x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

 

 
   דף הבית    פורום היפ-הופ ישראלי    פורום בקשות    פורום כללי    קישורים
 
    דף הבית
    הורדות
    צור קשר
    אלבומי היפ הופ ישראלי
    ראיונות
    קליפים
    ליריקס
    תמונות של דיסקים

תאקט-

הקדמה:

לפי דעתי תאקט מאוד דומים לשבט תכף אני אסביר גם למה ולפי דעתי הוא גם בין ההרכבים הכי מעניינים, מופלאים וטובים שהיו ועדיין יש בארץ, וכשאני אומר הרכב אני לא טועה (לפחות לפי דעתי), כי תאקט של פעם יותר מזכירה הרכב מאשר לייבל, כולם היו מאוחדים, ברוב השירים כולם שרו ביחד (מזכיר את השבט קצת, לא?), והכי חשוב- לכולם הייתה מטרה אחת והיא להביא את ההיפ הופ לישראל ואפילו סאב אומר "ועכשיו יש פיתרון זה ה-T.A.C.T Team", השורה הזאת לקוחה מתוך השיר "לא מפסיקים" מתוך ישראלים עצבניים אחד אחד, אלבום האוסף הראשון שמציג את הלייבל/ההרכב המופלא הזה.
 הדבר שני זה כמות האנשים שעברה שם (קצת מזכיר איזה הרכב, לא?), עברו בתאקט: הצל, דה פאנטז AKA טאז מההרכב דאבל אימפקט, 109 אלמנט, Da KID, אילן בבילון ועוד...
 הדבר השלישי זה כמות הכישרון, לפי דעתי תאקט זה ההרכב בין הכי כשרוניים שהיה בארץ (שוב לפי דעתי), ומעט מאוד הרכבים יכולים להתחרות בו.



ההרכב בשנות התשעים (תקופת ישראלים עצבניים אחד אחד עד צאת האלבום הראשון של סאב):

לפני חודשיים בערך (1.10.09) קראתי ריאיון שעשו לשי 360 לכבוד צאת אלבומו החדש "'אני הכרתי את קובי בשנת 1995' מספר חדד, 'באחד מהביקורים שלי בארץ, נהיינו חברים דרך המוזיקה, הקלטנו כמה דברים ביחד. כבר אז היה את תאקט, זה היה הוא, עוד שני חברה ואני, עשינו כזה EP ואז חזרתי לקנדה והוא המשיך את הדרך שלו והתחיל לעבוד עם הצל'".
אני רוצה יותר להתמקד בחלק הזה "כבר אז היה את תאקט, זה היה הוא, עוד שני חברה ואני... והתחיל לעבוד עם הצל" אפשר להבין מזה שאז הצל עדיין לא היה בתאקט, ההשערה שלי הייתה שהוא מתכוון לTAZ ול-109 אלמנט, אבל גיליתי שלא רק הם היו בתאקט בתקופה הזאת. החלטתי לשלוח לסאב הודעה ולשאול אותו מי היה פעם בתאקט, הוא ענה לי כך: אני, TAZ, אלמנט 109, וTHE KID, מישהו שלא שמעתי עליו עד ההודעה הזאת, אז הלכתי למדף הדיסקים שלי הוצאתי את הסי די של "ישראלים עצבניים אחד אחד" (כן יש לי אותו מקורי), שמתי בדיסקמן, העברתי לטראק 12 לתודות, אז ככה יש שם ביטבוקס, ואז שומעים "ועכשיו סאבלימינל יקריא לנו תודות" וסאב מתחיל "your fantazy" ועונים לו "איתנו" הוא ממשיך ואומר "bill in the kid", "איתנו", ואז התחלתי להבין מי זה, "אליאס", "אחד משלנו", "1O9 אלמנט", "איתנו", לפי מה שרואים ארבעת הראשונים זה כל מי שהיה בתאקט חוץ מסאב.
 לפי דעתי ישראלים עצבניים אחד אחד זה אוסף מרגש כשאתה חושב על התקופה הזאת, תקופה שלכולם היה אותו חזון, אותה מטרה, להביא את ההיפ הופ לישראל בלי רצון לכסף ולמרות כל הקשיים, אני חושב שזו התקופה הטובה של תאקט והיא מתמשכת עד צאת האלבום "תאקט אולסטארז" שם ההרכב כבר הופך יותר ללייבל.



ההרכב מצאת האור מציון עד צאת "תאקט אולסטארז":

לפי דעתי התקופה הזאת עוד הייתה טובה מבחינת תאקט (2002), תאקט כבר פחות חשובים בניסיון להחדיר את ההיפ הופ בישראל, יש אומנים חדשים ומעניינים, אבל בואו נחזור קצת אחורה לשנת 2000, בתאקט נשארים סאבלימינל והצל, ומצטרפים גם שי 360 וצ'אקי, באותו זמן כולם הרגישו כאילו ההיפ הופ ממש עומד לפרוץ לישראל, זה התחיל במיקרופון למקסימום 1, דור חדש, הדור הבא של הראפ, האלבום החדש (באותה שנה) של שבק ס' "כנען 2000" יצא, האלבום של מוקי עם הלהיט כולם מדברים על שלום, האלבום של הדג נחש, האור מציון, בויאקה, מיקרופון למקסימום 2, ערבי החישגוזים, זה היה רק עניין של זמן עד שההיפ הופ ממש יחדור לארץ הקודש, ומה שנתן את המכה האחרונה היה האלבום "האור והצל" שמכר 80 אלף עותקים, שזה הישג מבחינת מכירות בארץ. זה היה ממש פיצוץ, "המפץ הגדול" מבחינת ההיפ הופ בארץ, כל אחד ברחוב הסתובב עם באגיז ושרשר, מי שלא שמע ראפ נחשב כ"חנון", אבל כמו שזה בא ככה זה גם הלך, לאט לאט פחות שמעו, ועברו לשמוע היפ הופ מזרחי.
 בוא נחזור לענייננו אנחנו בשנת 2003, תאקט הפכה ל"משפחת תאקט" ונהפכה ללייבל, צ'אקי די אמנם עזב אבל סאב הצליח להחתים עוד אמנים חלק ראפרים חלק לא, הוא החתים את: בוסקילז, סיוון, אילן בבילון AKA בבילון ברחוב כמו גריזלי דב, איציק שמלי וגבריאל באטלר, משפחת תאקט רק גדלה והתעצמה.
הם הוציאו אלבום בשם "תאקט אולסטארז" בו לכל אחד יש מספר שירים, חלק טובים חלק פחות טובים, בהחלט אלבום שעומד בסטנדרטים (בכל זאת אמנים חדשים, שירים ראשונים של חלקם וכו').



הלייבל מאולסטארז ועד בדיוק כשחשבתם שהכל נגמר:

זאת התקופה שתאקט כבר עומדת חזק בפלייליסט עם להיטים כמו "קבל", "הסוד", "פרחים בקנה", "ילד רחוב" ועוד... זאת לפי דעתי תקופה פחות טובה שלה, מכיוון שהיא כבר הגיעה לפלייליסט היא רוצה להישאר שם אז היא מוציאה שירים קצת ממוסחרים, ובתקופה זאת יוצא אלבום הבכורה (בעברית) של שי 360, לפי דעתי אלבום טוב שהוא עוד מצליח להראות רמה של תאקט, ולסיום התקופה אחד השירים, אולי הכי טוב של תאקט, מן סיכום כזה של כל השנים האלו שהלייבל קיים, שיר מתוך האלבום של סאב "בדיוק כשחשבתם שהכל נגמר", לשיר קוראים "קומנדו מוחי" שילוב של כל הראפרים בתאקט, סאב מתחיל בוורס ענק, הוורס הזה מראה שהסאב של פעם, של הרחוב לא מת הוא רק יצא לחופשה קצרה, מיד אחרי זה בית של הצל, סוגר חשבון עם כל אלו שרצו שהוא לא יצליח, מיד אחרי זה בית של שי "אז מי אמר לכם שהיפ הופ מת? אה סתכלו טוב, שי כן אני נושם ובועט עדיין", הבית הזה באמת מראה שהיפ הופ לא מת וששי עדיין נושם ובועט, ומיד אחרי זה הוורס של בוסקילז "אולסטארז כל המשפחה מפקדים", וכל זה מלווה בביט שDJ בריינדיד אחראי עליו, עם סקראצ'ים מטורפים, פשוט משהו מטורף, מראה שהם עדיין חזק בתמונה, ומה עוד נכנס שחקן חדש, נכנס למשחק הבכורה שלו דן "מטרו" פרבר, לאחר שבבילון לא לפני שתבע את סאבלימינל בסכום של כלא פחות מ300,000 לפי מה שזכור לי.



מסוף 2006 ועד היום:

כבר אין הצל, אין גייב, אין בוסקילז, אין בבילון ובקיצור, תאקט מתפרקת, אחרי שסיכמתי את מקודם את כל התקופה של תאקט עם השיר "קומנדו מוחי" שמראה שכולם מאוחדים עם מטרה אחת כמו בהתחלה, ההרכב מתפרק, סכסוכים במשפחה, התקופה הרעה של תאקט ללא ספק.

טוב אז בוא נתחיל, פה כל הטעיות שעשו בעבר מתממשות, הם לא לקחו את הקהל ברצינות, עם הבטחות של "בעוד חודשיים יוצא האלבום של בוסקילז", ועד לשירים מסחריים נטו. לא שאני בא אליהם בטענות, אם הם שמחים עם זה בכיף כמו שאומרים.

אין הרבה מה להגיד על התקופה הזאת, יצאו הרבה אלבומים, האלבום של הצל שהוא די טוב, שניים של איציק שמלי שלא ממש אהבתי (לא אוהב מזרחית ממש), יצא אלבום לסיוון, מיקסטייפ לבוסקילז, ואלבום שני לשי 360 שבו אני ארצה לעסוק.
שי 360- כולם רוצים את האמת, לפי דעתי האלבום לא משקף את כל היכולות של שי אבל הוא אלבום יחסית טוב, יש שם שירים שמראים ששי עדיין בכושר, את רובם אהבתי.
מה שבטוח עזבו יותר מדי אנשים את תאקט, משהו לא טוב מתבשל שם, אני מרגיש שמסתירים מאיתנו משהו, כנראה שבעתיד זה יתגלה.

טוב אז לסיכום קצת סדר אחרי כל הבלאגן הזה:

שנת הקמה: 1995
חברים בלייבל: טאז (עזב), סאבלימינל, 109אלמנט (עזב), הצל (עזב), בוסקילז (לא ידוע), שי 360, מטרו, איציק שמלי, אילן בבילון (עזב), Da KID (עזב), צ'אקי די (עזב), סיוון, גבריאל באטלר (עזב).


מה שבטוח עזבו יותר מדי אנשים את תאקט, משהו לא טוב מתבשל שם, אני מרגיש שמסתירים מאיתנו משהו, כנראה שבעתיד זה יתגלה.