סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
עקביא  בן  מהללאל  אומר  הסתכל  בשלושה  דברים  ואין  אתה  בא  לידי  עבירה.  דע,  מאין  באת  ולאן  אתה  הולך  ולפני  מי  אתה  עתיד  ליתן  דין  וחשבון  .
מאין  באת -  מטיפה  סרוחה.    ולאן  אתה  הולך -  למקום  עפר  רימה  ותולעה.    ולפני  מי  אתה  עתיד  ליתן  דין  וחשבון -  לפני  מלך  המלכים  הקדוש ברוך הוא.
 
       מבוסס  מספר  השיחות  התשמ"ט:          ומספר  השיחות  התנש"א  כרך  ב'. :
 
המשנה  אומרת  "הסתכל  בשלושה  דברים"   מה  הם  השלושה ?
ההתבוננות  הראשונה  צריכה  להיות  במאמר  רז"ל  "אני  נבראתי  לשמש  את  קוני" {מסכת  קידושין  פב' ב' ].   בשלב  ראשון  אנו  רואים  רק  2  דברים :
1.  אני  2. הקב"ה = קוני.   אומרת  המשנה  כי  ישנו  גם  דבר  שלישי -  העולם.  עלינו  להסתכל  במציאות  העולם  אשר  נברא  ע"י  הקב"ה  כדי  שבו  ועל ידו  יעבוד  האדם  את  הקב"ה.
תכלית  בריאת  העולם  וירידת  הנשמה  למטה  בעולם  הזה  התחתון,  היא  להשלים  את  ה כוונה  האלוקית  כפי  שכתוב  בתניא : "נתאווה  הקב"ה  להיות  לו  יתברך  דירה  בתחתונים"-  היהודי  בעבודתו  מזכך  את  הגוף  והנפש  הבהמית  שלו  וגם  את  חומריות  העולם.  ע"י  זה  הוא  עושה  ד י ר ה  לקב"ה.
 
על כן  נחוצה  הסתכלות  ב-3  דברים  .לא  מספיק  שהאדם  עושה  את  גופו  הגשמי  [ אני ]  דירה  לקב"ה  עליו  לעשות  גם  מהעולם  הזה  דירה  לה'.
ומכך  שלמען  מטרה  זו  היתה  כדאית  ירידת  הנשמה  למטה  ,אנו  לומדים  את  גודל  המעלה  שבירידה  זו  עד  כדי  כך,  שגם  הנשמה  עצמה  מתעלית  ע"י  גילוי  עצמותו  של  הקב"ה.  ועלייה  זו  מונעת  ממנה  את  האפשרות  של  עשיית  חטא  -  "אין  אתה  בא  לידי  עבירה,"
                                                    
דרך  נוספת  עפ"י  חסידות  לבאר  פיסקה  זו :
 
בהסבר  המושג  ע ב י ר ה    מבואר  בחסידות  שזהו  אותו  דבר  כמו   ה ע ב ר ה     מרשות  לרשות.    כשאדם  ע ו ב ר   על   רצון  ה'  הרי  הוא  מ ע ב י ר   את  מה  שהיה  קודם  לכן  ברשות  הקדושה  = רשות  היחיד  -  "יחידו  של  עולם" =  הקב"ה.  מעבירה  אותו  לרשות  של  הסיטרא אחרא  = רשות  הרבים,  כי  הסט"א  היא  רשות  הרבים  והפירוד  ןריבוי.   כמו  במצב  של  מחלוקת - יש  ריבוי  דיעות  וגם  פירוד  הלבבות  כי  אין  הסכמה  בין  האנשים  וכל  אחד  מבוצר  בעמדתו  וחש  פירוד  וריחוק  מהזולת.
 
כדי  למנוע  אפשרות  של  עבירה  כזו  על  האדם  להיות  חדור  בעניין  "אחדות ה'"  - שאין  עוד  רשות  מלבד  רשותו  של  הקב"ה  - אין  עוד  מלבדו.
 
המושג  א ח ד ו ת    ייתכן  רק  כאשר  יש  שלושה  אנשים  לדוגמא :   המס'  1  -  הוא  יחיד  לבד,  לא  יכולה  להיות  אחדות  עם  אף  אחד  כי  הוא  לבד.
במס'  2  -  אם  שניהם  אינם  מסכימים  ודיעותיהם  שונות  הרי  שאין  אחדות.
במס'  3  -  נמצא  כי  דווקא  המס'  3  מבטא  אחדות  באופן  השלם  ביותר.אנו  מוצאים  שיש  שניים  המכחישים  זה  את  זה  עד  שיבוא  השלישי  ויכריע  ביניהם.כלומר,  ההכרעה  בין  שני  כתובים  נפעלת  ע"י  כתוב  שלישי  המכריע  ביניהם.
 
כך  גם  לגבי  בריאת  העולם  -  ביום  הראשון  נאמר  "יום  אחד"  שכן  אז  היה  הקב"ה  "יחיד  בעולמו"
ביום  השני  לא  נאמר  בו  "כי  טוב"  כי  בו  נבראה  המחלוקת  -  שני  דברים  הנפרדים  זה  מזה  -  השמיים  למעלה  והארץ  למטה.
דווקא  ביום  השלישי  נאמר   פעמיים  "כי  טוב"  כי  המס'  3  שולל  מחלוקת  ופועל  אחדות.
 
זאת  אפוא  כוונת  המשנה,  "הסתכל  בשלושה  דברים"  -  כאשר  מתבוננים  בשלושת  הדברים  י ח ד   רואים  ומבינים  כי  מציאות  העולם  איננה  סותרת  למציאות  ה'  אלא  להיפך,  כאשר  מכניסים  לארץ  למטה  את  "אין  עוד  מלבדו"  - מקדשים  את  חומריות  העולם  א ז  "  אין  אתה  בא  לידי  עבירה  ".           
 

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט