בניית אתרים

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

משחקי היכרות

  •       אמת ושקר

מטרת המשחק: לגלות מה האמת.
מהלך: אמור לחניכים לספר, כל אחד בתורו שני סיפורים שקרו לו (עדיף כמה שיותר מצחיקים ומזעזעים) אחד אמיתי ואחד שקרי. על חברי הקבוצה לנחש איזה מהסיפורים הוא אמת ואיזה השקר.

  •        ביל בול
    מטרת המשחק: להצליח לומר את שמות החניכים בלי להתבלבל.
    מהלך: הושב את החניכים במעגל. פנה לאחד החניכים ואמור לו ביל או בול. אם אמרת ביל על החניך לומר את שם החניך משמאלו ובמידה ואמרת לו בול על החניך לומר את שם החניך היושב מתחתיו.
  •  בין הרגליים
  • מטרת המשחק: הכרת שמות כל החניכים.

מהלך: התחל סבב במעגל שבו כל חניך אומר את שמו + שם של תמרור או פרסומת. לאחר סיום הסבב התחל סבב חדש שבו כל חניך יאמר שוב את שמו, שם התמרור / פרסומת ויוסיף "בין הרגליים שלי". מצחיק!
 

  •        בינגו אהבות

מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקב'.
מהלך: חלק לחניכים כרטיסי בינגו עליהם מצוירים 9 לבבות חצויים וליד כל לב קטגוריה. אמור לכל חניך לרשום בחצי לב השמאלי משהו שהו אוהב בהתאם לקטגוריה אח"כ לקום ולהסתובב בחדר לחפש בן זוג עם אותה אהבה. החניכים ירשמו את שמות בני הזוג בחצי הלב הימני. מנצח מי שממלא את הלוח.
 

  •        גישושים באפלה

מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה בעזרת מישוש בלבד.
מהלך: תן לכל חניך פתק עם שם של חניך אחר. עתה קשור את עייני כל החניכים. תן לחניכים זמן קצוב (כ – 5 דקות) להסתובב בחדר ולמצוא בעזרת מישוש את מי שהיה כתוב בפתק.
 

  •        החפץ שלי

מטרת המשחק: על כל חניך להשיג את החפץ ששם החניך במרכז בחזרה.
מהלך: אמור לכל חניך שישים חפץ אישי במרכז. ערוך סבב בו כל אחד צריך להגיד מה הפריט האישי של זה שמימינו ורק אז יוכל לקבל את החפץ בחזרה.
 

  •        לו הייתי עץ...

מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים.
הערה: משחק הכרות מעמיק לא להכרות ראשונית.
מהלך: חלק לכל חניך פתק שבו ירשום מקום שהיה רוצה להיות בו או עצם שהיה רוצה להיות. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.

  •  
  •        מי אני?

מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים.
הערה: משחק הכרות מעמיק לא להכרות ראשונית.
מהלך: חלק לכל חניך פתק עם ארבעה דברים שמתארים אותו ע"פ קטגוריות לבחירתו תחביב, מאכלו כו'... ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
 
       מי אני? 2
מטרת המשחק: לזכור כמה שיותר דברים ממה שכתבו על עצמם חברי הקבוצה.
מהלך: חלק לכל חניך דף עליו ירשום 10 תשובות לשאלה "מי אני". הדבק על כל חניך את הדף שלו. תן לחניכים להסתובב בחדר כ – 5 דקות בהן ללא  מילים יצטרכו לקרוא את הדפים של חבריהם. לאחר מכן הושב את החניכים והמנצח במשחק הוא החניך שזוכר כמה שיותר תשובות לשאלה  "מי אני?"
 
       מי הוא?
מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים.
הערה: משחק הכרות מעמיק לא להכרות ראשונית.
מהלך: חלק  לכל חניך פתק שבו יתאר את החניך היושב מימינו. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
 

       מקומות בארץ
מטרת המשחק: החניכים יספרו סיפורים על עצמם.
מהלך: פרוס מפת א"י על הרצפה, אמור לכל חניך להדביק מדבקה על מקום שיש לו סיפור קצר הקשור בו. ערוך סבב בו כל חניך מספר את סיפורו.
אפשר גם עם מפת העולם (במיוחד אם יש עולים חדשים.)
 

       משחק הגרודים
מטרת המשחק: להצליח לזכור את מה ששאר החניכים אמרו לפניו.
מהלך: ערוך סבב שמות. על כל חניך לומר את שמו ולגרד באיזור בגופו. הסבר שכל חניך צריך לומר את שמות האנשים ואיפה הם גרדו לפניו ולבסוף את שמו ואיפה הוא מגרד.
 

  •        משחק הפתקאות

מטרת המשחק: למצוא דרכים מקוריות להשיג מחברי הקבוצה את הפתק שלך.
הערה: על החניכים להיות יצירתיים בהשגת הפתקים, ולא לתת אותם במהירות.
מהלך: חלק לכל חניך 10 פתקים. אמור להם לרשום את שמם על הפתקים.  עתה לכל חניך יש 5 דקות להשיג את הפתקים עם השם שלו.

  •  
  •        משחק התחביבים

מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקבוצה.
מהלך: הנח על הרצפה פתקים עם שמות תחביבים ואמור לחניכים לאסוף כמה פתקים שמתאימים להם. אח"כ ערכו שיחה בקב' בה כל חניך יספר על עצמו ותחביביו.

  •  
  •       משחק התכונות

מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקבוצה.
מהלך: חלק לכל חניך 3 פתקים עם תכונות. אמור לחניכים להסתובב בחדר ולהחליף ביניהם תכונות עד שלכל חניך 3 תכונות שמתאימות לו.

  •  
  •       נייר עף ברוח – עמודו נייר

מטרת המשחק: לתפוס את הנייר לפני שהוא נופל על הארץ.
מהלך: עמוד במרכז החדר, קרא בשם אחד החניכים וזרוק דף נייר באוויר. על החניך אשר שמו הוזכר לקום ולתפוס בדף הנייר לפני שייפול על הארץ. באם נפל הנייר, על החניך לחתוך את הנייר לשניים ולקרוא בשמו של משתתף אחר. באם החניך תפס את הנייר הוא ימשיך ויקרא בשמו של משתתף אחר.
 

  •     סבב שמות

מטרת המשחק: הכרת שמות חברי הקבוצה.
מהלך: אמור לחניך א' להגיד את שמו ובנוסף לעשות תנועה או פרצוף. על החניך הבא אחריו לחזור על השם והתנועה ולהוסיף את שלו.
 

  •        סיסמת האותיות

מטרת המשחק: כתיבת סיסמא לקבוצה.
מהלך: חלק לכל חניך פתקים כמס' אותיות שמו ומכשיר כתיבה שבו ירשום אות על כל פתק. אסוף את הפתקים ותן לחניכים לחבר סיסמא לקבוצה מהאותיות.
 

  •       פדיון השם

מטרת המשחק: החניך יצליח להשיג את המדבקה עם שמו.
הערה: ניתן להשתמש בפריטים- חפצים אישיים
מהלך: חלק לכל חניך מדבקה עם שם של אחד מחברי הקבוצה (לא שלו). אמור לחניכים שהם צריכים לקנות את המדבקה שלהם תמורת שלושה פרטים אישיים..

  •  



  •                 ראיון אישי

מטרת המשחק: הכרות בזוגות.
מהלך: חלק את הקבוצה לזוגות. לכל זוג תן כרטיס עם שאלות אישיות ואמור להם לראיין אחד את השני. אח"כ אפשר לספר לקב' מה למדו אחד על השני.
 

  •        רכבת שמות

מטרת המשחק: הקמת רכבת ארוכה עם שמות של כל חניכי הקבוצה.
מהלך: העמד את הילדים במעגל ובחר חניך שהוא יהיה הקטר. הסבר לחניכים כי הקטר יעשה הכרות שמית עם חניכי הקבוצה באופן הבא: עליו לבחור ילד;
"שלום אני דן"
" שלום אני דנה".
על החניך לקרוא בשם של דנה מספר פעמים. לאחר מכן דנה תהפוך לקטר. וכך הלאה, יוסיפו ילדים לרכבת.
 

  •      שיישאר בינינו

מטרת המשחק: לבדוק את מידת ההכרות.
מהלך: בחר 2 חניכים מתנדבים אשר טוענים כי הם חברים טובים. בקש מאחד לצאת. שאל את זה שנשאר בחדר כ- 5 שאלות על חברו שבחוץ. הכנס את החניך שיצא ושאל אותו את אותן שאלות. על הקבוצה לשים לב האם הם ענו את אותן תשובות.
 

  •        שלום קוראים לי?

מטרת המשחק: הכרות של כמה שיותר אנשים בצורה כמה שיותר טובה ברבע שעה בלבד.
מהלך: אמור לחניכים להסתובב בחדר ולתפוס אנשים לשיחות קצרצרות. לאחר רבע שעה כנס את החניכים. כל חניך יציג את המידע שהשיג. החניך בעל המידע הרב ביותר על מספר החניכים הגדול ביותר הוא המנצח.
 

  •        תפוס ת'פיצה
  • מטרת המשחק: להשיג את החפץ ממרכז המעגל.

מהלך: הושב את החניכים במעגל ושים חפץ כל שהוא במרכז המעגל.  הכרז: כל מי ש...     (לדוגמא: אוהב חצילים, שונא בנות, קרא טקסט של בובר) וכל חניך שמתאים למשפט רץ למרכז החדר ומנסה לתפוס את החפץ. מי שמצליח לתפוס מכריז את המשפט הבא.
 
 

 

משחקי היכרות

 

1.       קרוסלה: מסתדרים במעגל פנימי וחיצוני (אחד מול השני), ומשוחחים על נושא כלשהו שניתן. אחרי שמסיימים לדבר, המעגל החיצוני זז אחד ימינה ומדבר עם מישהו אחר. במשחקי היכרות הנושאים יכולים להיות למשל: סרט שראיתי לאחרונה, ספר שקראתי ואהבתי, מאכלים אהובים, מקום שהייתי רוצה להיות בו, חיות אהובות, 3 דברים שהייתי לוקח לאי בודד, וכד'. (אפשר לשחק את המשחק גם לגבי נושאים אחרים).

 

2.       מי אני?: כותבים על מדבקה דמות כלשהי או אישיות. מדביקים את המדבקה על מצח של אחד החניכים בלי שהוא יראה, והוא צריך לנחש בשאלות של כן ולא, מה כתוב לו על המצח.

 

גרסה נוספת: שמים לכל החניכים מדבקות על המצח עם דמות כלשהי, והם צריכים להסתובב בחדר. כשמישהו פוגש מישהו אחר, הוא צריך לדבר איתו כאילו הוא האדם שכתוב לו על המצח.

 

3.       פלונטר: עומדים במעגל. הראשון מחזיק כדור צמר, הוא אומר את שמו ומשהו על עצמו וזורק את הכדור למישהו אחר (ומחזיק את החוט שאצלו).

 

4.       גפרורים: כל אחד בתורו מדליק נר, ומדבר על עצמו עד שהנר נכבה.

 

5.       מגדלים באוויר: יושבים במעגל, רצוי על כיסאות. המדריך אומר משפט כלשהו (למשל: אני אוהב לשחות בים), מי שהמשפט נכון לגביו, זז כיסא אחד ימינה, ויושב על זה שלידו.

 

6.       never: כל אחד, על פי סבב, אומר משהו שהוא בחיים לא עשה. מי שכן עשה את זה, מרים אצבע. מי שמגיע ל- 5 אצבעות מורמות, מקבל משימה.

 

7.       אמת או שקר: כל אחד בתורו אומר משפט אמת ומשפט שקר על עצמו, והקבוצה צריכה לנחש מה אמת.

 

8.       מטאטא: במרכז החדר מישהו מחזיק מטאטא. הוא אומר שם של חניך אחר, שצריך לרוץ ולתפוס את המטאטא לפני שהוא נופל.

 

9.       שעון פגישות: נותנים לחניכים דף עם ציור של שעון, והם צריכים לקבוע פגישות עם שאר החניכים בקבוצה. כל פעם המדריך אומר את השעה, והחניכים צריכים לדבר ע"פ הנושא שייתן המדריך.

 

10.   דומינו תחביבים: נותנים לחניכים פתק שמחולק לשניים. כל אחד רושם על עצמו שני תחביבים (או תכונות), ויוצרים מעין דומינו: מישהו מתחיל ושם את שלו במרכז. מי שיש לי תחביב משותף, מצרף את הפתק שלו.

 

11.   מרתון שאלות: כל אחד מקבל שאלה, שהוא צריך לאסוף את התשובות לגביה מכל חברי הקבוצה. למשל: מה עדיף- ים או בריכה?; מה המזל שלי?; מה הצבע האהוב עלי?, וכד'.

 

12.   שאלון היכרות: כל חניך מקבל שאלון, והוא צריך למלא אותו אבל גם להתאים אותו לחלק מחברי הקבוצה. למשל: נולדתי במזל טלה, כמו יוסי ורותי.

 

13.   סלט פירות: נותנים לכל אחד שם של פרי. המדריך אומר כל פעם שם של פרי, וכל החניכים שנתנו להם את השם הזה, צריכים לקום ולהחליף מקום (יש כיסא אחד פחות ממספר החניכים). מי שנשאר בלי מקום צריך להגיד שם של פרי אחד, וכן הלאה.

 

14.   הרוח נושבת: מוציאים כיסא אחד. המדריך נותן הנחיות: הרוח נושבת לכל מי שיש לו מכנסיים כחולים. כל מי שיש לו מכנסיים כחולים קם ומנסה לתפוס מקום.

 

15.   משחק הנעליים: כל החניכים מורידים נעליים. המדריך זורק נעל אחת למישהו מסוים ואומר את שמו, והוא צריך להמשיך ולזרוק למישהו אחד. במקביל כל אחד ממשיך לזרוק עוד נעליים לאותו אחד, על פי הסדר הקבוע, וגם כן להמשיך ולהגיד את שמו.

 

16.   מרוץ שליחים: מחלקים את הקבוצה לשני טורים. על הקיר תלויים שני ניירות עיתון. כל אחד בתורו צריך לרוץ ולכתוב את שמו על הנייר, ולחזור לסוף הטור. הקבוצה שמסיימת לכתוב את השמות ראשונה, מנצחת.

 

17.   לו הייתי: המדריך שואל שאלות והחניכים עונים עליהם בסבב. השאלות (למשל): אם הייתי כלב, איזה כלב הייתי רוצה להיות?, אם הייתי מאכל, איזה מאכל הייתי רוצה להיות?, אם הייתי עץ, איזה עץ הייתי רוצה להיות?

 

18.   תשבץ שמות: נותנים לכל חניך פתקים קטנים לפני מס' האותיות בשם לו. כל אחד כותב את האותיות של שמו על הפתקים, והקבוצה צריכה להרכיב תשבץ מכל הפתקים.

 

19.   בינגו היכרות: רושמים בתוך לוח משחק את כל שמות החניכים, ועורכים בינגו.

 

20.   סדין: מחלקים את הקבוצה לשתי קבוצות. שני חניכים עומדים אחד מול השני, על כיסאות, ומחזיקים את הסדין מתוח. שתי הקבוצות עומדות משני צדדי הסדין, כך שהחניכים לא רואים אחד את השני. כל קבוצה שולחת נציג, שעומד בצמוד לסדין. מורידים את הסדין, והראשון שאמר את השם של השני, מנצח.

 

21.   הששת שלו: כל אחד מקבל 6 פתקים קטנים, וכותב עליהם את השם שלו. מפזרים את הפתקים על הרצפה, וכל אחד צריך לקחת 6 פתקים (שלא שלו). המטרה של החניכים היא להחזיר את הפתקים שלהם אליהם, ע"י כך שהם אומרים מאפיין שלהם (תחביב למשל) לחניך שהפתק נמצא אצלו, וכך מקבלים אותו חזרה. במקרה שהקבוצה מכירה אחד את השני, אפשר להציב אתגר- צריך להגיד משהו שהשני עוד לא יודע עליך.

 

22.   קצה החוט: חותכים חוטים כמחצית ממספר החניכים בקבוצה. נותנים לכל אחד קצה חוט, והוא צריך למצוא את השני שמחזיק את החוט. לשניהם יש 5 דקות לדבר, במהלכן הם צריכים לאסוף כמה שיותר מידע על השני, ואח"כ בסבב כל אחד אומר על השני את כל מה שהוא יודע.

 

23.   תעודת זהות: מדביקים לכל אחד דף על הגב. הקבוצה מסתובבת בחדר, וכל אחד צריך לכתוב על הגב של השני מה שהוא רוצה לדעת עליו. אח"כ בסבב מורידים את הדפים, וכל אחד עונה על השאלות.

 

24.   פינת היכרות: מפזרים פלקטי התייחסות בחדר, והחניכים צריכים לעבור ולכתוב מה הם מרגישים/חושבים לגבי הנושאים הבאים: המשפחה שלי, שירים שאני אוהב, וכד'.

 

25.   קולאז': שמים במרכז החדר עיתונים, בריסטולים, דבק, גואש, מספריים וטושים. כל חניך צריך להכין קולאז' על עצמו. (תחביבים, משפחה, חברים, וכד')

 

26.   סל חפצים: שמים במרכז סל עם חפצים. כל חניך צריך לבחור חפץ, ולהגיד למה הוא בחר בו ואיך הוא מתקשר אליו.

 

27.   על השורה: מתחלקים לשתי קבוצות. המנחה נותן משימות: להסתדר לפי גובה, מידת נעליים, גודל כף יד, תאריך לידה וכד', כמה שיותר מהר.

 
  • 28.   לחיצה טלפתית - מטרת המשחק: למצוא משתתף שבחר באותו מספר כמוך.

 

אומרים לחניכים שעליהם לחשוב על מספר בין אחד לשלוש. לאחר שכולם חשבו על מספר אומרים להם להסתובב בחדר. לשמע מחיאת כף של המדריך, עליהם להיעצר מול אחד מחברי הקבוצה, וללחוץ ביחד זה את שתי ידיו של זה על פי המספר שבחרו.אם לחצו את אותו מספר לחיצות שניהם הצליחו במשימה ויעמדו בצד. במידה ונכשלו ימשיכו לחפש בן זוג.

 

29.   משחק הנעליים - מטרת המשחק: ליצור "שרשרת" מעופפת של נעליים.

 

אמור לחניכים להוריד את הנעליים ולשבת במעגל. הרם נעל אחת ומסור לחניך ראשון. אמור את שמו בקול רם. החניך ימסור לחניך ב' ויאמר את שמו וכן הלאה. הנעל צריכה לעבור אצל כל החניכים ולחזור אליך. הרם נעל נוספת ומסור לאותו חניך לו מסרת קודם, כך תמשיך למסור כאשר הסדר חייב להישאר קבוע.

 
  • 30.   משחק הסבתות - מטרת המשחק: לזכור שמות ולתפוס כיסאות.

 

ערוך בקבוצה סבב ובו כל אחד יגיד את שם סבתו. הוסף למעגל עוד כיסא. פתח ואמור את שם אחת הסבתות, על "הנכד" לקום ולעבור לכסא הריק ולהגיד שם נוסף של סבתא. המשחק ממשיך כך עד שנמאס או עד ששוכחים את שמות הסבתות.

 
  • 31.   ביל בול - מטרת המשחק: להצליח לומר את שמות החניכים בלי להתבלבל.

 

הושב את החניכים במעגל. פנה לאחד החניכים ואמור לו ביל או בול. אם אמרת ביל על החניך לומר את שם החניך משמאלו ובמידה ואמרת לו בול על החניך לומר את שם החניך היושב מימינו.

 
  • 32.   גישושים באפלה - מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה בעזרת מישוש בלבד.

 

תן לכל חניך פתק עם שם של חניך אחר. עתה קשור את עייני כל החניכים. תן לחניכים זמן קצוב (כ – 5 דקות) להסתובב בחדר ולמצוא בעזרת מישוש את מי שהיה כתוב בפתק.

 

33.   לו הייתי עץ... - מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים.

 

חלק לכל חניך פתק שבו ירשום מקום שהיה רוצה להיות בו או עצם שהיה רוצה להיות. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.

 
  • 34.   מקומות בארץ -  מטרת המשחק: החניכים יספרו סיפורים על עצמם.

 

פרוס מפת א"י על הרצפה, אמור לכל חניך להדביק מדבקה על מקום שיש לו סיפור קצר הקשור בו. ערוך סבב בו כל חניך מספר את סיפורו. אפשר גם עם מפת העולם (במיוחד אם יש עולים חדשים.)

 
  • 35.   משחק התחביבים  - מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקבוצה.

 

הנח על הרצפה פתקים עם שמות תחביבים ואמור לחניכים לאסוף כמה פתקים שמתאימים להם. אח"כ ערכו שיחה בקב' בה כל חניך יספר על עצמו ותחביביו.

 
  • 36.   משחק התכונות  - מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקבוצה.

 

חלק לכל חניך 3 פתקים עם תכונות. אמור לחניכים להסתובב בחדר ולהחליף ביניהם תכונות עד שלכל חניך 3 תכונות שמתאימות לו.

 
  • 37.   ראיון אישי  -  מטרת המשחק: הכרות בזוגות.

 

חלק את הקבוצה לזוגות. לכל זוג תן כרטיס עם שאלות אישיות ואמור להם לראיין אחד את השני. אח"כ אפשר לספר לקב' מה למדו אחד על השני.

 

38.   שיישאר בינינו  - מטרת המשחק: לבדוק את מידת ההכרות.

 

בחר 2 חניכים מתנדבים אשר טוענים כי הם חברים טובים. בקש מאחד לצאת. שאל את זה שנשאר בחדר כ- 5 שאלות על חברו שבחוץ. הכנס את החניך שיצא ושאל אותו את אותן שאלות. על הקבוצה לשים לב האם הם ענו את אותן תשובות.

 

39. שלום קוראים לי?  -  מטרת המשחק: הכרות של כמה שיותר אנשים בצורה כמה שיותר טובה ברבע שעה בלבד. אמור לחניכים להסתובב בחדר ולתפוס אנשים לשיחות קצרצרות. לאחר רבע שעה כנס את החניכים. כל חניך יציג את המידע שהשיג. החניך בעל המידע הרב ביותר על מספר החניכים הגדול ביותר הוא המנצח.

 
  • 40. תפוס ת'פיצה

 

מטרת המשחק: להשיג את החפץ ממרכז המעגל.

 

הושב את החניכים במעגל ושים חפץ כל שהוא במרכז המעגל.  הכרז: כל מי ש...     (לדוגמא: אוהב חצילים, שונא בנות, קרא טקסט של בובר) וכל חניך שמתאים למשפט רץ למרכז החדר ומנסה לתפוס את החפץ. מי שמצליח לתפוס מכריז את המשפט הבא.

 

  

ועוד כמה משחקי היכרות:

 

נעליים זרוקות- כולם זורקים את הנעליים שלהם לתוך המעגל ואז כל אחד בוחר נעל שהוא רוצה ואחרי שכולם בוחרים נעל כל אחד צריך לנחש של מי הנעל הזאת ולהסביר למה הוא חושב שזה של אותו ילד.

 

 

 

שיחה קצרה-כל החניכים יסתובבו בחדר וידברו אחד עם השני וינסו להשיג כמה שיותר מידע תוך זמן מוקצב שיגדיר המדריך אחר כך חוזרים למעגל וכל חניך צריך לנסות לשחזר את כל המידע ששהוא השיג מי שזוכר יותר מידע מנצח.

 

 

 

חיה ושם- יושבים במעגל הראשון אומר את שמו ושם של חיה והקול שלה ואז החניך הבא אומר את שמו של זה שהיה לפניו את החיה שלו ואת הקול ורק אחרי זה את שמו את החיה שלו והקול שלה ואז הבא בתור עושה את אותו הדבר וכך הלאה...

 

 

 

שעון פגישות- מחלקים לכל אחד שעון ואז כל חניך מסתובב בחדר וקובע פגישה עם כל אחד בחדר בשעות שבשעון אחרי שכולם סיימו החניך מכריז כל פעם על שעה אחרת ועל נושא שהם צריכים לדבר עליו.

 

 

 

עמודו מטאטא-עומדים במעגל, מישהו עומד באמצע עם מטאטא ואומר שם של אחד החניכים, מי שאמרו את שמו חייב לרוץ למעגל ולתפוס את הטאטא לפני שהוא נופל על הריצפה. אפשר לשחק גם אם דף נייר שמחזיקים מעל הראש ועוזבים.

 

 

 

הגפרור ואני- כל אחד מדליק גפרור ומספר על עצמו עד שהגפרור נכבה.

 

 

 

סיפור של נייר טואלט- כל אחד לוקח כמה ריבועים שהם רוצים של נייר טואלט ואחר כך כל אחד מספר על עצמו לפי מספר הריבועים של נייר הטואלט שהוא לקח.

 

 

 

מדחום- תולים בחדר שתי שלטים בצידי החדר באחד כן ובשני לא ואז שואלים כל מיני שאלות להיכרות כמו חורף כן או לא? ואז מי שכן רץ אל כן ומי שלא רץ ללא.

 

 

 

שמות בהשאלה- עומדים על כיסאות מסודרים במעגל. כל חניך מקבל את שם החניך שלידו המדריך קופץ ראשון אל מרכז המעגל וצועק בשם של מישהו מהמעגל החניך שזה שמו החדש קופץ הוא למעגל במקום המדריך וכך הלאה.

 

 

 

כדורים משוגעים-כולם עומדים במעגל מי שמתחיל זורק כדור לאחד החניכים במעגל וצועק בשמו ואז כבר שכולם מצליחים מוסיפים עוד כדור כדי לבלבל.

 

 

 

להסתדר בטור לפי הסדר- המדריך אומר קריטריון מסויים ועל החניכים להסתדר בזמן הקצר ביותר לפי הסדר למשל: להסתדר לפי מידת נעליים או מהגבוה לנמוך.

 

 

 

קרוסלה-יושבים בשני מעגלים אחד חיצוי ואחד פנימי (עם הפנים החוצה ) כל אחד מהמעגל החיצוני יושב כלפי מישהו מהמעגל הפנימי המנחה אומר נושא ולמשך זמן כלשהו שהמנחה קובע כל זוג צריך לשוחח על הנושא הזה חברי המעגל החיצוני זזים ישבן אחד ימינה אחרי כל פעם שסיימו לדבר עם חניך אחר ואז מחליפים נושא. דוגמאות לנושאים: המשחק הכי אהוב עליי, מה אני עושה כשאני קם בבוקר, הדבר שאני הכי אוהב לעשות בחורף...

 

 

 

שם+תנועה- עומדים במעגל כל אחד בתורו אומר את שמו ומצרף תנועה כל אחד צריך לחזור על כל השמות והתנועות שאמרו אלו לפניו.

 

 

 

קורי עכביש-יושבים במעגל אחד מחזיק בידו את הקצה של כדור צמר ומספר דבר מה על עצמו וזורק את הכדור למי שהוא רוצה,זה שקיבל את הכדור מחזיק את החוט וזורק את הכדור ךמי שהוא רוצה עד שהכדור עבר בין כולם ונוצרו קורי עכביש מהחוט. אפשר להחזיר את הכדור כאשר כל אחד צריך להגיד את השם של מי שזרק אלויה ומה הוא סיפר.

 

 

 

תשבץ שמות-יושבים במעגל על מרכז המעגל מונח בריסטול המדריך רושם את שמו על הבריסטול ואחריו חניך אחר צריך להוסיף את שמו לבריסטול כך שיתחבר לאורך או לרוחב או בכל צורה שהיא לכתוב כך שעד שכל חברי הקבוצה כתבו את שמם נוצר תשבץ עם שמות הקבוצה.

 

שם מעוצב-כל ילד מקבל גיליון נייר ורושם עליו את שמו ומקשט אותות בצבעים, בגזרי עיתונים ותולים את השמות בחדר בסוף.

 

לו הייתי- המדריך שואל שאלות והחניכים עונים עליהם בסבב. השאלות (למשל): אם הייתי כלב, איזה כלב הייתי רוצה להיות?, אם הייתי מאכל, איזה מאכל הייתי רוצה להיות?, אם הייתי עץ, איזה עץ הייתי רוצה להיות?

 

 

 

סדין- מחלקים את הקבוצה לשתי קבוצות. שני חניכים עומדים אחד מול השני, על כיסאות, ומחזיקים את הסדין מתוח. שתי הקבוצות עומדות משני צדדי הסדין, כך שהחניכים לא רואים אחד את השני. כל קבוצה שולחת נציג, שעומד בצמוד לסדין. מורידים את הסדין, והראשון שאמר את השם של השני, מנצח.

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014  
האתר נבנה במערכת 2all   בניית אתרים