2009 . 01 . 26
מצאתי קטע נפלא שכותב האדמו"ר הזקן, בספר 'תורה אור' על נושא האהבה...........
נושא שכ'כ רבים פה מתעסקים בו, מתחבטים בו, האהבה היא מצרך כ'כ מבוקש על ידינו ועם זאת
היא כ'כ חמקמקה ובלתי מושגת.
מדוע אם כך ?
אנו השבוע בפרשת 'בא' ולכן בספר 'תורה אור' בפרשת 'בא' מצאתי דבריו של האדמו'ר הזקן על אהבה
ואני מביאה אותם בפניכם ::::::::
" אמנם הנה יש ב' =2 מיני אהבות.
יש אהבה שנמשלה למים. כדכתיב 'מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה' שהולך תמיד בלי שינוי ותוספות
ומגרעת כלל כתמול שלשום, כמאז כן עתה.
יש אהבה שנמשלה ל- אש. כדכתיב 'רשפיה רשפי אש' . והוא שמתנענע תמיד ברצוא ושוב.
ושני אהבות הללו נמשכו משני דעות שבאדם.
והנה כתיב 'בנים אתם לה' אלוקיכם' שהוא יתברך אוהב אותנו כאב את בנו וממילא נמשך לדעת אותו כמים
הפנים אל הפנים. [ כלומר כפי שאנו מבינים בשיכלנו שה' אוהב אותנו כאב לבנו, שייך שאנו נאהב אותו בחזרה 'כמים הפנים אל הפנים' כלומר אהבה חוזרת. כמו שבנאדם מביט במים בנהר וחוזה בפניו עצמו
הוא רואה את פניו ניבטים אליו, כך בדיוק אנו צריכים לאהוב את הקב'ה 'כמים הפנים אל הפנים'
והוא כותב 'כמים דווקא' ולמה ?
כי המים "הולך בתמידות שווה בלי שום שינוי" כלומר כמו שהמים זורמים ומפכים בשלווה בנהר וזרימתם אחידה בנהר או בים, תמיד המים נמצאים בזרימה - כך בדיוק צריכה להיות אהבתינו את ה' בתנועה של אחידות של תמידות ללא שינויים ותמורות ללא שינויים 'במצבי הרוח' מה שנקרא............
והוא מסביר 'שהרי אהבת האב את בנו לא ישתנה לעולם'. שהרי עוד לא שמענו על הורים ש'התגרשו' מילדיהם............[ למרות שבימינו לא נתפלא אם גם את זה נשמע יום אחד............עם כל ה'חידושים' וההמצאות שאנו שומעים ב'חדשות' ..........שנובעים מהמגיפות הרוחניות שתוקפים אותנו ר'ל בזמן המיוחד הזה בעקבתא דמשיחא. בייחוד למי שלא מוגן
איך מוגן ? ע'י מסנן קרינה ? או כובע רחב שוליים ? לא ולא.
אלא ע'י לימוד בספר התניא שכתבו האדמו'ר הזקן במיוחד ובמיוחד לזמן הזה שלנו כדי שיהיו לנו את כוחות הנפש ואת בריאות הנפש ל'שרוד' בתקופה הקשה הזו.
באמת.........רק מי ש'טעם' מטעם החסידות ולמד מהספר הזה שנקרא 'נשמתא דאורייתא' = נשמת התורה
מבין על מה אני מדברת.............ממש מעדני גורמה לנשמה..............גם הנשמה שלנו זקוקה ו'צורכת' מזון משלה...........
" ויש דעה אחרת שמכיר בוראו שהניח כל צבא השמיים ושמי השמיים העליונים ורצה להיות לו דירה בתחתונים דהיינו שיהיה שיכלו האינסוף להצטמצם בגבולים גשמיים וזאת התורה אשר שם הוא מדבר בדברים גשמיים'
הוא אומר פה דבר נפלא - הקב'ה שהוא בלי גבול וכל צבא השמיים משתחווים לו ויש לו עולמות שברא בלי סוף הוא כביכול צימצם עצמו והוריד את חוכמתו בתוך ספר אחד ג ש מ י ונתן אותו לנו לעמו, כדי שנעשה לו פה בעולם העשייה הגשמי דירה לו.
ולמה ????
הוא כותב " הכל בשביל אהבתו אותנו שלא כדרך הטבע, כי אהבה מקלקלת את השורה, והכל מרצונו ית' שכרצונו ית' חוכמתו שבשביל שהוא רם ונישא וגבוה מאוד יכול להתלבש ביותר - גבולי ומצומצם ==== שהן טעמי המצוות שהן רצונו ית' . וחוכמתו = זו התורה.
" וזהו כבודו של מקום =[הקב'ה] באהבתו אותנו 'מתלבש' ומגביל עצמו ומצמצם ----וממנו יראה האדם [ וילמד מדרכו של ה' כיצד אוהב אותנו ויחקה אותו ] וכן יעשה האדם וחי ".
נסיים בברכת חודש טוב ומבורך חודש שבט הבעל'ט.
ש === שנשמע
ב === בשורות
ט === טובות .
|