סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
                                                         
               
 
                 
 
                חג  השבועות  ===  חג  מתן  תורה  .
 
מה  נתחדש  ע'י  מתן  תורה  בעבודת  בני  ישראל  [ מקבלי  התורה ]  ?
 
כדי  לבאר  זאת  נבין  תחילה  את  מעלת  עבודת  אברהם  אבינו  [ הראשון  שבאבות ].
 
עבודת  אברהם  אבינו  נרמזת  בלשון  הכתוב  :  לאחר  שהגיע  לכנען  --  'ויסע  אברם  הלוך  ונסוע  הנגבה'.
 
הנה  מבואר  בכמה  מקומות,  שאברהם  הגיע  לשלימות  עבודתו  רק  בבואו  לארץ  ישראל.  [ שלכן  נצטווה  'לך  לך
 
אל  הארץ  אשר  אראך'.....]
 
ובמה  היה  עסוק  אברהם  בארץ  ישראל  ?
 
היה  עסוק  ב -  'ויסע  אברם  הלוך  ונסוע  הנגבה'.
                                                                      
פירוש  ::::
 
כל  מעשי  האבות  רומזים  על  עבודות  רוחניות  של  האבות.  'הלוך  ונסוע  הנגבה'  מורה  על  הליכה  ונסיעה
 
ר ו ח נ י ת   של  אברהם.  שהיה  הולך  ונוסע  ועולה  ממדרגה  למדרגה  בעבודת  ה'.  עד  שהגיע   למדרגת  'הנגבה'.
 
היא  מידת  החסד,  זו  מידתו  של  אברהם  =  אהבה  לאלוקות.
 
'ולזה  ניתנה  התורה  לישראל,  שהתורה  נקראת  'עוז'  שהיא  הנותנת  כח  ועוז  לנפש  האלוקית  להתגבר  על  חומריות  הגוף  ונפש  הבהמית,  וגסותן
לצאת  ממסגר  אסיר.
 
וזהו  '  עוז  לעמו  ייתן  -  ה'  יברך  את  עמו  בשלום'.
 
פירוש  -  ע'י  שהתורה  נותנת  עוז  בנפש  האלוקית,  נעשה  ב'שלום' 
 
===  ב'  פעמים     'שלום'     =   התורה  עושה  שלום  בפמליא  של   מעלה  ובפמליא  של  מטה.
 
                                           
 
 
 
 
וכ'כ  היה  הולך  מעליה  לעליה  עד  שהיה  בבחינת  מ ר כ ב ה  ממש  לאהבה  זו  העליונה,  עד  שהיתה  בבחינת  גילוי  בנפשו  ממש.
 
  באהבת  ה'  יש  הרבה  מדרגות,  וה'נסיעות'  של  אברהם  אבינו  הן  עליותיו  בקודש.  שנתעלה  כ'כ  עד  שנעשה
 
'מרכבה  ממש'  לאהבה  העליונה.   המרכבה  =  מורה  על  עבודה  בביטול  מוחלט  אל  הקב'ה.
 
אהבתו  של  אברהם  אל  ה',  היתה  בוערת  בליבו  כ'כ  עד  שהיתה  בגילוי  בנפשו  ממש.
 
זו  נעשתה  כל  מציאותו  =  אהבת  ה'.   כלומר  לא  היתה  שום  נקודה  בנפשו  שלא  היתה  'מונהגת'  ע'י  אהבתו  לקב'ה.
 
 עתה  מובן  לנו  גודל  מעלת  אברהם  אבינו.  שהוא  הצליח  לעלות  ממיצר  ומאסר  גופו  [ 'ויעל  אברם  ממצרים' ]
 
עד  כדי  לדבק  נפשו  באהבה  עליונה,  שכ'כ  בערה  אהבת  ה'  בליבו  עד  שהיה  חפץ  מאוד  'להפשיט'  את  עצמו
 
מהלבושים  של  'קליפת  נגה'. 
 
 
                                                  
 
קליפת  נגה =  הלבושים  של  הגוף  המלבישים  ומגבילים  ומצירים  [מיצר]  את  הנפש  האלוקית  [הנשמה]  .
 
ובמילא  הוא  הגיע  למצב  של  ביטול  מוחלט  לקב'ה.
 
אהבה  רבה  זו,  שאין  בנפשו  שום  פינה  שאינה  חדורה  באהבת  ה',  היא  נקראת  'כלות  הנפש'.
 
כלות  הנפש  מורה  על  תשוקה  ותאווה  גדולה  כ'כ  עד  ש'כמעט  כלתה  הנפש  [יצאה]  מרוב  התאווה'.
 
והיינו  שהתאווה  מקפת  את  כל  האדם  כולו  עד  שכאילו  אין  שום  דבר  אחר  בעולמו  מלבד  חשק  זה,  שאין
 
לו  שום  רצונות  גופניים  וחומריים  מצד  הגוף  -אלא  כל  רצונותיו  הם  רק  לה'  בלבד.  =  'ביטול  אליו  יתברך  לבדו'.
 
                                                    
 
 
 ביאור  שתי  בחינות  'שלום'  אלו  [ הנפעלות  ע'י  עוז  התורה]  עפ'י  חסידות  :::
 
שלום  =  התקשרות.  והתחברות  של  שני  דברים  שהם  רחוקים  והפכיים  זה  מזה.  ולכן  צריכים  לעשות  שלום  ביניהם.
 
נראה  את  שתי  פמליות  אלו  באדם  הלומד  תורה.
 
'פמליא  של  מעלה'  היינו  בחינת  הנפש  האלוקית  שבאדם  שהיא  עליונה  ורוצה  להתקשר  עם  מקורה  ושורשה  באור-
 
אין  סוף  ברוך  הוא.  
 
'ופמליא  של  מטה'  היינו  הארת  כוחות  הנפש  האלוקית  המלובשת  בגוף  ונפש  הבהמית.
 
השלום  ביניהם  מתבטא  בכך -   שכוחותיה  של  הנפש  האלוקית  יאירו  בגוף  ובנפש  הבהמית.  כך  שהם  לא  יהיו  מונעים  או  מעכבים  את  התגלות  הארת  הנשמה.
 
אלא  'אדרבה'  הם  'יסכימו'  וירצו  את  האיחוד  הזה  שבין  הגוף  לבין  הנשמה.
 
 
                                                       
 
 התורה  נקראת  'עוז  ותושיה'  לפי  שהיא  נותנת  תוספת  כוח  לנשמה,  ובדרך  ממילא  יכולה  להתיש  ולהחליש  את  חומריות  הגוף. 
 
ההסבר  לכוח  זה  שבתורה  הוא  עפ'י  ביאור  הלשון  הכתוב  על  עשרת  הדיברות,  'וידבר  אלוקים'  וגו'
 
שהכוונה  בזה,  שכאשר  אדם  לומד  תורה  עליו  לדעת  שהוא  רק  חוזר  ואומר  את  אותם  הדברים  שנאמרו  בסיני,
 
שאלו  הם  'אימרתך'  כלומר,  אין  הוא  מחדש  חידושים  חדשים  מעיקרם.
 
אלא  מוציא  מן  ההעלם  אל  הגילוי  דברי  תורה  שניתנו  כבר  בסיני.  מן  הכח  אל  הפועל.
 
וכך  בהרגשה  כזו,  האדם  מרגיש  ביטול  אל  הקב'ה.  שאין  הוא  מחזיק  טובה  לעצמו  כלל  על  כך  שלומד  תורה.
 
כי  הגאווה  היא  מידה  רעה  ביותר  ואם  אדם  שלומד  מרגיש  כך,  הרי  שהוא  ותורתו  ביחד  'לא  שווים  כלום'  בעיני  ה'.
 
אז  אם  היהודי  מרגיש  ביטול  אמיתי  הוא  יכול  לקיים  את  ציווי  חז'ל  'אף  כאן  באימה  וביראה'
 
בדיוק  כפי  שהיה  במעמד  הר  סיני.  כשכל  הנשמות  ללא  יוצא  מן  הכלל  [  כולנו  היינו  שם  =  מראשית  הדורות  עד  אחרית  הדורות  ]                       
 
והרגישו  חיל  ורעדה  בשומעם  את  הקולות  כתוב  שנשמתם  יצאה  ופרחה  החוצה  כל  דיבר  מחדש.
 
כך  מרגיש  ביטול  אדם  הלומד  תורה  ומחדש  חידושים  כביכול.
 
בפעם  הבאה  שאתם  פוגשים  מישהו  מאוד  מוכר  לכם,  ואתם  מתקשים  לזכור  מאין  ?
 
דעו  בביטחה  שנפגשתם  כבר  פעם  אחת  'במעמד  הר  סיני'
 
חג  שמיייייייייייייח   לכוווווווווווווווללללםםםםםםםםםםםם  !
 
 
 [  הבאתי  לכם  ממש  טיפה  מהים  האדיר  של  החסידות,  ממש  טעימה  קטנה  לחג  השבועות.
 
    מהמאמר  שכתב  האדמו'ר  הזקן  בשנת  תקס'ז  בשם  'החודש  השלישי'  מתורה  אור. ]
 
                                                    
                                          
 
 
                                                   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט