סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
פרשת  'כי  תבוא.
 
                     
 
<<<  ניקוי  כלים  לקראת  ראש  השנה >>>
 
פעמיים  בשנה  אנו  קוראים  בתורה  פרשיות  של  תוכחה  :::
 
פעם  אחת  לפני  חג  השבועות  -  בפרשת  בחוקותי.
 
ופעם  שניה -  לפני  ראש  השנה  בפרשת  'כי  תבוא'.
 
אלא  שבין  קריאת  התוכחה  לחג  עצמו  מפרידים  בקריאה  של  פרשיות  אחרות :
 
לפני  שבועות  -  פרשת  במדבר  ולעיתים  גם  'נשא'.  ולפני  ראש  השנה  -  פרשת  ניצבים
 
ולפעמים  'ניצבים - וילך'.
 
ההסבר  לכך  הוא  :  שפרשות  התוכחה  אינן  כפי  הנראה  בפשטות,  רק  אזהרות  על  עונשים
 
וצרות,  אלא  יש  להן  מטרה  לטהר  ולזכך  את  האדם  ,כשם  שיש  צורך  לשטוף  כלי  ולמרקו  היטב
 
לפני  ששמים  בו  דברים  יקרי  ערך  ,כך  לפני  חג  השבועות  ולפני  ראש  השנה  יש  צורך  בטהרה
 
רוחנית,  שנעשית  ע'י  פרשיות  התוכחה.
 
 
 
 
ההבדל  הבולט  בין  התוכחה  שבפרשת  'בחוקותי'  [שקוראים  לפני  חג  השבועות ]  לבין  התוכחה
 
שבפרשת  'כי  תבוא'  [שקוראים  לפני  ראש  השנה ]  הוא,  שבפרשת  בחוקותי  יש  49  קללות
 
ואילו  בפרשת  כי  תבוא  יש  98  קללות  =  כפליים.
 
 
הואיל  וכאמור,  מטרת  התוכחה  היא  לטהר  ולזכך  את  כלי  הנפש,  הרי  הכפלת  הקללות  שבתוכחת
 
כי  תבוא,  מלמדת  שלקראת  ראש  השנה  וחודש  תשרי  יש  צורך  בהכנה  כפולה  מזו  שלקראת
 
חג  השבועות.
 
בחג  השבועות  ניתנו  הלוחות  הראשונים  ואילו  ביום  הכיפורים  [בחודש  תשרי ]  ניתנו  הלוחות 
 
השניים.  שעליהם  נאמר  :  'כפליים  לתושיה'   [שמות   רבה ].  בכך  באה  לידי  ביטוי  מעלת
 
חודש  תשרי  על  חג  השבועות.
 
 
                                         
 
 ההבדל  העיקרי  בין  חג  השבועות  לבין  חודש  תשרי  הוא,  שהשפע  הרוחני  שניתן  בחג  השבועות
 
הוא  בבחינת  מתנה  מלמעלה.  ואילו  השפע  של  חודש  תשרי  בא  לאחר  הקדמת  העבודה  שלנו
 
[ העבודה  הרוחנית  שעשינו  בחודש  אלול  כמובן ].
 
הלוחות  הראשונות  ניתנו  מלמעלה  כחסד  מאת  הקב'ה  ואולם,  הלוחות  השניים  באו  בעקבות
 
עבודת  התשובה  של  בנ"י,  לכן  גדולה  מעלתם  עד  שהם  בבחינת  "כפליים  לתושיה".
 
 
 
דבר  זה  מאפיין  את  חודש  תשרי  כולו,  כל  מהותו  של  חודש  זה  סובבת  סביב  העבודה  הרוחנית
 
שלנו.  זה  מתחיל  בחודש  אלול  -  חודש  שלם  של  תשובה  והתעוררות  וממשיך  לראש  השנה 
 
לעשרת  ימי  תשובה עד  ליום  הכיפורים.
 
השפע  הרוחני  שניתן  לנו  בחודש  זה,  א י נ ו  כמתנה  מלמעלה,  אלא  הוא  תוצר  של  עבודתינו
 
הרוחנית  ,עבודת  הנבראים,  על  כן  זה  שפע  עילאי  יותר.
 
 
 
 
 
 
 
 
<<<  הגלות  כ-  מירוק.  >>>
 
 
 
 משום  כך  דרושה  טהרה  רוחנית  גדולה  יותר  לקראת  ראש  השנה,  ככל  שהשפע  יקר  ועילאי
 
יותר,  כך  יש  צורך  למרק  יותר  את  הכלים.  וזו  מטרת  התוכחה -  להכין  אותנו  לקראת  השפע
 
הרוחני  העליון  של  חודש  תשרי.
 
 
מכאן  אנו  למדים,  שגם  צרות  הגלות  הן  בפנימיותן  זיכוך  והכנה  לקראת  השפע  הנפלא  של
 
הגאולה.  וככל  שקשיי  הגלות  כבדים  יותר,  כן  אנו  מבינים  כמה  נשגב  הטוב  שיהיה  בבוא
 
הגאולה  האמיתית  והשלימה  בקרוב  ממ'ש.
 
****** [ליקוטי  שיחות  כרך  ב'  עמ'  392 ].
 
 
                                      
 
 ^^^  ניסים   וחסדים    ^^^
 
"אתם  ראיתם  את  כל  אשר  עשה  ה'  לעיניכם ".   [דברים  כ'ט ]
 
לאחר  פרשת  התוכחה  ו'דברי  הברית'  שכרת  משה  רבינו  עם  בנ"י  קרא  משה  לכל  העם
 
ואמר  "אתם  ראיתם  את  כל  אשר  עשה  ה'  לעיניכם.....  המסות  הגדולות.....  האותות  והמופתים
 
הגדולים  ההם".  ואז  הוסיף  :::
 
"ולא  נתן  ה'  לכם  לב  לדעת  ועיניים  לראות  ואוזניים  לשמוע  עד  היום  הזה."
 
פס'  זה  דורש  ביאור  :::  וכי  עם  ישראל  לא  הכיר  עד  כה  בניסי  ה'  ?   הלא  בתורה  עצמה
 
מסופר  במפורש  כי  בנ"י  הודו  לקב'ה  על  הניסים  ואף  אמרו  שירה  !!!  ???
 
יתרה  מזו  -  אלה  מבנ"י  שלא  יכלו  לעשות  את  הפסח  במועדו  ,אף  באו  וזעקו  'למה  ניגרע' ?
 
והרי  קורבן  הפסח  הוא  ביטוי  להכרה  בניסי  ה'  ביציאת  מצרים.
 
 
 
התשובה  טמונה  בדברי  רש'י  המפרש  את  הפס'  "ולא  נתן  ה'  לכם  לב  לדעת"  כך  :
 
"להכיר  את  חסדי  ה'  ולהידבק  בו".  לפי  פירוש  רש'י  ,משה רבינו   לא  התכוון  כאן  לניסים
 
הגדולים  של  יציאת  מצרים  וקריעת  ים  סוף,  אלא  ל'חסדי  הקב'ה'  המפורטים  בהמשך  -
 
,ואולך  אתכם  ארבעים  שנה  במדבר  וגו'.
 
 
נס  הוא  מאורע    יוצא  מן  הכלל,  מחוץ  לגדרי  הטבע,  כשקורה  נס,  הוא  מעורר  מטבעו 
 
התפעלות  והתעוררות  גדולה.  לכן  אין  פלא  שבנ"י  הכירו  בניסי  יציאת  מצרים  ואף  אמרו
 
עליהם  שירה.  אולם  כאן  דיבר  משה  על  הניסים  השוטפים  של  40  שנות  המדבר,
 
כאשר  הניסים  כבר  לא  הורגשו  כניסים  אלא  נתפסו  כחלק  ממציאות  החיים  הטבעית.
 
על  כך  אמר,  ש"לא  נתן  ה'  לכם  לב  לדעת"  -  "להכיר  את  חסדי  הקב'ה".
 
אותם  חסדים  יום -  יומיים  של  שנות  המדבר.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"""""" תשוקה  להתקרב  """""""""
 
 
רש"י  מוסיף  שהחסדים  הללו  לא  הביאו  את  בנ'י  "לידבק  בו".  זה  ההבדל  בין  הניסים
 
לחסדים  :  נס  מעורר  יראה,  אמונה  וכו'.  ואילו  הענקת  חסד  מעוררת  קירבה.
 
לו  היו  בנ'י  מכירים  בחסדי  ה'  היה  הדבר  צריך  להביאם  לתשוקה  'לידבק  בו'  ועל  כך
 
אומר  להם  משה,  שעד  היום  הזה  "לא  נתן  ה'  לכם  לב  לדעת".
 
 
 
ברור  אפוא,  שאין  כאן  כוונה  לומר  שלא  היה  לישראל  לב  לדעת  את  ניסי  ה'  ואכן  רש'י
 
מבאר,  כי  זה  החידוש  שנתחולל  באותו  יום,  שבו  הגיעו  לדרגה  של  תלמיד  העומד  על 
 
דעת  רבו,  לאחר  40  שנה,  וכפי  שאמר  להם  משה  [עפ'י  רש'י } :
 
"היום  הזה  הבנתי  שאתם  דבקים  וחפצים  במקום".
 
                                         
 
 
:::::::: כוחה  של  ברית   ::::::::::::::
 
 
דבריו  אלה  של  משה  רבינו  היו  הכנה  לקראת  הכניסה  לא'י.  אם  בשנות  המדבר,  כאשר
 
כל  צורכי  העם  סופקו  ע'י  הקב'ה  בדרך  ניסית,  היה  בכ'ז  חשש  שלא  יכירו  בחסדי  ה'.
 
על  אחת  כמה  וכמה,  כאשר  ייכנסו  לא'י  -  שם  הכל  מתנהל  בדרך  הטבע.
 
 
לכן  הזהירם  משה  "ושמרתם  את  דברי  הברית  הזאת".  =  שמירת  הברית  האלוקית 
 
בקבלת  עול,  שבכך  מבטלים  את  ההעלם  וההסתר  של  העולם  הגשמי  ומגלים  את 
 
האמת  האלוקית.                                     [ ליקוטי  שיחות  כרך  י'ד  עמ'  99 ].
 
 
 
 
 
 
 
 

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט