<<< כל יהודי הוא כוכב >>>
<<< בכל יהודי חלק מנשמת משיח >>>
בתלמוד הירושלמי מסופר כי איש אחד בא לפני רבי ישמעאל בן רבי יוסי, ואמר
לו שראה בחלומו כי בלע כוכב. נענה רבי ישמעאל ואמר :
'תיפח רוחו של האיש הזה שהרג יהודי שנאמר 'דרך כוכב מיעקב'.
הפסוק 'דרך כוכב מיעקב' מופיע בנבואת בלעם, ויש לו כמה פירושים.
יש המפרשים אותו על דוד המלך ויש המפרשים אותו על המשיח.
אולם רבי ישמעאל מפרש את הפסוק על כ ל יהודי.
ולכאורה, אם רצונו למצוא אסמכתא שיהודי מכונה 'כוכב' היה יכול להסתמך
על הפס' שנאמר לאברהם "ספור הכוכבים.............כה יהיה זרעך".
למה בחר להסתמך על הפס' "דרך כוכב מיעקב" דווקא ???
התשובה טמונה בתורת הבעש"ט - שכל יהודי נדרש לתקן חלק מ'קומתו'
של משיח, השייך לנשמתו.
בכל יהודי יש חלק מהמשיח, וכאשר כל יהודי מתקן את ה'משיח' שבקירבו
באה 'קומתו' של משיח לידי שלימותה.
לכן, אף שהפס' 'דרך כוכב מיעקב' מדבר על המשיח, נכלל בזה כל יהודי
שיש בו חלק מנשמתו של המשיח.
החידוש שבדברי רבי ישמעאל הוא שאפילו יהודי השרוי בדרגה תחתונה, ועד שגוי
יכול לשלוט עליו עד שהוא הורג אותו. - גם יהודי זה נקרא 'כוכב' ואף
בבחינת 'משיח'.
עניין זה מסביר את הפס' "אכן חוליינו הוא נשא" שהמשיח סובל תחלואים
וייסורים מפני חטאי בני- ישראל .
כי לכאורה אם יהודי מסויים חטא, מדוע המשיח צריך לסבול ייסורים בגללו ?
מזכיר לי סיפור אישי ששמעתי השנה :
בחור אחד בא לביתנו וסיפר לנו שמאחר והוא התגרש, הדבר גרם לו סבל רב
ובעיות עם בני משפחתו וכו'. הוא עבר לגור לבד בעיר אחרת.
לילה אחד הוא ראה בחלומו את הרבי מליובאוויטש והרבי ישב והקשיב לכל צרותיו.
- כאשר סיים הבחור לדבר ,אמר לו הרבי רק משפט אחד :::::
"נו, ועד מתי אתה חושב שאני אניח תפילין במקומך" ?.................
זה מה שאמר לו הרבי.
המשפט הזה השפיע עליו עמוקות והוא הלך לקנות זוג תפילין והחל להניח מדי בוקר.
אך הוא לא הבין מה הפשר שהרבי מני ח ב מ ק ו מ ו תפילין ???????
אף פעם לא שמע על רב שעושה משהו במקום מישהו [זר] אחר ?.........
לכן רואים מכאן שאכן הרבי מלך המשיח, נושא את כוווווווולם על כתפיו ודואג לכל
נשמה ונשמה.
ההסבר לכך :::: הדבר נובע מהקשר הפנימי בין כל יהודי ובין המשיח.
בכל יהודי יש 'חלק מקומת משיח'. לכן כאשר יש דבר - מה שאינו בשלימות
אצל יהודי, יש בכך ח ס ר בעניינו של המשיח.
מכאן גם האחריות המוטלת על כל יהודי ,שע'י מעשה אחד או דיבור אחד או
מחשבה אחת, הוא יכול להביא "תשועה והצלה" לכל העולם כולו ולפעול את
ביאת משיח צידקנו בגלוי.
מדוע המשיח מכונה 'כוכב' דווקא ?
הכוכבים מסמלים קטנות אעפ'י שבאמת הם גדולים מאוד ובעלי אור רב ביותר.
בכ'ז הם נראים קטנים וזעירים. לכן המשיח מכונה 'כוכב' אעפ'י ש ב א מ ת
הוא גדול מאוד. כמו שנאמר עליו :::
"ירום ונישא וגבה מאוד". למה ? כי הוא מקטין את עצמו, ודווקא מתוך ה'קטנות'
הזאת, ש"דויד הוא הקטן" נעשה "דוד עבדי נשיא להם לעולם".
גם התחלת דריכת כוכבו של משיח, היא מאנשים פשוטים. בדור של 'עקבתא
דמשיחא' אעפ'י שהם עדיין בדרגת 'יעקב' ולא 'ישראל' ,לכן נאמר "דרך כוכב
מיעקב".
אבל ע'י מסירות נפשם, ועמידתם בתוקף על ענייני היהדות, מתגלה שהם בעצם
'כוכב' .ומזה נעשה 'וקם שבט מישראל' עד 'וישראל עושה חיל' שהולכים מחיל אל
חיל, לגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממ'ש !!!!!!!!!!!!!!!
|