פ ר ש ת ו י ר א
כתוב בזוהר שעד שלא נימול אברהם אבינו היתה דרגת נבואתו בבחינת "היה דבר ה' אל אברם
ב מ ח ז ה ".
כדי שלא יהיה פתחון פה למלאכי ה שרת שהקב'ה מתגלה לאדם שאינו מהול.
אך לאחר שמל, אין להם עוד פתחון פה - הקב'ה נתגלה אליו בבחינת "וירא" בלשון הקודש המורה
על מדריגה עליונה יותר !!!
כשנצטווה במצוות המילה הרי שניתן לו כוח מיוחד מלמעלה להתעלות לדרגת ביטול והתאחדות עם הקב'ה
באופן נעלה יותר. לכן בכוחו אז להגיע גם למעלה משורש הנבראים.
במצוות המילה ישנה התאחדות עם הבורא בצורה שונה ממה שיש במצוות אחרות מפני "והיתה בריתי
בבשרכם"
כלומר שגם בבשר הגשמי נרגש ביטולו לה'. מה שמיוחד רק למצווה זו [ לא קיים במצוות אחרות ]
הרבי מהורש'ב מחב'ד כשהיה ילד בן 4 נכנס פעם ביום הולדתו בכ' חשוון לבקש ברכה מאביו האדמו'ר
הצמח - צדק, נכנס הילד ופרץ בבכי.............
שאלו הצמח - צדק : מדוע הינך בוכה ?
ענה הילד [ הרבי לעתיד ] כי למד בחומש שהקב'ה נראה אל אברהם אבינו [ בפרשת וירא ] ולכן הוא בוכה
מדוע אין הקב'ה נראה גם אליי ???
ענה לו הצמח צדק : כאשר יהודי בן תשעים ותשע שנים מחליט שצריך למול את עצמו ----- ראוי הוא
שהקב'ה ייראה אליו !!!!!!!!!!!!!!
תשובת הצמח צדק הניחה את דעת הילד והוא נרגע.
אומר הרבי מליובאוויטש שיש ללמוד מכך שני עניינים :
1. כל אחד ואחד מבני ישראל באיזה מעמד שלא יהיה ,אפילו אם הוא במעמד של 'לא הגיע לחינוך' כלומר
שחוסר הדעת שבו הוא במידה כזו אשר אינו מבין לבד דברים ואף אינו מסוגל אפילו לקלוט ולקבל
השפעה מהזולת.
ייתכן אמנם שבמס' שנותיו הוא 'גדול' אך בנוגע לעניינים הרוחניים הוא 'קטן' .
כפי שאומר האדמו'ר הריי'צ : "אידישע יארן רעכענען זיך ניט לויטן פאספארט" לפי הת.ז. שלו הוא יהודי
זקן אך לפי שנותיו הרוחניות - שנותיו האמיתיות
כלומר ביחס לקיום התורה ומצוות שלו - הוא בדוגמת תינוק המשחק מתחת לשולחן.
ואפילו במצבו זה הנמוך מבחינה רוחנית --- הוא יכול לתבוע ולתבוע ב ח ו ז ק [ שזה עניין הבכיה ]
כידוע שדמעות באות מ"מותרי המוחין"
בסיבת דבר נעלה ומרומם מהבנת והשגת האדם בשכל, שאין המוחין יכולים לסובלו ולכן יורדות דמעות.
והוא תובע שהקב'ה ייראה אליו כשם שנראה לאברהם אבינו !!!!
2. ישנו הלימוד מתשובתו של הצמח צדק : התגלותו של הקב'ה לאברהם היתה דווקא בגלל ידיעתו והכרתו
שצריך ה ו א למול את עצמו.
כל יהודי רשאי לתבוע לראות את הקב'ה אך ורק אם יעשה הקדמה מסויימת ,הכנה ועבודה עצמית שהיא
ההבנה וההכרה שצריך הוא למול את עצמו
בחסידות מדובר על עורלת הלב. שיהודי צריך להסיר עורלה זו מליבו ולהיות בטל לקב'ה לדבוק במידותיו
לעסוק בתורה ומצוות ומעשים טובים וכמובן במחשבות טובות
כי במקום שמחשבותיך נמצאות - שם אתה ! [ אמר הבעש'ט }
הבאתי לכם מעט מזער מפרשת השבוע [ התורה רחבה היא מיני ים ] הבאתי רק טעימה קטנה
מקווה שנהניתם. ממני באהבה מיכלי.
|