סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
  פרשת  שלח.


פרשת  השבוע  נפתחת  בסיפור  המרגלים,  ומסתיימת  בדינו  של  אדם  שנכשל  בעבודה  זרה.

ובסיפורו  של  היהודי  שקושש  עצים  ביום  השבת.

רש"י  מביא  את  פירושו  של  רבי  משה  הדרשן  על  סיבת  הסמיכות  בין  פרשת  עבודה  זרה  

לבין  פרשת  המקושש  ::::  "לומר  שהמחלל  את  השבת  כעובד  עבודת  אלילים  שאף  היא  שקולה  

כנגד  כל  המצוות."

דבר  זה  מסביר  את  הסמיכות  בין  דיני  עבודת  אלילים  לבין  פרשת  המקושש.  אך  עדיין  עלינו  למצוא

את  החוט  המחבר  בין  שני  העניינים  הללו.,  עם  הנושא  המרכזי  של  הפרשה  =  סיפור  המרגלים.



בחטא  עבודה  זרה  אנו  מוצאים  דבר  מעניין  :  זו  אחת  העבירות  החמורות  ביותר  המוגדרות  ב'ייהרג  

ואל  יעבור'.  יהודים  בכל  הדורות  מסרו  את  חייהם  על  קידוש  ה'  ובלבד  שלא  להתכחש  לה'  !!!!!!

הם  בחרו   ל מ ו ת   גם  כאשר  נדרש  מהם  לעשות  רק  ב י ט ו י     חיצוני  של  עבודה  זרה.

כמו  להשתחוות  לפסל,  שזו  פעולה  חיצונית  שאין  מאחוריה  שום  אמונה  וקבלת  הדת  הזרה.




עובדה  זו  דורשת  הסבר  :  הלא  עיקר  החטא  של  עבודה  זרה  הוא   האמונה  בלב,  אך  מעשה  חיצוני  ללא  

אמונה,  אינו  ק ו ר ע  לכאורה  את  היהודי  מהקב'ה  ומדוע  אפוא,  צריך  למסור  על  כך  את  הנפש  ???


כאן  בא  לידי  ביטוי  יסוד  מרכזי  בעולמה  של  היהדות  =  'המעשה  הוא  העיקר'.

הכוונות  והתחושות  מאחורי  המעשה  אכן  חשובות  אבל  בעולם  ה ז ה  ,החשיבות  המרכזית  והמכרעת  היא

של  המעשה  בעצמו.



לכן  אדם  שעשה  פעולה  של  עבודה  זרה,  חטא  בפועל  בחטא  החמור  של  עבודה  זרה.   ויהיו  כוונותיו

אשר  יהיו.  הכלל  "ייהרג  ואל  יעבור, "   חל  על  עצם  העבירה  ה מ ע ש י ת.

מסיבה  זו  מסרו  יהודים  נפשם,  כדי  שלא  להתכחש  ולא  להתנתק  אפילו  לרגע  קט או  למראית  עין  בלבד
 מהקב'ה  !!!!!!!!!!!!!!!!



בנקודה  זו  מצוי  הקשר  הפנימי  לפרשת  המקושש.  המדרש  [ הובא  בתוספות  בבא  בתרא ]

מבאר  שהמקושש  "לשם  שמיים  התכוון"   הוא  הרגיש  לאחר  חטא  המרגלים,  כאשר  נגזרה  על  העם  

הגזירה  שלא  ייכנסו  לארץ  ישראל.   החלו  בני  ישראל  לחשוב  שמעתה  אין  הם  חייבים  עוד  במצוות.

לכן  'עמד  וחילל  שבת  כדי  שייהרג  ויראו  אחרים'.


מבחינת  הכוונה  לא  זו  בלבד  שהוא  לא  התכוון  לחלל  שבת,  להיפך............

כוונתו  היתה  ל ח ז ק  את  שמירת  השבת.   וגם  מבחינה  הילכתית  טהורה  הוא  לא  נזקק  לעצם  מלאכת

קישוש  העצים,  ופעולתו  היתה  אפוא  "מלאכה  שאינה  צריכה  לגופה"  [מסכת  חגיגה].


אף  על  פי  כן  נענש  משום  שהמעשה  הוא  העיקר  ,  ועל  פי  התורה,  תורת  אמת,  זה  חילול  שבת.

נקודה  זו  היא  המאחדת  את  כל  ענייני  הפרשה  -  ההדגשה  של  חשיבות  העשיה  בפועל  של  

ציווי  ה'.


גם  חטא  המרגלים  נבע  מכך  שהם  העדיפו  את  ההתקשרות  הרוחנית  שיכולה  להיות  עם  הקב'ה  בתנאי

המדבר  על  קיום  התורה  והמצוות  בפועל  בארץ  ישראל.

במדבר  נהנו  בני  ישראל  מהנהגה  ניסית.  האוכל  הגיע  מוכן  =  מן,  הלבוש  שלהם  לא  התבלה  וגדל  ביחד

עם  גופם.  לא  היו  צריכים  להתאמץ  בשביל  שום  דבר  גשמי.  

לכן  לא  רצו  להיכנס  לא'י  ולרדת  להנהגה  ארצית  שבה  יידרשו  לעבוד  ולהתאמץ  על  מנת  להשיג  כל  דבר

וגם  יצטרכו  לקיים  מצוות  בפועל.

הלקח  מפרשת  המרגלים  הוא  שלא  הכוונות  העליונות  והרגשות  הנעלים  הם  העיקר  אלא  קיום  המצוות

בפועל,  בארץ  ישראל  'המעשה  הוא  העיקר'.


ליקוטי  שיחות  הרבי  מליובאוויטש  כרך  כ'ח  עמ'  93 ] 


@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט