בניית אתרים

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

פעולת לשבור ת'קרח

ערך: יצירתיות

מטרות:

1.      החניכות יגלו יצירתיות במהלך השמחקים.

2.      החניכות ישחררו אנרגיות בפעולה.

 

מתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

שבור ת'קרח

כל אחת מקבלת שיק עם קרח. המטרה של החניכות היא כל אחת בטורה לזרוק את הקרח הכי חזק שהיא יכולה על הקיר, כדי שהוא ישבר. (ברצוקית אל תדאגי- הקרח יהיה ממש קטן!!). כל אחת כותבת על השקית משהו שהיא מפחדת ממנו ואז זורקת אותו.

1-2

15 דק'

שקיות עם קרח

פאדיחות

כל אחת מקבלת פתק ובלון. כל בת כותבת עם הפתק פאחידה שקרתה לה, מכניסה לבלון ומנפחת. כשמתחיל המשחק, המטרה של כל חניכה הוא לפוצץ את הבלון של האחרות, ולקחת כמה שיותר פתקים. בסוף המשימה, קוראים את הפתקים וכל אחת מספר על הפאדיחה שלה.

1-2

20 דק'

בלונים, פתקים, עטים.

משפט אמת ומשפט שקר

כל אחת מספר משפט אמת ומשפט שקר, וכל שאר החניכות צריכות לנחש מה השקר ומה האמת.

1-2

10 דק'

 

השעון

משחקים השעון משודרג- עם בלונים קפואים!! J

1-2

15 דק'

בלונים קפואים

אההההההההההה

כל בת בטורה צועקת "אההההההההה" ורצה הכי רחוק שהיא יכולה, עד שניגמר על האוויר. כשנגמר להן האוויר הן צועקות אאאאאאפיק.

2

10 דק'

 

משיכות שוודיות

 

1-2

10 דק'

 

להפוך בד ערבי

על הרפצה בד ערבי, ועליו יעמדו החניכות. המטרה שלהן היא להפוך את הבד הערבי, מבלי שמשהי תגע ברצפה.

1

15 דק'

בד ערבי

אני

משחקים את המשחק "אני", רק עם צעקות.

2 (+ צחוק)

10 דק'

 

תופסת חיבוקים

 

1-2

10 דק'

 


פעולת ספורט

סיפור מסגרת: פעולה ספורטיבית במיוחד!!!! (כמובן שגם אשתתף פעולה ובמשחקים וגם את ברצוק אם את רוצה J ).

את הפעולה אני יעביר במגרש!!!!!

ערך: גיבוש

מטרות:

1.      החניכים יהנו בפעולה.

2.      החניכים ישחקו משחקים מבלי לריב!!!

3.      החניכים ישתפו פעולה, יצחקו ויזיעו הרבה!

 

מתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

חיי-סרה

 

1-3

15 דק'

כדור

קפיצה בחבל

 

1-3

10 דק'

20 חבלים

"האח הגדול"

 

1-3

15 דק'

מקל מטאטא וכדור

5 מקלות

נשחק עם העניבות של החניכים.

1-3

10 דק'

 

הכדרים באים

 

1-3

10 דק'

 

עמודו

 

1-3

15 דק'

כדור

לקחת את האבן

עומדים במעגל, ומתנדב עומד באמצע עם עיניים עצומות. הוא מושיט יד קדימה ומסתובב עד שאומרים לו לעצור. הוא פותח את היד, והמטרה של שאר המשתתפים היא לקחת לו את האבן מהיד. אם ילד הצליח- היא נכנס לאמצע, ואם לא- המתנדב נשאר.

1-3

15 דק'

אבן (נמצא במקום...)

אימון כושר

כל ילד בטורו (שלא היה מתנדב במשחק הקודם!!) בא מול החניכים ומעביר להם דקה של אימון כושר.

1-3

10 דק'

 


פעולה מילדות לבגרות

סיפור מסגרת: מילדות לבגרות:

 סדר המשחקים יהיה לפי סדר התפתחותו של האדם.

תחנות בתל-חי:

בכל תחנה יש מעטפה עם מספר התחנה, ותמונה של 2 חניכים כשהם קטנים (15 דק').

ערך: רצינות ואחריות 

מטרות:

1.      החניכים יבינו שככל שגדלים, יש יותר אחריות (במשחקים).

2.      החניכים יגלו אחריות במהלך המשחקים.

3.      החניכים יבינו ויעריכו את חשיבות החיים ושחיים  רק פעם אחת!!

4.      החניכים יקחו את החיים יותר ברצינות ויעריכו אותם.

5.      החניכים יזכרו בזיכרונות מהילדות שלהם, ויראו את עצמם בעתיד.

מתודה

הסבר

מטרה

הקשר

זמן

ציוד

מחבל לחבל

אני שמה על הרצפה 2 חבלים (במרחק זה מזה), והמטרה של החניכים היא להגיע מחבל אחד לשני מבלי שהרגלים שלהם יגעו ברצפה, ובדרכים יצירתיות.

3-5

בלי רגליים = זחילה = תינוק

15 דק'

2 חבלים

תופסת משודרגת

משחקים תופסת, רק על הברכיים.

3-5

מזחילה עד למידה ללכת

15 דק'

 

שוקולד 6

 

3-5

אוכלים רק עם הסכום = לומדים נימוסים

20 דק'

סכין, מזלג, חבילת שוקולד, צלחת, צעיף.

שבירת הכוס

כל חניך מקבל כוס, לורד ומדבקות. המטרה שלו היא לקשט את הכוס 5 דק', ואז מבלי ידיים לשבור את הכוס.

1-3

לשבור את הכוס עם רגליים= חתונה

15 דק'

חבילת כוסות,   15 לורדים, מדבקות.

ביצה

כל חניך מקבל ביצה

1-3

ביצה = תינוק

5 דק'

חבילת ביצים

מסלול מכשולים

עושים הליכה כמו בצבא- כשאני אומרת את המספרים 1-5 הם: 1-קפיצה, 2-לשבת, 3-לשכב, 4-להסתובב, 5-לעצור!

1-3

לשמור על הביצה במסלול= לשמור על הילד שלך ברגעים בקשים בחיים.

20 דק'

 



פעולת שתיקה

ערך מוביל: משמעת

מטרות:

1.      החניכות ילמדו שאפשר להסתדר אחת עם השנייה בלי צעקות.

2.      החניכות ילמדו שבלי צעקות אפשר לעבור פעולה כראוי.

3.      החניכות יירגעו מהמתחים מסביב.

מהלך הפעולה: הפעולה תעבור בחדר בקומה החדשה, מקום שקט שאין בו הפרעות מסביב. החניכות יאלצו לא לדבר במשך כל הפעולה.

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

איי-קונטקט

החניכות עומדות במעגל כאשר אחת באמצע. על החניכות במעגל לצור קשר עין ולהחליף מקום במהירות. על החניכה באמצע לתפוס את המקום של אחת הבנות בזמן החילוף.

1,2,3

10 דקות

---------

2

להסתדר בשורה

על החניכות להסתדר בשורה לפי קריטריון שאני אתן מבלי לדבר- לפי הא-ב של השמות, שמות משפחה...

1,2,3

10 דקות

---------

3

1, 2, 3 מחיאת כף

אני סופרת 1...2...3... ואז כולן ביחד מוחאות כף. עם הזמן אני מפסיקה להגיד 1,2,3 והן צריכות לבד לשמור על הקצב.

1,2,3

10 דקות

---------

4

עיתונים

אני מפזרת עיתונים במעגל ועל החניכות ללכת על העיתונים בכיוון אחד. כל פעם אני יוציא עיתון ככה שזה יעשה קשה יותר ויותר. אסור להן לדבר !

1,2,3

10 דקות

עיתונים

5

להפוך בד ערבי

על החניכות לעמוד על הבד הערבי ואז מבלי לגעת ברצפה להפוך אותו. אסור לדבר !

1,2,3

10 דקות

בד ערבי גדול

6

אמנה- הרמת אצבע

אני מביאה להן אמנה מוכנה ומקריאה להן אותה. על כל סעיף עושים הצבעה בהרמת אצבע בלבד.

1,2,3

15 דקות

אמנה

7

21

על הרצפה מפוזרים פתקים עם מספרים עליהם מ-1 עד 21. כל פעם מותר שרק אחת תדרוך. אבל, אסור להן לקבוע מי הולכת לדרוך ואסור להן לדבר ! אם שתיים דורכות מתחילים מההתחלה.

1,2,3

10 דקות

דפים עם מספרים מ-1-21.

8

קטע קריאה

כל הקבוצה יושבת במעגל עם הגב אחד לשני. אני מחלקת לקבוצה פתקים ועל כל חניכה כשאני אומרת לקרוא את הפתק שלה. (נספחים למטה...)

1,2,3

10 דקות

כרטיסיות עם משפטים.

9

סיכום

5 דקות של שתיקה ומנוחה עם אווירה טובה, נרות.. אחר כך סיכום קצר והודעות.

1,2,3

15 דקות

נרות 

  1. תמיד מדברים, מילים מילים מילים
  2. אבל כשחושבים על זה - מגלים שגם השתיקה מדברת.
  3. היא שם, היא חזקה, היא יפה, ואחרת.
  4. יש לה קול עדין, כמעט ולא שומעים.
  5. יש שתיקה לאכזבה.
  6. שתיקה של מבוכה.
  7. ושתיקה קצת מתוחה.
  8. שתיקה מצחיקה.
  9. שתיקה מעיקה.
  10. שתיקה... לאהבה.
  11. יש שתיקות שחוששות. 
  12. ויש שתיקות מרגשות.
  13. ויש שתיקות שנגמר.
  14. שתיקות עם מישהו יקר.
  15. והכי הכי יפות.
  16. הן שתיקות שלא צריך לומר בהן דבר.
  17. ובכלל - מה היינו עושים בלי שתיקות ?
  18. כל המילים היו נדבקות.
  19. מוזיקה בלי פאוזה.
  20. נאום בלי דגש.
  21. בלי שתיקות לא היה זמן להתרגש ...
  22. ואם נקשיב להן ממש בזהירות.
  23. נוכל לשמוע.
  24. קול חשוב, קול צלול שהולך איתנו.
  25. הקול הכי חשוב בעולם.
  26. הקול שלנו.
  27. אז אולי, לרגע קט,
  28. כדאי לעצור ולשתוק...
  29. להנמיך את הווליום
  30. ולתת להן לצעוק.
  31. קחו לכם 10 דקות
  32. לשתוק עם עצמכם.
  33. בלי ניתוחים, בלי וויכוחים, בלי מילים בלי תמלילים.
  34. בלי אחר כך
  35. רק עכשיו, להישען אחורה -
  36. וליהנות מכל דקה... 

 

פעולת שיא- בנים בנות

ערך מוביל: זיקה אחוותית

מטרות:

1.      החניכים יפתחו זיקה אחוותית.

2.      החניכים יגבשו מטרה ויפעלו למימושה.

3.      החניכים ישתפו פעולה בדרך ליעד.

מהלך הפעולה :תחרות בין הבנות (אחוותות) לבנים (של ביטון)

מס'

מתודה

הסבר

קישור למטרה

ציוד ועזרים

זמן

1

התארגנות והדגשת הקבוצות + הצגת הפעולה

הקבוצות מקבלות חומרים (גואש, קרפים) - הבנים בצבע כחול והבנות בצבע אדום והם צריכים לסמן את קבוצתם. מציגים את נושא הפעולה- תחרות בין הבנים לבנות.

1,2,3

גואש כחול

גואש אדום

קרפים

10 דקות

2

משיכה בחבל

 

תחרות בין הבנים לבנות של משיכה בחבל.

1,2,3

חבל סיירים ארוך

10 דקות

3

ציד נבלות

 

תחרות בין שתי הקבוצות בעזרת ציד נבלות. כל קבוצה מקבל דף עם משימות והקבוצה שמבצעת את רוב המשימות בזמן המוגדר מנצחת.

1,2,3

4 עותקים של ציד נבלות,

 8 עטים

10 דקות

4

חידון על בית הספר "אלון"

 

תחרות ידע בין הבנים לבנות על בית הספר "אלון".

1,2,3

חידון על בית הספר "אלון"

10 דקות

5

מרוץ שליחים

 

כל אחווה עומדת בטור- מרוץ שליחים (ג'ריקנים, תיקים, אבנים, כל מיני...)

1,2,3

2 ג'ריקנים

10 דקות

6

תפסוני + המצאה

 

משחקים תפסוני רגיל רק שהשדרוג הוא שבמקום להגיד "תי-פסו-ני" הקבוצה בוחרת מה היא תגיד לדוגמה "אח-וו-תות" או "האחווה-הכי-גברית"...

1,2,3

------------

10 דקות

7

קרב אגודלים

 

כל קבוצה עושה טורניר בינה ובין עצמה והמנצחים מכל קבוצה עושים קרב.

1,2,3

------------

10 דקות

8

קרב מורלים

קרב מורלים בין הקבוצותתתת

1,2,3

------------

10 דקות

9

הדגל

קרב מטורףף של הדגל בין הבנים לבנות

1,2,3

דגלים (בד ערבי-כחול ואדום!)

20דקות

10

סיכום

איך היה הפעולה, נהנו עם הקבוצה השנייה, הודעות ...

1,2,3

------------

10 דק

פעולת "יום בלי צחוק הוא יום מבוזבז"

ערך: אהבת החיים

מטרות :

  1. החניכות יבינו שרק עם אווירה טובה וכיפית יהיה מצחיק ומהנה יותר בפעולות
  2. החניכות ילמדו לפתח את היצירתיות שלהן תוך ניסיונות להצחיק (הפעלת המקוריות)

3.      החניכות יבינו שיום בלי צחוק זהו יום מבוזבז!!

 

מהלך הפעולה:

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

מעגל צחוק

עומדים במעגל אחת עומדת באמצע שרה שיר כולם מסתכלים לה על הרגליים וכשהיא מפסיקה לשיר מסתכלים למעלה ואם המבטים מצטלבים מתחילים לצחוק מי שנושמת בצחוק שלה נפסלת - זה בעצם שלצחוק יש גם גבול ושלפעמים זה כבר לא מצחיק

1,2,3

10 דקות

---------------

2

שיפ מה

מוכר

1,2,3

10 דקות

---------------

3

21 שאלות

מוצאים חניכה הצידה ומחליטים על דמות ואז היא צריכה לחזור ולשאול 21 שאלות של כן ולא ולנסות לגלות מי היא. אותו הדבר אפשר לעשות עם סיטואציה.

1,2,3

10 דקות

---------------

4

זרם טוסיקים

מעבירים זרם משני הצדדים עם הטוסיק ומי שהזרם פוגע בו משני הצדדים נפסל.

1,2,3

10 דקות

---------------

5

חתולתי המסכנה

יושבים במעגל יש חתולה אחת שמנסה להצחיק את האחווה עם קולות ותנועות של חתול , מי שצוחקת מחליפה אותה

1,2,3

10 דקות

---------------

6

תצוגת איפור

אני אביא להן איפור פורים כזה וכל אחת צריכה ליצור לה בפנים את המסכה הכי מצחיקה שיש

1,2,3

10 דקות

איפור

7

פיתקיות

מוכר

1,2,3

10 דקות

פתקים + כובע

8

חיקויים

כל אחת צריכה לבחור מישהו ולחקות אותו והאחווה צריכה לנחש מי זה

1,2,3

10 דקות

---------------

9

משפחת אדמס

שלום הגעת לבית משפחת אדמס...

1,2,3

10 דקות

---------------

10

אני

מוכר

1,2,3

10 דקות

---------------

11

טלפון שבור

מוכר

1,2,3

10 דקות

---------------

12

עפרונות

כפיתת נחש והוו !

1,2,3

10 דקות

עפרונות + חוטים

13

סיכום

על כמה שיום בלי צחוק זה יום מבוזבז, ושאפר לצחוק בפעולה רק שזה יהיה בטוב טעם...

1,2,3

10 דקות

---------------

פעולת חבל

ערך: חסכנות

מטרות :

1.      החניכות ילמדו שגם אם חוסכים בציוד אפשר להנות

2.      החניכות יפעילו יצירתיות ויראו כמה שימושים יש לדבר כל כך פשוט

3.      החניכות ירצו להסתובב עם חבל עליהן כל הזמן :P

מהלך הפעולה :

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

קפיצה המונית בחבל

מנסים לשבור שיא של כמה שיותר בנות שקופצות בחבל אחד ארוך

1,2,3

10 דקות

חבל

2

להגיע לחפץ

באמצע מעגל שבנוי מחבל יש אבן שעל הבנות להגיע אליה מבלי להיכנס למעגל!

1,2,3

10 דקות

חבל

3

לעבור צד

בשתי קצוות יהיו 2 חבלים. עליהן לעבור מקצה אחד לקצה השני. כל פעם אני נותנת להן קטגוריה אחרת- פעם אחת מותר לגעת בין שני החבלים עם 3 כפות רגליים, פעם אחרת עם 6 כפות ידיים...כל פעם להקשות עליהן

1,2,3

10 דקות

חבל

4

להחזיק חבל

עומדים במעגל כאשר כל אחת תופסת את החבל. כל פעם יהיו להן משימות עם החבל למשל- לשבת ולקום מבלי שהמעגל ייהרס, להעביר כמה שיותר בנות על החבל...

1,2,3

10 דקות

חבל

5

הנחש בא

מוכר...

1,2,3

10 דקות

חבל

6

המשך ציור חבל

כמו התחרות של המשכת קו על הדף ככה עם חבל.. אפשר להוסיף דברים מהטבע !

1,2,3

10 דקות

חבל

7

שימושים נוספים

תחרות שימושים נוספים לחבל

1,2,3

10 דקות

חבל

8

משיכה בחבל

מוכר...

1,2,3

10 דקות

חבל

9

ים יבשה

מוכר...

1,2,3

10 דקות

חבל

10

יצרתיות

על אחת החניכות להמציא משחק שהציוד היחידי שלו הוא חבל...

1,2,3

10 דקות

חבל

11

סיכום

על טיולי פסח ועל הפעולה בכלליות...

1,2,3

10 דקות

חבל

 

פעולת אגדות

ערך: זיקה אחוותית

מטרות:

1.      החניכות יתגבשו וייהנו בפעולה

2.      החניכות ילמדו שזאת האחווה הכי מגניבה ואגדית שיש

3.      החניכות יצאו לחופשת פסח עם חיוך על הפנים (לא רלוונטי)

מהלך הפעולה: אחריי כל מתודה של אגדה הולכים ומוצאים נסיכה\דמות. בסוף צריך את כל הנסיכות והגיבורים כדי לכתוב אגדה להמחיזה. (להדפיס נסיכות לפי המתודות)

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

סלט אגדות

אני מקריאה לחניכות אגדה שבתוכה מעורבבות עוד הרבה אגדות והן צריכות לרשום תוך כדי איזה אגדות הן שמעו במעורבבות בפנים.

1,2,3

10 דקות

אגדה

2

סינדרלה- כפות רגליים

כל זוג חניכות מקבל דף עם טביעת רגל של מדריך\ה בשבט והן צריכות למצוא אותו\ה.

1,2,3

15 דקות

ציורים של כפות רגליים

3

פו הדוב- צנצנת דבש

אני שמה במקום קשה להשגה צנצנת דבש והחניכות צריכות להשיג אותה.

1,2,3

10 דקות

צנצנת דבש

4

יפיפייה נרדמת- מורל

על הבנות לעשות מורל הכי חזק שאפשר כדי להעיר את היפיפייה (הצעקה אההההההההההה רק במקום צעקה מורל)

1,2,3

5 דקות

----------------

5

פינוקיו

המשחק המוכר...

1,2,3

10 דקות

----------------

6

שלגיה

המשחק המוכר...

1,2,3

15 דקות

תפוח אדום

7

כיפה אדומה- עיירה בוערת

משחקים עיירה בוערת כאשר הדמויות הן כאלה :

רוצח=זאב

רופא=אימא של כיפה אדומה

בלש=צייד

1,2,3

15 דקות

 

8

חתול במגפיים- תופסת מגפיים

משחקים תופסת עכברים כאשר כל הבנות הן מגפיים והתופסת היא חתולה.

1,2,3

10 דקות

----------------

9

אגדה + הופעה

על החניכות להמציא אגדה ואחר כך להמחיז אותה

1,2,3

20 דקות

מצלמה

10

סיכום

נהנו או לא, קצת על אגדות ונתראה בטיול והווו

1,2,3

10 דקות

----------------

    סלט אגדות :

פעם אחת, לפני הרבה שנים, ביער רחוק בארץ רחוקה, יצאו שני ילדים קטנים, אח ואחות, לכיוון בית שוקולד של מכשפה רעה. בדרך פגשו זאב. שאלו אותו: "זאב, זאב, מדוע יש לך אוזניים כל כך גדולות?" הזאב לא ענה. לפתע הגיע לכיוון הילדים ילד עם אף ארוך. "הצילו" אמר, "חתול טיפש ושועל ערמומי רודפים אחרי!!!" "שקרן", אמרו הילדים והמשיכו בדרכם - והנה חומה גדולה לפניהם.

     טיפסה הילדה על כתפי אחיה וראתה שבתוך הגן, מאחורי החומה, יורד שלג והעצים ערומים. מעליהם, בתוך השלג, ישב גמד קטן וטווה זהב מערמת הקש. "מי היא נסיכה אמיתית?" שאלה הילדה את הגמד שאת שמו לא ידעה. "תשאלי את ג'ק" אמר לה הגמד. המשיכו הילדים בחפשם את ג'ק. "פה גר ג'ק", אמר להם ברווז קטן ומכוער.

     "היכן ג'ק?" שאל. השבעה הצביעו לכיוון ערמת מזרונים גבוהה. הנער, שעמד ליד הערמה, אמר: "אני ג'ק, והנסיכה היא זו שתרגיש בעדשה". "תודה" אמר עמי וחזר לאחותו שחיכתה למטה ובידה מטאטא. "מישהו עבר פה בריצה, ואחריו רדף מטאטא עם דליים ביד", הסבירה תמי הילדה, "אחריו היו עוד מטאטאים וזה אחד מהם".

     בהמשך דרכם הגיעו הילדים לשפת הים. על החוף ישב איש חביב וסיפר להם על ביקורו בארץ, שבה כל התושבים היו קטנים. הוא קרא לארץ "ליליפוט". תמי מצאה על חוף הים נעל זכוכית קטנה. הם החליטו ללכת לחפש את בעלת הנעל.

     ברחובות העיר חיפש נסיך יפה את אותה הנערה, כשבידו נעל זכוכית זהה. כשמצא הנסיך את אהובתו, הוא גירש את אחיותיה הרשעות מהעיר וחגג את נישואיו בחתונה גדולה ומפוארת. שני הילדים רקדו בחתונה, אכלו ושמחו. בבוקר יצאו לטיול נוסף, אבל זה כבר סיפור אחר... 

 

פעולת קיץ

ערך: חברות ורעות

מטרות:

1.      החניכות ירגישו שאנחנו נכנסות לתהליך חדש של קיץ ולמפעלים חדשים

2.      החניכות יעלו את מתח הפעילות למרות שזה כבר חופש עוד מעט

3.      החניכות ירשמו למחנה קיץ בהקדם

מהלך הפעולה : הבנות מקבלות אחריי כל מתודה מקלות של לשון ובסוף הן צריכות לבנות מבנה מגניב !

 

מתודה

הסבר

זמן

ציוד

מטרה

1

סיפור מסגרת

הסבר ואיסוף החניכות המאחרות

5 דקות

מקלות לשון

1,2,3

2

תופסת צל

כמו תופסת גובה רק עם צל

10 דקות

-----------

1,2,3

3

שעות מסוכנות

על החניכות לבנות שעון שמש ולהגיד לי את השעה

10 דקות

-----------

1,2,3

4

תיפסוני קרם הגנה

קרם-הגה-נה

10 דקות

קרם הגנה

1,2,3

5

השעון כובע

מי שנופלת צריכה להגיד חפץ שקשור לקיץ

15 דקות

כובע

1,2,3

6

נעליים סגורות

משחק הנעליים

10 דקות

נעליים

1,2,3

7

לשתות מים

בקבוק

15 דקות

בקבוק

1,2,3

8

שירי קיץ

כוכב נולד- ים, קיץ, מים, חופש, קרטיב, כובע, חם, ילדים

15 דקות

-----------

1,2,3

9

בניית מגדל

לבנות מגדל ממקלות לשון

10 דקות

דבק, המקלות

1,2,3

10

סיכום

*על מה הייתה הפעולה

*למה חשוב לבוא לפעולות בקיץ

*על המחנה קיץ

10 דקות

-----------

1,2,3

 פעולת לא נפסיק לשיר !

ערך מוביל: התמדה

מטרות:

1.      החניכות ישתחררו טיפה לקראת החופש הגדול

2.      החניכות יפתחו וירגישו בנוח אחת עם השנייה (לשיר וכדומה)

3.      החניכות ירצו לצאת למחנק...מסר נסתר

מהלך הפעולה:

 

המתודה (השיר)

הסבר מתודה

ציוד

זמן

לא נפסיק לשיר

המשחק הרגיל : אני , אהבה , אלוהים , שמיים , ללכת , כל , פרחים , עיניים , צבעים

-

10 דק'

אדון שוקו

משפטים מהשיר שקשורים :

"אדון שוקו הולך לבקר
חבר שלו, אדון שוקו אחר."

""אני עייף," אומר אדון שוקו.
"אני רעב," אומר אדון שוקו.
"אני צמא," אומר אדון שוקו. "

כל אלה מסמלים את התלונות שלהן ונוסיף עוד מלא וכל פעם חניכה אחרת תצטרך להעביר תלונה שלהן עם שוקולית בפה (אדון שוקו סטגדיש! )

שוקולית

10 דק'

ג'ונגל

טמפה טמפה קולות של חיות

-

10 דק'

כולביניקית

לשים איברים בפרצוף כמו להדביק זנב לחמור...

איברים

נייר עיתון

לורד

דפים

10 דק'

הכל זה לטובה

להשחיל דמעה לבקבוק ולהגיד סיבה אחת למה לא לבכות בפעולה.

דמעות, בקבוק, חוט

15 דקות

Wake wakw

תחרות בעיטות כדורים לשער

כדור

10 דקות

שבת בבוקר

פנטומימה של מה עושים ביום שבת

-----------------

15 דקות

מגבון ועוד מגבון

לעשות שרשרת מגבונים ארוכה מאוד

מגבונים

10 דקות

יאללה לך הבית מוטי

כל אחת הולכת בקו ישר ורק במגע על הכתף אפשר להחליף כיוון. אסור להן להתנגש. בוחרים חניכה אחת שתכוון את כולן...

-----------------

10 דקות

הופהה

נרקוד קצת לצלילי מוזיקה J

מוזיקה

10 דקות

שיחת סיכום – זכיתי לאהוב

אני אדבר עם הבנות על הפעולות האחרונות שבאות, על המחנה קיץ ועל ההתנהגות שלהן בזמן האחרון.

-----------------

10 דק'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פעולת הודו

ערך: פלורליזם

מטרות:

  1. החניכות ילמדו טיפה על הודו (כי הנושא של האפיקטיגל הוא בכל זאת חיים בסרט הודי).
  2. החניכות ישתחררו ויפרקו לחצים מהיום העמוס הזה.
  3. החניכות יתגבשו על ידי שבירת הקרח באחווה.

מהלך הפעולה: המטרה של הבנות היא להפוך להודיות סגולות ומטורפות. אחריי כל משחק מי שהתנהגה יפה מקבלת תיקה עד שבסוף הפעולה לכולן יהיו תיקות והן יהפכו להודיות אמתיות.

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

משחק פתיחה- אני

משחקים את המשחק 'אני' רק שבכל פעם שמישהו צוחק לא מוסיפים לו סתם מילה אלא מילה הקשורה להודו (לדוגמה- אני תיקה, אני בודהה, אני הודי).

1,2,3

10-15 דקות

----------------

2

חידות הודו

על מנת שילמדו טיפה על הודו אני יערוך להן חידון. כיצד אפשר לענות על השאלה ? עושים עם הידיים כמו הודית

1,2,3

15 דקות

חידות ומידע על הודו

3

מצאו את בודהה

אני יחביא באזור בובה ששמה בודהה. החניכות צריכות למצוא אותה ולהפוך אותה להכי סגולה שאפשר !

1,2,3

10 דקות

בובה, קרפים סגולים וגואש סגול

4

אנשושים

משימה חשובה : לצלם כמה שיותר אנשים אומרים 'נמסטה אחוותות'

1,2,3

10 דקות

מצלמה

5

תפסיקו לשיר!

תחרות שירים בין 2 קבוצות. כל פעם אני אומרת מילה שקשורה בהודו והקבוצה שנגמרים לה כל השירים מפסידה.

1,2,3

10-15 דקות

---------------

6

הווווווווווודי

משחקים את המשחק אהההה אבל במקום להגיד אהההה אומרים 'הווווווודי'.

1,2,3

10 דקות

----------------

7

קליפ

על האחווה לעשות קליפ לשיר 'חיים בסרט הודי'. אני יביא להן מצלמה.

1,2,3

30 דקות

מצלמה

8

סיכום

קצת על הודו חחח, לדבר על המשך היום ועל זה שלא משנה מה בשבילי הן ניצחו (:

1,2,3

10 דקות

תיקות

9

משחק סיום

משחקים אני יושב תחת עץ רענן רק במקום להגיד עץ רענן אומרים 'אני יושב תחת בודהה ומחכה ל...(שם הודי שימציאו לילדה שמימינם)'.

1,2,3

10 דקות

----------------

 

פעולת אינדיאנים- אלמוג רביבו

ערך: חיים בקבוצה
מטרות:
1. החניכים יעבדו ביחד בשביל להצליח במטרה.
2. החניכים יעבדו בצוות ויתגבשו

3. החניכים לשתף פעולה וליהיות אינדיאנים לדוגמא !!


סיפור מסגרת:
אפאצ'י ואפוצ'י שני שבטים אינדיאנים שמתחרים אחד בשני על הדבר הכי מגניב בעולם- כבוד עולמי!! וגם על צמידים מגניבים כאלה (שכולם יקבלו בסוף) לפי הצבע שהיה לשבט שלהם.

 

שם המתודה:

הסבר:

עונה למטרות:

זמן:

ציוד

1

חלוקה לשבטים

צובעים לכל אחד את הפנים כמו אינדיאנים לפי הצבע של השבט שלו

 

5 דק'

גואש/סרטים לקשור על היד

2

ציזבט

מספרים להם כזה ציזבט מגניב בכללי על אינדיאנים (אני יחפש וישלח לך\שאני ימציא)

 

5 דק'

 

3

עלי באבא

החניכים עומדים בשתי קבוצות וכל קבוצה בתורה קוראת למישהו מהקבוצה השנייה והוא צריך לפרוץ את "החומה" שלהם..

1+2

10 דק'

 

4

הכנת דגל

הכנת דגל ועוד צמידים ליד וסרטים לראש לסימון הקבוצה !!

2

10 דק'

מפת שולחן מבד ולורדים

5

הדגל

...

1+2

15 דק'

 

6

חיי שרה ששומרים על מישהו

משחקים חיי שרה בשתי קבוצות. לכל קבוצה יש "צ'יף". המטרה של כל קבוצה היא לפסול את הצ'יף של הקבוצה השנייה. (ולשמור על הצ'יף שלה).

1+2

15 דק'

כדור

7

הכנת טוטם אנושי

כל קבוצה צריכה לבחור מישהו מהקבוצה שיהיה טוטם. היא צריכה לקשת אותו שיהיה הכי טבעי ויפה!

1+2

10 דק'

 

8

הכנת חץ וקשת

כל קבוצה מקבלת חוט שמשון והיא צריכה להכין חץ וקשת הכי טוב (עם מקלות מהטבע). וחץ הכי טוב.

1+2

10 דק'

חוט שמשון

9

תחרות קליעה למטרה

עם החץ וקשת שכל קבוצה הכינה(אם זה לא ילך אני יכין לייתר ביטחון בריסטול ענק שמצוייר עליו מטרה והם יזרקו על זה ניר)

1+2

10 דק'

 

10

מעגל כוח

הם צריכים לשבת אחד על השני במעגל כמה שיותר זמן.

1+2

10 דק'

 

11

סיכום

סיכומונים

 

15 דק'

 

 

 

פעולת בריחה מהכלא

ערך: השגיות

מטרות:

  1. החניכים יציבו לעצמן מטרה ויפעלו למימושה.
  2. החניכים ישתפו פעולה במטרה להשיג את המטרה.

מהלך הפעולה:

*המטרה- לברוח מהכלא.

*השלבים- למצוא מפתח לתא... להרוג את השומר...לפצח קוד...לקרוא לעזרה...לברוח משומרים...לחצות נהר...למצוא את האוצר !

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

המפתח

על עץ יהיה תקוע מפתח. המפתח הוא בעצם מפתח לתא. רק בעזרתו יוכלו להמשיך ולברוח מבית הכלא.

1,2

10 דקות

מפתח

2

קליעה לשומר

על בריסטול יהיה מצויר שומר. על החניכים לפגוע בשומר עם כדור עד שהוא לא יוכל לתפוס אותם.

1,2

10 דקות

ציור של שומר, כדור

3

פלונטר

בריסטול עם עיגולים של צבע עליו. מסובבים את הפלונטר והצבע שיוצא הוא מה שצריך לשים עליו את היד\הרגל לפי הנדרש. הפלונטר מסמל את הקוד ליציאה מהבית כלא.

1,2

10 דקות

פלונטר

4

הצילווווווווו

על החניכים לברוח מהשומר הרשע שרודף אחריהם. הם צריכים לצעוק הצילוווווו ותוך כדי לרוץ הכי רחוק שהם יכולים. כך הם מזעיקים עזרה ובורחים הכי רחוק שיוכלו.

1,2

10 דקות

-----------

5

לכתוב הצילו

החניכים יקבלו חומרים ליצירת עיפרון גדול ויצטרכו לכתוב אתו 'הצילו' כדי שיבואו להציל אותם.

1,2

10 דקות

סנדה, לורד, וויר דק, דף.

6

בית שדה

על החניכים לברוח ממתקפת השומרים= מתקפת כדורים.

1,2

10 דקות

כדור

7

עצים מוקפים בחבל

כמה עצים יוקפו בחבל. על החניכים לעמוד בתוך החבל כיוון שהשומרים תפסו אותם ולנסות לברוח. הדרך היחידה לברוח היא לעבור מעל החבל. החבל הוא חבל חשמלי ולכן אסור לגעת בו.

1,2

15 דקות

חבל ארוך

8

חידת נהר- רוצחים

כמו החידה עם הכבשים, הזאבים והדשא רק עם שמות של רוצחים.

1,2

10 דקות

שמות של רוצחים

9

חפש את המטמון

חפש את המטמון בשבט עם כתבי סתרים שבסופו של דבר מובילים למטמון.

1,2

20 דקות

חפש את המטמון + אוצר

10

סיכום

איך הייתה הפעולה, הסבר על הפעולה, מה למדו...

1,2

10 דקות

------------

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014  
האתר נבנה במערכת 2all   בניית אתרים