::: ש ב י ב י ח ס י ד ו ת :::
" עבודת האדם עפ"י תורת החסידות - להרגיל את עצמו לראות עניין 'השגחה פרטית'. איך בטובו ית' ה'
מחדש את העולם והנבראים בכל רגע בהשגחתו הפרטית, אשר זה אך זה הוא מציאות הנבראים חיותם וקיומם."
"כתיב: "וברכך ה' אלוקיך בכל אשר תעשה" - האדם עליו רק לעשות כלי לפרנסתו ולהשתדל בכל כוחו אשר הכלי יהיה טהור מכל סיג ופסולת של אונאה וכו' - היינו שיהיה הכל עפ"י דיני תורה, אשר אז הוא כלי ראוי לברכה העליונה בשנים: פרנסה ברווח {רווחה }, ואשר הפרנסה תלך למקום הראוי."
"רבינו הזקן כותב בסידורו : נכון לומר קודם התפילה 'הריני מקבל עליי מצוות עשה של 'ואהבת לרעך כמוך' זאת אומרת אשר מצוות אהבת ישראל היא שער הכניסה אשר דרך בו יכול האדם לבוא לפני ה' להתפלל, בזכותה תקובל תפילת המתפלל."
רבינו הזקן אמר : "מה שהוא מעלה בגשמיות - הוא חיסרון ברוחניות". בגשמיות - השמח בחלקו הוא בעל מעלה הגדולה ביותר. וע"י 'עבודה' יגיע אחד כזה למדרגות הגבוהות ביותר.
אך ברוחניות - השמח בחלקו הוא החיסרון הגדול ביותר והוא נהייה רחמנא ליצלן, יורד ונופל."
כי ליהודי אסור ל'עמוד' במקום ולהיות שמח ומסופק ממצבו הרוחני. כי אז מובטחת לו ירידה ונפילה.
היהודי נקרא 'מהלך' הוא תמיד בתנועה של הליכה מחיל אל חיל. ואז הוא תמיד עולה ועולה בעבודתו הרוחנית.
נכון שכל כמה צעדים בהר יש נפילה - אך היא רק כמקפצה לפני עלייה גדולה יותר מהקודמת שהיינו בה.
"מסירות נפש הראויה לבני תורה היא כדברי רז"ל "אדם כי ימות באהל" - להמית את כל התענוגים בענייני עולם . כי אפילו דברים קלי ערך בתענוגי העולם, מונעים המה מלהיות מסור ונתון באוהלה של תורה."
הצמח - צדק בספרו לבנו אמר: "בזה שמסייעים ליהודי בפרנסתו -- כל שערי ההיכלות העליונים פתוחים בפניו.
צריך גם לדעת את הדרך להיכלות העליונים אך אין זה משנה כלל. צריך שיהיה העיקר - לסייע בלבב שלם ברגש, שיהיה תענוג בעשיית טובה ליהודי."
התחלת מצוות התשובה ועיקרה - לשוב עד ה'. ככתוב בזוהר הקדוש בביאור מילת 'תשובה' על דרך הסוד =
= תשוב ה = שהאות ה משם הויה תוחזר ותהיה מיוחדת עם המדרגה שלמעלה ממנה.
ה תתאה = תשובה תתאה { למטה } הה' התחתונה שבשם הויה כלומר, הה' האחרונה שבשם הויה כשהיא מוחזרת אל האות ו' של שם הויה - זה נקרא תשובה תתאה. = המדרגה התחתונה שבתשובה.
ה' עילאה - תשובה עילאה - הה' הראשונה שבשם הויה כשהיא מוחזרת אל האות י' שבשם הויה זה נקרא תשובה עילאה. תשובה עליונה המדרגה העליונה שבתשובה. { תניא פרק ד' }.
|