 גירסה צבאית למכונית של טומקאר
| |
 לנד רובר הציגה דיסקברי ממסעות ה-G4
| |
 וולוו XC90 בהסוואת בוץ
| |
 מיצובישי לנסר איוו 8 הוצבה כפלטפורמה לסימולציית ראלי
| |
 דייהטסו הציגה את הסיריון החדשה
| |
 והיתה גם שברולט 1949
| |
 משחק סקיילטריקס שהמבקרים יכלו רק להסתכל עליו אבל מבלי לשחק
| |
 פולקסווגן קאדי בהופעת בכורה ישראלית
| |
 פולקסווגן חנכה יוזמה לשיווק רכיבים מקוריים בתצורה מקורית
| |
 ב.מ.וו M6 מעכשיו גם בישראל
| |
 ב.מ.וו סידרה 3 החדשה
| |
 ניסאן פאת'דפיינדר. התקווה של ניסאן ברכבי השטח
| |
 יונדאי סונטה, התקווה של יונדאי במכוניות מנהלים
| |
 אודי פייקס פיק. מכונית קונספט יחידה
| |
 וולוו XC90 במסלול המכשולים
| |
 פורד פוקוס החדשה
| |
 סובארו אימפרזה STI סטטית לגמרי
| |
והפעם מכונית ביצועים, קונספט מרשים ופייסליפט לסידרה 7
אופל: עכשיו האסטרה OPC
 אסטרה OPC. כונס אוויר גדול
אופל תציג בג'נבה את התשובה שלה לגולף GTI ועוד יותר מכל לפורד פוקוס ST עם גירסה ספורטיבית לאסטרה ה-OPC. בגירסת הקונספט היא כונתה HPC וכעת בגירסת הייצור היא מצוידת במנוע 2.0 ל' טורבו 240 כ"ס ו-32,7 קג"מ. היא מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות ולמהירות מירבית של 240 קמ"ש והיא יושבת על גלגלי 18 אינצ' עם אופציה ל-19 ומצוידת במערכת IDS או מערכת נהיגה אינטיליגנטית. לדברי אופל זו מכונית ההנעה הקדמית הקומפקטית החזקה ביותר בשוק, מה שיהיה נכון עד סוף השנה, שפולקסווגן תשחרר את הגולף R34 עם 270 כ"ס. המנוע מבוסס על ה-2.0 ל' טורבו 200 כ"ס שהספקו שופר בדרך כלל באמצעות תכנות שונה של מערכת ניהול המנוע. רכיבי המנוע הוחלפו בחלקם לחזקים יותר והוחלפה גם מערכת הזרקת הדלק ומגדש הטורבו. השאסי מצויד במערכת CDC לבקרת שיכוך קבועה. החלק הקדמי של ה-OPC שרירי יותר מאשר של האסטרה הרגילה: הוא רחב יותר בזכות הפגוש הקדמי ונמוך יותר וכונס האוויר בפגוש הקדמי גדול יותר לטובת זרימת אוויר חופשית.
| |
ב.מ.וו: לשפר את באנגל
 סידרה 7. שינויים עדינים
ב.מ.וו תציג בג'נבה את מתיחת הפנים של ה-7. כזכור זו המכונית שחוללה את הרעש הגדול ביותר בתעשיה בעשור האחרון ולמרות זאת זכתה להצלחה רבה. מי שיחפש שינויים דרמטיים יתקשה למצוא אותם – כי הם מחייבים עין חדה. יש שינוי של ה"כליות" בגריל ותאורה קדמית חדשה ופגוש חדש. מאחור נעשה ניסיון לעדן את מראהו של מכסה תא המטען, שהיה החלק שזכה לביקורת הרבה ביותר, פרט אולי ל-iDrive שגם היא עברה מקצה שיפורים.
| |
ISD: נוסטלגיה לפיאט X1/9
 פגוש גדול מלפנים ופנסים מוטבעים בכנפיים
המכון האירופי לעיצוב, IED מציג מכונית קונספט ונוסטלגיה, שאמורה להזכיר את הפיאט X1/9 משנות ה-70. המכונית תוכננה ויוצרה ע"י סטודנטים במכון כמכונית 2+2 המבוססת על הפונטו.
| |
 חלון צד בצורת U סוגר מקורה C לקורה C
העיצוב החיצוני נראה מבריק:רצועה אחת עוטפת את המכונית בגובה החלון מקורה C ימנית לקורה C. הגריל הקדמי ענקי, זוויתי ומרשים, כמקובל בימינו ומהצד עולים "גלים" המגדירים את קו המותניים של המכונית. לקונספט זה גג נפתח בסגנון קבריולה-קופה (CC). מאחר שהיא מבוססת על הפונטו המנוע קדמי וגם ההנעה, כך שאם יש דמיון ל-X1/9 הרי שהוא לא יורד למבנה. בסיס הגלגלים 2.57 מ' ארוך במידה ניכרת מזה של הפונטו וגובהה 1.29 מ' מבטיח ישיבה נמוכה מאוד.
| |
 קרייזלר קרוספייר בבכורה ישראלית עמדה תחת השמש ולא באולם הבכורות | |
אוטוניוז 16.02.05 פורד: פוקוס ST, עם מנוע טורבו

הפורד פוקוס החדשה הוצגה בשנה שעברה ותגיע לישראל רק בתחילת שנת הדגם 2006. הסיבה העיקרית: דלק מוטורס המתינה לתחילת ייצור גירסת הסדאן וזו תוצג לראשונה בתערכות ג'נבה. לצידה תציג פורד גם את הפוקוס ST, (Sport Technologies). הגירסה השניה היא בוודאי המרתקת יותר. הפעם פורד לא ממתינה זמן רב וכבר משיקה את הגירסה הספורטיבית של הפוקוס שתצויד במנוע מסידרת Duratec, 5 צילינדרים עם מגדש טורבו ו-220 כ"ס, הספק גבוה יותר משל מתחרות עתידיות כמו הגולף GTI, שלה 200 כ"ס. תיבת ההילוכים היא כמובן ידנית ועם 6 הילוכים. ה-ST זכתה לרמזים ספורטיביים חזקים בעיצובה החיצוני והפנימי, אבל לדברי פורד היא נותרה פרקטית כגירסאות הנחותות ממנה. "כשחובבי ביצועים יראו את המכונית הם יפתחו ציפיות גבוהות. הפוקוס ST תעמוד בהם," אמר יוסט קאפיטו, שמעוד בראש זרוע המירוצים והביצועים בקבוצת פורד RS. הפוקוס ST מציודת בצמיגים בחתך נמוך, 225/40 שיורכבו על גלגלי 18 אינצ' מאלומיניום.
|
פורד: פוקוס עם 4 דלתות

זו אינה הגירסה החשובה ביותר באירופה, אבל בישראל אין לה שניה. בתערוכת פאריס האחרונה היא הוצגה מרחוק והפעם אפשר יהיה למשש אותה גירסת הסדאן. לפחות מרחוק היא נראתה טוב יותר מגירסת הסדאן היוצאת.
| |
רינספיד סנסו: לחוש את הנהג

