מי נותן את הכח למשיח לנצח במלחמת ה' ?
כאשר הרמב'ם מדבר אודות סדר התגלות משיח, הוא מפרט בזה כמה וכמה
סימנים :
"יעמוד מלך מבית דוד וכו' ויכוף את כל ישראל לילך בה [בדרך התורה] ולחזק בדקה".
משיח יהיה כזה שאינו מתפעל מדמוקרטיה, אלא 'יכוף כל ישראל' כלומר, משיח לא
יעמיד להצבעה האם לנהוג בהתאם ל'דבר הויה זו הלכה' או לא, אלא
הוא יודע אשר "דבר אלוקינו יקום לעולם" ,תחילה יעשה את עבודתו בדרכי נועם
ודרכי שלום אך אחר כך "יכוף כל ישראל".
ממשיך הרמב'ם "וילחם מלחמות ה' ".:::::::
כאשר אומרים 'מלחמה' סתם, הרי הכוונה למלחמה על ה ארץ, אך כאן קורא הרמב'ם
למלחמה זו "מלחמות ה' " וצריך להבין - מדוע כאן מדייק לומר 'מלחמות ה' ובפרט
שלהלן לגבי מלחמת גוג ומגוג מזכיר רק בשם 'מלחמה' סתם. ! ?
והביאור בזה :
הדיוק במלחמת ה' הוא שמלחמה זו אינה בגלל שהמשיח מעוניין בשטח זה או אחר,
אלא מה שנוגע לו הוא 'מלחמת ה' - מכיוון שהקב'ה אמר בברית בין הבתרים "לזרעך
נתתי את הארץ הזאת" ובאופן של "אחוזת עולם" זאת אומרת, שארץ ישראל לגבולותיה
מוכרחת להיות אצל היהודים, והיות ו"דבר אלוקינו יקום לעולם" במילא אסור להחזיר זאת
לגוי, משום שהקב'ה אמר שזה שייך ליהודים.
אמנם לא יותר מגבולות ארץ ישראל, אך גם לא פחות - ארץ ישראל לגבולותיה
מוכרחת להיות בידי בני ישראל.
ובאם נותנים זאת לגוי - עוד עוברים בזה על הלאו של 'לא תחנם' = שאסור לתת לגוי
חניה בארץ . אין- הכי- נמי שהוזהרנו 'אל תתגרה בגוי קטן' על אחת כמה וכמה בגוי גדול.
ובנוסף לכך ישנו העניין ד"שלוש שבועות וכו' שלא יעלו בחומה" [כתובות קי'א ]
אך לאחר שארץ ישראל נמצאת כבר ביד ישראל א ס ו ר לתת ממנה לגוי משום 'לא תחנם'
כשהקב"ה נתן את ירושלים, חברון, טבריה, צפת וכו' ליהודים - א סור לתת אותם לגוי !
באם צריך הוכחה שהרמת יד נגד "דבר הויה זו הלכה" היא דבר אסור שבעצם הרי זו
מרידה ב'דבר הויה זו הלכה'. אמנם בז'רגון זה מכונה "הייבן א האנט" = הרמת יד.
|