בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
קוד ירוק - E's blog
(לשעבר: על חקר ביצועים צבאי וביטחון, ארץ ישראל והעולם)
          
   לינקים - עברית    ספרים וסרטים    מאמרים    דמוגרפיה    העתיד שלנו - יום יבוא    לינקים - אנגלית    עולם בספיגה
 
    דף הבית
    חברה ותרבות
    חק"ב
    עתידנות וטכנולוגיה
    ביטחון (אנגלית)
    ביטחון (עברית)
    בטאונים
    אופניים
    טיולים
    טיולים בחו"ל
    צור קשר
    אודות
    לקטים אחרונים

חופשת אופניים בקיצבהיל, אוסטריה (בסרטונים ובתמונות)

"הייתי מוכן להרוג כאלה ששורקים בעלייה,
הייתי מוכן להרוג כאלה שיורדים אליך בעליה אחרי שסיימו אותה,
ויותר מכל הייתי מוכן להרוג כאלה שקוראים לסינגלים משעול ..."

חבל טירול באוסטריה מציע לרוכבי האופניים רכיבת הרים מענגת במיוחד. בסוף מאי 2007 יצאנו בהתארגנות עצמאית חבורה של שמונה לשבוע של רכיבה באזור קיצבהיל, ולהלן סיפור המסע דרך טיפים לקבוצות דומות.

טיפ מס' 1 - מפגש הכנה: כשבועיים לפני היציאה נפגשנו לרכיבת גיבוש, סביב סופ"ש בבית לרוכבי האופניים Hooha בכפר תבור. עלינו את נחל תבור וחזרנו דרך רמת סירין, ולמחרת עלינו וירדנו את הר תבור. אופי הרכיבה (בעיקר העליות להר תבור והטיפוס מבקעת הירדן) התברר כסימולציה לא רעה בכלל לחלק מהרכיבות באוסטריה.

טיפ מס' 2 - שרות טרות טיסה בבית: טסנו באל על למינכן (לאחר תאום מוקדם, האופניים הוטסו חינם והייתה לנו מכסה, שגם היא לא נאכפה, של 35 ק"ג לאיש). ארזנו את האופניים בארגזים בגודל לארג' לפחות שלקחנו מחנות האופניים המקומית, והקל עלינו מאוד למסור את האופניים הארוזים יחד עם שאר המזוודות בשרות טרום הטיסה מהבית. נפגשנו (כמעט) כולנו אצל אחד החברים ועשינו Check In כולל בידוק ביטחוני על המדרכה בחזית הבית. אגב, עד 6 אנשים זה תעריף משפחי בעלות של 50 $ ל- 4 אנשים ו- 5 $ תוספת לאיש עד 6 אנשים, אבל מ- 7 אנשים ומעלה זה מחיר קבוצתי של 15 $ לאדם. כלומר, 6 אנשים משלמים 60 $ אבל 7 אנשים משלמים כבר 105 $. אגב, בדרך חזרה ארזנו את האופניים במלון אבל נאלצנו לפתוח את הארגזים לביקורת בפני אנשי הביטחון בשדה התעופה במינכן.

טיפ מס' 3 - השכרת כלי רכב: שכרנו 3 רכבי מיני-וואן ארופאים, לאחר שמדידות מקדימות הבטיחו וקיימו כי ניתן להעמיד זה לצד זה ארבע אריזות של אופניים ברכב לאחר קיפול/פרוק המושבים האחוריים. נסענו אפוא שני כלי רכב עם 4 ארגזי אופניים ו- 2 רוכבים כל אחד, וברכב השלישי נסעו 4 רוכבים עם כל המזוודות. לכאורה לא היינו צריכים את כלי הרכב במהלך השבוע, אבל זה בהחלט מוסיף גמישות - ליציאות בערב למשל, ובאחד מהימים גם עלתה אפשרות לדלג עם כלי הרכב לאזור גיאוגרפי מעט שונה עם תנאי מזג אוויר עדיפים. לנסיעה באוסטריה בכבישים המהירים נדרש תשלום אגרה בסך 7 אירו לשבוע, יש להתעדכן בתחנת השכרת הרכב היכן ניתן לרכוש את המדבקה (הקנס הוא 200 אירו), לקיצביל ניתן להגיע ללא צורך בתשלום האגרה.

טיפ מס' 4 - אקדמיה לאופניים: במהלך השבוע התארחנו ב- Bike Academy, מרחק כשעה וחצי נסיעה מינכן. קיבלנו מדריך צמוד - לודויג, רוכב מיומן וחביב ביותר כבן 30, לשעבר חבר נבחרת אוסטריה ברכיבה והיום מדריך סקי בחורף ואופניים בקיץ, וקיבלנו גם סיוע טכני - מלודויג עצמו, ובחנות של האקדמיה (באזור חנויות אופניים נוספות - ב- Kirchberg חנות האופניים הדי פלצנית של טוני המקושרת לאקדמיה, ובקיצבהול חנות של Specialized וכן InterSport עם מחלקת אופניים מכובדת - בסה"כ מחירי חלקי האופניים מאוד דומים לארץ). באקדמיה הם מוציאים כל יום שני טיולים בשתי רמות שונות, אבל כקבוצה קיבלנו כאמור מדריך פרטי, שהתאים את המסלולים ליכולות שלנו.

טיפ מס' 5 - מלון: אפשר לסגור עם האקדמיה לאופניים על שבוע רכיבה תוך שהייה במגוון מלונות. אנחנו התארחנו במלון צמוד לאקדמיה (זה מאוד נוח), בכפר Klausen שנמצא בין Kirchberg לעיירת הסקי המוכרת kitzbuhel. המלון מציע יחס חם מאוד, ארוחת בוקר עשירה, ארוחת ערב לא רעה בכלל במסגרת החבילה, מחסן לאופניים וחדר חימום לייבוש בגדים בעת הצורך. פניות שלנו לתוספות ושינויים התקבלו בהבנה וברצון לסייע והחדרים היו נקיים ומרווחים (חיסרון יחידי - חלק מהחדרים זוגיים כשהמיטות לא נפרדות). מתחת לקו - אנחנו בהחלט ממליצים על המלון.

טיפ מס' 6 - מזג אוויר: בכל טיול בחו"ל מזג האוויר הוא גורם מכריע, וודאי בטיול אופניים. אנחנו יצאנו בסוף מאי במועד שמוגדר באוסטריה כ"שבוע הראשון של הקיץ", ובפועל פקד אותנו יום חורפי מושלג. הטמפרטורות נפלו תוך שעות ב- 20 מעלות, ושלג ירד גם בעמקים (850 מעפה"י) והצטבר עד כדי 30-50 ס"מ בהרים (1600-2000 מעפה"י). בימים אחרים ירד גשם (בעיקר אחר הצהריים) כמקובל בחבל ארץ זה גם בחודשי הקיץ. השלג אמנם השבית יום רכיבה (עשינו רק שעתיים אימון טכני תחת גג בחניון רכב סמוך לאקדמיה) אבל ההרים הגבוהים נשארו מכוסים לבן למספר ימים, דבר שהעשיר מאוד את חווית הרכיבה והטיול בימים שלאחריו. הגיוון במזג האוויר מחייב מגוון בגדים ואמצעי חימום הולמים, וצריך לזכור שתנאי מזג האוויר משתנים במהירות תוך כדי רכיבה, וודאי כשעוברים הפרשי גובה. אגב, אין לסמוך יתר על המידה על תחזיות מזג האוויר - התחזיות היומיות התממשו חלקית בלבד (גשם קל לפיו חתכנו מסלול מחשש להתגברותו וסכנת החלקה בסינגלים בירידות הפך לאחר הצהריים שמשי, ולמחרת גשם קל דומה הפך לרכיבה חווייתית של שעה בגשם שוטף), והתחזיות השבועיות התחלפו כמעט מדי יום ביומו ...

טיפ מס' 7 - אתרים וארועים בסביבה: כשלא רוכבים, כי לילה ורוצים לצאת לבלות, או כי עכשיו אחר הצהריים ואנחנו עייפים, או סתם כי יורד שלג, אפשר לצאת לטיולים בסביבה. אנחנו ביקרנו מספר פעמים בקיצבהיל (לחייבים - יש שם גם קזינו), יצאנו לטייל במפלי קרימל השוצפים ובזלצבורג (עד שעה וחצי כל כיוון לשני האתרים) אך ויתרנו על אינסברוק (מרחק דומה). לנוסעים לזלצבורג, כדאי לדעת שבמחלף האחרון/ראשון בצד הגרמני של האוטוסטרדה זלצבורג- מינכן (מדרום לכביש) יש Outlet של Adidas (נסגר ב- 19:00). לפני היציאה לחו"ל כדאי גם לברר האם יש באזור פסטיבלים ואירועים מיוחדים - אנחנו הזדמנו לראלי אלפיני של מכונות עתיקות שיצא מקיצבהיל, ולטורניר כדורגל בינלאומי לנבחרות נוער וילדים (עליו פסחנו).