רינספיד, סדנה שווייצית המתמחה במכוניות קונספט, תציג בג'נבה מכונית בשם Senso שפותחה במשותף עם חברת באייר MaterialScience, מיצרניות הפלסטיק הגדולות בעולם, במטרה להציג את "מכונית המחר". שמה של המכונית ניתן לה, בין השאר, בזכות יכולת המכונית "לחוש" את הנהג ולמדוד את נתוניו הביומטריים ולסייע לו להשיג תחושה טוב יותר באמצעות שילוב של צורות, צבעים, מוסיקה וריחות. לדברי החברה נהג רגוע וערני נוהג טוב יותר. הפרוייקט מבוסס על מערכת חישה המצוידת במספר חיישנים שאוספים נתונים על מצב הנהג. נמדדות פעימות ליבו, התנהגות העין, מאפייני נהיגה והמהירות שבה הוא מתקרב אל מכוניות שלפניו. מחשב מנתח את הנתונים באמצעות אלוגריתם מיוחד ומתווה דרך פעולה. כאן מתחברות גם שיטות חשיבה מזרחית ותורת הזן. על בסיס הנתונים שנאספו הנהג מקבל אימפולסים שונים לחושיו שמכניסים אותו למצב של "אקטיביות רגועה". בפיתוח המערכת זו לקחו חלק גם המכון למדעי המחשב באוניברסיטת ציריך והמכון לפסיכולוגיה באוניברסיטת אינסברוק. לסנסו מנוע בוקסר 3.2 ל' של פורשה בוקסטר S שהותאם להזנת גז טבעי. פליטת דו תחמוצת הפחמן הופחתה בכ-30%. הספק המנוע 250 כ"ס ב-6,200 סל"ד והמומנט כ-31 קג"מ. תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות עומדת לרשות הנהג, המהירות המירבית 250 קמ"ש והתאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש נמשכת 5.9 שנ'. העיצוב העתידנית פותח ע"י KW automotive ואפשר לכוונן בקלות את קשיות וגובה המכונית. הכל, נשמע ונראה עתידני מאוד.
| |
קדילאק: המכונית האירופית
 קדילאק לאירופה בלבד
קדילאק תתחיל לשווק ב-2006 את המכונית הפרטית הקטנה ביותר שלה, שתקרא BLS ותיוצר בשוודיה במפעל סאאב. המכונית מבוססת על הסאאב 9-3 ולמרות שהשקתה תהיה רק בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, הדגם שיוצג בג'נבה ויוגדר כ"מחקר" הוא בעיצוב הסופי, למעט גלגלי 19 האינצ'. המתחרות העיקריות של דגם זה הן מכוניות סדאן דוגמת האודי A4, מרצדס C קלאס וב.מ.וו סידרה 3. |

ה-BLS מיוצרת על פלטפורמה האפסילון, עליה מיוצרות הסאאב 9-3 והאופל וקטרה בצד המזרחי של האוקיינוס האטלנטי והשברולט מאליבו מצידו המערבי. אורכה יגיע ל-4..68 מ', רוחבה ל-1.76 מ' והגובה 1.44 מ'. החזית תהיה של קדילאק מובהקת אם כי הפנסים הקדמיים רחבים יותר לעומת המקובל בקדילאק. | |
 עיצוב פנים "קדילאקי"
מנוע ה-BLS יהיו V6 ו-V8 ולראשונה יהיה לקדילאק גם מנוע דיזל, הפעם ה-1.9 ל' טורבו-דיזל מהמזים של פיאט וג'י.אמ. תיבות הילוכים יהיו ידניות ואוטומטיות. ג'י.אמ השקיעה במכונית החדשה 250 מיליון דולר והיא מתכננת לייצר 10,000 יחידות בשנה. מחיריה באירופה יתחילו ב-28,000 אירו.
| |
סאאב: ספורטקומבי ל-9-3

סאאב תציג בג'נבה את גירסת ה-SportCombi של ה-9-3. זו מכונית פרמיום בינונית המשלבת לדברי החברה עיצוב ייחודי, דינמיקת נהיגה ופונקציונליות של חמש דלתות. בארה"ב תשווק המכונית עם מנוע בנזין 4 צילינדרים טורבו ו-210 כ"ס דגם ה-Aero יצויד במנוע V6 250 כ"ס. המנוע החזק ביותר יהיה V6 טורבו 2.8 ל'. זה מנוע חדש עשוי מאלומיניום עם 250 כ"ס. מכירותיה יתחילו לקראת סוף 2005.
| |
בנטלי: Flying Spur או דורבן מעופף

בנטלי המתחדשת הציגה בשנה שעברה את ה-GT קונטיננטל, מכונית קופה, והשנה היא תציג את גירסת הסאלון על אותה פלטפורמה ה-Flying Spur מונח שאפשר לתרגמו גם כ"דורבן מעופף".
| |

המנוע הוא אותו W12 כב-GT קונטיננטל עם 560 כ"ס ותיבה אוטומטית. מהירותה המירבית 285 קמ"ש והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שנ', למרות המשקל, 2.5 טון. למרות הדמיון הרב לקופה בסיס הגלגלים שלה הוארך ב-30 ס"מ כדי לאפשר התקנת שתי דלתות אחוריות ומרווח טוב יותר מאחור ולשם כך גם הגג גבוה יותר. הזווית של החלון הקדמית ישרה יותר אף היא כדי לשוות למכונית את המראה המכובד יותר.
| |
עתיד ובעיקר עבר בדגמי הקונספט של פורד
 מכונית הקונספט GT40 שבאה לאזכר את הישגיה הגדולים של פורד ב-24 השעות של לה מאן
פורד מתרפקת על עברה עם הקונספט GT40 שניצחה ב-24 השעות של לה מאן בשנות ה-60. ה-GT40 היתה פרוייקט של הנרי פורד השני, שזעם על סירובה של פרארי, המכונית הדומיננטית במירוצי מכוניות ספורט באותה תקופה, להצעתו לרכוש את החברה ב-1963, אחרי שהמו"מ כמעט והגיע לסיומו. הנרי פורד יזם את הפרוייקט שהניב נקמה מתוקה. מכונית הקונספט | |
 מכונית הקונספט צבועה בצביעה המקורית (חסר רק הספונסר, חברת האנרגיה GULF)
השאסי של המכונית עשוי צינורות אלומיניום, הפאנלים של הגוף חומרים מרוכבים והמנוע הוא V8 בנפח 5.4 ל' | |
טונקה F-350 קונספט

סידרת ה-F היא המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב כבר 20 שנה וכלי רכב הקונספטואלי הזה נועד לחזק את אחיזתה של פורד בפלח הפיק אפים.
| |
 טונקה כ-350 מבט לפנים המכונית
| |
פורד 49 קונברטיבל
 פורד 49 קונברטיבל. קונספט
לפני שנה הציגה פורד את ה-49 כמכונית קונספט והשנה תורה של גירסת הקונברטיבל. פורד מסבירה שמכונית זו מחזירה את הקהל ללילות שישי הרומנטיים בדרייב-אין או באולמות הבאולינג שבהם האזינו למוסיקת רוק אנד רול, כלומר אי שם בשנות ה-60. פורד 49' היתה מכונית חיונית בתוכנית המפנה של פורד שביצע הנרי פורד II עם 'ילדי הפלא' שלו והיו לה גרסאות רבות. גם השנה עומדת פורד בפני תוכנית מפנה ומשבר חמור, שספק אם הקונספט הזו תחלץ אותה ממנו. | |

עיצוב ה-49 קונברטיבל הוא פרשנות מודרנית לעיצוב המקורי. למשל לוח המחוונים נמצא בתוך משטח עגול אחד, כמו בעבר, מד סל"ד אנלוגי במרכזו אבל מד המהירות הוא דיגיטלי. ההגה מצופה עור בגוון כפול ועליו כפתורי תפעול למערכות בקרת שיוט ומערכת שמע על טבעות מתכתיות המזכירות את הטבעות שהפעילו בזמנים נושנים את הצופר. המנוע נלקח מהת'נדרבירד החדשה בנפח 3.9 ל', תצורת V8 ו-32 שסתומים.
| | | |
 |
|
עוד הרבה ב-http://www.autonews.co.il/departments/?did=253
|