סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
פרשת  פנחס.
 
''
 
 
 
 
פנחס  זכה  לשכר  נפלא  על  שהרג  את  זמרי  והמדיינית,  הקב'ה  אומר  על  פנחס  כי
 
הוא "השיב  את  חמתי  מעל  בני  ישראל"      ולכן  שכרו  -  "הינני  נותן  לו  את  בריתי  שלום  ...
 
ברית  כהונת  עולם".    חז"ל  גם  אומרים  "פנחס  הוא  אליהו".   הרי  שמעשהו  של  פנחס
 
מקשר  אותו  גם  לבשורת  הגאולה  הקרובה.
 
 
 
שכר  זה  ועליה  זו  באו  לאחר  שלב  של  שפל  חמור,  עם  ישראל  הידרדר  לחטא  קשה  ביותר
 
של  זנות  עם  בנות  מואב,   והדבר  עורר  עליהם  חרון -  אף  גדול,  עד  שפרצה  בעם  מגיפה
 
נוראה,  הקב"ה  אומר  בפרשתינו  שרק  בזכות  מעשהו  של  פנחס  "לא  כיליתי  את  בני  ישראל
 
בקנאתי".   ואולם  מתוך  הירידה  הזאת  צמחה  עלייה  גדולה  -  הן  לפנחס  שנעשה  כוהן
 
והן  לעם  ישראל  שדווקא  לאחר  המגיפה  ציווה  ה'  לפקוד  את  בני  ישראל  "מפני  חביבותם".
 
                                                 
 
 
מעניק  הקב"ה  לפנחס  את  שכרו  על  ש'השיב  את  חמתי  מעל  בני  ישראל  בקנאו  את  קנאתי  בתוכם'.
 
ומה  שכרו  ?  'הינני  נותן  לו  את  בריתי  שלום'.    כלומר,  הקב'ה  נתן  לו  את  ברית  הכהונה
 
ושצאצאיו  אחריו  יהיו  כוהנים.
 
 
חז'ל  אומרים  "פנחס  זה  אליהו".  גם  אליהו  הנביא  היה  קנאי  כפנחס,  כפי  שהוא  אומר  - "קנא  קינאתי
 
לה'  אלוקי  צבאות'.  הוא  אף  דיבר  על  עם  ישראל  באופן  לא  חיובי.  על  כך  נתן  לו  הקב'ה  "את
 
בריתי  שלום"  ====  שאליהו  הנביא  יבוא  לכל  ברית  מילה,  כדי  שייווכח  עד  כמה  מסורים  בני  ישראל
 
אל  הקב'ה,  ושומרים  את  בריתו.
 
 
 
'בריתי  שלום'  גם  רומז  להתחברות  בין  הגוף  לבין  הנשמה.  רואים  בבירור  אצל  אליהו  הנביא  דבר  זה, 
 
כי  נשמתו  לא  עזבה  את  גופו  אלא  הוא  עלה  'בסערה  השמיימה'  בגופו  הגשמי.
 
היכולת  הזו  לעלות  עם  הגוף  לשמים,  נבעה  מזיכוך  מוחלט  של  הגוף  הגשמי.  אליהו  זיכך  כ'כ
 
את  גופו,  עד  שהגוף  לא  היה  עוד  מחסום  בפני  הרוחניות,   אלא  הוא  עצמו  נעשה  כלי  להשראת 
 
הקדושה  הרוחנית.  לכן  לא  היה  צריך  למות  ולהיקבר,  אלא  גופו  הגשמי  היה  יכול  להתעלות
 
ולקבל  את  כל  הגילויים  הרוחניים.
 
 
 
בנקודה  זו  יש  יתרון  לאליהו  הנביא  אפילו  על  משה  רבינו,  אמנם  גם  משה  רבינו  היה  בעל  גוף
 
מזוכך,  גופו  היה  קדוש  עוד  מרגע  היוולדו  שהרי  כשנולד  "נתמלא  הבית  כולו  אור".   דבר  המעיד
 
שהגוף  לא  הסתיר  את  אור  הנשמה,  אלא  אור  הנשמה  בקע  והאיר  גם  מבעד  לגוף.
 
 
אך  בכ'ז  משה  רבינו  מת  וגופו  היה  טעון  קבורה,  שכן  אור  הנשמה  לא  חדר  בו  כ'כ  עד  ששינה
 
את  גשמיות  הגוף  מיסודה.  כל  עוד  שרתה  בתוכו  הנשמה  ,לא  הסתיר  הגוף  את  אור  הנשמה
 
אבל  גופו  עצמו  לא  נתעלה  מגשמיותו.
 
לעומתו  אליהו  הנביא  זיכך  לגמרי  את  גופו  עד  שהגוף  עצמו  נעשה  כלי  לקדושה  ולרוחניות.
 
                                     
 
 
 
עפ'י  זה  יובן  מדוע  אליהו  הנביא  הוא  מבשר  הגאולה.  כי  עניינה  של  הגאולה  -  לזכך  לגמרי  את 
 
גשמיותו  של  העולם  הזה  עד  שהגשמיות  עצמה  תהיה  כלי  לקדושה  האלוקית.
 
בישעיה  מ'  ה'  -  נאמר  על  הגאולה  כי  "ונגלה  כבוד  ה'  וראו  כל  בשר".
 
כלומר,  הבשר  עצמו  =  הגשמיות  עצמה  תראה  "כי   פי  ה'  דיבר".
 
 
 
 
 
 
לאחר  פרשת  פנחס  מתחילים  ימי  'בין  המיצרים'.  ואכן  מוטיב  זה  של  עלייה  שפורצת  דווקא
 
מתוך  הירידה  ,קיים  גם  בימי  אבל  אלו,  ימי  אבל  על  הצרות  והחורבן,  שהביאו  את  הגלות
 
הארוכה  והנוראה.  אך  בסופו  של  דב ר.............דווקא  מתוך  הסבל  של  הגלות,  צומחת  הגאולה
 
האמיתית  והשלימה.
 
 
נשאלת  השאלה  -  למה  עשה  ה'  כך  -  שהגילוי  הגדול  של  הטוב  [=הגאולה ]  יצמח  דווקא  מתוך
 
שלב  של  ירידה  וחשיכה  ?  הלא  הקב"ה  היה  יכול  לעשות  שהטוב  יינתן  ישירות  ,בלי  הקדמה 
 
של  סבל,  של  העלם  והסתר,  של  גלות.  ???
 
ובלשון  הצמח - צדק  :::  "יכול  לתקן  שלא  ע'י  ייסורים...........  כי  הוא  כל - יכול ".
 
 
 
 
 ההסבר  הוא  ששלימות  הטוב  והאור  היא  דווקא  כאשר  הם  צומחים  מתוך  הרע  והחושך,  דווקא
 
כאשר  החושך  נהפך  לאור  והרע  מתהפך  לטוב,  -  זוהי  השלימות  הגדולה  ביותר  שניתן  להגיע 
 
אליה.     אור  שבא  מתוך  החושך  וטוב  שבא  מתוך  הרע  ===   הם  האור  והטוב  הנעלים  ביותר.
 
 
 
 
הטוב -  כשהוא  לעצמו,  עדיין  אינו  מבטא  את  השליטה  המוחלטת  של  הקב"ה  על  כל  המציאות.
 
אולם  כאשר  הרע  עצמו  מתהפך  לטוב  או - אז  מתגלה  מלוא  עוצמתו  של  הטוב,  עד   שאפילו  הרע
 
עצמו  מ ש ת ע ב ד  לו  מתהפך  ונעשה  ט ו ב .
 
 
 
 
זהו  הטעם  הפנימי  לכל  הירידות  שקודמות  לעליות !  ולכל  עניין  הגלות  והחורבן.  מאחר  שהקב"ה 
 
רוצה  שעם  ישראל  יגיע  לשלימות  הטוב  והאור,  יש  לעבור  לפני  כן  שלב  של  ירידה  וחושך  כבד
 
ודווקא  מתוכם  מפציע  אור  הגאולה.
 
              
 
כשיהודים  נדרשים  לעבור  את  שלב  הירידה  והחושך  ,וגם  אז  הם  מוסיפים  להתמיד  בדביקותם
 
בקב"ה  ואף  הופכים  את  החושך  לאור  -  בכך  הם  מכינים  את  עצמם  ואת  העולם  כולו  לקראת 
 
שלימות  הטוב  שיתגלה  בגאולה  האמיתית  והשלימה  -  שאז  יתגלה  גם  הטוב  שהיה  טמון  בכל
 
עניין  החורבן  והגלות.
 
 
*****  ספר  השיחות  תשמ'ט  כרך  ב'  עמ'  581 .
 
 
 

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט