בניית אתרים

"תפקיד גן הילדים

הוא לגרות את הילד

ולספק לו סביבה שבה

יוכל ללמוד בכוחות עצמו"

 
גן דובדבן- ילדים שצומחים
בו מאהבה !
 
   הנושא הנלמד    חוגים ופעילויות    לוח חופשות    תוכנית עבודה שנתית    יומן אירועים    הודעות הגן
   סדר היום    תפריט שבועי    מאמרים    תכני החודש    מה למדת בגן    חדש על המדף
 
    דף הבית
    פורום הורי הגן
    אני מאמין
    צור קשר
פריסת נושאים שנתית
ספטמבר - אוקטובר
נושא תכנים פעילויות מיוחדות
א. תחילת שנה והסתגלות לגן
ב. ראש השנה
ג. פרידה מהקיץ כניסת הסתיו
ד. יום כיפור א. הרגלים, הסתגלות חברתית.
ב. הכרת סמלי החג – שופר,
רימון, תפוח בדבש, אגרת ברכה,
תשליך, ועוד.
ג. נשים לב לשינויים במזג
האויר ונחפש תופעות סתוויות.
ד. יחסים בין אדם לחברו,
חשיבות הסליחה. א. משחקי הכרות שונים, הכרת
חוקי הגן תוך כדי עשייה ופעילות.
ב. הכנת תיבת דואר גנית לתוכה
אפשר יהיה לשלוח אגרות ברכה.
ג. ארוחה חגיגית בכל חג
נכין עבודות יצירה מתאימות.

אוקטובר - נובמבר
א. סוכות ושמחת תורה.
ב. סתיו א. הכרת מנהגי החג, הכרת
ארבעת המינים – הדס, אתרוג,
לולב וערבה ותכונותיהם.
ב. מבשרי הסתיו – עלי שלכת,
נחליאלי, שמיים אפורים, חלזונות, חצב. הקמת סוכה בגן.
נכין עבודות יצירה מתאימות
בשילוב עלים וחומרים מהטבע.

נובמבר
א.ספרים. הכרת הגוף, חושים, תחושות ורגשות.
ב. מבנה הספר וכללי התנהגות עם ספרים. א.פעילות ללמוד צחצוח שיניים
ונקיון הגוף.
דצמבר
א. חנוכה
ב. חיים נחמן ביאליק. א. נלמד על חנוכה- חג האור.
נספר את הסיפור ההיסטורי של החג.
נלמד את סמלי החג – סביבון , כד, חנוכייה.
ב. הכרות עם שיריו. הכנת לביבות.
הכנת חנוכיות.
נחגוג במסיבת חנוכה עליזה.
נכין עבודות יצירה מתאימות.

ינואר
א. חורף
ב. פרדס
ג. גינה
ד. ט"ו בשבט
א. הכרת סימני העונה – גשם,
עננים אפורים, מגפיים, מטרייה, כפפות.
מחזור המים בטבע.
ב. נכיר את משפחת פרי הדר.
נלמד על חלקי הפרי – קליפה,
ציפה, פלחים, בקבוקונים, גרעינים.
ג. הכרת כלי גינה ושמושם
הכרת משפחת הירקות.
ד. נלמד על -
העץ – חלקיו – שורשים, גזע,
ענפים, עלים, צמרת.
פירות ופרות סרק. תועלת האדם מן העץ. א. לימוד נושא החורף דרך משחק.
ב. הכנת מאכלים מפרי הדר. למידה דרך חושים
ומה מפיקים מהם.
ג. הכנת סלט ומרק ירקות.
הנבטות סוגים שונים זרעים.
ד. שתילה בעציצים אישיים ע"י הילדים.

פברואר
א. המשך נושא חורף וט"ו בשבט.
ב. יום המשפחה.
ג. אני וגופי. א. מעקב אחר סימני החורף
ותכנון חגיגת ט"ו בשבט.
ב. אני במשפחה שלי – מיקום
במשפחה, שמי ושם משפחתי,
המשפחה הגרעינית והמשפחה המורחבת.
ג. אני וגופי – הכרות עם אברי
הגוף ושימוש נכון בשמותיהם.
ב. הורים מוזמנים להעביר פעילויות
שונות בגן – בישול, סיפור, משחק...
א. פורים והומור א. הכרת סמלי החג – מגילה,
רעשן, מסיכה, תחפושות, אוזני המן.
הכרת מנהגי החג – משלוח מנות
וקריאת המגילה. נכיר בעלי חיים שמתחפשים בטבע.
הומור – שטוזים, בדיחות ופנטומימה. א. הכנת משלוחי מנות לחברים בגן.
נבנה ארמון וביום החג נערוך משתה.
מסיבת פיג'מות – יום הפוך.
הכנת משלוח מנות.
נכין עבודות יצירה מתאימות.
מסיבת פורים בגן.

מרס
א. תחילת נושא אביב.
ב. פסח א. נכיר את סימני האביב –
עונת מעבר הטמפ' עולה, עונה
הפכפכה, הכל מוריק, חרקים..
ב. נכיר את סמלי החג – מצה, מרור,
חרוסת, הגדה, קערת פסח, אפיקומן.
נספר את הסיפור ההיסטורי של החג.
בעקבות משה בתיבה נלמד מה
צף ומה שוקע.
נלמד על אופי החג ומנהגיו. א. נלמד על זחלים של טוואי המשי
ונעקוב אחר גלגול הזחל לפרפר.
נכין עבודות יצירה מתאימות.
ב. נערוך סדר פסח בגן.
נכין מיצג המתאר את
סצינת "משה בתיבה"
נערוך מבצע "ביעור חמץ"
עליז ומהנה.
אפריל
א. יום השואה.
ב. יום הזכרון.
ג. יום העצמאות הסבר על הימים המיוחדים
וחשיבותם ותרומתם להקמת
המדינה.
ג. נלמד את סמלי החג –
דגל, המנון, מגן דוד.
נתבונן במפת ארץ ישראל.
נדבר על המושג "עצמאות" ונחפש
דוגמאות להיותנו עצמאיים
מחיי הגן והבית.
ג. נכין ארוחת בוקר ישראלית
ונחגוג יום הולדת למדינה.
נכין תעודת זהות לכל ילד וילדה.
מאי
א. ל"ג בעומר
ב. יום ירושלים.
ג. שבועות
א. צבעי אש צבעים חמים לעומת קרים.
נספר את הסיפור ההיסטורי של
החג ונלמד את מנהגיו.
ב. מהי ירושלים?
ג. נספר את סיפור שבעת המינים
ונכיר את מנהגי החג –
אכילת מוצרי חלב, לבישת לבן ועוד. נכין עבודות יצירה מתאימות.
ג. נערוך סעודה חלבית חגיגית
לכבוד חג השבועות.

יוני
א.עונת הקיץ
ב. מים.
ג. סיום שנה א. נדבר על תופעות המתרחשות
בקיץ – מזג האויר, טמפרטורה עולה,
חרקים, נשים לב לשינוי הצבעים,
פרחי קיץ, מראה השמים, לבוש, מאכלים.
ב. נדבר על המים – מאיפה מגיעים?
למה צריך אותם? וכו'.
ג. המשמעות של סיום השנה,
חופשת הקיץ, מסיבת סיום. נכין עבודות יצירה מתאימות.
נשחק במים.
נתכונן ונערוך מסיבת סיום.
תוכנית הלימודים תואמת את תוכנית הלימודים של משרד החינוך, בהתאמה לגילאי הילדים.
כל הנושאים מלווים בסיפורים בהמחשה, דקלומים ושירים, הלמידה נעשית באמצעות פעילויות חווייתיות,
משחק, פעילות דרמתית, שימוש בחושים, ניסוי וטעייה, ריקוד ותנועה.
עבודות הילדים מוצגות על לוח העבודות בציון שמותיהם.
  "תפקיד גן הילדים לגרות את הילד ולספק לו סביבה עצמאית"  
האתר נבנה במערכת 2all   בניית אתרים