x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
 כל  הזכויות  לפליקס  אנגל 
פליקס אנגל "בורר מוסמך " אוניברסיטה בר אילן
מגשר בגישור, ישראל 
התמחות בדיני עבודה ,מכללת תל אביב 
התמחות, T.Q.M מכללת תל אביב יחסי עבודה, עובד, מעביד
ייעוץ  והכוונה בנושאים  חברתיים
 
ללא תמורה !!! הכל בחינם  
 
צאט'  ולדיבור ישיר בסקייפ שם מנוי   angelfelix3     להוסיף אותי לרשימה שלכם !!! 
 
 
    הצעה לחוקה לישראל ?     מצע כל העם בהרחבה    הצעה לזכויות למבוגרים    הצעה לחינוך    כולנו משרתים צבא, או שרות לאומי
 
    דף כניסה
    להגדרה מי הוא יהודי ???
    מידע כללי על האתר
    כרטיס ביקור
    מידע והודעות ופרסום
    דוא"ל ומידע כללי
    יצירת קשר
    20 עצות להורים בחינוך ילדים
    משכנתאות עצות וטיפים ונדל"ן
    חנויות מפעל למותגים עודפים
    מידע ומודעין
    קהילה מנהיגות רווחה ועתונות
    אלימות,סמים,ותיקפה מינית ,
    בריאות ומידע רפואי
    הסטוריה כללית על מדינת ישראל
    אתרים ממשלתיים
    לימודים מדע/ומחקר
    מפות נוף וטבע ומיסטיקה
    מצלמות און ליין ו-T.V
    פורטל האהבה וקריוקי
    לאוהבי המוזיקה
    שירים בהודי בוידיו
    אוכל ומתוכונים
    מידע על דת וקברי צדיקים
    שנה טובה ראש השנה וכיפור
    חג הסוכות
    חג החנוכה
    חג פורים
    חג הפסח
    חג ל"ג בעומר וספירת העומר
    חג העצמאות
    חג השבועות
    נוסח טפסים לתלונה על המעסיק
    מהפך לתוספת יוקר לשכיר
    הקדמה -חברה וחוזק חברתי

 

 

מצע  מפלגת  "כל-העם"   שנת 2010

יעדי מפלגת (כל העם)

 

                                                                    הקדמה :

1.   דבר ראשון: כדי להקים את מפלגת כל-העם חובתנו להיות אכפתיים לעניין החברה שבתוכה אנו חיים ולהיות שלמים עם עצמנו כל אחד לחוד וכולם יחדיו כדי לעשות שינוי בעצמנו ובחברה כולה.

2.      יצירת מנגנוני איזון  נאותים ומתאימים לרוח הזמן, בכל תחומי החברה הישראלית.

3.     יצירת מערכות פיקוח ובקרה סיבוביים בין הרשויות שיבטיחו את טובת המדינה והאזרח על פני טובת הנבחר והכוחות השולטים כפי שהמצב כיום.

שיתוף מרב חלקי האוכלוסייה בעשייה השלטונית.

הסלוגן הוא: "השלטון הוא המשרת של האזרח".

4.   שנוי רדיקאלי בתפיסה הפוליטית והמדינית הפנימית והחיצונית כך שהחברה הפנימית תהיה חזקה ותהווה מודל לאחרים. מודל זה יהיה הבסיס לתדמיתה של המדינה ביחס למדיניות חוץ.

5.   שנוי בסלוגן "מלחמה ב- אלימות, שחיתות, פשע...", מלחמה אינה פתרון זוהי שיטה אלימה כדי לפתור בעיות. אין צורך להילחם בדבר, יש לשנות את מהות החברה והחיים המשותפים בעזרת חינוך נכון, חלוקת משאבים נכונה והחשוב מכל בנית אימון במערכות ובאנשים המובילים את החברה.

6.   מדינה מצליחה לאורך זמן היא מדינה שיש לאזרחים החיים בה אימון ביעדיה ובמנהיגיה. אנו יודעים שמדינות עשירות במשאבים לא שרדו לאורך ההיסטוריה כאשר האימון הפנימי נשבר ואבד.

7.  מימוש הבסיס לקיום מדינה יהודית, סיוע מוגדר ומסודר לכל יהודי שנפגע מעצם היותו יהודי. בכלל זה על המדינה לדאוג לניצולי השואה ולדאוג לכך בכל דרך, כך, שהכספים שנאספו לצורך זה יועברו למי שזכאי וזקוק לכך ללא דחוי וללא כל טריק משפטי.

8.   ניסוח מחדש של מגילת העצמאות ואשרורה על ידי משאל עם. מגילת העצמאות החדשה תהיה הבסיס לחוקה. באותה מסגרת לשקול אפשרות להמנון חדש ואולי שנוי סמלי המדינה האחרים.

9.   ביטול המושג חוקי יסוד כתחליף לחוקה, כתיבת חוקה חדשה על בסיס מגילת העצמאות (אנו מגישים בנוסף הצעה לחוקה מסודרת). יש להבין, חוקה מגבילה את השלטון לנהוג כלפי האזרחים בשרירות לב. חוקים מגדירים את היחסים בין העם לשלטון.

10. ואחרון: אפילו המילה מפלגה בא מהשורש פילוג, יש לשנות את התפיסה במקום "מפלגה", מוצע "קבוצה", כך שלנו נקרא "קבוצת כל-העם". האם יש לכם הצעה אחרת ??

 

מפלגת  "כל העם"

 

  1. יעדי מפלגת "כל העם".

 

  1. חינוך.

א.      לימוד הקווים הכללים.

ב.      לימוד וחינוך הצד המעשי.

ג.       מחנך.

ד.      הגדרות.

 

  1. עקרונות בניהול כלכלי.

א.      כלכלה ורווחה.

ב.      כלכלה.

ג.       תעסוקה.

ד.      רווחה.

ה.     שוויון זכויות

 

  1. בריאות

א.      שרותי בריאות.

ב.      שמירה על הבריאות.

 

  1. אמונה.

 

  1. איכות סביבה.

 

  1. ממשל משפט וחוק.

א.      מערכת חקיקת החוקים – הכנסת.

ב.      מערכת הביצוע – הממשלה.

ג.       מערכת פרשנות החוקים – המשפט.

 

  1. צבא ושרות לאומי.

 

  1. מדיניות חוץ וביטחון.

 

  1.  יושר ויושרה.

 

 

מצע  מפלגת  "כל-העם"   שנת 2010

 

                           יעדי מפלגת "כל-העם":

1.      אנו מקימי מפלגת כל-העם חובתנו הבסיסית להיות אכפתיים לעניין החברה שבתוכה אנו חיים ולהיות שלמים עם עצמנו כל אחד לחוד וכולם יחדיו כדי לעשות שינוי בעצמנו ובחברה כולה.

 

2.      יצירת מנגנוני איזון  נאותים ומתאימים לרוח הזמן, בכל תחומי החברה הישראלית.

 

3.      יצירת מערכות פיקוח ובקרה סיבוביים בין הרשויות שיבטיחו את טובת המדינה והאזרח על פני טובת הנבחר והכוחות השולטים כפי שהמצב כיום.

שיתוף מרב חלקי האוכלוסייה בעשייה השלטונית.

 

הסלוגן הוא: "השלטון הוא המשרת של האזרח".

והאזרח: "אחראי על איכות השלטון"

 

4.      שנוי מהותי בתפיסה הפוליטית והמדינית הפנימית והחיצונית כך שהחברה הפנימית תהיה חזקה ותהווה מודל לאחרים. מודל זה יהיה הבסיס לתדמיתה של המדינה ביחס למדיניות חוץ.

 

5.      שנוי בסלוגן "מלחמה ב- אלימות, שחיתות, פשע...", מלחמה אינה פתרון זוהי שיטה אלימה כדי לנסות לפתור בעיות. אין צורך להילחם בדבר, יש לשנות את מהות החברה והחיים המשותפים בעזרת חינוך נכון, חלוקת משאבים נכונה והחשוב מכל בנית אימון במערכות ובאנשים המובילים את החברה. אושר היחידים היא התשתית לחברה בריאה וחזקה.

 

6.      מדינה מצליחה לאורך זמן היא מדינה שיש לאזרחים החיים בה אימון ביעדיה ובמנהיגיה. אנו יודעים שמדינות עשירות במשאבים לא שרדו לאורך ההיסטוריה כאשר האימון הפנימי נשבר ואבד.

 

7.      מימוש הבסיס לקיום מדינה יהודית, סיוע מוגדר ומסודר לכל יהודי שנפגע מעצם היותו יהודי. בכלל זה על המדינה לדאוג לניצולי השואה ולדאוג לכך בכל דרך, כך, שהכספים שנאספו לצורך זה יועברו למי שזכאי וזקוק לכך ללא דחוי וללא כל טריק משפטי.

 

8.      שנוי אפשרי של ההימנון וסמלי המדינה האחרים במשאל עם.

 

9.      ביטול המושג חוקי יסוד כתחליף לחוקה, כתיבת חוקה חדשה על בסיס מגילת העצמאות (אנו מגישים בנוסף הצעה לחוקה מסודרת). יש להבין, חוקה מגבילה את השלטון לנהוג כלפי האזרחים בשרירות לב. חוקים מגדירים את היחסים בין העם לשלטון.

 

10. ואחרון: אפילו המילה מפלגה בא מהשורש פילוג, יש לשנות את התפיסה במקום "מפלגה", מוצע "קבוצה", כך שלנו נקרא "קבוצת כל-העם". האם יש לכם הצעה אחרת ??

                      חינוך:  

- החלת חוק חינוך ולימוד חינם מגן הילדים ועד לאוניברסיטה.

- מתן חופש פעולה למנהלי ומוריי בתי הספר, בשיתוף וועדי ההורים, לקביעת תכניי חינוך תוך  התייעצות בתלמידים ושיתופם בהחלטות.

- לימוד חובה של השפות האנגלית והערבית עוד בכיתות הנמוכות.

- הכללת השפות: אנגלית והערבית כחובה בבחינות הבגרות.

 

החינוך יתבצע בבתי הספר בהתאמה לגיל, ליכולת, לרקע האישי וצרכי התלמידים. החינוך ראוי שיעשה ע"י מורים מוכשרים בתחום הרגישות האנושית ובעלי יכולת אישית להוביל את המתחנכים, כל אחד מהם, לפעול למען אושרו האישי וליהנות ממתנת חייו וביחד עם זאת להכיר את החברה לתוכה הוא גדל והדינאמיות שלה במשולב עם הכרת תרבויות אחרות והשוני בין בני אדם. הבנת וקבלת השונה היא הבסיס לחברה בריאה.

החינוך יפתח לתלמידים סדרת מושגים כמו חופש, בחירה ממקום חופשי והכרת המושג "כישורי חיים", כישורי תקשורת עם אחרים, הכרת המערכות המנהלות את המדינה והדרך להיעזר בהם, הדרך לעזור לזולת ולמדינה ומשמעות ההתנדבות, זיהוי והבנת הדומה והשונה, היכולת להתבונן (מתבונה) במציאות החברתית שלתוכה הוא גדל ומכאן התלמיד יוכל להבין שגם הוא עצמו משתנה עם הזמן ונקודת ההתבוננות שלו על העולם משתנה כל הזמן.

החינוך יכוון לכך שאנו חיים בעולם טכנולוגי המשתנה תדיר ולהתאים את עצמנו לגמישות מחשבתית ומציאותית.  הכישורים שלנו היא הדרך להתמודד עם הבעיות והאושר שהחיים מציעים. המציאות היא מה שיש.

החינוך ייתן לכל אחד להבין את הייחודיות שלו בתוך המסגרת החברתית בתוכה הוא נמצא, לדעת להגדיר עבורו ועבור סביבתו הקרובה והרחוקה מהי הצלחה בתחומים שונים  ומהו סיפוק ולהפיק מעצמו את המרב עבורו ועבור החברה.

ובעיקר: החינוך יכוון לכישורי זוגיות, נתינה וקבלה וכישורי הורות. אין ספק שנושא זה חסר היום מאוד.

 

                      לימוד הקווים הכללים:

לימוד הוא רכישת ידע מאוצר הידע העולמי שהאנושות הפיקה עד כה. הידע מכיל תחומים רבים ומתעד את תהליך התקדמות האנושות מרגע לידתה ועד ימנו אלה.

אם נעלה כשאלה, מה היה המאורע החשוב ביותר באלף השנים האחרונות (המילניום שנגמר לא מזמן) נקבל תשובות שונות. לדעתנו המאורע החשוב ביותר התרחש לפני כחמש מאות שנה לערך וזה גילוי אמריקה. גילוי זה פתח לפני התרבות האנושית באירופה והמזרח הקדום תרבויות חדשות שטחים חדשים וכן צורת מזון וכלכלה חדשים לחלוטין. אם נתבונן לעתיד נוכל לראות שאנו ממשיכים לחקור בכיוון של גילוי ואלה הם המסעות בחלל, המסעות לתוך "עצמנו" – חקר המוח והבנת העולם שאנו חיים בו.

הלימוד עצמו ראוי שיעשה ויוקלט בווידיאו על ידי טובי המורים בעולם כל אחד מתחומו ויהיה זמין באמצעי התקשורת וההמחשה הקיימים והזמינים היום ויותאמו לטכנולוגיה העתידית.

כל תלמיד יוכל ללמוד בכל מקום ובכל זמן וכל מה שמעניין אותו. כל תלמיד יוכל לבחור ללמוד במסגרת בית הספר כפי שקיים היום ולהיעזר במורה הנמצא שם בכל עת. ללמוד במסגרת קבוצה עם חבריו או בביתו ובאופן יחידני. לא תהיה מגבלת גיל או מגבלה אחרת בהעברת מידע בתחום אוצר הידע האנושי. ההגבלה היחידה תהיה זמינות מידע בענייני חינוך, וכפי שכתבנו, לכך תהיה מסגרת נפרדת.

כל תלמיד, כדי להתקדם ליחידת הלימוד הבאה יידרש להיבדק ברמת הידע שלו שהספיק לרכוש עד כה והמערכת הממוחשבת תוכל להמציא לידי התלמיד את השאלות המתאימות והדרכים להתמודד איתם לפי הנושאים שלמד כבר ולהציע לו כיוון אפשרי (או כיוונים אפשריים) שיעשירו את בחירתו.

הלימוד ראוי שיהיה משעשע כיפי וזמין בכל עת ובכל מקום. במסגרת הלימוד מוצע שקבוצות של תלמידים יפגשו לעיתים יחדיו (מעבר למסגרות החינוך) לדיונים שונים ולסיעור מוחות כדי להעלות רעיונות ולקדם את יכולת ההמצאה האנושית.

במסגרת הלימוד אנו מציעים להוסיף את הידע לשחות, לנהוג, להטיס כלי טיס וכלי שיט ולהכיר אמצעים טכנולוגיים שונים וכל זאת בצורה מבוקרת ובגיל צעיר ככל האפשר.

הקו המנחה יכוון לכך שככל שהיחיד הנחשף לאפשריות הקיימות, חייו עשירים, מאושרים ומהנים יותר וכמות המגבלות העומדת בפניו קטנה.

 

                      לימוד וחינוך הצד המעשי:

במסגרת חוק  חינוך ולימוד חובה חינם, יתאפשר לכל הדור החדש עד גיל 21 לרכוש כל ידע זמין על פי בחירתו. מעל גיל 21 ישולם מחיר סמלי עבור בחינות וזה כולל לימודים אקדמיים. שימוש במעבדות וחדרי לימוד במסגרת אקדמית יחייב תשלום לפי הנושא ולפי הנתונים האישיים. "סל" המידע שינתן בחינם יעודכן מעת לעת ויותאם למציאות בכל נקודת זמן. זכות זאת תינתן גם  למי ששרת בצבא או במסגרת שרות לאומי או זכאי לכך על פי נתונים שונים אחרים וזה כולל נזקקים  ומעוטי  יכולת. במסגרת בתי הספר יינתנו למי שירצה ארוחות מלאות מסובסדות או פטור מתשלום על פי העניין.

יש לעדכן מחדש את דרך לקבלת תואר כל שהוא וזה בהתאמה לדרישות מינימאליות לכל נושא למשל "תעודת בגרות" תעיד על סיום סדרות לימוד מסוימות מוגדרות ועמידה בדרישות (ללא קשר לגיל הלומד).  מומלץ לכל תחום אפשרי מוגדר להציע תעודה סיום או הגדרה מקצועית מתאימה.

המחנכים יזכו לשכר שיהיה מעל השכר הממוצע במשק ויזכו לתגמול נוסף על הצלחה מוכחת. מחנך שיכשל יפוטר.

המורים בתחום המידע (לא חינוך) יזכו לשכר גבוה כפי שזוכה לו בכיר בתעשייה ויתגמלו בנוסף על הצלחה מוכחת.

המושג "חופש גדול" ישונה כך שכל מי שירצה יוכל ללמוד כל השנה ובכל שנה שירצה. המחנכים והמורים יעמדו לרשות התלמיד כל השנה. חופשה תהיה טיול לימודי וחינוכי משותף לשכבת גיל מסוימת ולפי מקום מגורים למספר ימים ויכול להיות בארץ או בחו"ל וכל זאת במימון המערכת ובהשתתפות סמלית של ההורים.

יש מקום להבחנה חדשה לגבי נושא החינוך והלימוד, הגנים ובתי הספר אינם השמרטף הלאומי, זה התפקיד של ההורים מתוך בחירתם להיות הורים ובאחריותם. מי שיזדקק גם לשרות מסוג זה ישלם עבור השרות בנפרד.

בתי הספר יהיו מקומות מאובטחים ומוגנים כך שכל תלמיד המגיע לבית הספר יהיה בטוח. הסעה לבית הספר תעשה בתחבורה ציבורית ותהיה זמינה בכל מקום לפחות פעם בשעה ובמרחקים סבירים מבית התלמיד ועד לבית הספר. התלמיד יזכה לכרטיס שנתי מסובסד לנסיעות בתשלום שנתי חד פעמי של ההורים.

 

                     הגדרות:

          מחנך:

            אדם  המנוסה  בהוויות  החיים, מכיר ומבין תבונה, בחירה חופשית ומכיר היטב

את המושג  "חופש" ויודע  ליהנות  ממתנת  החיים.  אדם  המבין  את  המציאות

המשתנה על מורכבותה ועל בעיותיה.

 

           מי ראוי להיות מחנך:

           מי שיבחר  מתוך קבוצת  מועמדים הרואים  את  עצמם  מתאימים

ויעברו מבחנים כפי שיוגדרו ע"י משרד החינוך כמבחני הוכחת יכולת. כל מי שיתקבל כמועמד מתאים ילווה משך שנה אחת ע"י בכיר ממנו כדי לבדוק את יכולתו וכישוריו לעמוד בכל הדרישות ויש בו את החמלה וההקשבה לזולת (המתחנכים) גם אם הם "קשים להבנה ולחינוך.

(כדאי לראות את הסרט "הנחשול", ומתוך כך להבין שלחנך אנשים ובפרט הצעירים שבהם לחשיבה עצמאית ואחראית היא לא פשוטה וקל מאוד להסית אותם לכיוונים שאחר כך אנו מצטערים על תוצאתם).

ראוי שמחנך יהיה מכובד בקהילה ויקבל יחס מתאים וכבוד לאישיותו ותפקידו, מכאן גם נובע שמי שימעל בתפקידו הסנקציות שינקטו נגדו יהיו חמורות וידועות מראש.

 

           כישורי חיים:

          יכולת של ילד (וילדה)  החל מגיל קטן ללמוד ולהכיר את מורכבות חיים  על

כל פרטיהם, ללמוד להיות אחראי למעשיו לדעת להבדיל בין נכון לשגוי (טוב ורע) ומהם חיים בחברה. מה האחריות שלו כלפי החברה ומה אחריות החברה כלפיו. השאר יפותח במסגרות של חינוך ע"י המומחים לכך. 

 

           תרבות וספורט:

כל נושא התרבות והספורט יעבר במסגרת ועדה מתאימה הן לצורך תקצוב והן מהפן המקצועי כך שחלוקת המשאבים תעודד הישגיות בכל התחומים האלה.

 

תרבות:

יוגדרו מוסדות, פעילויות ואתרים כחשובים לתרבות והצביון היהודי ישראלי ויממנו על ידי המדינה.

 

                       הגנה על התלמידים:

                        במסגרת "תקנות חירום" לשנתיים יערך חיפוש גופני ובחפציו של כל תלמיד החל

                        מכיתה א, ועד לתיכון. כל תלמיד שימצא ברשותו נשק יושהה מידית ויעבר

לטיפול של המערכת הסוציאלית. במידת הצורך יוגש כתב אישום כנגד ההורים.

יוסמכו מורים מסויימים לטפל באלימות ילדים גם ע"י שימוש בכוח ובהוראות

בידוד התלמיד האלים. בית משפט בית ספרי יוכל להעמיד תלמיד לדין ולהענישו בהתאם.

יש להבין שאת האלימות צריך להוציא מבתי הספר בכל דרך הגיונית, אין להרשות להורים להיות אלימים כלפי סגל ההוראה בכל תנאי. יורשה להורה להעביר את ילדיו לבית ספר אחר במידה והוא מוצא שבית הספר לא משרת לדעתו את ילדיו כראוי.

 

                      לסיכום:

יש להפריד בין חינוך ולימוד. החינוך יכוון לכישורי חיים ואיכות חיים, הלימוד יכוון לאוצר הידע האנושי והסרת המגבלות של הידע ממרב האנושות.

חינוך ולימוד יהיו זמינים לתלמידים כל השנה ובכל שנה בכל צורה שיבחר התלמיד. בתי הספר יהיו המקום אליו יפנה התלמיד שזקוק לעזרה. בתי הספר לא יהיו יותר השמרטף הלאומי ומי שירצה את השרות ישלם עבורו.

המושגים המוכרים לנו "טיול שנתי" ו"חופש גדול" ישתנו ויקבלו כיוון חדש.

 

                      עקרונות בניהול הכלכלי

- יאוחדו מערכות המיסוי, החקירה והגביה של מס- הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ.

- יוגדל באופן משמעותי ביותר המס השולי על בעלי שכר והכנסות גבוהות, ההגדלה תהיה הדרגתית ותגיע עד 70% מההכנסה, למנכ"לים וסמנכ"לים בהכנסות הגבוהות, (הגזמת שכר) לכל ארגון שניזון במישרין או בעקיפין מכסף ציבורי.

- יוטלו היטלים על ניירות הערך ועסקאות בבורסה וכל עסקה ספקולטיבית אחרת.

- יקבע שכר מכסימלי לבעלי משרות בכירות להפסקת ההפקרות בשטח זה.

- הפסקת עושק האזרח ע"י השלטון בצורת מיסוי חסר אחריות, בעלי ההון על ידי קביעת מחירים חסרי פרופרציה לערכם האמיתי, והבנקים שנעשה בגין עמלות דרקוניות ללא כל פרופורציות אנושיות, מוסריות ומצפונית. מציאת פיתרון יצירתי למי שמתקשה לעמוד בתשלומי המשכנתא.

- העיקרון הכלכלי המנחה: מדינה קפיטליסטית וכלכלת שוק תוך ראיית האזרח והנזקק ותמיכה בו בדומה למדינה סוציאליסטית. לא יותר "קפיטליזם חזירי".

 

                      כלכלה ורווחה:

כשמוסר מאיתנו עול אנחנו יותר חופשיים ויכולים למצות את האושר שהחיים מציעים לנו. כלכלה בריאה היא נתון הבסיס לאוכלוסיה בריאה ומאושרת. כאשר אנו יכולים לחלק את יכולתנו הכלכלית עם מרב האוכלוסייה במדינה אנו יוצרים חברה בריאה שיש בה רווחה ואיכות חיים.

כלכלה בריאה נשענת על היכולת האישית של כל אחד ורצונו לתרום לחברה בתוכה הוא נמצא מתוך אימון ואמונה שתרומתו לחברה תזכה בהכרה וביום שהוא יזדקק לעזרת החברה הוא יקבל גם את תמיכתה. הבסיס האמיתי לחוסן החברה הוא גודל האימון שהפרטים בה רוחשים אחד לשני. כשהאימון מופר החברה מתפוררת.

 

                      כלכלה:

מדינת ישראל יש לה את אוצר ידע רחב וכושר המצאה יוצא מהכלל. הבסיס הכלכלי של החברה הישראלית הוא יכולת שיתוף הפעולה בין הפרטים באוכלוסיה והאמון שאנו רחשנו עד כה למערכות המנהלות את המדינה.

אלא שמשהו השתנה העשורים האחרונים. האמון נחלש, אנו מוצאים שחיתות, ניצול, פשע מתגבר, שנאה ותסכול בין חלקי האוכלוסייה. אלה הם אינם מחלוקות לגיטימיות אלא תחילת תהליך ההידרדרות המוביל לפרוק המדינה.

(כדאי לקרוא את הספר "השושנה הלבנה" ותורת המשחקים כדי להבין איך טריקים כלכליים יכולים להכשיל חברה שלמה וזאת רק דוגמה קטנה יש עוד...).

כדי שהכלכלה תפרח עלינו לשנות את המצב הקיים מיסודו ולהוביל לכך שמשבר האימון יחלוף ונוכל להביט לעתיד בתקווה אמיתית. "כל העם" אינו רק מושג, או שם, אלא משמעות מאוד גדולה ה"כל" כולל את האימון שאנו רוצים ואמורים לרחוש אחד לשני וגם למערכות המנהלות את המדינה.

מדינת ישראל צריכה להפריש סכום כסף גדול להמצאות ופיתוח, הן ליוזמות של יחידים והן כפרויקטים לאומיים המכוונים לנושאים שעומדים על הפרק העולמי.

 

           תחליף לנפט:

          יש להקצות משאבים ואמצעים להגיע לפתרון טוב כדי להחליף  את הנפט

והפחם כאמצעי אנרגיה עיקרי המשמש את האנושות. מבחינה כלכלית פתרון של ממש בכיוון הזה יהווה מקור הכנסות גדול מאוד למדינה ויעמיד את מדינת ישראל בחזית הטכנולוגיה לשמירת איכות הסביבה.

 

           מקורות מים:

           בעיית  המים  ואיכותם  היא  כלל  עולמית  בפרט בארצות חמות.  גם  פה

בישראל בעיית המים היא אקוטית ועלולה להוביל לסכסוך בכל המזרח התיכון. הפתרון נמצא ביצירת מקורות של מים מותפלים איכותיים, טיהור מי ביוב ומים מזוהמים לצרכי חקלאות, והגדלת כמות הגשם באמצעים טכנולוגיים.

בעיית המים  יכולה להפוך מבעיה לאמצעי כלכלי מכניס יחד עם הצעת  עזרה אמיתית לאוכלוסיית העולם.

 

           מזון וזמינותו בעולם:

           המזון הולך  ומתייקר  בעולם, איכות  המזון  יורדת  יחד עם  חוסר

זמינותו, גם כאן יש לנו את היכולת ליצור מרחבי גידול מזון טוב ויעיל באיכות גבוהה תוך שיווק הידע הזה בעולם והפיכת הידע למקור הכנסה.

 

          חקלאות ימית:

          היא אחת הדרכים להגדלת שטחי החקלאות וגיוון המזון זמינותו ואיכותו.

גם כאן בשיתוף פעולה עם מדינות הסביבה, אנו יכולים לייצר ערך אמיתי.

 

          שותפות בפרויקטים חובקי עולם:

           הידע  הקיים  אצלנו  בתחומים שוניםוהיכולת  להפוך

בעיה ליתרון עשוי להיות תחום כלכלי ואפילו מדיני יוצא מהכלל כדי לקדם נושאים בעיתיים בעולם.

 

          עזרה (לא ניצול) למדינות חלשות ולאוכלוסיות חלשות:

           הבעיה עם מדינות  ואוכלוסיות

חלשות היא זמינות של ידע, מגבלות של התרבות המקומית, היצמדות למסורות המגבילות את הקידום. זה המקום ללמוד את המגבלות, להכיר את הקשיים ולמצוא דרך שחוצה את המגבלות כדי לקדם שגשוג.

 

           קידום חקר החלל:

           אין צורך להרבה מילים, זה העתיד ושם עלינו להיות עם כל האמצעים

           והתקציבים.

 

           איסוף ותיעוד הידע במדינת ישראל:

           בשלושת  העשורים קלטה  מדינת ישראל אוצר  

ידע  שהובא ע"י עולים חדשים מכל קצוות עולם. גם אם מאוחר במידת מה וחלק מאוצר זה הלך לאיבוד עדיין כדאי למדינה לאסוף ידע זה ולראות איך להשתמש בו מידית ובעתיד.

ידע רב "בורח" מהמדינה עקב יחס מזלזל וחוסר התייחסות לממציאים למיניהם. יש לשקול ברצינות כל הצעה סבירה ולראות כיצד לסייע בקידומה מפני שזה העתיד.

 

                      תעסוקה:

                        על המדינה להבטיח תעסוקה והכנסת קיום מספיקה לכל  פרט  באוכלוסיה.  למי

                        שלא תמצא תעסוקה יזכה להבטחת הכנסה בגובה שכר המינימום במשק. כל מי

                        שמקבל  הכנסה  מהמדינה  יצטרך  לתרום  שעות  שרות  למען   החברה.  שכר

המינימום יעמוד (במצב הנתון כרגע) על כ- 5000 ש"ח.

יש להבטיח תעסוקה שתועיל לחברה גם באשר לשיקום אסירים ואוכלוסייה

בשולי החברה וגם לגבי קידום החינוך של תלמידים ואחרים.

 

                      רווחה:

רווחה היא הפועל היוצא של כלכלה תקינה. לאותם אלה המוגבלים והחלשים יש ליצור מקומות עבודה יזומים ובשכר סביר כדי שיחושו כחלק מהחברה ויהיו יצרניים כמו כל חלקי האוכלוסייה. למשל פרוייקט תעלת הימים יכול להיות סוג כזה של פרוייקט.

כל פרוייקט שייזום ע"י הממשלה יאויש לפי הנושא והעניין גם במרכיבים מהאוכלוסייה החלשה או הבלתי מועסקים כאשר מקום עבודה כזה יבטיח להם הכנסה מסודרת ונאותה. דמי אבטלה והבטחת הכנסה אינם הפיתרון.

כל אדם מרגע שיהיה נזקק יוכל לקבל עזרה סיעודית במסגרת ביטוח לאומי מתוך השרות הלאומי. כל מי שיעסוק בעזרה לאחרים ייהנה מתשלום הולם ובהטבות הנובעות מכך שתפקידו לסייע באופן ישיר לזולת. הקריטריונים לקבלת שרות סיעוד יהיה גיל (מ – 75 ומעלה ללא צורך בשום ועדה), מצב אישי, צורך זמני ומשבר חולף.

 

           בתי אבות ממשלתיים

יהיו מסובסדים ע"י המדינה לטובת האזרח. כגון: חיסכון מראש בהתאם ליכולות של האזרח המעוניין להיות בבית אבות ממשלתי.

תנאי ביצוע: על האזרח לקחת בחשבון "שיבוא יום המחייב אותו להזדקן" ובשל כך השקל הלבן (שחסך) ליום בו הוא יזדקק לו. מקדם ביטחון לדבר חיסכון סימלי מחייב כמו – מס הכנסה ומע"מ מיום יציאתו הראשונה לעבודה.  חיסכון אשר נחסך במשך שנים עם חיבור סבסוד המדינה תמיד ישתלם לטובת הצדדים.

 

                     שוויון זכויות ושוויון הזדמנויות:

המציאות המוכרת היא שכל אחד דואג ומקדם את אלה שהוא חפץ ביקרם. בדרך כלל המציאות מכתיבה שבעלי היכולת הם גם בעלי הקשרים ולכן אלה שאינם בעלי הקשרים נדחקים לפינה. כדי לאזן מצב זה נגדיל את זמינות המידע על הזדמנויות לתעסוקה הולמת באופן הפתוח ביותר על גבי האינטרנט (המרשתת) ואמצעי התקשורת הציבוריים האחרים ונחייב את המערכת, לאפשר לכל אחד להיבדק ביחס ליכולתו להתקבל למשרה מוצעת. תינתן עדיפות ראשונית לחסרי הקשרים לקבל משרות בכירות (עדיפות מתקנת) בפרויקטים יזומים. יינתנו הלוואות ואמצעים זמינים, בביטחונות מתאימים, ליזמים מקרב מעוטי היכולת לפתוח עסק משלהם.

יפתחו מסלולים מתאימים לדיור ותעסוקה עבור אוכלוסיה מיוחדת למשל אסירים משוחררים, נרקומנים, נכים, משפחות חד-הוריות וקשישים. יש לבטל את המושג "יציאה לפנסיה", נושא זה תהיה בחירתו של כל פרט בחברה על פי הרגשתו. כן יינתן מגיל מוגדר ועל פי הכנסת הפרט דמי קיום מתוך החיסכון שהאדם חסך לצורך זה.

יינתנו אמצעי עזר לנזקקים ע"י וע"ח המדינה מתוך מאגר המשרתים בשרות לאומי ובעלי מקצועות שונים, קשישים המסוגלים ורוצים לעזור (תמורת תשלום), ובתשלום סמלי ללא צורך להיעזר בעובדים זרים. (מי שיחזיק עובד זר ישלם את מלוא התמורה והעלות הכרוכות בכך).

למי שיזדקק או ירצה תעמיד המדינה בעזרת יזמים פרטיים מקום בבתי אבות מוגנים ובמימון סביר כאשר מיעוטי היכולת יזכו לאותו שרות כמו כל אחד אחר. מי שירצה לשהות בית אבות פרטי יוקרתי, ישלם את מלוא התמורה.

בבתי הסוהר, פנמיות סגורות לנוער שחטא, ובכל מקרה אחר יעמדו מערכות תקשורת זמינות לצרכי לימוד, ובמקומות אלה יעברו שעורי חינוך באיכות מעולה כאשר הלומד יידרש להשתתף באופן סמלי בעלות השרות תמורת עבודה שתאפשר לו את המימון הנ"ל. בתי הסוהר בדרך זאת יתנו לאסיר את האפשרות לחזור לחברה בצורה תקינה ובריאה.

אנו חושבים שאפשר לקיים באיזון מתאים ובכפיפה אחת חברה קפיטליסטית המכוונת על ידי כוחות השוק (בצורה רגולטיבית), יחד עם חברה סוציאליסטית הנותנת הזדמנות אמיתית לכל מי שרוצה להצליח וליהנות מחייו.

יש לכלול את המיעוטים בתוך ההגדרה של אוכלוסיה שיש להעדיפה בנושא זכויות האזרח וכן בנושא תעסוקה מסודרת.

 

                      לסיכום:

כלכלה הבנויה סביב היתרון של מדינת ישראל תוך הגדלת האימון של האוכלוסייה היא הפיתרון הנכון לשגשוגה של המדינה.

תפקיד המדינה ליצור מסגרת שבה כל אזרח יוכל למצוא את מקומו וליהנות מחייו בצורה הטובה ביותר. על המדינה לאפשר את פעילות אזרחיה כחברים שווי חובות וזכויות ב"מועדון החברים" הקרוי ישראל שמסגרתו דמוקרטית וכל חבר יכול לחיות בכבוד באימון מלא.

 

                      בריאות

שלמות נפשית וגופנית בבחינת נפש בריאה בגוף בריא, מגדירה מדינה בריאה. תפקיד המדינה לאפשר לכל אזרח בלי תלות במצבו הכלכלי להשיג לו ולמשפחתו את כל האמצעים הדרושים כדי ששלמותם הגופנית והנפשית תשמר. שרותי הבריאות יינתנו לכל אזרח או תושב בישראל (קבע וזמני) באיכות טובה תמורת תשלום לפי היכולת ברגע הנדרש, לא תהיה לעולם התחשבנות עם הנזקק או נציגו (משפחה, חבר...) ביחס לתשלום עבור השרות. כל זה יעשה אח"כ ותוך התחשבות במצבו של הנזקק.

בריאות היא זכות מוקנית לכל אזרח וזכות מוגבלת לכל תושב זמני או קבוע.

-  תוקם רשות ממלכתית שתאגד את כל בתי החולים, קופות החולים תוך קביעת סל בריאות אחיד ומחייב ורכישת תרופות במרוכז ובמחירים זולים יותר ומותאמות להכנסתו  של אותו דורש.

-  יופסקו הבזבוזים והפרסומות של קופות החולים לחלוטין.

- יוקמו בתי חולים פרטיים העונים לדרישות החולים מבלי צורך לנסוע לחו"ל במחירים המותאמים ליכולתו הכלכלית של החולה.

-  בתי החולים ינהלו כיחידות סמי עצמאיות ויוכלו לשווק שרותי רפואה לאזרחי חוץ בתשלום מלא כחלק ממערכת ההכנסה של בתי החולים. מטרת האפשרות הזאת היא ליעל את הרפואה בישראל בד בבד עם יכולת כלכלית נוספת של בתי החולים.

- יותר לבתי החולים לייצא ידע רפואי באישור כולל רישום פטנטים על פרוצדורות רפואיות שפותחו במסגרת הטיפול השוטף בחולים.

 

                      שרותי בריאות:

יקבע סל בריאות בסיסי לכל אזרח באשר הוא וסל בריאות זה יינתן תמורת תשלום בסיסי מותאם ליחס ההכנסה של הנזקק. ההגדרה של התשלום לשרות רפואי תקבע במסגרת ועדת שרותי הרפואה ליד משרד הבריאות ותעוגן בחוק הבריאות.

מקור המימון לסל הבריאות יקבע במסגרת מס ערך מוסף על מוצרים שיוגדרו כמוצרי יוקרה ויהיה גבוה בכ-5% מעל מס הערך המוסף הרגיל.

סל בריאות מורחב יהיה זמין לכל אזרח לפי גובה הכנסתו ויכולתו וגם סל זה יהיה זמין לכל אזרח בתשלום נוסף מדורג.

כל תושב קבע או זמני (תייר) יזכה לשירותי בריאות תמורת תשלום שיוגדר עם כניסת התייר לארץ או בארץ מוצאו. תושב קבע ישלם תשלום קבוע עבור סל בריאות בסיסי שיהיה מקביל לתשלום של כל אזרח ומדורג בהתאם להכנסתו.

תרופות מצילות חיים בלי תלות במחיר יינתנו לכל מי שיקבע שזקוק לתרופה ובמידת היכולת יגבה תשלום מוגדר תמורת התרופה. לא תהיה שום אפליה באספקת תרופה זו או אחרת לכל מי שזכאי לכך.

בתי החולים יוכלו וישווקו שרותי רפואה בתשלום לאזרחים זרים כחלק ממנגנון ההכנסה של בתי החולים לכל מי שירצה ותמורת תשלום מלא. איכות הטיפול תהיה זהה כפי שתינתן לאזרח מקומי מלבד חדרים פרטיים ושרות של אחות צמודה בתשלום.

שרותי הבריאות יהיו פתוחים לכל מינה שיטות טיפול מלבד מהקונבנציונאליות ובתנאי שנבדקו ואושרו על ידי משרד הבריאות.

משרד הבריאות יהיה אחראי באופן ישיר על איכות האוויר, המים והמזון המגיעים לאזרחים ויתאם את פעולותיו עם המשרדים הנוגעים בדבר.

קבצי המידע הרפואי של כל אזרח יהיו חסויים ולא יעברו לאף גורם גם אפילו אם נחתם "ויתור סודיות רפואית". מידע רפואי ייחשף אך ורק בהוראת בית משפט ובאישורו של היועץ המשפטי של משרד הבריאות. הנוהג של החתמה על טופס ויתור על סודיות רפואית יפסק לאלתר. כל המידע הרפואי ופסיכולוגי יהיה גלוי לאזרח שהמידע עליו ורק במקרים רלוונטיים ייחשף המידע לאדם אחר. כמובן מידע רפואי יהיה פתוח לשירותי הרפואה כחלק מהליך הטיפול.

קופות החולים כפי שהם פועלות היום הם המשרתות את האזרח בהקשר זה, המטרה המרכזית של הקופות צריכה להיות הגשת שרות רפואי באיכות גבוהה לכל חבר. לקופות יהיה סל מוגדר וסופי של גבית תשלומים מהחבר עבור השירותים הרפואיים והקופות לא יוכלו לגבות יותר מכך. יהיה מותר לקופות לשווק שרותי בריאות מורחבים (קוסמטיים, ספא, ורפואה אלטרנטיבית) בתשלום.

שרותי מין: אין להתעלם מתופעה זאת ולכן עלינו למסד אותה לעשותה בצורה מאורגנת ותחת ביקורת רפואית. בכל יישוב שבו התופעה קיימת יהיה מקום מסודר בפיקוח ממשלתי ועירוני על נושא זה ותחת השגחה רפואית רציפה. כל מי שיעסוק בנושא זה מחוץ לאתר המורשה לכך ייענש על פי החוק.

 

                     שמירה על הבריאות:

                        כל  השרותים  שמוצעים על  ידי חברות מסחריות  ושיש להם לפי החלטת משרד

הבריאות ערך ממשי בטיפוח הבריאות הנפשית והגופנית יזכו לעידוד השימוש בהם על ידי קופות החולים השונות בעידוד משרד הבריאות.

 

                     לסיכום:

שרותי רפואה מלאים לכל אזרח הם זכות מוקנית מתוקף היותך אזרח במדינה. על המדינה לספק שירותים אלה לכל אדם המצא בגבולות מדינת ישראל וברמה נאותה.

 

 

                      אמונה

במדינות דמוקרטיות שרותי האמונה (דת) מופרדים מעסקי המדינה. גם בישראל מומלץ לעשות הפרדה כזו כאשר ברור לגמרי שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי והאוריינטציה היא יהודית. הוצאת העסקנות והפוליטיקה מהאמונה.

כל אזרח יוכל לבחור בכך שישתמש בשרותי האמונה לענייני נישואין וגירושין, לענייני לידה וקבורה וכל השרותים שאנשי האמונה מספקים למאמינים.

בענייני מזון וכשרות ייתן משרד הבריאות את שרותי האיכות וטיב המזון ולפי בחירה יתנו אנשי האמונה, תעודת כשרות מתאימה לכל מי שנזקק לכך. לא תהיה כפייה לקבלת שרותי מזון לענייני כשרות אבל מי שירצה למכור תחת תווית של כשרות לא יוכל כמובן למכור מוצרים שאין להם תווית כזו. יש להגדיר כעבירת קנס מכירה של מוצר לא כשר בחנות המתיימרת להיות כזו.

יבוא מזון מחו"ל יחייב תעודת אישור של משרד הבריאות ותעודת כשרות בכל מקרה פרט לאותם מוצרים שמטבע הדברים אינם כאלה.

אמונה (דתית) היא בחירתו החופשית של כל אזרח לפי רצונו. על כל אזרח לכבד את האחר והשונה כל זמן שאין פגיעה של אחד בשני וכל זמן שכל אחד מקיים את החוקה, חוקי המדינה והחוקים הבין לאומיים.

מקומות קדושים וערכי אמונה ישמרו ויטופחו ע"י הקהילה המעוניינת בכך. במקרים מסוימים לפי בחירת הרשויות יטפחו חלק ממקומות אלה ע"י המדינה. ההחלטה מה לקחת תחת חסות המדינה ומה להשאיר בידי הקהילה יהיה בידי ועדה מתאימה בלתי תלויה ובאישור (במקרה הצורך) ברשות העתיקות.

כדי למנוע קונפליקטים עם מגזרים אמונתיים (דתיים) כאלה ואחרים ומאחר ומדובר בנושא העשוי להיות טעון, תוקצה יחידה משטרתית מיוחדת לצורך זה שתאומן לפירוק מצבים בעיתיים הקשורים בנושא.

 

                     לסיכום:

-   גיוס תלמידי ישיבות לצה"ל (וכל מי שיכול).

-  יחסי חרדים – רפורמיים יושתתו על שוויון מוחלט בכל התחומים להוציא נושא הגיור ע"י בית דין רבני.

-  יעשו צעדים בהדרגה להפרדת האמונה ממוסדות הממשל ע"י השוואת תנאי ישיבות לבתי הספר כולל פיקוח ובקרה. דוגמא נוספת: כל בתי הכנסת והמוסדות יתוקצבו ויפוקחו ע"י העיריות והמועצות המקומיות.

 

 

 

                     איכות סביבה

אנו חלק מהטבע של כדור הארץ וההכרה בכך היא המפתח להבין שעלינו לשמור על כדור הארץ שהוא בתינו ואין לנו שום תחליף אחר (בינתיים).

איכות הסביבה ושמירתה אומרת שעלינו לחיות בהרמוניה עם הטבע ויחד עם זה לא לוותר על הפיתוח והמודרניזציה. עלינו לחקור היטב מהיא ההשפעה של כל פיתוח חדש שניכנס לשימוש, על ההשלכות המיידיות וארוכות הטווח של כל דבר חדש היוצא מהמצאתנו ולהבין שעלינו לאזן בין חידושי הטכנולוגיה לבין הטבע. אין צורך להכביר במילים, את זאת עשה עבורנו אל- גור (Al-Gore) ואנשים רבים אחרים שהנושא הזה קרוב לליבם.

אנו פה במדינת ישראל מודעים לבעיות רבות שמתחילות לקבל משמעות מהותית גם בעולם ואנו יכולים להציע פתרונות יעילים.

עלינו לזהות את הבעיות הנובעות מאיכות סביבה ושמירת איכות הסביבה, לתעד אותם ואת השפעתם וליצור פתרונות לבעיות שנמצאו. מכאן נוכל לראות שהשקעה בתחום זה תעשה טוב קודם כל לתושבי ישראל ויחד עם זה תקדם את הנושא בעולם. בצמוד לכל הטוב הזה נוכל לייצר מהטיפול בנושא הכנסה טובה לאוצר המדינה ולהפוך בעיה לנכס. אחד הדברים המרכזיים שעלינו למצוא להם פיתרון יעיל זוהי בעיית הפסולת למיניה שאנו בני האדם יוצרים. אשפה מסוגים שונים, מי ביוב, שפכים תעשייתיים וחומרים רעילים.

כל העולם מייחל לפתרונות טובים ולא יקרים לנושא זה כולל דרך יעילה למחזר תוצרים של תעשיה שפג זמנם ולהפוך מוצרים היכולים להזיק לתוצרים שכדור הארץ מכיר.

המשרד לאיכות הסביבה אמור להיות אחד המשרדים החשובים והמכניסים ביותר במסגרת הממשלה. משרד זה אמור לקבוע כמה "טבע" יישאר לדורות הבאים ואת יעדי הפיתוח לכל עשור. במדינת ישראל עתודות הקרקע מוגבלות לכן כל האוכלוסייה פה תצטרך להשלים עם העובדה שבעתיד צורת המגורים של רובה הגדול של האוכלוסייה (כולל הכפרית) תהיה בבניה רוויה כך שרוב עתודות הקרקע יועברו לחקלאות ולשמורות טבע.

אחד הפרמטרים שיש לקחת בחשבון שאת מערכת המסילות של ישראל יחד עם כביש צמוד אליה, יש לעשות תת- קרקעית ובפרט באזורי הערים. עתודות הקרקע המועברות היום לצרכי תחבורה הם גדולות מאוד וגורמות להרס מואץ של שאריות הטבע הקיים פה.

 

          אכיפת חוקים משמעותית – לדוגמא:

* רכב משליך אשפה במקום לא מורשה – יוחרם !    לכלוך = חינוך.

* רכב המשמש לגנבת חול - ים או כל משאב טבע אחר ללא אישור, יוחרם !

* בחינת כביש חוצה ישראל – עשייה לצמצום הנזקים ע"י סלילת מסילות ברזל בצמוד לכבישים (או תת-קרקעית). תחבורה  ציבורית זמינה זולה ויעילה, תוריד מכוניות רבות מהכביש. (אפשרות שינוע ברכבת של המכונית עם הנוסע).

* חופי הים התיכון, מפרץ אילת, ים-המלח והכנרת – איסור מוחלט של בניית בתי מלון ומבנים גדולים וכל בניה  אחרת במרחק של פחות מ - 500 מ' מקו המים.

* החזרת השליטה על כל החופים לידי אזרחי המדינה באמצעות הרשויות המקומיות וחקיקה מתאימה.

* דרישה הדרגתית לעבור לאמצעי אנרגיה חלופיים, לא מזהמים.

* הפיכת נושא האקולוגיה למוביל בטכנולוגיה הישראלית כדי להפכו לענף יצוא מתקדם ומכניס.

 

                      ממשל משפט וחוק

מנגנון השלטון בישראל מבוסס על עקרונות הדמוקרטיה וראוי שיישאר כזה לתמיד. בישראל שלושה רשויות שאמורות להיות נפרדות ואוטונומיות, מערכת החקיקה – הכנסת, מערכת הביצוע – הממשלה, מערכת החלת החוק – המשפט.

זרועות השלטון השונות אמורות לעבוד בהרמוניה תוך פיקוח הדדי וברמת סמכות ואחריות זהה. נושא הפרדת הרשויות הינו נושא קריטי כך שיש לקיים עיקרון זה בכל תנאי.

עלינו להגדיל את אימון הציבור במנגנון הדמוקרטי ולגרום לכך שאחוז המצביעים בבחירות יישאר גבוה. עלינו להגדיר את נושא טוהר הבחירות כך שלא ישתלם לפעול בניגוד לחוק.

 

                     מערכת חקיקת החוקים - הכנסת

הכנסת היום מתבססת על 120 חברים נבחרים בעיקרון כל 4 שנים או כאשר הממשלה נופלת מסיבה כזו או אחרת. המושג נבחרי ציבור הפך בשנים האחרונות למושג נלעג וחברי הכנסת עקב התנהגותם לביזיון.

כאן המקום לעשות קצת סדר, מוסד החקיקה הוא רשות שלטונית חשובה ביותר והיא הגשר בין האזרחים למנהיגים שקובעים את איכות חיינו. לכנסת כוח רב ויש לכבד את חבריה חברי הכנסת מעצם תפקידם וערכם לחברה. לכן עלינו לבחור את הטובים לכנסת ולא את הכוחניים, שחצנים, מושחתים ומאכרים למוסד כזה.

הכנסת צריכה לשמש כגוף פיקוח על רשות אחרת (המשפט או הממשלה) ועליה להגדיר את החוקים ודרך הפעולה של הרשויות האחרות. אין למנות יועץ משפטי לכנסת שופט לשעבר, איש פרקליטות לשעבר או כל אדם שיש לו זיקה לרשות אחרת. יועץ משפטי לכנסת יכול להיות עו"ד מהשוק הפרטי שמשתחרר מכל עיסוקיו לתפקיד זה או איש מערכת לאחר תקופת צינון של מינימום חמש שנים.

כל חוק של הכנסת ייבדק ויאושר על ידי ועדה מתאימה תוך פרק זמן מכסימאלי של 60 יום. כל חוק של הכנסת יצטרך לעבור דרך מערכת הפיקוח של ועדה לביקורת הכנסת שתהיה חיצונית למוסד המחוקק. במידה והחוק לא יאושר ע"י ועדת הכנסת הוא לא יעבור לביקורת של ועדת הביקורת. במידה וועדת הביקורת תתנגד יוכל החוק לעבור רק ברוב מיוחד.

הכנסת תמנה תת-ועדה מקרב חברי ועדת חוק ומשפט כדי לעבור על כל קובץ החוקים כל שנתיים קלנדאריות  ולהוציא חוקים לא רלוונטיים מהרשומות, להציע לעדכן חוקים לרוח הזמן ולבקר את דרך היישום של חוקים באופן מעשי ע"י הרשויות המופקדות על כך.

בנוסף אנו מציעים גופים "כמו מחוקקים" הצמודים לכנסת שיכלו להציע חוקים, לשנות חוקים או להוריד מסדר היום תהליך חקיקה שהגוף הזה רואה כפוגע במגזר של האוכלוסייה אותו הוא משרת. לגוף כזה יוכל לפנות כל אזרח ותינתן עדיפות לאוכלוסייה אותה הגוף משרת.

 

          גוף מחוקק של אזרחים ותיקים

           120במספרם שיטפל באוכלוסייה המבוגרת וישמש להם

כפה במידת הצורך. (דומה לבית הלורדים בבריטניה).

 

          גוף מחוקק של אזרחים צעירים

           עד גיל 18, 240 במספרם  שיטפל  באוכלוסיית  העתיד

ויכשיר את מנהיגי העתיד. גוף זה יהיה פתוח בפני כל צעיר שיבחר לכך מתוך בתי הספר וכל מוסד חינוכי או לימודי אחר ובתנאי שנבחר כמועמד ע"י מועצת התלמידים במוסד שבו הוא לומד.

הגוף המחוקק של הצעירים יוכל לקבוע חוקים הנוגעים להם, לשנות ולהכתיב תוכניות חינוך ולימוד, לשמש כמשקל מאזן למשרד החינוך והכנסת.

מאחר וגוף זה יכשיר את מנהיגי העתיד, הועדות השונות שלו יהיו בתוך בתי הספר ויפעלו בצמוד לקבוצת מחנכים נבחרים שישמשו כיועצים לתלמידים.

 

הכנסת כפי שהיא היום תפעל על פי חוק יסוד הכנסת ותבוקר ע"י רשות אחרת במסגרת הבקרה הסיבובית בין הרשויות. אנו "כל-העם" מציעים הרחבה נוספת, כדי שישמע קולם של האזרחים עצמם, בכל מועצה אזורית או עירייה יוקם גוף מחוקק עירוני מעין "כנסת מקומית" שיהיה פתוח לכל אזרח המקום ויוכל להשפיע על חוקי העזר המקומיים וכן להטיל וטו או לשנות חוקים בקנה מידה ארצי במידה ויש בחוקים אלה לפגוע בתושבי המקום.

כל הגופים האלה יפקחו ע"י גוף דומה אחר במקום אחר, באופן סיבובי והדוחות יעברו לידי הנשיא כמפקח ראשי על כל גופי הביקורת במדינה.

 

          במה מרכזית

בכל יישוב בארץ ברחבה העירונית או בפרק המרכזי תוקם במה בנוסח "הייד פארק" שבו יוכל כל אזרח לנאום לאזרחים האחרים ולהביע את כאבו או רצונו ללא הגבלה או סייג כאשר יעמדו לרשות כל אחד 15 דקות לצורך זה. בכל מקום כזה יוצב מפקח מטעם הרשות או המשטרה כדי לקיים את כלל ה – 15 דקות במידה ויש אדם אחר הרוצה לעלות על הבמה.

 

                      מערכת הביצוע - הממשלה

הממשלה היא הרשות המבצעת ותפקידה לנהל את המדינה. חוק יסוד המשלה וההסכם הקואליציוני הם הבסיס לתפקוד הממשלה.

על הממשלה מופקד ראש הממשלה והוא אחראי בפני הכנסת, הנשיא וגופי הביקורת, לדווח על תפקוד המערכת בראשה הוא עומד.

יש להפריד באופן מוחלט בין הרשות המבצעת לבין הרשות המחוקקת והשופטת וזה אומר: חבר כנסת לא יוכל להיות שר. ראש הממשלה ורק הוא חייב להיות חבר כנסת. היועץ המשפטי לממשלה לא יהיה שופט לשעבר ולא פרקליט לשעבר, ולא ימונה עם סיום תפקידו כשופט או כראש מערכת התביעה אלא אם עברו לפחות חמש שנים מיום סיום תפקידו הקודם. חבר כנסת לשעבר לא יוכל להיבחר כשר אלא אם עברה שנה מיום סיום תפקידו בכנסת. שר לא יוכל להיבחר כחבר כנסת אלא עם עברה שנה לפחות מיום סיום תפקידו כשר.

כל נושא תפקיד ציבורי בכיר יזדקק לפחות לשנת צינון כדי להיבחר כחבר כנסת או לתפקיד שר. שופט או איש פרקליטות בכיר לא יוכל להיבחר כשר אלא אם עברו לפחות שנתיים מיום סיום תפקידו הקודם. תפקידי השרים יהיו פתוחים לכל אזרח ובתנאי שיוסכמו ע"י ראש הממשלה המיועד. הכנסת או מערכת המשפט יוכלו להטיל וטו על מנוי של שר מסיבה מנומקת ומוגדרת.

הממשלה תמנה ועדות ביקורת פנמיות לכל משרד כאשר דוחות ועדות ביקורת אלה יועברו לידי ועדת הביקורת המרכזית המבקרת את הממשלה. ועדות ביקורת אלה תהינה אוטונומיות וכפופות לנשיא המדינה בלבד.

כל ראש רשות שיש בגינו חשד ברור למעורבות בפעילות הנוגדת את החוק יושהה וימונה תחתיו סגנו. על המערכת לוודא או לשלול חשד כזה בתוך 90 יום. אם יש רגליים לדבר אזי יפוטר ראש הממשלה ע"י הנשיא ותערכנה בחירות חדשות, אחרת יוחזר ראש הממשלה לתפקידו כפי שהיה והנושא ייגנז עד לסיום תפקידו באופן רשמי של ראש הממשלה. לא יתכן שראש רשות ימשיך לתפקד כאשר חלק לא מבוטל מזמנו היקר מוקדש להגנתו האישית.

האחריות המוטלת על הממשלה ועל ראשה היא כבדה ביותר ועל כן גם ראש הממשלה וגם שריו יזכו לחסינות בתנאים מסוימים בפני תביעות מכל סוג אלא אם תביעות אלה חצו משוכה משפטית מוגדרת. ההגנה על הממשלה תעשה ע"י היועץ המשפטי לממשלה ותפקידו יהיה רק יועץ משפטי כזה.

 

          היועץ המשפטי לממשלה

- יופרד לחלוטין הקשר בין פרקליטות המדינה ומשרת היועץ המשפטי לממשלה, היומ"ש יהיה יועץ משפטי בלבד, פרקליט המדינה יהיה הקטגור הראשי.

- יוגבלו סמכויותיו של פרקליט המדינה לגבי סגירת תיקים יהיה לו עמדה מייעצת בלבד, ההחלטה תינתן בידי וועדה משפטית.

- תבוטל הטבת השימוע לחלוטין או שתינתן לכל אזרח באשר הוא, זכות שימוע שווה.

- תוקם לשכה משפטית במשרד ראש הממשלה, שתענה לשאלות הממשלה בנושאים משפטיים ותייעץ ליועצים המשפטיים של שאר משרדי הממשלה.

 

מכאן והילך תופרד התביעה הכללית מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

 

                      מערכת פרשנות החוקים – המשפט

הרשות השופטת תפעל על פי חוק בתי המשפט, חוק יסוד השפיטה וסדרי הדין. תוקם ועדת ביקורת על מערכת המשפט שתהיה כפופה לנשיא המדינה בלבד ותפעל מטעם רשות אחרת. יבוטל לאלתר מוסד הביקורת המפוברק שנוצר ע"י השופט אהרון ברק – אין רשות או מערכת המבקרת את עצמה זה לא תקין ולא מוסרי.

לא יוכל שר, ראש ממשלה או חבר כנסת להשתמש בשרותי מערכת המשפט כדי ליישב מחלוקת הנוגעת לתפקידו או מעמדו. אסור יהיה על הרשות השופטת לדון בסוגיות הקשורות בכנסת או בממשלה. כדי לדון בסוגיות מעין אלה יוקם גוף משפטי שיקרא: בית משפט לענייני שלטון, ובגוף זה יכהנו לחילופין שרים, שופטים או ח"כים לפי סוג העניין הנדון והגוף הנתבע. דיונים מסוג זה ינוהלו ע"י אדם שימונה ע"י נשיא המדינה וראש רשות שתמונה על הנושא. בית המשפט לענייני שלטון ידון גם בסוגיות ביטחוניות או בסודות המדינה הדורשות מנגנון שיפוטי וכל נושא תפקיד בגוף כזה יקבל אישור לפעול מטעם האחראים על ביטחון המדינה.

נשיא בית המשפט העליון יהיה חשוף לביקורת ככל אזרח אחר וייהנה ממעמד מקביל לראש הממשלה או יו"ר הכנסת. כל נושא משרה שיפוטית יהיה אחראי על תוצאות פעולותיו כמו כל נושא משרה אחרת ובמידה ויכשל בתפקידו יאלץ לעמוד לדין ויוטלו עליו סנקציות הנבעות מתפקידו ותוקף אחריותו. כל הליך משפטי יחל מוקדם ככל האפשר ויסתיים תוך פרק זמן סביר גם אם מוטל עומס רב על אותו שופט. לפי הצורך יוכל שופט לבקש עזרה מנשיא בית המשפט שבמסגרתו הוא פועל.

תוקם ועדה שהיו שותפים בה חברי כנסת שופטים ושרים והיא תדון בקודקס החוקים ובמידה וימצא שיש מקום לשנות או לבצע התאמות של חוקים, לוועדה תהיה הזכות להמליץ על כך לכנסת כדי לבצע את התיקונים. ועדה זו תפעל ביחד עם תת- ועדת הכנסת לענייני חוקה.

 

           מינוי שופטים:

           כל אזרח ונושא תפקיד ציבורי יוכל להמליץ על כל אדם ועל עצמו לתפקיד

שיפוטי בתנאי שעמד בקריטריונים המוגדרים בחוק. הועדה למנוי שופטים תפעל במסגרת שלושת הרשויות ותהיה נתונה לביקורת של וועדת ביקורת מרכזית מטעם נשיא המדינה. כל אזרח או נושא תפקיד יוכל להגיש השגות לועדה ביחס למועמד מסוים ועל הועדה לדון בהסתייגויות אלה ולהחליט אם או לא לקבל את ההסתייגות. (זה מעין תחליף לבחירות רגילות של שופטים).

משרה שיפוטית היא ל 7 שנים וכל 7 שנים על כל שופט להציג מועמדות מחדש. שופט יוכל להגיש עד 5 מעמדיות למשרת שיפוט. כל הגשת מועמדות מעין זו חובה עליה לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים שעשויים להשתנות מעת לעת.

 

          משרת שיפוט:

           כל שופט יכתוב פסק דין  קצר ומנומק בהתאם לנושא הנדון.  על התהליך

המשפטי להסתיים מוקדם (במהלך זמן מוגדר וקצר)  ככל האפשר כדי למנוע עינוי דין. לכל אזרח שעומד לדין תהיה הזכות לדרוש את החלפת השופט או ההרכב אם המשפט נמשך זמן רב מידיי וכל זאת אם העיכוב נובע מהליך המשפטי עצמו ולא מהסנגור או הנתבע. השופט עשוי להידרש לשימוע בפני ועדה מתאימה ועשוי להיתבע לדין. צריך להיות ברור שעל המדינה לבצע את החלטות השופטים ללא ערעור ולפי ההנחיות של הפס"ד.

לא ימונה איש פרקליטות לשופט אלא אם עברו לפחות 5 שנים מיום סיום תפקידו במנגנון התביעה. יועץ משפטי לא יתמנה לשופט אלא לאחר תקופת צינון של 5 שנים.

כל עו"ד מהשוק הפרטי שימונה לשופט יוותר על קשריו ותפקידו הפרטי ויהיה מסור אך ורק למשרה אותו הוא נושא.

לא יתמנה שופט לשעבר יועץ משפטי בשום גוף ציבורי אלא אם כן עברה תקופת צינון של 5 שנים לפחות. לא ייווצר מצב ששליחי רשות אחת יתפקדו בתוך רשות אחרת יש פה ניגוד אינטרסים. משרה שיפוטית דינה ככל משרה אחרת.

 

                      צבא ושרות לאומי:

           שרות צבאי

חובה על כל בן / בת 18 שנים למשך של שנתיים ומחצה ובהתאמה לצרכי הצבא. הצבא יאמן את חייליו ויהיה אחראי לביטחונם ובריאותם באופן מלא. מפקדי צ.ה.ל יהיו אחראים באופן מוחלט לכל דבר הדרוש לפקודיו ויאמן אותם ויוביל אותם בשדה הקרב כאשר הדבר יידרש. הצבא יעשה הכול שכל חייל המתגייס יישאר שלם בגופו ובנפשו וכל חייל יוכל להתלונן במידה ויש חריגה כל שהיא מנוהלי הצבא והחוק.

הצבא יקים מנגנוני סיוע לחיילים המשתחררים לאחר תום תקופת השרות שנקבעה ויתמוך בהם במשך 6 החודשים לאחר השחרור. לכל חייל כזה יש מחויבות כלפי הצבא בתקופת ביניים זאת. אח"כ ישוחרר החייל באופן סופי ויועבר למערך המילואים. כל חייל משוחרר יהיה זכאי לנסיעות חינם במשך שנה מיום שחרורו וכן קורס מקצועי בהנחה משמעותית למשך שנתיים מיום שחרורו.

הצבא יבוקר ע"י גוף חיצוני שהוא ועדת הביקורת על הרשות המבצעת. כל חייל ומפקד יוכל להגיש תביעה כנגד הצבא בבית המשפט לענייני שלטון ועל בית משפט זה לדון בתלונה באופן מידי.

הצבא יאמן וידאג לכל חייל מילואים בתוך תקופת המילואים כמו לכל חייל סדיר אחר, כך שבעת חרום לא יוצר מצב של מחסור בציוד אמצעי הגנה ובכל מרכיב אחר של בטחון אישי לחייל.   חוק מילואים יגדיר את זכויות וחובות אנשי המילואים ועל הצבא למלא את הוראות החוק.

כל חייל יהיה זכאי לתשלום סמלי תמורת שירותו שיהיה כשליש משכר המינימום במשק.

 

           שרות לאומי

חובה על כל בן / בת  18 שנים שלא משרתים בצבא. השרות הלאומי יהיה תחליף לשרות הצבאי והימשך  כשנתיים ימים. המסגרת תהיה אזרחית למחצה. מי שיסרב לשרת יוטלו עליו סנקציות בדומה לחייל המסרב לשרת.

כל אזרח המשרת שרות לאומי ישמרו זכויותיו כפי שמגיע לחייל משחרר פרט כמובן ל ששת חדשי התמיכה של הצבא.

שרות לאומי יתבצע לטובת בתי-חולים, בתי-אבות, מוסדות סעודיים שונים וכל מוסד אחר לפי קריטריונים ברורים. כל המשרת שרות לאומי פרט כמובן לאלה שיבקשו אחרת ישרתו במסגרת הקהילה שלהם לטובת הקהילה שלהם (כולל סיעוד לנזקק בביתו הפרטי.)

כל מי שמשרת שרות לאומי יהיה זכאי ל 6 חודשים של הכשרה מקצועית בהתאם לסוג התפקיד שיוטל עליו. השרות מוגדר כ- 10 שעות עבודה מלאות וכולל ארוחות מלאות והסעות. תמורת שרות זה יקבל כל אחד תשלום שהוא כשליש משכר המינימום במשק. במקרים מסוימים וכאשר השרות דורש זאת יסודר למשרת מקום מגורים תחלפי לפי הצורך.

כל המשרת שרות לאומי יהיה זכאי בתום התקופה לנסיעות חינם במשך 6 חודשים וקורס מקצועי בהנחה משמעותית למשך שנה מתום גמר השרות.

 

                      חלוקת הארץ: (מדיניות חוץ וביטחון)

התפיסה הפוליטית שלנו אומרת שארץ ישראל אינה ניתנת במתנה לצרכים פוליטיים בין לאומיים ואינטרסים שונים המשתנים עם הזמן. שלום עם המדינות השכנות יושג במו"מ מוסדר וגלוי ובמידת הצורך יאושרר במשאל עם גם אם זה ייקח המון זמן וגם אם בתוך התהליך יהיו פעולות איבה.

על שכנינו להבין שכל פעולת איבה או מלחמה שבמהלכה יכבשו שטחי קרקע הם לא יחזרו אלא בהסכם סופי ובתנאים מוגדרים. בעיקרון שטח שנתפס על ידנו ישתנה הסטאטוס שלו מנקודת ראות בין-לאומית וחוקתית. ירושלים הייתה ותהיה כולה בירת ישראל. ירושלים בשום צורה לא תהיה בירת הפלסטינאים. תושבי ירושלים הפלסטינאים יוכלו לעבור לשטחי הרשות או להיות אזרחים ישראלים.

הסכמי שלום יציבים וארוכי טווח עם השכנים סביבנו. במה שנוגע לסוריה והגולן ההסכם צריך להיות כזה שיאפשר לסוריה לקבל את הגולן בתיקוני גבול מסוימים. ההסכם יהיה סופי והוא יהיה הגבול המוסכם של מדינת ישראל. ההסכם עם סוריה יהיה תמורת שלום והעברת הזכויות על השטח לידי מדינת ישראל בחכירה ל 50 שנה לפחות. הסכם כזה אמור לכלול את לבנון ולהוציא משם את החיזבאללה וכל גורם טרור אחר. אנו מבקשים שלום תוך הסכמה הדדית.

 

                      ולסיום: יושר ויושרה

מנהיג הוא אדם ככל אדם אחר על יתרונותיו וחולשותיו. אף אחד לא אמור להיות מושלם. על מנהיג להיות בעל יושרה אישית וישר עם עצמו ועם התפקיד ולא לנצל את מעמדו לרעה. עליו למלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר לטובת מדינת ישראל ולטובת כולנו.   

מנהיג הוא משרת ציבור.

 

 

מנהיג הוא משרת ציבור.

 

 

                                               להצטרפות והזמנה לחוגי בית  בכול  חלקי  הארץ  !!!

נא לפנות אל מר פליקס אנג'ל – טלפון: 0546310973

לשלוח לנו  הודעה S.M.S  ואנו נחזור אלכם בהקדם האפשרי

וכדי לחזור אלכם, לציין שם + וטלפון,  נושא  (מהות הבקשה  בקצרה)  בתודה מראש

felix_99@walla.com --E:mail  

כל הזכויות על מאמר  זה שמורות  לפליקס אנגל  ועזי  עדיני  ועמוס ברנס 


מצע כל העם בהרחבה
לא נמצאו הודעותלא נמצאו הודעות
   
דף : 1     1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |    >>8
אשמח  לקבל הערתכם  לשיפור האתר,
אשמח ליידע  אותי  כדי לתקן אותו
תודה מראש פילקס אנגל