בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

אתגר השילוב: חזון מול מציאות-תמונת מצב

 
   פורום דרושים עבודה    וועדת דורנר דו"ח סופי    מדברי החברים    סיבת הקמת האתר    קישור לתחרות האתרים    הסרט לשלב את סמואל
   סקרים    סטטיסטיקה גלישה באתר    עיתונות    התחום המחקרי    חדשות ועדכונים    שילוב בעבודה
   לימודים אקדמאים ותוכניות לימודים    ההצגה "עולמו של אלון
 
    מטרת האתר
    חוק חינוך מיוחד
    חוזרי מנכ"ל
    דו"ח מבקר המדינה
    פסק דין ית"ד
    פורום דרושים עבודה
    פסק דין מרציאנו
    פסק דין ית"ד השני
    ישיבות וועדת דורנר
    פורום התייעצות והחלפת מידע
    וועדת דורנר דו"ח סופי
    צור קשר
    מדברי החברים
    קישור לתחרות האתרים
    הסרט לשלב את סמואל
    סקרים
    סטטיסטיקה גלישה באתר
    עיתונות
    התחום המחקרי
    חדשות ועדכונים
    שילוב בעבודה
    לימודים אקדמאים ותוכניות לימודים
    ההצגה "עולמו של אלון
                                             
 

מרכז שיקום נוער תל-אביב

 


בניהול קרןרשת מרכזי אבחון ושיקום מקצועי                        משרד החינוך התרבות והספורט                     

מיסודו של אגף השיקום במשרד הרווחה                           האגף לחינוך מיוחד, מחוז תל-אביב

 
מכינה תפקודית, תעסוקתית/חינוכית/חברתית

 

תקציר:
מטרת המכינה לאפשר הערכה תפקודית במישור תעסוקתי, חינוכי ,חברתי ומשפחתי.
הדרך הייחודית בה מתקיימת המכינה מאפשרת, לאדם ומשפחתו ואף לגורמים המקצועיים הקהילתיים או הפרטיים המלווים אותו, לקבוע יעדים מרכזיים בתהליך השיקום התעסוקתי. כל זאת  במישור התעסוקתי, חברתי,  קהילתי, משפחתי ורגשי-נפשי. 
משך המכינה כשישה שבועות בהם מתנסה החניך בסדנאות תעסוקתיות, שיעורים, קבוצת תמיכה, שיחות פרטניות  עם עו"ס ומפגשי  הערכה  תפקודית עם מרפאה בעיסוק.
אנו בוחנים אפשרות של יציאה לפעילות חברתית (חוץ) כולל  לינת לילה על מנת לאפשר התייחסות גם ליכולות תפקודיות  בתחומי
ADL¹  ו-IADL².
לקראת סיום המכינה , עתידה להיערך פגישת סיכום . אחריה ייכתב דוח המפרט את ההתנסויות של החניך במישורים השונים וההמלצות בהתאם.

 

רציונל:
במהלך 30 שנות עבודתנו  במרכז,נחשפנו לקשיים  העומדים בפני מתבגרים בעלי לקויות התפתחותיות שמיצו את האופציה החינוכית במסגרת מערכת החינוך המיוחד שהוצעה להם (כיתה קטנה או בי"ס לחינוך מיוחד). נכון להיום, האופציות להמשך לימודים ולהכשרה מקצועית  הם מצומצמות. בנוסף, הן המשפחות והן גורמי הרווחה והחינוך המלווים, מתקשים למצוא פתרון חלופי משום חוסר במידע מספק על רמת התפקוד.

 כך נוצר צורך במציאת כלי אבחוני תצפיתי שייתן מענה לאותם מתבגרים - המכינה היא המענה שלנו.
אנו ממליצים על השתתפות במכינה בחודשיים הקודמים לפתיחת שנת הלימודים כדי לנצל את חודשי הקיץ על מנת לסייע למתבגר ולמשפחתו לבחור את המסגרת המועדפת עליהם- סוף החופש השנתי

בנוסף, אנו ממליצים להשתמש בכלי חדש זה ,למועמדים שהחליטו או מתלבטים לגבי המסגרת שלנו – מרכז שיקום נוער ת"א, מתוך מטרה של הכרת המסגרת ומניעת נשירה במהלך השנה.

 

קהל היעד:
קהל היעד של המרכז הוא קהל היעד של המכינה: צעירים/צעירות  זכאי /בוגרי החינוך המיוחד, הזקוקים לייעוץ, הכוונה, עזרה ושיקום במעבר ממערכת הלימודים לעולם העבודה, במטרה להגיע למימוש היכולת האישית שלהם. השירות נועד לנוער בגילאי 16-21-16, הסובלים ממגבלה פיסית, שכלית (עד גבול הפיגור), התנהגותית, רגשית, חושית, פסיכו סוציאלית או תלמידים הלוקים בP.D.D 

תנאי קבלה:
זכאות לחינוך המיוחד
(אישור וועדת השמה +דו"ח חינוכי +דו"ח פסיכולוגי), הפניית אגף הרווחה  היישובי (דו"ח סוציאלי), וכן דוחות רפואיים, עדכניים.

עם קבלת החומר תתקיים פגישת היכרות (איינטק) ולאחר מכן תיערך ועדת קבלה במרכז.

 

למה כדאי להשתתף במכינה?

אופייה של המכינה שונה. זו לא עוד פעילות בבי"ס. אין פעמון  המארגן את היום והדגש הוא על פעילות התנסותית, חווייתית וחברתית. הדרך של  השתייכות החניך לקבוצת המכינה, מאפשרת למתבגר  תהליך הסתגלות הדרגתי, במעבר בין החיים כתלמיד בי"ס  לבין החיים הבוגרים. פרק זמן נוסף, בו הוא רשאי להחליט אחרת מהמוצע /חובה  עליו כתלמיד בי"ס . להחליט בין האפשרויות העומדות בפניו והכי חשוב:אף להתנסות בחלקן במסגרת מגוון השירותים שמציע המרכז (סדנאות תעסוקה, טיפול מרפאה בעיסוק, טיפול של עו"ס, קבוצה, שיעורים שונים, וכו'). 
בנוסף,  מסגרת המכינה מאפשרת לצוות ללמוד להכיר את החניך, לראות מהם  צרכיו, חזקותיו, שאיפותיו, רצונותיו, יכולותיו וכדומה, וכך לתת את חוות הדעת המקצועית ביותר, על מנת לבנות תוכנית אשר תביא אותו למימוש אופטימאלי של יכולותיו.

מועד  ומשך המכינה
משך המכינה -  מיום ------ועד יום-------- לא כולל ימי שישי
בין השעות 8:00-13:30

 

 

אופי המכינה:

·        התנסות תעסוקתית - סבב בין הסדנאות התעסוקתיות:אומנות הבישול, אומנות שימושית, פקידות,נגרות,

שימושי מחשב וגננות.

·        השתלבות בשיעורים תפקודיים, עיוניים וחוויתיים.

·        עריכת אבחון חינוכי ראשוני.

·        השתלבות בקבוצה טיפולית בהנחיית עו"ס במטרה לעבד את החוויות וההתנסויות שעוברים עליהם במכינה.

·        שרות של מרפאה בעיסוק בתצפיות ובפגישות פרטניות.

·        שיחות עם עו"ס – ערכה ראשונית על מצבו המשפחתי, הרגשי והנפשי של החניך ולעיבוד  משותף של ממצאי המכינה על מנת לבדוק את תוכנית ההמשך.

·        שלוש פגישות קבוצתיות עם הורי החניכים במכינה.

 

 

המחיר:

התשלום באמצעות התחייבות אגף הרווחה היישובי למימון שני חודשים במרכז שקום (סמל תעריף 5203 או 4707).

 

בסיום המכינה ייכתב דוח המפרט את ההתנסויות של החניך במישורים השונים וייכתבו המלצות בהתאם.
בנוסף תתאפשר, למשפחות המעוניינות בכך, פגישת סיכום.

 

 

 

פרטים נוספים: יעקב פינקלשטיין-0508574220,     מייטל  צ'סטר-0525094065         

 

 www.mercazshikum.com

 

רח' יהודה מרגוזה 20, יפו 68136 * ת.ד. 15068, ת"א * טלפקס: 6829789-03 

כתובתנו באינטרנט: www.mercazshikum.com * דוא"ל:       telaviv-noar@Keren.org.il

 

 

 

 

 

_______________________________________

¹ ADL - סך פעילויות היומיומיות הקשורות לדאגת האדם לעצמו.

IADL ² - סך פעילויות היומיומיות הקשורות לשימוש שעושה אדם בסביבתו.

אתגר השילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה- תמונת מצב

 אתגר השילוב חזון מול מציאות: תמונת מצב.