טיפ מס' 8 - עליות: חלק מרכזי ברכיבה באזור אלפיני אלו העליות - הן קצרות במרחק אך ארוכות בזמן ועבות בהפרש הגובה. את מיעוט העליות עשינו ברכיבה לאורך נחלים בשיפוע מתון, ואילו העיקר הוא טיפוס מהעמקים למעברי ההרים. המדובר בטיפוס רציף של 400-700 מטר הפרש גובה בשיפוע תלול. הרכיבה היא בדרך סלולה או כבושה, בהילוך נמוך (מאוד) וחלקים נכבדים במהירות מזערית (4 קמ"ש לא כולל עצירות להתאוששות). לפני הנסיעה תכננו לעלות ברכבלים ולחגוג בירידות, אבל בפועל רכבלי הקיץ טרם התחילו לפעול, למעט רכבל לגובה 1600 מ' בדרך לפסגה הגבוהה ביותר ליד קיצבהיל (Kitzbuheler Horn). ביום האחרון נצלנו את הרכבל הנ"ל (חוץ משניים שבחרו לעלות גם את העלייה הזאת ברכיבה), עלינו (14.5 ארו) דרך העננים, השלמנו בטיפוס ברכיבה בכביש מכוסה חלקית בשלג לגובה 2000 וירדנו כמובן ברכיבה.

טיפ מס' 9 - פסגות: הנוף הנשקף מהפסגות ומעברי ההרים שווה כל מאמץ. מלמטה, 800 מטר למטה, נפרס העמק הירוק משובץ בבתים בודדים וכפרים קטנים, ומעבר לעמק רכס מקביל, מכוסה לבן. על המדרונות מתחילות לרעות חיות הבית (המקומיים ממתינים לשלג האחרון עד להעלאת הפרות והעזים להרים) והפעמונים מצלצלים, ואנחנו רוכבים על שבילים צרים, לפעמים כששלג בשני הצדדים. אחרי כל עלייה תוכננה עצירה, במסעדה עם רוח סקי תיירותית, או במקרה הטוב יותר בבית אירוח הררי המכין אוכל עממי לרועים העולים אל ההר. אם יש לי טיפ אחד שלא עמדנו בו וגם אתם לא תעמדו בו, הרי הוא לאכול מעט וקל. על רקע הנוף המרהיב ולאחר העלייה המתישה, קשה לסרב למרק חם וטעים (בעליות חם, למעלה היה קריר, ולקראת הירידות התלבשנו היטב), תבשיל מקומי או כוס בירה טובה.

טיפ מס' 10 - ירידות: אחרי העליות (והאוכל) באה הירידה, והיא עוברת הרבה יותר מהר. כחצי מהירידות עשינו בשבילים כבושים או סלולים, במהירויות מדהימות, וכחצי מהירידות עשינו בסינגלים בתוך היערות. המדריך התאים את רמת הסינגלים לרמת הקבוצה, וידע גם לאתגר אותנו וללמד אותנו כיצד עוברים במקומות קשים יותר. הסינגלים ביערות ארוכים, בחלק מהמקרים ירידה של 300-400 מ' הפרש גובה סה"כ במכה אחת. בהשוואה לרכיבה ב"יערות" הארץ, בסינגלים נאלצנו להתמודד עם בוץ, שורשים חלקים, סיבובים הדוקים ורכיבה על סף תהום, אבל כמעט ואין מדרגות או סלעים. טיפים חשובים:

  • יש לטפל בבלמים לפני הנסיעה (וגם אחריה).
  • על פי המדריך השבילים והמסלולים אינם דורשים מיגון, אנו ממליצים לרכב עם מגינים כל פעם שיורדים בסינגלים (ובהדרכות טכניות). למזלנו לא היו פציעות אך לעיתים המרחק היה קטן.
  • כל הרכיבה הייתה על פי מפת טיולים מקומית בה מסומנים גם הסינגלים - אפשר לטייל עצמאית עם המפה, אבל לא ניתן להבין מהמפה את רמת הקושי של הסינגלים השונים וכאן בולט יתרון המדריך המקומי הצמוד.

טיפ מס' 11 - הדרכה טכנית: כחלק מהחבילה, קיבלנו שעתיים הדרכה טכנית (בעיקר קפיצות מעל מכשולים קטנים) והיינו זכאים לסדנה ל"התאמת קוקפיט" (אופטימיזציה בישיבה על האופניים). כמו כן, ברכיבות עצמן קיבלנו עצות במידה שבקשנו, ללא העקה. אין ספק שבשבוע שבו רוכבים יום אחר יום משתפרת רמת הרכיבה במידה משמעותית וכולנו הרגשנו את זה. כדאי לדעת שליד מבנה/חנות האקדמיה, על המדרון בתוך היער, יש מסלול רכיבה של 3.5 ק"מ המשמש לתחרויות וכולל אלמנטים ברמות קושי שונות, כולל גבוהות למדי. באחד הימים נצלנו חלקים מהמסלול להדרכה טכנית נוספת, ובדיעבד יכולנו להרבות בכך יותר.

טיפ מס' 12 - צילום: צלמנו המון, כולל וידאו, אבל התוצרים קטנים מלהכיל את הארוע. טוב שהיה לנו מחשב להורדת התמונות בערב - כדי שהזיכרון במצלמות לא יתמלא ונוכל לצלם עוד למחרת, וכדי שנוכל לצפות בתמונות ולהעביר חוויות (בילוי מקובל בערבים). על השיא בתחום הצילום אחראי המדריך המארח - בירידות התלולות הוא הרכיב על הקסדה מצלמת ראש, וצילם וידאו לאורך ה- down hill תוך שהוא עוקף אותנו אחד אחרי השני במהירות מטורפת, ממש כאילו אנחנו עומדים. המדריך צילם שלוש ירידות, באחת לצערנו ניתק הכבל ויש רק הקלטת קול (הרוח שורקת, הברקסים צורחים וברקע קולות פעמונים). לצפיה בסרטונים ובתמונות.

אז כמה זה עולה? 484 ארו לחבילה של המלון (כולל ארוחות ערב) והאקדמיה לאופניים, כ- 150 ארו לתוספות (קופה משותפת לשתיה, ארוחות צהריים) והוצאות אישיות (קניות) איש ככל העולה על רוחו. יחד עם הטיסה ושכירת כלי הרכב, הגענו בערך ל- 1100 ארו לאיש הכל בכל, לא שניסינו לחסוך.

לסיכום, חווית רכיבה מעשירה, מומלצת בחום. היינו במקום הקבוצה הראשונה מישראל, אבל בטח לא האחרונה. רכבו, נהנו וכתבו - שלומי (זיס), שלומי (דויטש),יובל, טל, קובי, אוהד, דובי ואיתן.
 
ציוד לנסיעה

ציוד רכיבה - קסדה, כפפות כפול 2, מגיני ידים, מגיני רגלים, נעלי רכיבה כפול 2, בנדנה, מגיני בוץ קדמי ואחורי, תיק רכיבה כולל כיסוי נגד גשם, בקבוק לאופניים, ג'לים, איזוסטאר, אלן, אוזן, פנימית ספייר, מנעול לאופניים

לבוש רכיבה: חולצות רכיבה ארוכות (קצרות), מכנסי רכיבה, מכנס באגי, שרוולי רכיבה, מעיל רכיבה, כיסוי נגד גשם לתיק

לבוש רגיל: תחתונים, גרביים, , קרוקס, מכנס אחד (השני עלינו), חולצות ארוכות + קצרות, בגד ים, מעיל

משקפי שמש + ראייה, שעון דופק + רצועה, משקפי שחייה
חצובה, מצלמת וידאו + מטען + כבל העברת נתונים, מחשב נייד +מטען + כונן נייד + זיכרון USB, פלפון + מטען + אוזניות
כרטיסי טיסה, וואוצר לרכב, דרכון, רישיון נהיגה, מפות, כסף מזומן וכרטיס אשראי בינ"ל, ביטוח רפואי

אדוויל, מברשת ומשחת שיניים, דידאודורנט, ספרי ריח לשרותים, משחת ספריי שיזוף

ספר, קלפים, תשבץ, עט

 
 
  ליצירת קשר - איתן - ei999@013.net.il