סגולותיהם הבריאותיות של 16 מזונות ירוקים    מצוות שכתובות בספר בראשית    מצוות שכתובות בספר שמות    לאוכל בשבת יש טעם מדוע?
   פרשת השבוע על פי הרב יואב שוכר    השביעיות המדהימות ביהדות
 
    דף הבית
    פרשות השבוע
    סגולות
    סגולות שבצמחים
    סגולה למצוא אבידה
    דת
    הלכות
    נרות חנוכה
    חודשים
    שבועות
    כיפור
    פרשת המן
    פרשת התשובה
    קישורים ודרשה
    מעשה ניסים
    חיים לאחר המוות
    ברכה על תופעות טבע
    צור קשר

ברוכים הבאים לאתר 

http://avigv55.com

דת ויהדות
של אברהם גבריאל





פרשת השבוע "אמור"

אמור אל הכהנים - 

רבי תנחום בר חנילאי פתח: 

אמרות ה' אמרות טהורות וגו' - אמרות ה' אמרות אמרות אמרות בשר ודם אינם אמרות.

בנוהג שבעולם מלך בשר ודם נכנס למדינה ובני המדינה מקלסין אותו וערב לו קלוסן. 

א"ל: למחר אני בונה דימוסיאות מרחצאות, למחר אני מכניס לכם אמת המים, וישן לו

ולא עמד, היכן הוא היכן אמרותיו? 

אבל הקב"ה איני כן, אלא וה' אלהים אמת – למה? 

שהוא אלהים חיים ומלך עולם. 

טהורות - מצינו שעקם הכתוב שתים ושלש תיבות בתורה שלא להוציא דבר טומאה

מפיו, הדא הוא דכתיב: דמכל הבהמה הטהורה מן הבהמה אשר טמאה אין כתיב כאן

אלא וכו' (כדכתוב ברמז נ"ד). 

כל מה שהקב"ה מזהיר את ישראל בשביל קדושתן וטהרתן [הוו] אמרות ה' אמרות

טהורות.

אמור אל הכהנים ואמרת -

הרי שני פעמים. 

משל למה הדבר דומה? 

לטבח שהיה נכנס ויוצא לפני המלך. 

א"ל המלך: גוזרני עליך שלא תראה מת כל ימיך מפני שאתה נכנס ורואה את פני שלא

תטמא פלטין שלי.

כך הקב"ה גזר על הכהנים הנכנסין לבית המקדש שלא יטמאו למת, לפיכך הוא אומר

להם לנפש לא יטמא.

רבי ברכיה בשם רבי לוי: 

משל לישראל וכהן שנכפו, ומסר להם הרופא קמיע מומחה, והיה מצוה את ישראל

ומניח את הכהן.

אמר ליה אותו כהן: אדונינו רופא, לא לשנינו מסרת כאחד? 

ומפני מה אתה מצוה את ישראל ומניח אותי?! 

אמר ליה: זה ישראל הוא ודרכו להלך בין הקברות, אבל אתה כהן ואין דרכך להלך בין

הקברות, לפיכך אני מצוה את ישראל ומניח אותך. 

כך לפי שהעליונים אין יצר הרע מצוי בהן, אמירה אחת דיה להם, שנאמר: בגזרת עירין

פתגמא ובמאמר קדישין שאלתא; אבל התחתונים שיצר הרע מצוי בהן בשתי אמירות,

והלואי יעמדו! שנאמר: ויאמר ה' אל משה אמור אל הכהנים ואמרת.

יראת ה' טהורה עומדת לעד – 

אמר רבי לוי: 

מיראה שנתירא אהרן לפני הקב"ה זכה שנתנה לו פרשה זו שאינה זזה ממנו ומבניו

ומבני בניו עד סוף כל הדורות. ואיזו? 

זו פרשת המת.

אמור אל הכהנים -

אמר ר' תנחום: 

שתי פרשיות הכתיב לנו משה בתורה והן טהורות ועל ידי מי נתנו? 

על ידי שבטו של לוי, שכתוב בו: כסף צרוף בעליל וגו'. 

וכתיב: וטהר את בני לוי וגו' 

וישב מצרף ומטהר - זו פרשת פרה.

אמור אל הכהנים בני אהרן -

מה כתיב למעלה מן הענין? 

ואיש או אשה כי יהיה בהם אוב או ידעוני. 

מה כתיב אחריו? 

אמור אל הכהנים. 

מה ענין זה אצל זה? 

אלא שצפה הקב"ה שעתיד שאול למלוך על ישראל ולהרוג את הכהנים ולדרוש באוב.

א"ר יהושע דסיכנין בשם רבי לוי: 

מלמד שהראה הקב"ה למשה דור דור ודורשיו, דור דור ושופטיו, דור דור ומלכיו, והראהו

את שאול ואת בניו נופלין בחרב. 

אמר לפניו: רבונו של עולם מלך ראשון שיעמוד על בניך ידקר בחרב? 

אמר לו (משה) [הקב"ה]: ולי אתה אומר אמור אל הכהנים? 

שהרג שמקטריגין אותו.

א"ר יוחנן: 

כל מקום שהוא אומר: אמור ואמרת צריך להדרש. 

ויאמר המלך אחשורוש ויאמר לאסתר המלכה. 

ויאמר ויאמר למה לי? 

אמר לה: אם זה הוא מוטב, ואם לאו אמרי שהוא הוא.

רבי אבין אמר: 

עד שלא הכיר בה שהיא יהודית, היה מספר עמה על ידי מתורגמן, משהכיר בה התחיל

הוא לספר עמה.

כיוצא בו: ויגש איש האלהים ויאמר אל אחאב מלך ישראל ויאמר כה אמר ה'.

ויאמר ויאמר למה לי? 

אמר לו: כשיפול בן הדד בידך אל תחמול עליו.

אמירה שניה א"ל: הוי יודע כמה מצודות וחרמים פרשתי לו עד שבא לידך, ועכשיו אם

יפקד והיתה נפשך תחת נפשו ועמך תחת עמו.

כיוצא בו: ויאמר אל האיש לבוש הבדים ויאמר וגו' הקב"ה אמר למלאך ומלאך אמר

לכרוב, אמר: גזר עלי הקב"ה ואני אין לי רשות להכנס לתוך מחיצתך, אלא עשה עמי

צדקה ותן לי שני גחלים, מיד: וישא ויתן אל חפני לבוש הבדים הפשירן ונתנן לו,

ר"י דסיכנין בשם רבי לוי אומר: 

[שש שנים] היו עוממות בידו של גבריאל, סבור שישראל עושין תשובה. כיון שלא עשו

תשובה, בקש לזרקן ולקעקע ביצתן. 

אמר לו הקב"ה: גבריאל, אל תעשה כן, יש בהן בני אדם שעושין צדקה אלו עם אלו,

[שנאמר]: וירא לכרובים תבנית יד [אדם]. 

אף כאן אמור אל הכהנים ואמרת - אמירה ראשונה - למת מצוה יטמא. 

והשניה - לאחרים לא יטמא.

אמור ואמרת -

להזהיר גדולים על הקטנים.



ד' אייר התשס"ח (9.5.08) פרשת אמור
 
משרתים או משרתי עליון
 

מעשה במלך, שאחד מעבדיו התרפה במלאכתו. היה מתהלך בארמון כשידיו בכיסיו, מזלזל בעליל בכבוד הבית ובכבוד אדוניו, לא התייצב על משמרתו ולא מלא את תפקידו. כעס המלך, ואמר: "המזלזל בכבוד המלכות חייב מיתה, אבל הואיל ואבותיו שרתוני בנאמנות, אחוס על חייו. ובכל זאת, פטור בכלא כלום אי אפשר. אדיחו משרות בארמון, אשלחהו לנקות את האורוות. שיטפל בדומן ובגללים, יזדהם יוצחין..."

נפל המשרת מרום המעלה לבור תחתיות. מהדר הארמון, פארו ועושרו  - לאשפתות הרפש והצחנה, שכן לסוסים ולרמכים. בגעגועים זכר את מעמדו הקודם, ויחל לשוב לארמון המפואר. והנה נקרתה בפניו הזדמנות פז. היה זה ביום גנוסיא של המלך, כאשר הטרקלין המלכותי נפתח לרווחה וכל משרתי המלך עלו לברכו ולהשתחוות לפניו.

אלו היה המשרת המודח סר לבית המרחץ, רוחץ וסך גופו ולובש את מחלצותיו, ובא להשתחוות לפני המלך בכבוד ובמורא –

היה המלך מסיק שהפיק את הלקח וזוכר לו את ברית אבותיו, מאיר אליו פניו ומשיבו למעמדו.

אבל, אבוי, לא כך היה! המשרת התרגל אל הסוסים והסתגל לריח הגללים, חש בנוח בבגדי העבודה המזוהמים. כך, כאשר כל עבדי המלך עלו אל הארמון בבגדי הדר, הטביעו מגפיו המרופשים טביעות בוץ בשטיחים היקרים, ועננת צחנה הקיפה אותו, נדפה מבגדיו המרובבים וידיו המזוהמות. כלום ייפלא שהמלך הסב ממנו את פניו בסלידה, והניחו לשוב אל האורוות מהן בא?

והנמשל, הן מובן הוא. בעבר היינו משרתי עליון בבית המקדש, בעיר מלוכה, אבל זנחנו תפקידנו והגלנו לבין האומות, לעסוק בזוטות חולין קטנוניות, ועל זה היה דווה לבנו, ומבקשים אנו להיגאל ולשוב לימי תפארתנו.

והנה, נקרית ההזדמנות לידינו, לבוא לבית הכנסת להתפלל לפני המלך, להיוושע בכל מילי דמיטב. אך אבוי, במקום להלך בבית אלוקים ברגש, במקום לבוא בשעריו בתודה, חצרותיו בתהילה – מביאים אנו עמנו את גללי החולין ואת צחנתם. בשיחות חולין וקלות ראש. כלום יש פלא שאנו נשלחים חזרה אל האורווה, וגאולתנו מתמהמהת?

אם ננהג בכובד ראש בבית האלוקים – נקרב את הגאולה ונזכה לאור פני מלכנו, ולכל הטובה והברכה! (מעין השבוע)
 
שבת שלום ומבורך!
 
בס"ד
שכר הלומד ביום טוב ובשבת
 

"מועדי ה' אר תקראו אותם מקראי קוד אלה הם מועדי"(כג-ב).

פרש הספורנו: אותם מועדים שתקראו אותם מקראי קודש, פרוש אספות עם לעסקי קודש, אלה עם מועדי, שארצה בם. אולם כשלא תקראו אותם מקראי קודש, אלא יהיו מקראי חול ועסקי חיי שעה ותענוגות בני אדם בלבד, לא יהיו מועדי, אבל יהיו "מועדיכם שנאה נפשי".

וכתב החפץ חיים זצ"ל: חז"ל אמרו שהתורה שאלה לה' יתברך: כשישראל יכנסו לארץ, זה רץ לזיתו וזה רץ לכרמו, אני מה תהא עלי? השיב לה: שבת תהיה בת זוגך. וכעין זה מצינו בירושלמי: לא נתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא כדי לעסוק בהם בתורה.

והוסיף: הנה הכתוב אומר: "בכל דרכיך דעהו, והא יישר אורחותיך" (משלי ג-ו). והיינו, שאם האדם עמל כל ימות השבוע כדי שיוכל לעבוד את ה' ולקיים מצוותיו, והראיה שבשבת ויום טוב, כשהוא בטל ממלאכה, רץ הוא ללמוד תורה – אזי מחשיב הקדוש ברוך הוא את דרכיו כולם לישרים ותמימים, ומקבל שכר גם בעבור ימי המעשה. אבל אם האדם בטל בשבת מן התורה, לא הפסיד רק את זכות הלימוד בשבת, שהיא עצומה ורבה, אלא הפסיד את השבוע

כולו, שאינו נחשב עוד כעין הכנה לשבת וללמודה.

והרי זה דומה לאדם שרכש מגרש בעשרים אלף זהובים ,ובנה עליו בית דירות בשלושים אלף זהובים. עמל בו שנה תמימה, וכשהיו הדירות מוכנות ויכול היה להשכירן בשלושת אלפי זהובים, נתקף רוח שטות והחליט שהדירות תעמודנה ריקות.

גש בו אחד ממכריו ושאלו: "מה ראית שלא להשכיר את הדירות?" אמר: "העיסוק עם הדיירים כרוך בטרדה, בגביית כספים ובהנהלת חשבונות, באחזקה שוטפת ובטרוניות. גמרתי בדעתי כי מוטב שאפסיד שלושת אלפי זהובים ואמנע מן הטרדות."

ענהו הלה: "ראשית, כדאיים הם שלושת אלפי הזהובים לטרוח עבורם מעט. ושנית, הן לא את שלושת אלפי הזהובים בלבד מפסיד אתה, אלא חמישים אלף זהובים, כיוון שהוברר כי לשוא רכשת את המגרש ובנית את הבית, ושנה תמימה מחייך ירדה לטמיון, אם הדירות לא יושכרו וישארו ריקות!"

כן הדבר אף בזה: אם בשבת ובחג ובחול המועד, בהיותו בטל ממלאכתו, מקדיש את זמנו ללמוד תורה – יחשיב לו ה' יתברך את כל ימי המעשה שלו כהכנה וסלילת הדרך לכך, ככתוב "והוא יישר אורחותיך". אך אם יעסוק בהם בהבלים, יובהר למפרע שעמו בימות החול לה אהיה לכבוד ה' יתברך, ולא יקבל עליו שכר.

ובספר תולדות יהושע פרש בזה את דברי המשנה (אבות ד-י) "אם בטלת מן התורה" – בשבת ויום טוב, "יש לך בטלים הרבה כנגדך" – יחשיבו לך אף את ימי השבוע כימי בטלה. "ואם עמלת בתורה" – בשבת וחג וחול המועד, "יש לו שכר הרבה לתן לך" – אף עבור ימי המעשה! (הגדת הח"ח, שם עולם)
 
העלון מוקדש להצלחת רוברט ושושנה גזיאל הי"ו ובני ביתם בכל אשר יפנו ישכילו על מרומי ההצלחה
ברוב אושר, עושר וכבוד, לאורך ימים ושנים והשי"ת ישמור צאתם ובואם לחיים טובים ולשלום. אכי"ר.
 

דבר מו"ל אשכולות:

1.                  העלון אסור בהוצאה וטלטול בשבת, במקומות בהם אין ערוב.

2.                   כתובת המערכת: משפ' מלכא, ת.ד. 240 מושב בורגתה 42860. טלפקס: 09-8941781, נייד: 054-5432217

 
בס"ד
 
טיפוח גשמי מול טיפוח רוחני
 

גדול המחנכים, רבי יצחק הוטנר אומר, כי הקדוש ברוך הוא נטל מההורים את הבחירה האם לטפל בילדים ולדאוג למחסורם הגשמי ואיך; את זאת טבע בנפשם של ההורים כצורך. לעומת זאת, הוא השאיר להם את הבחירה לגבי טיפול בנפשו של הילד. נוכל לראות הורים שנראים מסורים: הם נותנים לילד שלוש ארוחות ביום, חטיפים בין הארוחות, ובצמוד בקבוק ובו משקה צמוד לפיו. מיטתו תהיה סדורה, חדרו יהיה נאה, ידאגו שאוויר יכנס לחדר, שהתאורה תהיה מספקת, לבושו יהיה תואם את מזג האויר. לעומת זאת, צריכים אותם ההורים לשאול את עצמם, האם הם משקיעים הקשעה מקבילה, בבניית נפשו של אותו ילד שהם משקיעים כל כך הרבה בטיפוחו הגשמי. עד כמה במקביל למאמץ הרב שמושקע בהכנת מזונו של הילד, הם משקיעים בטיפוח נפשו. האם כמות המחמאות שההורה נותן לילד מתקרבות לכמות הארוחות, ולהשקעות הגשמיות האחרות.

הורה צריך לשאול את עצמו את השאלות הללו כיוון שהדחף לתת לילד  אוכל הוא טבעי, ולא עובר דרך מחשבת השכל. לעומת זאת, על הדרכים לספק את הצרכים הנפשיים לא תמיד השכל יודע להדריך מה לעשות ואיך לספק או שבכלל אינו יודע שצריך לספק. ומה עוד, שהתמורות העוברות על ילד בשנות גדילתו, מצריכות ידע והבנה מיוחדת לגיל, ורגישות רבה להבנת הנפש הרכה שלהילד, שמתחילה להתאזרח בעולם.

כל חברה כלכלית שרוצה להשתלב בשוק ולהכנס למעגל הצריכה, אנשיה לומדים בדקדקנות כיצד לשווק את מוצריה, ואינה משאריה את הכל לכשרון שנרכש מלידה. אנשים רבים במערכת הכלכלית והחברתית, לומדים כיצד לשווק את עצמם ואיך ליצור ידידות וסימפטיה עם לקוחותיהם, למעשה כולנו עוסקים בשיווק. כל שני אנשים שנפגשים ברחוב ומתחילים לשוחח, כל אחד מהם עסוק בשיווק עצמו לזולת. עובדה היא שבמפגש ראשוני זה, כל אחד נחמד מאד, חינני, מלא ידידות ומחייך. אין זה משחק של שקר, כפי שמישהו עלול לחשוב, אלא טבע אנושי שטבע הבורא באדם, ליצור ידידות.

הבה וניקח בכוונה דוגמאות פעוטות מאד. למשל, של אדם הפוגש את חברו ברחוב ואומר לו שלום. אם הוא יזכיר את שמו של החבר שפגש, למשל "שלום ר' יענקל", עצם הזכרת השם של הזולת, כותב הרב דסלר, יוצרת ידידות בין השניים. הרי זה ברור שמחנך שילך בחוב,ויגיד שלום לתלמידיו, אם הוא יזכיר את שמו של כל תלמיד, התלמידים יחושו כי הוא אוהב אותם, וישיבו לו חיבה, ואף הערצה. בדומה לכך, גם אדם המגיע הביתה. הוא יכול להסתפק באמירת שלום. אבל אם הוא יאמר "שלום אמא" או האם תאמר "שלום אבא", הרי תוספת היחס שהוצמדה לשלום, עשויה להוסיף לאווירה החיובית בבית. או למשל המלצה פעוטה נוספת. אם המורה מזכיר למשל מלווה ולווה, ואומר כי דוד הוא אחד התלמידים הלווה כסף לאדם מסויים, כמובן שבלבו פנימה דוד יהיה מאד מרוצה, ובכך יתחבר בעוד נימה למלמד.

אלו כמובן דוגמאות פעוטות, אבל אם נצרף להם עוד עשר דוגמאות מסוג זה שהמורה בכיתה יכול לעשות, הרי בישום ההמלצות הקטנות הוא עשוי להשיג מהפכה שלמה ובלתי צפויה. המלמד צריך ללמוד כיד להסתכל על התלמידים, איך להתחיל שיעור, איך לחייך אליהם. כל זה צריך לימוד.
 
מחמיר מספק...
 
מעשה שהיה אצל הגאון רבי מרדכי בנט, שהוצרך להתרחץ במעיינות הרפואה של קארלסבד, ושם נפגש עם "רב" רפורמי, מעיירה אחת שבאשכנז, והלה התפאר בפניו כי כל ענייני קהילתו הדתיים נחתכים על פיו תהה רבי מרדכי על קנקנו ומצאו ריק מכל ידיעות התורה של בר בי רב, שאל אותו רבי מרדכי, מה עושה מר כשבני קהילתו באים אליו בשאלות של איסור והיתר, או של הכלות טרפות, כשצריך לתת להם תשובה ברורה: כשר או טרף? ענה לו "הרב" הרפורמי, אני נוהג להטריף מספק. אמר לו רבי מרדכי: אספר לכבודו מעשה: יהודי אחד היה גר בכפר רחוק מעיר פרנקפורט, והיה מגדל עופות, אווזים ותרנגולות לשחיטה, הוא היה ניגש לשוחט של הכפר, והשוחט היה טובח, והכפרי היה מוכר את בשרם ושומנם של העופות לבני הכפר, ומזה התפרנס. וכשמצאו איזו שאלה בעוף, כגון מחט בקורקבן או שבר בגף וכיוצא בזה, היה הכפרי רותם את סוסו ונוסע לפרנקפורט לשאול את המרא דאתרא כדי להורות לו הלכה למעשה. פעם אחת נכנס ליצן אחד לביתו של הכפרי, קל דעת, ואמר לו, למה לך לנסוע העירה מרחק של כמה פרסאות, לשאול את הרב אם כשר או טרף. ובפרט בימות החורף, שמע נא לעצתי, כתוב בתורה ובשר טרפה לא תאכלו לכלב תשליכון אותו. מכאן מוכח שהבשר הטרף מגיע לכלב, לכן אם תהיה איזו שאלה בעוף אם כר או טרף, הניח את העוף במקום מסוים כדי שיהיה נראה לעיני הכלב, אם יאכלנו סימן שהוא טרף, ואם לאו בודאי הוא כשר. הכפרי שהיה עם הארץ שמח על העצה, ומאז היה נוהג לתת עוף שיבו שאלה לפני הכלב, והכלב אכל את כל העוף ראשו על כרעיו וקרבו. לאחר כחודש ימים החליט הכפרי שוב לנסוע העירה אצל המרא דאתרא, שאל אותו הרב, מפני מה לא באת זה זמן רב לשאול שאלות של העופות.השיב לו הכפרי: אדוני הרב, אמנם שאלות רבות היו לי בעופות, אלא שהכלב שלי היה פוסק  בהם, לשבט או לחסד. שאל אותו הרב, ועכשיו למה באת אלי? החזיר הכפרי לפי תומו, הכלב שלי הוא מחמיר יותר מדי, כמעט אינו יודע אלא להטריף. ואז פנה הגאון אל "הרב" הרפורמי לאמור: וגם כבודו הולך באותה שיטה להחמיר מספק...
 
בס"ד
 
פרקי אבות – פרק שני
 
רִבִּי אוֹמֵר: אֵיזוֹ הִיא דֶרֶךְ יְשָׁרָה שֶׁיָּבֹר לוֹ הָאָדָם, כֹּל-שֶׁהִיא תִּפְאֶרֶת לְעֹשֶׂיהָ, וְתִפְאֶרֶת לוֹ מִן הָאָדָם. וְהֱוֵי זָהִיר בְּמִצְוָה קַלָּה כְּבַחֲמוּרָה, שֶׁאֵין אַתָּה יוֹדֵעַ מַתַּן שְׂכָרָן שֶׁל מִצְוֹת. וְהֱוֵי מְחַשֵּׁב הֶפְסֵד מִצְוָה כְּנֶגֶד שְׂכָרָהּ, וּשְׂכַר עֲבֵרַה כְּנֶגֶד הֶפְסֵדָהּ. הִסְתַּכֵּל בִּשְׁלֹשָׁה דְבָרִים וְאֵין אַתָּה בַא לִידֵי עֲבֵרָה: דַּע מַה-לְּמַעְלָה מִמָּךְ, עַיִן רוֹאָה וְאֹזֶן שׁוֹמַעַת, וְכֹל- מַעֲשֶׂיךָ בַּסֵּפֶר נִכְתָּבִים.
 
רבי אומר. הוא רבי יהודה הנשיא דור שביעי להלל הזקן. (וכך סדרם: הלל, שמעון, גמליאל (הזקן), ושמעון, גמליאל (דיבנה), ושמעון ורבי יהודה הנשיא). ונקרא "רבינו הקדוש", ובשבת (קיח:), איתא, שאלו לרבי למה קוראים לו "רבינו הקדוש", אמר להם, מימי לא הסתכלתי במילה שלי ולא הכנסתי ידי תחת אבנטי. ע"ש. רבי היה מזרע דוד המלך, וכמו שאמרו בשבת (נו.) רבי דאתי מדוד מהפך ודורש בזכותיה דדוד, והוא חיבר את המשניות, ועביד לאורייתא דלא תשתכח מישראל. וממשה רבינו עד רבינו הקדוש לא מצינו תורה וגדולה במקום אחד (גטין נט.). רבי יהודה הנשיא נולד בזמן שגזרה מלכות רומי על ישראל שלא ימולו את בניהם, והמל את בנו אחת דתו להמית. מה עשה רבן שמעון בן גמליאל,אביו, נכנס למקום צנוע בחדר חדרים ומל את בנו.  כששמע על כך שר העיר, קבל עליו אצל המלך ונתן צו לשלוח את רשב"ג ורעייתו הרבנית והרך הנימול לרומי לפני המלך,ומה שירצה המלך לעשות יעשה. יצא רשב"ג ובני ביתו והגיע אל ארמון המלך אסורוס, בעודם ממתינים בפרוזדור עד אשר יקראו אותם למלך, יצאה המלכה מחדרה וראתה את הרבנית, שהכירה אותה מתמול שלשום, ושאלה אותה למה באה לארמון המלך, אמרה לה, המלכות גזרה עלינו שלא למול את בנינו, ובעלי ואני לא צייתנו לגזרת המלך, ועתה מגישים אותנו למשפט. לחשה המלכה באוזן הרבנית בואי אלי לחדרי, כשהגיעו לחדר המלכה, סיפרה המלכה, לפני כעשרה ימים ילדתי את הבן שלי אנטונינוס, שימי את בנך יהודה בעריסתו של בני, וקחי את בני בחיקך, ותכחישו מכל וכל את קיום ברית המילה לבנך. עשתה כן הרבנית, ותקח את הילד אנטונינוס ותשיתהו בחיקה, בינתיים בכה הילד אנטונינוס וביק לינק, והרבנית הניקה אותו, לאחר מכן נקראו לחדר ארמונו של המלך, ויאמר המלך לרבן שמעון, מדוע עברת על גזרת המלכות ומלת את בנך? ענה רבן שמעון, אדוני המלך, מי הגיד לך שעברתי על גזרתך, הנה הילד לפניך, בדוק וראה אם מהול הוא, אם לאו, ויצו המלך לבדוק את הילד, והנה הוא ערל גמור, התפלא המלך מאד על שר העיר,איך הוליך אותו שולל, והטריח לחינם את רבן שמעון נשיא ישראל, ואת הרבנית והילד הנולד לבוא עד לארמון המלך ולהתייצב לפניו, ויקצוף המלך מאד וחמתו בערה בו, ויצו המלך לתלות את השר על העץ, ולפייס את נשיא ישראל בביטול הגזרה, ופטר את רבן שמעון ואת אשתו הרבנית לשלום, חזרה הרבנית לחדר המלכה לדרוש בשלומה, והחליפו את התינוקות שלהם,איש על מחנהו ואיש על דגלו. ובגלל אותו חלב טהור שינק אנטונינוס מן הרבנית, נכנסה בו רוח טהרה, והתגייר בצינעא על ידי רבינו הקדוש, ולמד ממנו תורה, והיו ידידים אהובים כל ימי חייהם (תוספות עבודה זרה, י: בשם מדרש).
אתר זה נבנה על ידי יוסף גבריאל 0502839992