סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
פרשת  וישלח.
 
פרשתינו  מספרת  כיצד  זכה  יעקב  אבינו  לשינוי  שמו  -  מיעקב  לישראל.
 
זה  היה  כשנאבק  עם  המלאך  וסירב  לשלחו  עד  שיברכו.    ברכתו  של  המלאך  היתה
 
"לא  יעקב  יאמר  עוד  שמך  כי  אם  ישראל,  כי  שרית  עם  אלוקים  ועם  אנשים  ותוכל".
 
שני  השמות  הללו,  יעקב  וישראל,   הם  גם  השמות  של  כללות  העם  היהודי
 
לפעמים  נקרא  הם  היהודי  בשם  'יעקב'  ולפעמים  הוא  נקרא  'ישראל'.
 
 
 
 
מוסבר  בתורת  החסידות  כי  שני  השמות  מסמלים  שתי  דרגות  כלליות  של  עם  ישראל.
 
יש  מצב  בעם  ישראל  שאז  הוא  מכונה  'עבד  ה'.   ויש  מצב  שבו  הוא  מכונה  'בן'.
 
כשעם  ישראל  הוא  בדרגת  'עבד'  בלבד,  הוא  נקרא  'יעקב'   כפי  שנאמר  [ ישעיה  מ'ד  א ]
 
"ועתה  שמע  יעקב  עבדי"       וכאשר  הוא   מתעלה  לדרגת  'בן'  הוא  נקרא  [שמות  כ'ד  ]
 
ישראל  ככתוב  :  " בני  בכורי  ישראל".
 
 
 
ההבדל  בין    בן  לבין  עבד  ברור  למדי.  כשבן  ממלא  את  רצון  אביו,  הוא  עושה  זאת  בשמחה
 
באהבה,  בעונג.   לעומת  זאת,  העבד  לא  תמיד  רוצה  למלא  את  ציוויי  אדונו,  לעיתים  קרובות
 
הוא  ממלא  את  ציווייו  רק  מתוך  הכרח  ובתחושת  חוסר  ברירה.
 
 
 
שני  המצבים  הללו  קיימים  גם  בעבודת  ה'.
 
יהודי  יכול  ללמוד  תורה,  להתפלל  לקיים  מצוות  ולעבוד  את  בוראו  מתוך  שמחה  ועונג  כמו  'בן'
 
והוא  יכול  גם  לעשות  זאת  מתוך  הכרח  וחוסר  ברירה  כמו  'עבד'.
 
 
 
 
וזו  המעלה  של  'ישראל'  על  'יעקב'  ::::
 
כשיהודי  עומד  בדרגת  'ישראל'  הוא  רץ  בשמחה  לעבוד  את  ה'  ואין  לו  שום  מלחמות
 
פנימיות  עם  היצר  הרע  בעניין  זה.
 
ואילו  כשהוא  נמצא  בדרגת  'יעקב'  פירוש  הדבר  הוא  שהיצר  הרע  שלו  אינו  מתלהב  יתר
 
על  המידה  בעבודת  ה'  ועליו  להילחם  עימו  ולגבור  עליו.  ובשל  כך  הוא  עובד  לפעמים
 
את  בוראו  רק  מתוך  קבלת  עול.
 
 
 
 
 
מובן  מאליו  שדרגת  'ישראל'  היא  השלימות  שאליה  עלינו  לחתור,  אולם  אי  אפשר  להגיע
 
אליה  מבלי  לעבור  תחילה  את  שלב  ה'יעקב'.
 
במילים  אחרות  :  כשיהודי  מתלונן  שקשה  לו  לעבוד  את  ה'  ושלא  תמיד  מתחשק  לו
 
לקיים  את  התורה  ומצוותיה   -  עליו  לדעת  שזה  מצב  טבעי  של  תחילת  הדרך,
 
לא  בבת  אחת  יכול  האדם  לסלק  מתוכו  את  היצר  הרע  ולהפוך  את  רצון  ה'  לרצונו  הוא.
 
 
 
בהתחלה  [ גם  אם  התחלה  זו  נמשכת  שנים ]  יצר  הרע  מתנגד  ,נלחם,  מנסה  להפריע.
 
אך  כשעומדים  מולו  בעקביות  ובעקשנות  ומבלי  להתייאש,  מצליחים  לגבור  עליו  ולהגיע
 
למצב  שבו  חיי  התורה  והמצוות  הופכים  לעונג  ולדבר  שהאדם  רץ  אחריו  בשמחה.
 
 
 
וזו  הסיבה  לכך  שגם  לאחר  שקיבל  יעקב  אבינו  את  השם  'ישראל',  עדיין  הוא  נקרא  יעקב
 
[ ולא  כאברהם  אבינו  ששמו  הקודם  'אברם'  נתבטל  לגמרי ]  שכן,  אף  על פי  שדרגת 
 
ישראל  נעלית  יותר,  עדיין  יש  צורך  בדרגת  'יעקב'  כדי  להגיע  אליה.
 
 
יעקב  =  י'  עקב  =  אנו  בדור  האחרון  משולים  לעקב  של  האדם  הראשון.  שהרי  העקב
 
הוא  העור  הכי  גס  וחסר  רגישות  וכהה  חושים,  כך  אנו  לעומת  הדורות  הקודמים.
 
ישראל =  'ושרית  עם  אלוקים  ואדם'  - מלשון  שררה  ושלטון.  כבר  דרגה  גבוהה  יותר.
 
שנזכה  לגאולה  האמיתית  והשלימה  בחסד  וברחמים  אכי'ר.
 
 
************  ליקוטי  שיחות  כרך  ג'  עמ'  796.

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט