סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
 
 
"ורגמוהו  כל  העם  באתרוגיהם"  [  סוכה  מח,  ב' ].
 
 
בחג  הסוכות  קיימת  מצוות  ניסוך  המים  בבית  המקדש,  וזה  הבסיס  לשמחה
 
הגדולה.  -  שמחת  בית  השואבה.
 
שעליה  אמרו  "כי  מי  שלא  ראה  אותה,  כאילו  לא  ראה  שמחה  מימיו."
 
השמחה  על  שאיבת  המים  לצורך  ניסוכם  על  גבי  המזבח.
 
אז  למה  כ'כ  שמחים  ?  ?  ?
 
 
 
 
 
 
 
 
כי  ביום  הכיפור  אכן  הקב'ה  כיפר  על  חטאיהם  של  היהודים  שחזרו  בתשובה  על
 
מעשיהם  הרעים,  והתחרטו  חרטה  אמיתית,  אך  עדיין  לאחר  הכפרה,  נשארה  הזוהמה
 
והליכלוך  של  החטאים  שעשו,  ואין  מי  שינקה.
 
 
על  כן  ניסוך  המים  ע'ג  המזבח,  באה  לנקות  ול ש ט ו ף  את  כל  הזוהמה  שנשארה.
 
ולכן  כ'כ  השמחה  רבה  .................  שאכן  התכפרו  המעשים  לישראל   ועתה  זכו  גם
 
לדף  חלק  לגמרי,  להתחלה  חדשה  אמיתית  אצל  הקב'ה.
 
מה  שנקרא  'טבולה  רסה'  =  דף  חלק.  שאפילו  לא  ניכר  עליו  הרושם  =  הרשימו  של  מה
 
שהיה  פעם,  בעבר.
 
 
                                 
 
 
 
הגמרא  במסכת  סוכה  מספרת   על  ארוע  לא  נעים,  שקרה  באחד  מימי  חג  הסוכות,  הכוהן
 
המנסך  את  המים  היה  צדוקי  =  [ כת  שקידשה  רק  את  התורה  שבכתב  ושללה  את 
 
התורה  שבעל פה. ]
 
אותו  כוהן  לא  רצה   לקיים  את  מצוות  ניסוך  המים  שאינה  מופיעה  במפורש  בתורה  שבכתב
 
אלא  ברמז  בלבד,  ובמקום  לנסך  את  המים  על  המזבח  ,ניסכם  על  רגליו.
 
המעשה  עורר  תסיסה  עזה  בקהל,  "ורגמוהו  כל  העם  באתרוגיהם".
 
 
סיפור  זה,  ככל  עניין  בתורה,  נושא  עימו  הוראות  נצחיות  .  ולשם  כך  יש  להתבונן  בפרטי 
 
הסיפור.  הצדוקי  היה  יכול  להימנע  לגמרי  מניסוך  המים,  אך  הוא  בחר  דווקא  לנסכם  על
 
רגליו,  פרט  נוסף  שראוי  לשימת  לב,  עונשו  של  הצדוקי  לא  בא  ע'י  בית  הדין  אלא
 
ע'י  המוני  העם  דווקא.
 
 
                                
 
 
 ביסודה  של  שיטת  הצדוקים  עמדה  ההנחה,  שיש  להתייחס  לתורה  במושגים  שכליים  בלבד.
 
הצדוקים  שללו  את  יסוד  האמונה  וקבלת  העול  שבתורה,  לכן  קיבלו  רק  את  מה  שכתוב
 
במפורש  בתורה.  והתנגדו  לקבל  את  הדברים  התלויים  באמונה  -  אמונה  במסורת  חכמינו  ז'ל.
 
הלא  היא  התורה  שבע"פ.
 
 
 
 זו  המשמעות  הסימלית  של  העובדה  שהצדוקים  קיימו  את  מצוות  ניסוך  היין  ושללו   את 
 
ניסוך  המים.  ביין  יש  טעם,  והוא  מסמל  קיום  מצוות  מתוך  הבנה  והרגשה.
 
לעומתו,  במים  אין  טעם.  ולכן  הם  מסמלים  את  קבלת  העול  והאמונה.
 
הצדוקים  הסכימו  לקבל  רק  את  מה  שיש  בו  הבנה  והכרה,  ודחו  את  הצדדים  העל -  שכליים
 
שבתורה.
 
 
הצדוקים  גם  שללו  את  סמכותם  של  חכמי  התורה  לקבוע  פסקי  הלכה  לדורות  וסברו  שגם
 
הם  יכולים  לפרש  את  התורה  עפ'י  הבנתם.
 
אמנם  היה  ברור  גם  להם  כי  אי  אפשר  שכל  אדם  יפרש  את  התורה   כפי  העולה  על  רוחו.
 
ולכן  סברו  שהמוני  העם  אכן  צריכים  לציית  להןראות  המנהיגים,  אבל  הראשים  והמנהיגים
 
יכולים  לפרש  את  התורה  עפ'י  דעתם  הם.
 
 
 
 
 
 
לכן  רמז  הצדוקי  בניסוך  המים  על  רגליו -  הרגליים  =  האנשים  הפשוטים,  הם  הזקוקים
 
לקבלת  עול  ולהתבטלות,  אבל  הוא  הכוהן, [ הצדוקי ] יכול  לתפוס  את  התורה  בשיכלו 
 
ועפ'י  הבנתו.
 
 
על  כך  באה  התגובה  הראויה  -  לא  הראשים,  לא  הכוהנים  ,הענישו  את  הצדוקי  אלא......
 
המוני  העם.    לאמור:  כשיש  צורך  להתמודד  עם  טענותיו  של  צדוקי  -  אין  להיכנס  עימו
 
לפילפולים  שכליים,  [ ראש ]   אלא  דווקא  מתוך  התקיפות  והנחישות  של  יהודי  פשוט
 
[ כל  העם ]  דווקא  ע'י  אמונה  פשוטה    וקבלת  עול  יכול  עם  ישראל  לעמוד  באתגרי
 
הדורות  ולזכות  לגאולה  האמיתית  והשלימה.
 
 
 
************************  ליקוטי  שיחות  כרך  ב'  עמ'  429.
 
 
 

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט