סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
   <<<<<  אין  לאדם  בעלות  על  גופו.  >>>>>
 
 
בפרשת  שופטים  מופיע  הציווי  "על  פי  שניים  עדים  או  שלושה  עדים  יומת  המת".
 
 
מכאן  למדו  חז"ל  [סנהדרין  ל'ז]   שרק  שני  עדים  יכולים  להביא  לידי  דיני  נפשות  או
 
עונש  מלקות.  אפילו  הודאתו  של  החוטא  עצמו  לא  די  בה  להטיל  עליו עונשים  אלה.
 
וכך  פוסק  הרמב'ם  :  "גזירת  הכתוב  היא  שאין  ממיתין  בית  דין  ולא  מלקים  את  האדם
 
בהודאת  פיו,  אלא  עפ'י  שניים  עדים".  אולם  הלכה  זו  היא  רק  בדיני  נפשות  או  מלקות
 
ואילו  בדיני  ממונות  יש  להודאת  האדם  תוקף  גדול  ביותר  -  'הודאת  בעל  דין  כמאה  עדים'.
 
 
                             
 
 
<<<<  הגוף   כ-  פיקדון   >>>>
 
 
 
 
 
אמנם  הרמב'ם  מגדיר  הלכה  זו  'גזירת  הכתוב'  אך  מפרשי  הרמב'ם  נותנים  לה  'קצת  טעם'
 
לדבריהם  ההסבר  טמון  בכך  שהאדם  אדון  על  רכושו  ולכן  הודאתו  יכולה  לחייבו  ממון.
 
אולם  א י ן  האדם  אדון  על  גופו,  ולכן  אין  בכוחה  של  הודאתו  לחייבו  מלקות  או  להטיל  עליו
 
דין  מוות.
 
 
גופו  ונפשו  של  האדם  לא  נמסרו  לבעלותו.  אין  הם  אלא  בבחינת  פיקדון,  ובתור  כאלה  חייב  האדם
 
לשמור  על  גופו  ועל  חייו.   לכן  נפסקה  ההלכה  ש'אין  לאדם  רשות  על  גופו  כלל  להכותו'.
 
הגוף  אינו  של  האדם  אלא  של  ה ק ב " ה.
 
ואין  לאדם  זכות  לפגוע  בדבר  שאינו  שלו  או  לחייבו  בעונש.
 
 
 
 
 ההבדל  הזה  בין  הגוף והרכוש  דורש  ביאור,  הלא  העולם  כולו  הוא  של  הקב'ה,  ככתוב  :
 
'לה'  הארץ  ומלואה'.   [ ברכות  ל'ה,  תהילים ].
 
גם  ממונו  של  האדם  הוא  בעצם  של  הבורא  כפי  שאומר  הקב'ה  :  'לי  הכסף  ולי  הזהב'.
[חגי  ב'  ח' ]
 
אם  כן,  מדוע  יש  הבדל  בין  גופו  של  האדם  לבין  ממונו  ?
 
 
 
 
התשובה  היא  :  שיש  הבדל  ב ה ר ש א ה   שנותן  הקב'ה  לאדם  בענייני  גופו  ובין  ההרשאה
 
בענייני  ממונו.   אמנם  הכל  של  הקב'ה  אבל  את  הממון  הוא  נותן  לאדם  באופן  שהאדם  נעשה
 
בעלים  על  הממון  ורשאי  להחליט  מה  לעשות  בו.
 
ואילו  את  הגוף  לא  נתן  הקב'ה  לבעלותו  של  האדם  אלא  מסרו  לו,  כפיקדון  בלבד,  ולא 
 
ניתנה  לאדם  הרשות  לעשות  בגוף  כרצונו  לכן  גם  אין  בכוחו  לחייבו  בעונש  עפ'י  הודאתו.
 
 
 
עם  זאת,  גם  בענייני  ממון  נדרש  האדם  להכיר  בשליטתו  המלאה  של  הקב'ה  על  כל  המציאות.
 
מסופר  על  אחד  מגדולי  חסידיו  של  האדמו'ר  הזקן,  בעל  ה'תניא'  שהיה  סוחר  עצים
 
פעם  ערך  את  חשבונותיו  וכשסיים  את  החשבון  ורשם  את  הסה'כ  _   כתב  בפשטות
 
'אין  עוד  מלבדו'.
 
 
 
 
זו  היתה  תחושתו  האמיתית  של  החסיד  שגם  בשעה  שהוא  עסוק  בעסקיו  ומנהל  את 
 
חשבונותיו  הרי  'סך  הכל'  הוא  =    'אין  עוד  מלבדו'.
 
ע'י  הכרה  כזו  מגלים  את  האמת  של  הבריאה  ומכינים  את  הבריאה  לייעודו  לזמן  הגאולה
 
כאשר  הכל  יראו  בעיני  בשר  שאכן  'אין  עוד  מלבדו'.
 
******************ליקוטי  שיחות  כרך  ל'ד  עמ'  106.
 
 
 
 
 
 
 
 

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט