotih החרדיות of old Jerusalem as; hundred gates, house of Israel, and salvation, it is because of Htrhboth החסידות, the large number of natural increase in prices of apartments in Jerusalem , he had, at the end of the period of office, to agree to extend the residential concentrations of חסידי "History of Aharon" the city of Beit Shemesh which began early nineties of the last century momentum of residential development to public החרדי.

רבי אברהם יצחק נפטר בשנת ה'תשנ"ז -( 1996 ). Rabbi Avraham Yitzhak died in the תשנ"ז - (1996).

[ עריכה ] הנהגתו של האדמו"ר הנוכחי [Edit] האדמו"ר the leadership of the current

האדמו"ר הנוכחי, רבי דוד קאהן האדמו"ר current, Rabbi David Kahn

בתקופת הדמדומים של האדמו"ר רבי אברהם יצחק, עת חלה את חליו האחרון, רחשו מתחת לפני השטח בחסידות תולדות אהרן שני פלגים. כשחלק ניכר מחברי הקהילה ורובה המכריע של הנהלת מוסדות הקהילה, צידדו בבנו השני של האדמו"ר, הרב דוד קאהן , שכיהן כרבם של חסידי "תולדות אהרן" בעיירה מאנסי שב מדינת ניו יורק , כממשיך הראוי. During the Hdmdomim האדמו"ר Rabbi Avraham Yitzhak, the time has Hlio last, beneath the surface Rhso charity Aharon history of the two factions. Cshachlk substantial majority members of the community's multi-management institutions, community, Tziddo האדמו"ר's second son, Rabbi David Kahn, Scihn Crbm חסידי's "History of Aharon" town Mansi Sit State of New York, that should be. לעומתם, נטו חלק מבני הקהילה וזקניה לראות בבנו הבכור כיורש. In contrast, a net part of the community elders to see elder son heir.

בעיצומה של מחלוקת לא קלה, שהתפתחה לכדי דיון ב בית הדין של העדה החרדית , לגבי כשירותה של ה צוואה שהותיר רבי אברהם יצחק, נטש הבן הבכור עם קבוצה של חסידיו את חסידות האם ופתח קהילה נפרדת בשם " תולדות אברהם יצחק " על שם אביו. Progress of the dispute is not easy, that developed into a discussion on the court's certification החרדית, about Cshiroth of a will left Rabbi Avraham Yitzhak, Nts elder son with a group of Hasidic piety whether the community and opened its own name "Avraham Yitzhak history" in the name of his father.

ואולם, קרוב לשני שליש מבני החסידות ורוב של תלמידי הישיבה, נותרו בחסידות האם והכתירו לרבם את בנו הרב דוד קאהן שעלה לצורך כך ארצה ועבר להתגורר בבית אביו. However, nearly two-thirds of החסידות and most of the yeshiva students, piety remained whether Lrbm the one who crowns his son Rabbi David Kahn who came to this ועבר wants to live at his father. תחת הנהגתו מתפתחת הקהילה והחסידות במתכונת זהה כמעט לחלוטין, לאופן בו נוהלה על ידי אביו. Under his leadership develops community and Hasidism in the form almost identical, the way it is managed by his father.

האדמו"ר ריענן את פני החסידות בחידושים כמו "העמוד היומי" סדר לימוד יומי של עמוד גמרא , בו מחויבים כל בני הקהילה. בסמוך לבית המדרש המרכזי של החסידות בשכונת מאה שערים, מוקם עתה קומפלקס גדל ממדים שישמש את הישיבה ותלמוד התורה של הקהילה בירושלים. למרות סגירותה של הקהילה, מתאפיינת החסידות כיום בפתיחות יתר יחסית, לקבלתם של חברים חדשים לשורותיה של החסידות. שלא כאביו, מאריך האדמו"ר הנוכחי בדברי תורה הנאמרים ב סעודה שלישית ב פלפולים ארוכים תוך ציטוטים נרחבים מספרי ה מהר"ל וה רמח"ל , הנאמרים במשך שעה ארוכה. האדמו"ר Riann the surface החסידות innovations such as "daily page" Order of the daily page study Talmud, in which all members are committed to the community. Midrash near the central החסידות in a hundred gates, erected just complex increased dimensions to be used in the Talmud Torah of the Yeshiva community in Jerusalem. Although Sgiroth of the community, החסידות today is characterized by relatively open Moreover, accepting the new members of החסידות lines. not his father, extending האדמו"ר being said about the current religious law in the third meal on Flpolim long and extensive quotes from the Maharal and Rmh"l, being said about for an hour long.

[ עריכה ] מאפיינים [Edit] Properties

ילדי החדר בחסידות "תולדות אהרון" Children room piety "History of Aaron"

מראשית התהוותה של הקהילה דוגלים מנהיגיה בהסתגרות, והיא כוללת בין השאר גם את ההשגחה על אופי ה לבוש הירושלמי החרדי מראשית המאה ה-20 . From Hthuoth of community leaders Dogalim seclude, and it includes among others also on the providential nature of the clothing החרדי Jerusalem from the 20th century. הגברים לובשים "קאפטן" – קפוטה צהובה מפוספסת, מתחתיה אפודה מבד זהה הנקראת ב יידיש : "סעדריא", וחובשים כיפה לבנה גדולה (ירמולקה). The men wear "Kaftn" - Kfota yellow with stripes, under vest מבד Identify called on Yiddish: "Sa'drie", Ohovshim Kippah White Large (Irmolka). ב שבת חובשים אף ה בחורים את ה"קאפטן", ולראשם שטריימל . On Saturday Hovshim even the guys the ה"ק Aftn ", particularly Striiml. ה נשים חובשות מטפחת ראש שחורה והדוקה. The women wound dressing black kerchief tight. כמעט כל בני הקהילה מתחתנים עם בנות הקהילה. Almost all community members to marry girls with the community.

לחסידות תולדות אהרן מנהגים ותקנות מיוחדים המאוגדים ב"ספר התקנות", עליו חותם כל אחד מבני הקהילה במעמד מיוחד, הנערך מידי שנה ב יט בכסלו , יום השנה לפטירתו של המגיד ממזריטש . History לחסידות Aharon special customs and regulations Hmaogdim ב"ס bull installations ", he signs each of the special status of the community, held each year on יט בכסלו, anniversary of his death המגיד Mmzrits. ביום מעמד זה נושא האדמו"ר שיחה מיוחדת. אחר כך ניגשים כל בני הקהילה, חותמים על אוגדת התקנות ומתחייבים לשנה נוספת על שמירתן. בני הקהילה הגרים מחוץ לישראל אינם חותמים, כיון שאינם יכולים לחתום על תקנות שלא יוכלו לעמוד בהן, כמו, למשל, החובה להתפלל את כל ה תפילות בבית המדרש של הקהילה, ולפחות תפילה אחת בשבת. תקנה שאינה מופיעה בספר התקנות, היא דרישת האדמו"ר ללמוד עמוד גמרא ליום. On the status of this Special Topic subject האדמו"ר. Then all the people who access the community sign on the division regulations and warrant further year on Shmirtn. Community members who live outside of Israel are not signatories, who can not sign because the regulations can not stand them, such as, for example, The obligation to pray all the prayers at the Midrash of the community, and at least one prayer on Saturday. regulation that does not appear in the Regulations, the requirement is to learn האדמו"ר Page Talmud a day


        כל הזכויות שמורות לארגון "שומרי ברית קדש"