סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
<<<  פרשת  נח  >>>
                                 
 
                                
 
"בשנת  שש  מאות  שנה  לחיי  נח............. נבקעו  על  מעיינות  תהום  רבה
 
וארובות  השמיים  נפתחו ".                              [ בראשית  ז'  יא' ].
 
 
 
על  הפסוק  הנ'ל  שנאמר  בפרשתינו,  נאמר  בספר  הזוהר    [זוהר  חלק  א'  קי'ז  א'  ].
 
כך  :::  "במאה  השישית  לאלף  השישי  ייפתחו  שערי  החוכמה  למעלה  ומעיינות
 
החוכמה  למטה,  והעולם  יתתקן  להיכנס  אל  האלף  השביעי  ".
 
 
הזוהר  מדבר  אפוא  על  שני  סוגים  של  התגלויות  שיתרחשו  בתקופת  המאה  השישית
 
לאלף  השישי,   האחד  -  הוא  התגלות  "שערי  החוכמה  למעלה",  כשהכוונה  היא  לחוכמת
 
התורה,  והשני  -  הוא  התגלות  "מעיינות  החוכמה  למטה"  =  שהן  חוכמות  הטבע  והעולם.
 
 
 
ואכן,  בתקופה  זו  שעליה  ניבא  הזוהר  [ תקופה  שהחלה  במאה  השישית  של  האלף  השישי
 
למניינינו ]  חלה  התפתחות  עצומה  בגילוי  החוכמה  בעולם.
 
 בחוכמת  התורה  -  נתגלתה  ונתפשטה  אז  תורת  החסידות  ,פנימיות  התורה.
 
בחוכמת  העולם  -  החלה  באותה  תקופה  התפתחות  מהירה  ביותר  של  חוכמות  ומדעים.
 
 
 
 
אלא  שעלינו  להבין  :::  הזוהר  אומר  שבאמצעות  התגלותן  של  חוכמות  אלה  מתתקן  העולם
 
לקראת  כניסתו  אל  האלף  השביעי.  =  אל  ימות  המשיח.
 
אפשר  להבין  בפשטות  שגילוי  פנימיות  התורה  הוא  בבחינת  הכנה  לימות  המשיח,  שהרי  אז
 
תימלא  הארץ  "דעה  את  ה'  כמים  לים  מכסים"  וגילוי  פנימיות  התורה  הוא  הכנה  לכך.
 
אבל  איזה  קשר  ואיזו  שייכות  יש  בין  התגלות  חכמות  העולם  לימות  המשיח  ?
 
 
 
 
מהעניינים  העיקריים  שיתחדשו  בימות  המשיח  הוא  היעוד  "ונגלה  כבוד  ה'  וראו  כל  בשר 
 
יחדיו  כי  פי  ה'  דיבר ".  מוסבר  בתורת  החסידות,  שלעתיד  לבוא,  יתקיים  "וראו  כל  בשר".
 
כלומר,  הבשר  הגשמי  ,בעיניים  שלנו  הגשמיות,  נראה  שכל  קיום  העולם  בחי  צומח  דומם
 
קיים  רק  ממהותו  של  הקב'ה.  נראה  את  האלוקות  שבכל  דבר  בעולם.
 
 
כלומר,  לא  רק  הכוחות  הרוחניים  יוכלו  להשיג  את  הכוח  האלוקי  אלא  גם  הבשר  הגשמי.
 
העולם  החומרי  עצמו  יהיה  כלי  לגילוי  ה אלוקי.
 
 
 
 
ההכנה  לכך  היא   ההתגלות  של  חוכמות  העולם.  מטרתה  העיקרית  של  התגלות  זו  היא
 
לשרת  את  הקב'ה.  בכל  דבר  בעולם  ש"לא  בראו  אלא  לכבודו"  [  אלא  שבכדי  שתתאפשר
 
בחירה  חופשית  ניתנה  לאדם  אפשרות  להשתמש  בכוחות  אלה,  למטרות  אחרות  ואף  הפוכות
 
ממטרתם  האמיתית  !  ]
 
כאשר  יהודי  מ נ צ ל  חוכמות  אלה  לתורה  ולעבודת  ה',  בכך  מכינים  את  העולם  לקראת
 
ייעודו  בזמן  הגאולה,  כאשר  כל  פרט  בעולם  הגשמי  עצמו  יהיה  כלי  להשראת  אור  ה'.
 
 
 
 
על  כן  נתגלו  החוכמות  האלה  דווקא  בזמן  הזה,  סמוך  לביאת  המשיח  כדי  שתהיה  לעם
 
ישראל  אפשרות  לנצל  גם  חלקים  אלה  של  הבריאה  לתורה  ולעבודת  ה'.
 
ובכך  להכשיר  את  העולם  לקראת  הגאולה.
 
 
 
דווקא  ההתפתחות  של  חוכמות  העולם  מקרבת  אותנו  להבנה  האמיתית  של  האחדות  האלוקית.
 
פעם  חשבו  שכל  אחד  ואחד  מכוחות  הטבע  הוא   כוח  נפרד  בפני  עצמו.
 
ושהחומר  מורכב  מיסודות  שונים.  דווקא  בימינו  אנו  יודעים  שבשורש  הדברים  נובע  הכל 
 
מנקודה  בסיסית  אחת,  שהיא  למעשה  ביטוי  לאחדות  האלוקית.
 
אחדות  זו  תתגלה  בקרוב  ממש  בגאולה  האמיתית  והשלימה.
 
 
***********  ליקוטי  שיחות  כרך  ט'ו  עמ'  42.
 
 
 
 " מתחילת  ברי[א]תו  של  עולם  לא  היה  קילוסו  של  הקב'ה  עולה  אלא
 
  מן  המים..............עמד  דור  המבול  ומרד  בו..........אמר  הקב'ה  :::
 
   יפנו  אלה  ויעמדו  ויבואו  אותן  שבו  שישבו  בהן  מקודם ".
 
                                                  [ בראשית  רבה  פרשה  ה'  א' ]
 
 
 
פעמים  רבות  הביטוי  החיצוני  של  דבר  מה  סותר  לגמרי  את  מהותו  הפנימית.
 
למשל,  כשרואים  אב  המעניש  את  בנו  -  נראה  הדבר  כמעשה  אכזריות,  אך  האמת
 
היא  שבפנימיות  הדברים  זהו  ביטוי  לאהבתו  של  האב  ולדאגתו  הגדולה  לשלום  הבן
 
ולחינוכו  הטוב.
 
 
 
 
כך  גם  בעולם,  קורים  דברים  שנראים  בגלוי  דברים  רעים  ושליליים,  אולם  בשורשם
 
ובמהותם  הפנימית  מסתתרים  טוב  נעלה  וכוונה  נאצלת,  דוגמא  לכך  היא  ה- מבול.
 
במבט  חיצוני  זהו  דבר  איום  ונורא.  -  כליה  של  כל  החי  על  פני  האדמה,  אולם  מצד
 
שני  אנו  מוצאים  שמהותו  הפנימית  של  המבול  היתה  -  טהרה.  לטהר  את  העולם
 
מהטומאה  שהיתה  בו  לפני,  בדוגמת  מקווה -  מים  המטהר.
 
 
 
במדרש  [בראשית  רבה]  נאמר  שמצב  העולם  בימי  המבול  היה  מצב  עילאי.  דומה  לזה
 
שהיה  בתחילת  הבריאה.  באותו  זמן  בראשיתי  כאשר  העולם  היה  מוצף  כולו  במים,
 
זה   היה  מצב  שביטא  את  'קילוסו  של  הקב"ה'  ולאחר  ש"עמד  דור  המבול  ומרד  בו"
 
החזיר  הקב'ה  את  העולם  למצבו  הראשוני  הנעלה  -  עולם  המקלס  את  הקב"ה  !
 
 
 
עלינו  להבין  אפוא,  במה  מתבטא  'קילוסו  של  הקב"ה'  בכך  שהעולם  מוצף  במים,  ואיך
 
משתלב  דבר  זה  עם  מהותו  הפשוטה  של  המבול  - "לשחת  כל  בשר" =  מחיית  כל  העולם.
 
 
 
 
 
התכונה  הבולטת  של  המים  היא,  שהם  מכסים  על  ה כ ל.  מקום  שיש  עצמים  רבים ,שונים 
 
ונפרדים,  מקבל  מראה  אחיד  כאשר  המים  מכסים  אותו.  שום  דבר  אינו  בולט  עוד  ואינו  מבליט
 
את  שונותו  לעומת  האחרים.  בדרך  זו  מבטאים  המים  את  האחדות  האלוקית  הכוללת,
 
החובקת  את  כל  המציאות.
 
 
 
זוהי  גם  המשמעות  העמוקה  של  הטבילה  במקווה  -  האדם  מבטל  את   י ש ו ת  ו  העצמית  ומתמזג
 
עם  המים,  הרומזים  ל'מי  הדעת'   [ כלשון  הרמב'ם  הילכות  מקוואות  פרק  י'א ]
 
מצב  כזה  שרר  בתחילת  הבריאה  וגם  בימי  המבול,  -  העולם  כולו  היה  מכוסה  במים,  דבר 
 
המסמל  את  התבטלותה  של  כל  הבריאה  בתוך  ההוויה  האלוקית  הכוללת.
 
 
 
 
 זו  היתה  המשמעות  הרוחנית -  הפנימית  של  המבול,  כפי  שהדברים  נראים  בראיה  האלוקית
 
העליונה,  אמנם  כפי  שהדברים  השתלשלו  והתבטאו  כאן  למטה -  בא  הדבר  כעונש  על  השחתת
 
העולם,   ככתוב  "והשחית  כל  בשר "  -  שכל  מין  התערבב  במין  שונה  ממנו  ,מהאדם  ועד  לחי.
 
על  כן  לנו  זה  נראה  ככליה  וחורבן  אולם..........
 
מצידו  של  הקב'ה  זו  היתה  טהרה  והתעלות  לעולם.
 
 
 
אף  על  פי  כן    נ ש ב ע     הקב"ה    שלא  יביא  עוד  מבול  ,שכן  התכלית  היא  שהתבטלות
 
כוללת  זו  בתוך  האמת  האלוקית  לא  תבוא  ע'י  מבול  חיצוני  אלא....
 
שהאדם  באמצעות  ע ב ו ד ת ו  יגלה  בעולם,  בצורתו  הקיימת,  את  ההכרה,  שהאמת  האלוקית
 
חובקת  ומקיפה  את  כל  המציאות.
 
המבול  נתן  את  הכוח  לכך  ועכשיו  העבודה  הזאת  היא  בידינו.  עד............. השלימות  שתתגלה
 
בימות  המשיח.  כי  אז....  תתמלא  הארץ  "דעה  את  ה'  כמים  לים  מכסים".
 
[ ככתוב  בישעיה  י'א  ט' ]
 
 
 
 
 
דרך  אגב,  לידע  כללי -  כאשר  אנו  רואים  קשת  בענן,  זה  לא  סימן  כ'כ  טוב  בשבילנו.
 
כי  הקשת  היא  הסמל  שהקב"ה  הבטיח  ונשבע  שלא  יביא  מבול  שנית  לעולם  והוא.............
 
עומד  ומקיים  הבטחתו.
 
 
אך  הקשת  מראה  לנו  -  שאנו  לא  בסדר,  אנו  חוטאים  וכן  היה  צריך  לשטוף  את  העולם  מבול
 
עקב  חטאינו  כאן,  אך  רק  בגלל  שה'  ה בטיח  ומקיים  הבטחותיו  [לא  כמונו ]  איננו  נענשים
 
במבול.  מי  שרואה  קשת  שישפיל  מבטו  למטה  ויהרהר  בתשובה.
 
 
זו  המשמעות  של  קשת  בענן.  גיט  שבת  כוווווווווווווווולם  !
 
 
**********************  ליקוטי  שיחות  כרך  ל'  עמ'  16.

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט