כ " ד ט ב ת ~~~ יום פטירת האדמו"ר הזקן.
<<<<<<<< פרשת השבוע מרמזת על יום ההילולא >>>>>>>>>>>>>>
כל מועדי השנה רמוזים בפרשיות התורה, הנקראות בסמיכות לתאריכי המועדים . גם ימי הולדת וימי - הילולא = ימי יארצייט של צדיקים נרמזים בפרשיות השבוע בו הם חלים.
כ"ד בטבת יום ההילולא של האדמו'ר הזקן, חל בשבוע של פרשת 'וארא' ואכן בשם הפרשה יש רמז למעשיו תורתו ועבודתו של האדמו'ר הזקן.
<<<<<< פעולת הגילוי >>>>>>>>>
שמו של האדמו'ר הזקן הוא - שניאור. = שני אור. תוכן שמו הוא הארה. שם הפרשה הוא 'וארא' = גילוי. תוכן המילה 'וארא' דומה לפעולת האור.
האור א י נ ו מוסיף דברים חדשים, אלא רק מ א י ר את מה שכבר ישנו. האור מאפשר לראות את הדברים הקיימים.
<<<<< הנגלה והנסתר >>>>>>
האדמו'ר הזקן נקרא שניאור = שני אורות. אילו שני אורות ?????????
1. אורה של תורת הנגלה. 2. אורה של תורת הנסתר.= תורת החסידות = פנימיות התורה.
פרשת וארא רומזת על שני האורות .המילה וארא מורכבת מהאותיות ו' א' ר' א'. שלושת האותיות הראשונות
הן ו' א' ר' = אור. = רמז לאור של תורת הנגלה.
האות האחרונה - א' רומזת לאור של תורת הנסתר.
<<<<<<<< חסידות גם לשכל >>>>>>>>>>>>>
האדמו'ר הזקן גילה את חסידות חב'ד והוריד את ענייני החסידות = פנימיות התורה לחוכמה, בינה ודעת.
הוא הסביר את ענייני החסידות כך שכל אחד יוכל ללמוד ולהבין חסידות בשיכלו.
האדמו'ר הזקן חיבר גם 'שולחן ערוך' כך שכל אחד יוכל להבין את ההלכות בטעמיהן = שכל הלומד יוכל לדעת כיצד עליו לנהוג וכן יבין את טעמי ההלכות.
מהו עניין האור ???????
כשאדם לומד עניין מסויים והוא מבין אותו בשכלו, נעשה העניין נהיר לפניו פתוח וגלוי עבורו. העניין נעשה לו מואר. התוכן הנלמד היה קיים עוד קודם לכן. אך מי שטרם למד - לא ראה אותו.
זה שלמד והבין את העניין לאשורו ,הרי שהעניין גלוי ופתוח לפניו בבחינת 'וארא' .
זו עבודתו המיוחדת של האדמו'ר הזקן ~~~ להאיר לכל יהודי בשני אורות :::::
אור הנגלה דתורה ואור הנסתר שבה.
הוא איפשר לתורה שהיתה קיימת עוד קודם להתגלות לכל יהודי, להיות פתוחה וברורה לפניו.
האדמו'ר הזקן גרם לכך שכל יהודי יוכל ללמוד תורה ולהבין אותה בשכל ובכלים שהקב'ה נתן לו, ברא אותו איתם. כך שגם מהמוח ה'מבין' ההבנה שלו תגרום להתפעלות בלב ולשינוי במידות שבנפשו.
ספר התניא הקדוש נכתב על ידו במשך 20 שנה - בצורה כזו שאף אות לא חסרה ולא מיותרת.
ספר התניא נחשב ל'נשמתא דאורייתא' = לנשמת התורה.
20 שנה כתב רבינו הזקן את ספר התניא - הוסיף וגרע ודייק בכל תיבה ותיבה עד אשר צרפו וזיקקו בחסר ויתיר ונתן רשות להעתיקו ולהפיצו ברבים.
כ'ק האדמו'ר הריי'צ אמר - ספר התניא הוא ספר התורה שבכתב. אשר בו כל פתגם ופתגם מדוייק ומכוון ואף כל מילה ומילה מדוייקת .
כ'ק הרבי מליובאוויטש מסביר :::
שספר 'אידרא רבא' [הזוהר] שחובר ע'י רשב'י הינו ההתחלה והמקור של פנימיות התורה.
וספר התניא הינו תורה שבכתב של פנימיות התורה. לכן פותחים שני הספרים הללו במילה 'תניא' שבה מתבטאת מהות הספר, ישנה קליפה קשה שנקראת 'תניא' .ומטרת הספר להכרית ולבטל את הקליפה הקשה הזו איך ??? ע'י לימוד פנימיות התורה.
'ברכה והצלחה' לכולנו בלימוד החסידות מתוך הרחבה בגשמיות וברוחניות ומתוך שמחה וטוב לבב. אכי'ר.
|