בין כל הספרים הרבים שקראתי בראשית דרכי, נתקלתי בספר "במקרה" [ אין מקרה בעולם הכל בא רק מה'!!!} אותיות מקרה = רק מה'.
נתקלתי בספר שנקרא " אברהם עבד ה' ".יש עליו תמונה של צדיק זקן בשם אברהם שהיה מחסידות בויאן. כתבו בספר הזה על גדולתו של אותו צדיק, איך היה מברך אנשים ומבטל מעליהם גזירות קשות ,ביטל קיטרוגים שראה על ראשם של האנשים שהגיעו אליו.
בסוף הספר היה כתוב דברים שכתב הצדיק הזה ובין שאר הדברים היה כתוב כך:
" אני אמנם חסיד בויאן וככה גם אישאר. אך אני יודע שחב"ד זה אמת, הצמח-צדק זה אמת .
בהתחלה כשקראתי זאת ממש הופתעתי ולא הבנתי את כוונתו- מה עם שאר הזרמים ביהדות ? מה עם שאר הצדיקים בישראל, הם לא קיימים ?
ומה עם שאר החסידויות מה, נמחק את כולן ? הרי יש 12 שבטים בישראל, איך ייתכן ?
כיום אני מבינה את התשובה ואכתוב אותה לפניכם :
הכוונה היא שאכן כבודם של הזרמים והשבטים בישראל ,במקומם מונח. לא כל אחד חייב להיות חסיד חב"ד. מה שהוא התכוון שהאמת נמצאת בחב"ד- הכוונה היא שהדרך של עבודת ה' האמיתית והנכונה נמצאת בדרך שלימדו אותנו הרביים של החב"ד. זו הדרך האמיתית שכל יהודי צריך ללמוד אותה ובעיקר את ספר התניא שאיתו נצעד מן הגלות ברחמים.
עכשיו, הצמח-צדק הוא שמו של אחד האדמורי"ם של חב"ד, ןגם "צמח-צדק" בגימטריא == משיח .
שבט יהודה ומלכות בית-דוד נמצאים בשושלת של אדמור"י חב"ד ומהם גם ייצא המשיח. כי בכל דור ודור ישנה נשמה כללית של משה רבינו שנמצאת בראש הדור, הנשיא של הדור הזה - הוא הרבי מליובאוויטש.
האדמור"ים של חב"ד הסבירו לנו מהי אהבת-ישראל האמיתית ואיך באמת [לא בכאילו} ניתן לאהוב כל יהודי, כפי שאני אוהב/ת את עצמי. בתחילה אף זרם ביהדות לא פתח שעריו לחוזרים בתשובה ולא קירב אף אחד. רק לאחר מס' שנים כשהרבי התחיל עם המבצעים של הנחת תפילין במקומות מרכזיים בערים השונות ועוד מבצעים שונים לקרב את כל היהודים ,בתחילה גם התנגדו כולם למעשיו של הרבי- מה פתאום שאנחנו נצא מחממת הישיבה ונלך לתחנה המרכזית ועוד נדבר עם חילונים ? הרי אנחנו יכולים להידבק מהם ולהתדרדר !!??.
אך רק הרבי עם הכוח שלו יכול היה לשלוח את חסידיו למבצעים שכאלה כדי להפיץ אור סביבם וגאוה יהודית .כי את החושך לא מגרשים במקל !!!
אלא מדליקים נר קטן שמאיר את כל החדר. אותה שיטה גם בחושך הרוחני שבעולם.
הרבי דאג שבכל "חור" בעולם { אפילו באלסקה} יהיו שליחים שיעזרו לעוד יהודים בעת הצורך.
כמו כן עבודת ה' צריכה להיעשות אך ורק בש מ ח ה - אסורים לחלוטין העצבות והייאוש. ישנם דתיים שמתפללים וחיים בצורה כזו של דיכאון. והם עושים טובה למישהו שהם מתפללים, וכל זאת בגלל שהם לא לומדים את החסידות שהיא הגז שנותן לנו את התנופה להמשיך הלאה בפעילות ולעשות עוד ועוד חיל !!!!
בספר התניא אנו לומדים מיהו הבינוני ? תתפלאו אך הבינוני הוא אותו אחד שאנו קוראים לו צדיק והוא אף פעם לא חוטא- אך עדיין יש לו את המלחמה הפנימית הזאת בין היצר הרע ליצר הטוב. והוא כל הזמן נלחם וממשיך לנצח את היצה"ר. הוא משליט את היצר הטוב.
לכולנו יש בלב שני חללים - בחלל הימני שוכן היצר הטוב ובחלל השמאלי שוכן היצר הרע.
הרשע - נותן ליצה"ר לשלוט בו ולעשות את כל העולה על רוחו- הוא עבד של הרצונות, התאוות ,החשקים שלו. ולא מנסה לעצור ולשלוט בהם לרגע אחד. הוא רק מבלה ומבלה עד שמתבלה..........
אנשים מנסים להעביר את הזמן במקום לחיות עם הזמן !!!
הבינוני - נלחם ביצה"ר שלו ונותן כל הזמן חיזוקים ליצר הטוב כדי שהיצר הטוב יתגבר וישלוט על הרע.
ע"י שיעורי תורה וחסידות ועשיית מעשים טובים .הרבי כל הזמן הפעיל את החסידים ואת נשותיהם בפעילות למען כלל- ישראל. להפיץ את בשורת הגאולה לכולם. ולהפיץ את ספר התניא והחסידות שהיא תרופת פלא לכל התחלואים הרוחניים של הזמן הזה. שבו החושך כפול ומכופל וכאילו מתגבר הרע - אך אם נכניס מעט מן האור של החסידות זה דוחה הרבה מן החושך של הסטרא-אחרה = הצד האחר, הצד של הטומאה, היפך הקדושה.
המשך בעמ' 8...-"זה מעניין המשך"
|