השאלה המרכזית החוצה את דעת הציבור בישראל החל מניצחון מלחמת ששת הימים היא :::
האם לתת [ להחזיר ] את השטחים ששוחררו במלחמה זו תמורת הסכמי שלום או לא .
אינספור וויכוחים וטונות של דיו נשפכו על ה'סוגיה' הזו והשאלה מחריפה והולכת עם השנים ויוצרת
עוד קיטוב בעם ושני מחנות.
בינתיים, לפחות בגבול אחד השאלה אינה קיימת - בגבול מצרים. החזרנו = נתנו את כל סיני וקיבלנו -
------- מה שקיבלנו...............
לרבי מליובאוויטש יש דעה משלו בנושא זה. מבחינה מעשית הוא בדעה ברורה ומוחלטת שאין להחזיר אף שעל.
אך נימוקיו שונים מ'אנשי ארץ ישראל השלימה'. הנימוק העיקרי להתנגדותו לכל החזרת שטח, אינו קשור בכך שזו ארצנו , אלא משום שהוא סבור כי כל החזרה כזו מהווה סיכון בטחוני לתושבי א"י.
השיקול הבטחוני הטהור הוא העומד ביסוד שיקוליו של הרבי והוא המכריע להתנגד לכל מסירת שטח ח'ו לאויב. הרבי אף אמר שאפילו דיבורים בלבד על כך מסכנים את ישראל בפיקוח נפש.
הרבי טוען שצורת הצגת השאלה אינה נכונה :
כאשר שואלים "האם תמורת שלום ואי - מלחמה כדאי לתת שטחים או שעדיף שיהיו מלחמות ויפלו קורבנות ובלבד ששטחי א"י יהיו בידינו"
זו הטעייה שאין כמותה !!!!
שכן השאלה היא הפוכה לגמרי. יש לשאול כך :
" מאחר שלדעת מומחי ביטחון נחשבים השטחים הללו כשטחים אסטרטגיים שהחזרתם מסכנת באורח משמעותי את יכולת ההגנה של ישראל, -- האם מותר לקחת סיכון בטחוני רציני זה תמורת תקווה וסיכוי לשלום
או שהסיכון
הינו חמור פי כמה מאשר הסיכוי הקלוש שאויבינו יחדלו להילחם בנו כשיקבלו את השטחים
ואדרבה,
קיימת סכנה שדווקא נתינת השטחים תעודד אותם לפתוח במלחמה נגדנו כשאנו נמצאים בתנאי הגנה נחותים"
זו השאלה הנכונה.
הרבי התנגד בחריפות להסכמי קעמפ- דיויד וטען ללא הרף שמאבדים נכסים בטחונים וכלכליים ומתבזים לעיני
כל העמים תמורת פיסת נייר שאינה שווה מאומה.
הוא אמר כי ברור לו שהדרך זו אינה מוליכה לשלום, ולא יהיה שלום מהסכמים אלה שבהם צד אחד רק נותן
וצד שני רק חותם על ניירות .
המציאות הנוכחית מוכיחה מעל לכל ספק עד כמה צדק בתחזיתו.
אין לנו שלום עם מצרים. יש אולי הסכם 'אי - לוחמה' שאף הוא עומד על כרעי תרנגולת.
הגבול המצרי הוא הבעייתי ביותר כיום, הן מבחינת חדירות מחבלים והן מבחינות אחרות.
ומצב הביטחון בו נופל לאין - ערוך מהמצב הבטחוני בגבול עם ירדן שעימה אין לנו 'הסכם שלום'.
גם המצב הבטחוני בפנים הארץ מדאיג את הרבי. הוא התריע ללא הרף על מדיניות היד הרכה שננקטת כלפי המחבלים ומסייעיהם. לדעתו שורש הרע הוא ברצון להתיפייף ולמצוא חן בעיני הגויים.
ובגלל התיפייפות זו מסכנים חיי בני אדם ונמנעים מנקיטת האמצעים המתחייבים.
קו זה של הימנעות מעשיית דברים החיוניים לביטחונה של ישראל בגלל הרצון למצוא חן בעיני הגויים, הוא
המאפיין את המדיניות של כל הממשלות בישראל.
והוא זה שגרם לשפיכת הרבה דם יהודי שניתן היה למעטה, ע'י יותר עוז ותקיפות.
עד עתה הוכיח הרבי כי צדק בתחזיותיו לכל פרטיהן. הוא התריע במשך שנים על הזנחת השיקולים הביטחוניים ותמיד רואים שהצדק עימו. הרבי טען שהמפלגה הכי ימנית בממשלה, לא נקייה מאינטרסים אישיים שבו נגועים כל שרי הממשלה [ טובתם האישית, אינטרסים של כוח כסף וכיף אישי בלבד....]
לכן גם הורה לחסידיו להתרחק מהפוליטיקה ולא להתלכלך בבוץ שלה. אחרת, אם היה מורה אחרת מזמן כבר היו מפלגות מטעם חב'ד בממשלה. כסף ומימון לא חסר בחב'ד - כי מי שנותן כל הזמן = הוא זה שמקבל הכי הרבה מבורא עולם. כי הוא עושה עצמו צינור גדול לשפע האלוקי.
המילה ונתנו = מכל צד שתקראו אותה יוצא לכם אןתה מילה. גם מימין וגם משמאל.
מי שנותן ----- מקבל ישיראת מהקב"ה
לא לא ........זה לא תקף לא"י הקדושה שעליה כתוב "עיני ה' אלוקיך בה מרשית שנה ועד אחריתה "
אתם יודעים ----
בכל ארץ בעולם שולט מלאך גדול ממונה שהמלאכים החשובים בשמיים נקראים 'אלוקים' כך כתוב בתניא.
ה' האציל סמכויותיו ונתן למלאכים שונים לשלוט בכל מדינה ומדינה.
אבל מי שולט בארץ ישרואל ???? רק הקב'ה בכבודו ובעצמו
לכן זה המקום הכי בטוח והכי שמח ובריא לחיות בו - ליהודים וגם לשאר העמים.
את זה עוד תראו בעתיד הקרוב כשהאנטישמיות תיגבר בארה'ב וכו' - ארץ ישראל הקדושה שלנו !!!!
היא המקום הכי טוב ובטוח לנו !!!
ארץ ישראל כשהיתה בידיים של הגויים והיהודים היו בגלויות השונות, היתה ערומה יבשה ומיובשת
בידיים של גויים א'י לעולם לא תפרח ולא תגדל ותצמח.
רק כאשר רוב יהודי נמצאים בה.
למה מצרים היתה הממלכה הגדולה והעשירה ביותר בזמן של יעקב אבינו ? בגלל שיוסף הצדיק של הדור ישב בה בארמון של פוטיפר, ומשם - היכן שצדיק הדור שוכן לשם צינורות השפע מופנים ומשם ממנו יוצאים לכל שאר העולם.
|