בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
 כל  הזכויות  לפליקס  אנגל 
פליקס אנגל  מגשר 
ייעוץ  והכוונה בנושאים  חברתיים
 
ללא תמורה !!!
 
צאט'  ולדיבור ישיר בסקייפ שם מנוי   angelfelix3     להוסיף אותי לרשימה שלכם !!! 
 
 
    הצעה לחוקה לישראל ?     מצע כל העם בהרחבה    הצעה לזכויות למבוגרים    הצעה לחינוך    כולנו משרתים צבא, או שרות לאומי
 
    דף כניסה
    להגדרה מי הוא יהודי ???
    מידע כללי על האתר
    כרטיס ביקור
    מידע והודעות ופרסום
    דוא"ל ומידע כללי
    יצירת קשר
    20 עצות להורים בחינוך ילדים
    משכנתאות עצות וטיפים ונדל"ן
    חנויות מפעל למותגים עודפים
    מידע ומודעין
    קהילה מנהיגות רווחה ועתונות
    אלימות,סמים,ותיקפה מינית ,
    בריאות ומידע רפואי
    הסטוריה כללית על מדינת ישראל
    אתרים ממשלתיים
    לימודים מדע/ומחקר
    מפות נוף וטבע ומיסטיקה
    מצלמות און ליין ו-T.V
    פורטל האהבה וקריוקי
    לאוהבי המוזיקה
    שירים בהודי בוידיו
    אוכל ומתוכונים
    מידע על דת וקברי צדיקים
    שנה טובה ראש השנה וכיפור
    חג הסוכות
    חג החנוכה
    חג פורים
    חג הפסח
    חג ל"ג בעומר וספירת העומר
    חג העצמאות
    חג השבועות
    נוסח טפסים לתלונה על המעסיק
    מהפך לתוספת יוקר לשכיר
    הקדמה -חברה וחוזק חברתי
 
 
 

 הצעה ,לחינוך וידע !

חינוך ולימוד

 

חינוך: הענקת ערכים אנושיים לדור הבא והנוכחי תוך שימת דגש על חופש וערך החיים שניתנו לנו.

 

לימוד: רכישת ידע מאוצר הידע האנושי ומאגרי המיידע הקיימים בכל אמצעי אפשרי ולפי הרצון של כל אחד ובחירתו החופשית.

 

לימוד הקווים הכללים:

לימוד הוא רכישת ידע מאוצר הידע העולמי שהאנושות הפיקה עד כה. הידע מכיל תחומים רבים ומתעד את תהליך התקדמות האנושות מרגע לידתה ועד ימנו אלה.

אם נעלה כשאלה, מה היה המאורע החשוב ביותר באלף השנים האחרונות (המילניום שנגמר לא מזמן) נקבל תשובות שונות. לדעתנו המאורע החשוב ביותר התרחש לפני כחמש מאות שנה לערך וזה גילוי אמריקה. גילוי זה פתח לפני התרבות האנושית באירופה והמזרח הקדום תרבויות חדשות שטחים חדשים וכן צורת מזון וכלכלה חדשים לחלוטין. אם נתבונן לעתיד נוכל לראות שאנו ממשיכים לחקור בכיוון של גילוי ואלה הם המסעות בחלל, המסעות לתוך "עצמנו" – חקר המוח והבנת העולם שאנו חיים בו.

הלימוד עצמו ראוי שיעשה ויוקלט בווידיאו על ידי טובי המורים בעולם כל אחד בתחומו ויהיה זמין באמצעי התקשורת וההמחשה הקיימים והזמינים היום ויותאמו לטכנולוגיה העתידית.

כל תלמיד יוכל ללמוד בכל מקום ובכל זמן וכל מה שמעניין אותו. כל תלמיד יוכל לבחור ללמוד במסגרת בית הספר כפי שקיים היום ולהיעזר במורה הנמצא שם בכל עת. ללמוד במסגרת קבוצה עם חבריו או בביתו ובאופן יחידני. לא תהיה מגבלת גיל או מגבלה אחרת בהעברת מידע בתחום אוצר הידע האנושי. ההגבלה היחידה תהיה זמינות מידע בענייני חינוך, וכפי שכתבנו, לכך תהיה מסגרת נפרדת.

כל תלמיד, כדי להתקדם ליחידת הלימוד הבאה יידרש להיבדק ברמת הידע שלו שהספיק לרכוש עד כה והמערכת הממוחשבת תוכל להמציא לידי התלמיד את השאלות המתאימות והדרכים להתמודד איתם לפי הנושאים שלמד כבר ולהציע לו כיוון אפשרי (או כיוונים אפשריים) שיעשירו את בחירתו.

הלימוד ראוי שיהיה משעשע כיפי וזמין בכל עת ובכל מקום. במסגרת הלימוד מוצע שקבוצות של תלמידים יפגשו לעיתים יחדיו (מעבר למסגרות הלימוד) לדיונים שונים ולסיעור מוחות כדי להעלות רעיונות ולקדם את יכולת ההמצאה האנושית.

במסגרת הלימוד אנו מציעים להוסיף את המיומנות המעשיות: תנועה וריקוד, שחיה, נהיגה, הטסת כלי טיס וכלי שיט ולהכיר אמצעים טכנולוגיים שונים וכל זאת בצורה מבוקרת ובגיל צעיר ככל האפשר.

הקו המנחה יכוון לכך שככל שהיחיד הנחשף לאפשריות הקיימות, חייו עשירים, מאושרים ומהנים יותר וכמות המגבלות העומדת בפניו קטנה.

 

חינוך הקווים הכללים:

חינוך משמעותו הענקת ערכים אנושיים לכל אחד ואחת מעצם הגעתו לעולם כבן אנוש. הערכים יהיו אותם ערכים כלל אנושיים המקובלים על ידי כולנו וכן כל קבוצה תחנך על פי הערכים המקובלים עליה. ערכי האמונה הם חלק מהתרבות וזאת בהתאמה לכל קבוצה לפי בחירתה של כל קבוצה.

החינוך יתבצע במסגרת בית בספר בדומה למה שקיים היום על ידי טובי המאמנים והפסיכולוגים ואותם מורים שיוכשרו להיות מחנכים של כולנו.

במסגרת החינוך נלמד איך לחיות יחדיו במסגרות קטנות וגדולות, להכיר להוקיר ולכבד את השונה, להכיר את המערכות השונות המאפשרות לנו קיום בערים גדולות, לדעת להתמודד עם קשיים במסגרת אישית ומשפחתית ובמסגרת אסונות טבע.

החינוך יעניק את היכולת להכיל אושר לתוך חיינו.

לימוד וחינוך הצד המעשי:

במסגרת חוק חינוך ולימוד חובה חינם, יתאפשר לכל הדור החדש עד גיל 21 לרכוש כל ידע זמין על פי בחירתו. מעל גיל 21 ישולם מחיר סמלי עבור בחינות וזה כולל לימודים אקדמיים. שימוש במעבדות וחדרי לימוד במסגרת אקדמית יחייב תשלום לפי הנושא ולפי הנתונים האישיים. "סל" המידע שיינתן בחינם יעודכן מעת לעת ויותאם למציאות בכל נקודת זמן. זכות זאת תהיה זמינה לכל אחד ובעדיפות למי ששרת בצבא או במסגרת שרות לאומי או זכאי לכך על פי נתונים שונים אחרים וזה כולל נזקקים ומעוטי יכולת. במסגרת בתי הספר יינתנו למי שירצה ארוחות מלאות מסובסדות או פטור מתשלום על פי העניין.

יש לעדכן מחדש את דרך לקבלת תואר כל שהוא וזה בהתאמה לדרישות בסיסיות לכל נושא למשל "תעודת בגרות" תעיד על סיום סדרות לימוד מסוימות מוגדרות ועמידה בדרישות (ללא קשר לגיל הלומד).  מומלץ לכל תחום אפשרי מוגדר להציע תעודה סיום או הגדרה מקצועית מתאימה.

המחנכים יזכו לשכר שיהיה מעל השכר הממוצע במשק ויזכו לתגמול נוסף על הצלחה מוכחת. מחנך שכשל יפוטר.

המורים בתחום המידע (לא חינוך) יזכו לשכר גבוה כפי שזוכה לו בכיר בתעשייה ויתגמלו בנוסף על הצלחה מוכחת.

המושג "חופש גדול" ישונה כך שכל מי שירצה יוכל ללמוד כל השנה ובכל שנה שירצה. המחנכים והמורים יעמדו לרשות התלמיד כל השנה. חופשה תהיה טיול לימודי וחינוכי משותף לשכבת גיל מסוימת ולפי מקום מגורים למספר ימים ויכול להיות בארץ או בחו"ל וכל זאת במימון המערכת ובהשתתפות סמלית של ההורים. חשוב ומומלץ להכיר את נושא השואה ומסע החיים ונושא זה ימומן בנפרד על ידי המערכת.

יש מקום להבחנה חדשה לגבי נושא החינוך והלימוד, הגנים ובתי הספר אינם השמרטף הלאומי, זה התפקיד של ההורים מתוך בחירתם להיות הורים ובאחריותם. מי שיזדקק גם לשרות מסוג זה ישלם עבור השרות בנפרד.

בתי הספר יהיו מקומות מאובטחים ומוגנים כך שכל תלמיד המגיע לבית הספר יהיה בטוח. הסעה לבית הספר תעשה בתחבורה ציבורית ותהיה זמינה בכל מקום לפחות פעם בשעה ובמרחקים סבירים מבית התלמיד ועד לבית הספר. התלמיד יזכה לכרטיס שנתי מסובסד לנסיעות בתשלום שנתי חד פעמי של ההורים.

 

הגדרות:

מחנך: אדם  המנוסה  בהוויות  החיים, מכיר ומבין תבונה, בחירה חופשית ומכיר היטב את המושג  "חופש" ויודע  ליהנות  ממתנת  החיים.  אדם  המבין  את המציאות המשתנה על מורכבותה ועל בעיותיה.

מי ראוי להיות מחנך:  מי שיבחר  מתוך קבוצת  מועמדים  הרואים  עצמם מתאימים

ויעברו מבחנים כפי שיוגדרו ע"י משרד החינוך כמבחני הוכחת יכולת. כל מי שיתקבל כמועמד מתאים ילווה משך שנה אחת ע"י בכיר ממנו כדי לבדוק את יכולתו וכישוריו לעמוד בכל הדרישות ויש בו את החמלה וההקשבה לזולת (המתחנכים) גם אם הם "קשים” להבנה ולחינוך.

(כדאי לראות את הסרט "הנחשול", ומתוך כך להבין שלחנך אנשים ובפרט הצעירים שבהם לחשיבה עצמאית ואחראית היא לא פשוטה וקל מאוד להסית אותם לכיוונים שאחר כך אנו מצטערים על תוצאתם).

ראוי שמחנך יהיה מכובד בקהילה ויקבל יחס מתאים וכבוד לאישיותו ותפקידו, מכאן גם נובע שמי שימעל בתפקידו הסנקציות שינקטו נגדו יהיו חמורות וידועות מראש.

כישורי חיים: יכולת  של ילד/ה  החל מגיל קטן  ללמוד ולהכיר את מורכבות חיים  על

כל פרטיהם, ללמוד להיות אחראי למעשיו לדעת להבדיל בין נכון לשגוי (טוב ורע) ומהם חיים בחברה. מה האחריות שלו כלפי החברה ומה אחריות החברה כלפיו. השאר יפותח במסגרות של חינוך ע"י המומחים לכך. 

 

תרבות וספורט:

כל נושא התרבות והספורט יועבר במסגרת ועדה מתאימה הן לצורך תקצוב והן מהפן המקצועי כך שחלוקת המשאבים תעודד הישגיות בכל התחומים האלה.

לסיכום:

יש להפריד בין חינוך ולימוד. החינוך יכוון לכישורי חיים ואיכות חיים, הלימוד יכוון לאוצר הידע האנושי והסרת המגבלות של הידע ממרב האנושות.

חינוך ולימוד יהיו זמינים לתלמידים כל השנה ובכל שנה בכל צורה שיבחר התלמיד. בתי הספר יהיו המקום אליו יפנה התלמיד שזקוק לעזרה. בתי הספר לא יהיו יותר השמרטף הלאומי ומי שירצה את השרות ישלם עבורו.

המושגים המוכרים לנו "טיול שנתי" ו"חופש גדול" ישתנו ויקבלו כיוון חדש.

 

תקציב וביצוע:

מערכת החינוך כיום היא אחת המערכות בעלות התקציב הגדול ביותר. הפרדת החינוך מהלימוד תחסוך סכום נכבד הן בכך שצוות המורים יקטן וכמות הבניינים ואחזקתם תרד. האחריות של המדינה כשמרטף לאומי תסתיים ותחול על ההורים בלבד.

לימוד של מיומנויות כגון נהיגה בגיל קטן תעשה במקומות שהוכשרו לכך למשל מגרשי הנחייה להתנהגות נכונה בכביש שאפשר למצוא בחצרות של תחנות משטרה למשל.

כל מיומנות אחרת למשל טיסה תעשה רובה בסימולאטורים ואחר כך בקבוצות במרכזים שיהיו מיועדים לכך.

ההנחה היא שבסך הכל עם הפעלת התכנית הזו  יידרש לכך תקציב מיוחד למשך כשלוש שנים ואחר כך תוך שנים מספר תקציב החינוך יקטן.

 

כתבו: פליקס אנגל         ועזי עדיני. ז"ל

 

אשמח  לקבל הערתכם  לשיפור האתר,
אשמח ליידע  אותי  כדי לתקן אותו
תודה מראש פילקס אנגל