בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

 

" אור הישועות "
 
בקשות , עזרה , יעוץ , הכוונה תיקשור רוחני ומיסטיקה
   
   " אור הישועות "    מאמינים בני מאמינים     הסוד - כוח המחשבה    אבני החושן - קריסטלים     ספר היצירה    סוד האותיות
   תורה - בראשית    תורה - שמות    תורה - ויקרא    תורה - במדבר    תורה - דברים    תהילים
   משנה - סדר זרעים    משנה - סדר מועד    משנה - סדר נשים    משנה - סדר נזקין    משנה - סדר קדושים    משנה - סדר טהרות
   שיר השירים    לקט תפילות    התיקון הכללי    אנא בכוח    תפילה לפרנסה    תפילות לגשם
   המלאכים    הנפילים    חלומות דנייאל    פטום הקטורת    רפואת הרמב"ם    ילדי הכוכב
   אותות משמים    ספר משלי שלמה    בריאות ,גורל , מזל , דיור..    גמ"ח תרומות    נישואין ,אהבה פריון ...    צור קשר
   פורום - אור הישועות    איכות הסביבה ו הגוף    לימודי הקבלה    הזוהר הקדוש - הרשב"י    ספרי קודש    שלום בית לכולם
 
    " אור הישועות "
    מאמינים בני מאמינים
    הסוד - כוח המחשבה
    אבני החושן - קריסטלים
    ספר היצירה
    סוד האותיות
    תורה - בראשית
    תורה - שמות
    תורה - ויקרא
    תורה - במדבר
    תורה - דברים
    תהילים
    משנה - סדר זרעים
    משנה - סדר מועד
    משנה - סדר נשים
    משנה - סדר נזקין
    משנה - סדר קדושים
    משנה - סדר טהרות
    שיר השירים
    לקט תפילות
    התיקון הכללי
    אנא בכוח
    תפילה לפרנסה
    תפילות לגשם
    המלאכים
    הנפילים
    חלומות דנייאל
    פטום הקטורת
    רפואת הרמב"ם
    ילדי הכוכב
    אותות משמים
    ספר משלי שלמה
    בריאות ,גורל , מזל , דיור..
    גמ"ח תרומות
    נישואין ,אהבה פריון ...
    צור קשר
    פורום - אור הישועות
    איכות הסביבה ו הגוף
    לימודי הקבלה
    הזוהר הקדוש - הרשב"י
    ספרי קודש
    שלום בית לכולם

בס"ד   " אור הישועות  "




" אור הישועות "
" נתן האל ומלך אחד אור "
תיקשור רוחני ומיסטיקה .
בקשות , עזרה , יעוץ , הכוונה
אהבה , אושר , בריאות , ברכות ,
הצלחה , זוגיות , מזל , פריון ,פרנסה .
קמיעות , תכשיטים , יודאיקה , ספרים .
גמ"ח תרומות לניזקקים
טל : 0525774163
 
 
" אבני החושן  "
" שתים עשרה אבני החושן ייצגו את שבטי ישראל , כאשר מטרתם הייתה לתקשר בין ראשי השבטים והכהן הגדול אשר ענד את לוח אבני החושן , אלו הם : על פי השבטים ."

אודם – רובי

שבט ראובן

פריון כוח וחינניות

נפך – גארנט

שבט  יהודה

כאבי גב וחיזוק הגוף

לשם – אופל

 שבט דן

יצירתיות ושמחה

תרשיש – אקוומרין

שבט אשר

תקשורת

פטדה – טופז

 שבט שמעון

מרץ ואינטלקט

ספיר – ספיר

שבט יששכר

חכמה ויציבות

שבו – אגת

 שבט נפתלי

 כוח ויציבות

שוהם – אוניקס

שבט יוסף

הגנה ואומץ

ברקת – אמרלד

שבט לוי

חיזוק לב וגב

יהלום – קוורץ

שבט זבולון

טיהור

אחלמה – אמטיסט

שבט גד

איזון ורוגע

ישפה – ג'ספר

שבט בנימין

ריפוי וחיזוק הגוף

 
"ו וְעָשׂוּ אֶת-הָאֵפֹד זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן תּוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב. ז שְׁתֵּי כְתֵפֹת חֹבְרֹת יִהְיֶה-לּוֹ אֶל-שְׁנֵי קְצוֹתָיו וְחֻבָּר. ח וְחֵשֶׁב אֲפֻדָּתוֹ אֲשֶׁר עָלָיו כְּמַעֲשֵׂהוּ מִמֶּנּוּ יִהְיֶה זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר. ט וְלָקַחְתָּ אֶת-שְׁתֵּי אַבְנֵי-שֹׁהַם וּפִתַּחְתָּ עֲלֵיהֶם שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. י שִׁשָּׁה מִשְּׁמֹתָם עַל הָאֶבֶן הָאֶחָת וְאֶת-שְׁמוֹת הַשִּׁשָּׁה הַנּוֹתָרִים עַל-הָאֶבֶן הַשֵּׁנִית כְּתוֹלְדֹתָם. יא מַעֲשֵׂה חָרַשׁ אֶבֶן פִּתּוּחֵי חֹתָם תְּפַתַּח אֶת-שְׁתֵּי הָאֲבָנִים עַל-שְׁמֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֻסַבֹּת מִשְׁבְּצוֹת זָהָב תַּעֲשֶׂה אֹתָם. יב וְשַׂמְתָּ אֶת-שְׁתֵּי הָאֲבָנִים עַל כִּתְפֹת הָאֵפֹד אַבְנֵי זִכָּרֹן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת-שְׁמוֹתָם לִפְנֵי יְהוָה עַל-שְׁתֵּי כְתֵפָיו לְזִכָּרֹן. {ס} יג וְעָשִׂיתָ מִשְׁבְּצֹת זָהָב. יד וּשְׁתֵּי שַׁרְשְׁרֹת זָהָב טָהוֹר מִגְבָּלֹת תַּעֲשֶׂה אֹתָם מַעֲשֵׂה עֲבֹת וְנָתַתָּה אֶת-שַׁרְשְׁרֹת הָעֲבֹתֹת עַל-הַמִּשְׁבְּצֹת. {ס טו וְעָשִׂיתָ חֹשֶׁן מִשְׁפָּט מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד תַּעֲשֶׂנּוּ זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר תַּעֲשֶׂה אֹתוֹ. טז רָבוּעַ יִהְיֶה כָּפוּל זֶרֶת אָרְכּוֹ וְזֶרֶת רָחְבּוֹ. יז וּמִלֵּאתָ בוֹ מִלֻּאַת אֶבֶן אַרְבָּעָה טוּרִים אָבֶן טוּר אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת הַטּוּר הָאֶחָד. יח וְהַטּוּר הַשֵּׁנִי נֹפֶךְ סַפִּיר וְיָהֲלֹם. יט וְהַטּוּר הַשְּׁלִישִׁי לֶשֶׁם שְׁבוֹ וְאַחְלָמָה. כ וְהַטּוּר הָרְבִיעִי תַּרְשִׁישׁ וְשֹׁהַם וְיָשְׁפֵה מְשֻׁבָּצִים זָהָב יִהְיוּ בְּמִלּוּאֹתָם. כא וְהָאֲבָנִים תִּהְיֶיןָ עַל-שְׁמֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה עַל-שְׁמֹתָם פִּתּוּחֵי חוֹתָם אִישׁ עַל-שְׁמוֹ תִּהְיֶיןָ לִשְׁנֵי עָשָׂר שָׁבֶט. כב וְעָשִׂיתָ עַל-הַחֹשֶׁן שַׁרְשֹׁת גַּבְלֻת מַעֲשֵׂה עֲבֹת זָהָב טָהוֹר. כג וְעָשִׂיתָ עַל-הַחֹשֶׁן שְׁתֵּי טַבְּעוֹת זָהָב וְנָתַתָּ אֶת-שְׁתֵּי הַטַּבָּעוֹת עַל-שְׁנֵי קְצוֹת הַחֹשֶׁן. כד וְנָתַתָּה אֶת-שְׁתֵּי עֲבֹתֹת הַזָּהָב עַל-שְׁתֵּי הַטַּבָּעֹת אֶל-קְצוֹת הַחֹשֶׁן. כה וְאֵת שְׁתֵּי קְצוֹת שְׁתֵּי הָעֲבֹתֹת תִּתֵּן עַל-שְׁתֵּי הַמִּשְׁבְּצוֹת וְנָתַתָּה עַל-כִּתְפוֹת הָאֵפֹד אֶל-מוּל פָּנָיו. כו וְעָשִׂיתָ שְׁתֵּי טַבְּעוֹת זָהָב וְשַׂמְתָּ אֹתָם עַל-שְׁנֵי קְצוֹת הַחֹשֶׁן עַל-שְׂפָתוֹ אֲשֶׁר אֶל-עֵבֶר הָאֵפֹד בָּיְתָה. כז וְעָשִׂיתָ שְׁתֵּי טַבְּעוֹת זָהָב וְנָתַתָּה אֹתָם עַל-שְׁתֵּי כִתְפוֹת הָאֵפוֹד מִלְּמַטָּה מִמּוּל פָּנָיו לְעֻמַּת מַחְבַּרְתּוֹ מִמַּעַל לְחֵשֶׁב הָאֵפוֹד. כח וְיִרְכְּסוּ אֶת-הַחֹשֶׁן מִטַּבְּעֹתָו אֶל-טַבְּעֹת הָאֵפוֹד בִּפְתִיל תְּכֵלֶת לִהְיוֹת עַל-חֵשֶׁב הָאֵפוֹד וְלֹא-יִזַּח הַחֹשֶׁן מֵעַל הָאֵפוֹד                   
שמות כ"ח ( ו'– כ"ח' ) 

" קריסטלים " ואבני חן "

" הקריסטלים והמינרלים "

הקריסטלים והמינרלים השונים , ילדיה של אמא אדמה , ריתקו והרשימו את בני האדם כבר בתקופות קדומות. יופיים האדיר , התחושות המיוחדות שהם מעבירים , ולא אחת גם נדירותם , עוררו בבני האדם  חיבה והערכה כלפי עצמים ייחודים אלו .

בתקופות קדומות , ובעצם , עד לפני זמן לא רב , נדירותם של הקריסטלים המיוחדים ויוקרם גרמו לכך שרבים מבני האדם לא יכלו להשתמש בהם . הם היו נחלתם של המלכים , האצילים ושועי העם , ושימשו אותם להקרנת עושרם ולהאדרת כבודם בעיני הבריות .

בו זמנית , שימשו הקריסטלים את אנשי וכוהני הדת השונים ואת המרפאים והאלכימאים . אנשי התבונה וחכמי הרוח בכל הזמנים , ידעו לזהות את סגולותיהם הייחודית של בקריסטלים . הם השתמשו בהם , חקרו את תכונותיהם לעומק , ריפאו בעזרתם ופיתחו את חכמתם ואת רוחם . בידי אנשים אלו , שימשו הקריסטלים לטיפול בבעיות  גוף ונפש , להגנה , לעשיית קסמים , לחיזוק לחשים ואף לכישוף . כמוכן מינרלים וקריסטלים מסויימים שימשו אותם להתחברות אל רבדים רוחניים נעלים , וקבלת אינפורמציות נשגבות .  סגולות ההגנה של המינרלים , שימשו היטב את כל מי שהחזיק בהם . תכונות אלו גרמו לסיפורי ניסים ונפלאות שיוחסו לקריסטלים . חלק מהם אכן נכונים .

כיום , הקריסטלים והמינרלים השונים פרושים לפנינו במלוא יופיים , נגישים לכל אחד ואחת . אמנם , מינרלים מסויימים , נדירים במיוחד , כגון : המולדבייט , היהלומים , הספירים ודומיהם , הינם יקרים , ולא כל אחד מרשה לעצמו לרכושם . גם מינרלים שונים שעברו ליטוש שהביא אותם לאיכות של אבן חן , אינם זולים . אך לעומתם , מגוון המינרלים שניתן לרכוש תוך הוצאה כספית מועטה – הוא אדיר .

כיום , כל אחד ואחת יכולים ליהנות מסגולותיהם המופלאות של הקריסטלים . אנו יכולים להשתמש בהם לאיזון גופנו ונפשנו , ללמוד מהם , להתרפא בעזרתם , לפתח את מודעותנו ולפקוח את עיניה אל האינסוף – הכל בעזרת עצמים יפיפיים אלו .

" היווצרות הגבישים ודרכם מהאדמה אל האדם "

המינרלים היפיפיים בהם אנו עושים שימוש כה מגוון , כולם בני האדמה  ( מלבד המטאוריטים , אשר הגיעו אלינו מעולמות אחרים ) . הם נוצרו והתגבשו בתנאים שונים ובדרכים שונות . מגוון תנאי ההיווצרות , הוא אחד הפרמטרים  שיוצרים את מגוון האדיר כל – כך  של המינרלים  המצויים  על – פני האדמה . ניתן אף לומר , כי הגביש  " זוכר , את תנאי היווצרותו – בסופו של דבר , הם הפכו אותו למה שהינו . תנאי היווצרותו של הגביש מלמדים אותנו פעמים רבות על סגולותיו  הייחודית ועל תכונותיו .  הבזלת , למשל  שמקורה בהתפרצות וולקנית שהתקררה והתקשתה , תסייע לאנשים לעמוד בתנאים קשים ו " לוהטים " , מחד , ומאידך , תעזור להם ללמוד  ל " צנן " את התפרצויות  הכעס והזעם שלהם . גם היהלומים , הנוצר בתנאי חום ולחץ עצומים והתגבש לאבן חן יפיפייה , מסמל  בקשיחותו וביופיו , את הייסורים הממרקים את הנשמה , ומביאים אותה לכלל שלמות ועוצמה

מקורם של חלק מהגבישים הוא גזים לוהטים או מגמה לוהטת , שפרצו מתוך בטן האדמה הלוהטת , אל ומעל לפני האדמה . חלקם , מקורם בהתפרצות וולקנית . לאחר שהתקררו והתקשו , הם החלו להתגבש כגבישים , וצורתו של הגביש המסוים החלה ללבוש צורה . גבישים אלו  קרויים  " מינרלים מגמטים " . הקוורץ , לדוגמה נוצר בתנאים אלו , על – כן נחשב למינרל מגמטי .

ההתפרצות הוולקנית , מקורם של חלק מהגבישים המגמטים , מעלה אדים  בעלי תרכובות מינרליות שונות  . אדים אלו עשויים ליצור התגבשויות של מינרלים שונים . האדים מתעבים , נעשים סמיכים ומוצקים יותר , ויוצרים את המינרל .  הנחושת , למשל , מקורה באדים של התפרצויות וולקניות .

מינראלים  משקעים , הינם מינרלים הנוצרים מתמיסות שונות , מתפתחים כתוצאה מפעילות טבעיות של אורגניזים שונים או נוצרים עקב פעילות כוחות הטבע – הקרח , האוויר , המים והרוח .

המינרלים המתהווים , עשויים לעיתים לעבור " התגבשות  מחדש " . התגבשות זו יוצרת מאותם מינרלים גבישים חדשים , השונים מהמינרל ממנו נוצרו במרקמם , בצורתם ואף בתכונותיהם . המינרלים נכרים ומתגלים במרבצים שונים .  חלקם מצויים בעורקים  באדמה  העשירים במינרל , ובסלעים מסוג שונה . המכילים עורקים של המינרל . לעומתם , ישנם מינרלים המצויים בריכוז גבוהה על  קרקעית נהרות , או לחופי נהרות וימים . לאחר מציאת המינרל , עובר המינרל ליטוש , בהתאם לסוגו ולאיכותו . חלק מהמינרלים מלוטשים ליצירת אבני חן יפיפיות , כגודמה : הברקת ( אמרלד ) , והאודם  ( רובי ) . הליטוש מבליט את יופייה של האבן , נותן לה יכולת להחזרת קרני האור ולברק מרשים והופך אותה ליוקרתית יותר ומתאימה לשיבוץ בתכשיטים .  בנוסף , נחשבים כ " אבנים " גם תוצרים אורגניים שעברו תהליך של שינוי וגיבוש – עץ מאובן , פנינה , ענבר  וכדומה .

" מבנה הקריסטלים "

ההבדל ביו מינרל רגיל , לבין המינרל המוגדר כקריסטל , הינו במבנה ההתגבשות המינרל .  לקריסטלים מבנה אטומי ייחודי להם , היוצר מבנה ההתגבשות קריסטלי . ישנן שבע צורות  ההתגבשות הבסיסיות , ולכל אחת מהן מבנה גיאומטרי ומולקולרי ייחודי לה .למרות השמות " הארוכים " של צורות ההתגבשות , בסופו של דבר , ניתן להבחין בהן בעין   על – פי הדוגמאות שלהלן  , שכן צורת ההתגבשות היא המעניקה לגביש את צורתו הייחודית . צורת ההתגבשות האיזומטרית – צורת התגבשות זו היא דמויית קוביה  או תיבה , לאו דווקא בעלת זוויות מושלמות . לדוגמא - הפלואורייט . צורת  ההתגבשות  הטטרגונלית  - לצורת התגבשות זו ארבע פיאות . לדוגמה – הוולפנייט . צורת  ההתגבשות ההקסאגונלית  - זוהי צורת התגבשות בעלת שש פאות , כגון האמרלד . צורת  ההתגבשות  הטריגונלית – צורת התגבשות זו מאופיינת בשלוש פיאות , כגון , הטורמלין  . צורת ההתגבשות האורתרומבית – צורת התגבשות זו מזכירה בצורתה מעויין . האקאנטייט .     צורת ההתגבשות  המונו קלינית – זוהי צורת התגבשות בעלת שיפוע יחיד , כגון , ב אזורייט . צורת ההתגבשות הטריקלינית  - זוהי צורת התגבשות תלת – שיפועית לדוגמא – הטורקיז  .

" מבני הגבישים "

לצורתו של הגביש , עשויה להיות השפעה משמעותית על אופן פעולתו . חלק מצורותיהם של הגבישים הן טבעיות , וחלקן מעשי ידי אדם . בכל אחת מתצורותיו , האנרגיה הבסיסית והטיבעית של הגביש המסוים נשמרת . ייחודן של הצורות , הוא בכך שעל – ידי הצורה הייחודית ניתן לתכנת את הגביש לקליטה או לשידור אנרגיה בצורות שונות , וליעדו לתפקידים שונים . כאשר אתה מעוניין להשתמש בגביש מסויים למטרה ספציפית , מאלו  שיוזכרו להלן , תוכל לבחור את הצורה או המבנה המתאים לגביש . לגבישי הקוורץ , צורות ייחודיות משלהם , על – כן נתארם בנפרד בתיאור תכונות הקוורץ  קריסטל . 

" צורת מושבה לגביש "

מושבת  גבישים הינן צורה טבעית , הכוללת מקבץ של גבישים על – פני שטח אנכי , פחות או יותר . היווצרות הגביש כמושבה , מעצימה את כוחו של הגביש , ומסייעת לו לפזר את האנרגיות שלו בצורה יותר מגוונת ועוצמתי . הגבישים המצויים על – פני המושבה מחזקים , מטעינים ומטהרים זה את זה . המושבות משמשות לטיהור  גבישים אחרים . לשם כך , משמשת בעיקר מושבת הקוורץ . מושבת הסיטרין , נחשבת כמושכת שפע ושגשוג . מושבת האמטיסט מרגיעה מאוד , מטהרת את האווירה ואת האוויר בחדר .  בשל היותן קבוצת גבישים , המצויים ופועלים יחד בהרמוניה מושלמת , המושבות מעולות להנחה בחדרים בהם מתרחשות פעילות קבוצתית . אנרגיית שיתוף הפעולה והאחדות שהן משדרות, משפיעות לטובה על קבוצות העובדות יחד , במקומות עבודה , בכיתות לימוד ובקבוצות מדיטציה והתפתחות רוחנית . בשל ריבוי הגבישים על פניהן , המושבות משדרות אנרגיה חזקה ומשרות הרמוניה בכל מקום שיונחו בו .

" צורת ביצה לגביש  "

גבישים רבים מעוצבים באופן תעשייתי בצורת ביצה . בעזרת גביש בצורת ביצה , ניתן לנקות את ההילה  ( על – ידי החזקת הגביש בין האגודל והאצבעות ) , לאתר ולמלא חורים בהילה . יש המשתמשים בגביש בצורת ביצה כעזר בטיפולי שיאצו , רפלקסולוגיה ואקופרסורה  , בשל קלות אחיזתו ( צורתו מתאימה לכף היד ) , והאפשרות להעצמת האנרגיות הטיפוליות . ניתן ללחוץ על האזור המטופל , או על נקודת האקופרסורה או הרפלקס , בעזרת הקצה החד של הביצה .

" צורת כדור לגביש  "

לתצורת הקריסטל הכדורית , קשרו  אגדות רבות במהלך ההיסטוריה , חלקן נכונות . כדור הבדולח המפורסם , המשמש לחיזוי עתידות , הינו בעצם כדור קריסטל קוורץ , אך גם מינרלים שונים אחרים משמשים לאותה מטרה . ניתן למצוא גבישים בעלי צורה כדורית טבעית , וישנם גם גבישים המעוצבים בצורה זו באופן תעשייתי . גבישים  בעלי צורת כדור מתאימים לשימוש בעת פעילות קבוצתית , לשם יצירת תקשורת טובה יותר בין בני הקבוצה . כמו – כן , הם משמשים לשם התקשרות לאירועים ולבני אדם שאינם נמצאים במקום , או אינם נמצאים בזמן בו אנו נמצאים כרגע . ניתן לערוך בעזרתם הזמנות אנרגטיות חזקות במיוחד  . בעזרת התבוננות מעמיקה ניתן " לקרוא " בהם אירועים מהעבר ומהעתיד . התבוננות זו דורשת התעמקות , אימון מתמיד ופיתוח . באותה מידה , משמש הגביש בעל צורת הכדור גם לחיזוק ההתבוננות הפנימית , ומסייע רבות לפיתוח האינטואיציה והיכולת העל – חושית . בגבישים קטנים בעלי צורת כדור , ניתן להשתמש כקמע , ולמניעה והקלה על מחלות ניווניות .

" גביש בצורת כוכב "

ישנם גבישים המתגבשים באופן טבעי בצורת כוכב  בעל ארבע או שש קרניים . כמו – כן , ישנן צורות תעשייתיות של כוכב , אך הן אינן נושאות את התכונות הייחודיות לצורה הטבעית . גביש בעל צורת כוכב מתאים לשימוש בעת מדיטציות להתחברות עם אור היקום , עם הכוחות העליונים . צורה זו , מעוררת את האני הגבוהה באדם תוך שהיא מסייעת לו לפעול על פי הרצון האלוהי .

" גביש בצורת פירמידה "

ישנן צורות מתועשות של פירמידה , ואף צורו טבעיות , אך הן נדירות יותר . גביש בצורת פירמידה ,  " מכניס לפוקוס " את האנרגיה של הגביש וממקד אותה . הוא משמש רבות במדיטציות להעלאת ולהגברת ההתפתחות הרוחנית , ובמדיטציות של העין השלישית .

" גביש בצורת קערות קריסטלים "

קערות קריסטלים טבעיות , הינן נדירות מאוד . בדרך כלל ניתן למצאן אך ורק בייצור תעשייתי . קערות קריסטל משמשות להטענת האנרגיה , חיזוק ועירור של קריסטלים אחרים , המונחים בתוכן . כמו – כן , משמשות קערות הקריסטלים במדיטציות  כאשר מחזיקים אותן בין שתי כפות הידיים ) בעיקר לקבלת שפע אלוהי , מכל סוג שהוא .

" גביש בצורת גביש מלוטש "

הגביש המלוטש הוא גביש שקצהו לוטש על מנת שיהיה חלק יותר . ניתן להשתמש בגביש זה לעידוד היצירתיות . הגביש המלוטש משמש בעיסויים וכמו כן , ניתן להשתמש בו לעירור המרידיאנים בגוף .

" הקריסטלים והשדות האנרגטיים "

הקריסטלים הינם כלים רבי עוצמה לעירור המודעות. הם עשויים להשתלב במדיטציות רבות , והם בין הכלים המועילים והפשוטים ביותר הקיימים לאיזון הצ'אקרות , הגופים האנרגטיים , ורבידי הקיום  השונים . נבהיר את המושגים השונים הקשורים לגופים האנרגטיים ולצ'קרות , ואת האופן בו משפיעות אנרגיות הקריסטלים עליהם .  כל הקיים על פני כדור הארץ נע על פי תדרים שונים , ותדרים אלו , סובבים ומשפיעים על החומר . לצבעים תדרים ייחודיים להם . כך גם לצלילים , לאור , לגוף האדם , למינרלים , ולממלכות החי והצומח . למרות שלתדרים השונים איכויות שונות , הם בעלי יכולת אינטראקציה הדדית . תדרי האור , הצבע , הצליל ותדרים הייחודיים של המינרלים, הם בעלי   השפעה  חזקה ומשמעותית על התדרים האופפים את גוף האדם . יקל עלינו להבין הנחה זו , אם נשווה לנגד עינינו את תנועת האטומים . האטומים המרכיבים את עולם החומר , המוצק ויציב לכאורה , מצויים ברטיטה ובתנודה מתמדת . למרות  שבעין רגילה איננו רואים רטיטות אלו , הן קיימות באופן תדיר ובלתי פוסק . כאשר האנרגיות של הקריסטלים " מוספות " לאנרגיות האדם , נוצר שילוב של כוח ויבראציונלי ( תנודתי ) חדש . ניתן לדמות לשתי אבנים הנזרקות אל תוך אגם מים . כל אחת מהאבנים יוצרת מעגל במים , אך בסופו של דבר , משתלבים שני המעגלים בתנועתו של האגם . השילוב בין אנרגיות האדם לאנרגיות המינרלים , גורמות לאדם למצב גבוה ופתוח יותר ( בעוד המינרל , מבצע את תפקידו ואת ייעודו ) . כאשר אנו מחברים בין האנרגיות שלנו אנרגיות המינרלים , אני זוכים לידע ולהבנה נוספים לגבי מצבנו הגופני , הרגשי והרוחני . תדרים של הקריסטלים השונים , עובדים בצורה מאזנת ומנקה על התדרים של הגוף הפיזי שלנו , כמו גם על תדרי הגופים האנרגטיים הגוף האתרי , הגוף האמוציונאלי , הגוף המנטאלי , הגוף האינטואיטיבי והגוף הקרמתי .

 

" הגופים  הסובבים את גוף האדם "

 

מלבד הגוף הפיזי , לאדם מספר גופים אנרגטיים . ניתן אף לכנותם הילות , יש המסוגלים לראות חלק מהם . אנשים רבים מסוגלים לראות בקלות את הילת הגוף של האדם , כאשר האדם עומד ליד קיר לבן . באותה שיטה , ניתן אף להבחין בגוף האתרי , לאחר מעט אימון ותרגול .  יש המונים חמישה גופים – הגוף הפיזי , וארבעה גופים אנרגטיים . יש המונים מלבד הגוף הפיזי חמישה או שישה גופים אנרגטיים . הרחבה זו נובעת מיכולתם של אנשים שונים להעמיק ולראות רבדים שונים להעמיק ולראות רבדים דקים יותר ויותר של הישות האנרגטית הכוללת – היא האדם .   הילת האדם , השדה האלקטרו – מגנטי שלו , הינה תוצאות הזרימה המגנטית והחשמלית של גופי תודעה . על כן , כל מצב של חוסר איזון באחד מהגופים , כולל , כמובן , הגוף הפיזי , יתבטא וישפיע על מצבה של ההילה הכוללת . הגופים האנרגטיים מושפעים באופן מתמיד ממצבו הרוחני , הנפשי והפיזי של האדם , ומשפיעים על מצבים אלו . יחסי גומלין אלו , אינם ניתנים להפרדה . כל דבר המשפיע על הגופים האנרגטיים , משפיע על האדם . כל דבר המשפיע על האדם ,גופנית , נפשית או רוחנית , יבוא לידי ביטוי בגופים האנרגטיים ובהילה .                                                                           
הגוף הראשון  , הוא הגוף הפיזי . הגוף הפיזי פועל במישורים הפיזיים הנתונים ומורכב מחומרים הניתנים לחישה פיזית , לבדיקה ולאבחון בכלים המצויים בידינו כיום . הוא מושפע ומופעל על ידי תהליכים ביוכימיים שונים , ונתון לחוקי העולם הפיזי . הוא מציית לחוקי הזמן , המרחב והכבידה , ואינו אינסופי אלה נתון לתהליכים מתמידים של בליה והתחדשות . עם זאת , יש לזכור כי גופנו הפיזי מורכב מאטומים . האטומים מצויים בתנועה כל הזמן , ובעצם , תנועתם המתמדת היא היוצרת את החומר , כפי שהוא נראה לעין . בגוף הפיזי נטפל בקריסטלים רבים , תוך שהם מאזנים את פעולות, משפרים את תפקודו ומאיצים את הרגנרציה שלו .                                                                
הגוף השני  הוא גוף האתרי . בגוף האתרי מצויים ערוצי המרידיאנים , הנושאים בתוכם את כוח החיים ( הצ'י ) , וקשורים למערכת העצבים של הגוף . מרידיאני הגוף האתרי מעבירים אנרגיות  וטוענים אנרגיות בגוף . תגובתו של גוף זה לאנרגיות הקריסטלים היא חזקה במיוחד . חלק גדול מהטיפול בבעיות ובמחלות בעזרת הקריסטלים מתבצע דרך רובד זה .  הגוף האתרי הוא השכבה בה מתחילות בעצם , המחלות הבאות המגוונות של גוף האדם , והוא מזין את הגוף הפיזי , אנרגטית , דרך מערכת המרידיאנים המצויה בו .                                                                                
הגוף  השלישי  הוא הגוף האמוציונאלי , המכונה גם הגוף האסטרלי . בגוף המוציונלי באים לידי ביטוי כל  רגשותינו . הוא מושפע על ידי הרגשות שלו , ומשפיע עליהם . כל מצב של חוסר איזון רגשי , יבוא לידי ביטוי בגוף זה   .                                                                                               
הגוף  הרביעי הוא הגוף המנטאלי  . הגוף המנטאלי מכיל את דפוסי המחשבה שלנו . דרך רובד זה , אנו מושכים אל חיינו את אותן מצבים בהם אנו מאמינים . דפוסי המחשבה בהם אנו בוחרים להאמין , מתגלמים בגוף זה , ומשפיעים על האנרגיות והמצבים אותם אנו מושכים אל חיינו . בעזרת מדיטציות האבנים ( קריסטלים ) בהן אנו מוסיפים מנטרות של חשיבה חיובית , נעבוד בצורה רבת עוצמה על גוף זה .                                                                                                                      
הגוף החמישי הוא  הגוף האינטואיטיבי . גוף זה מכיל את מכלול המידעים הנעלים אותם אנו מסוגלים להכיל ולהבין , גם אם עדיין לא תפסנו אותם בכוח שכלנו והגיוננו . דרך הגוף האינטואיטיבי , אנו חשים את המגוון הרב של תחושות הבטן  , ידיעות בלתי מוסברות , חלומות בעלי מסרים וכדומה . העבודה עם האבנים , גורמת לנו להיות מחוברים יותר לרובד זה , לפתח את הקשר בין הרבדים המודעים יותר לרבדים האינטואיטיביים                                                                                    
הגוף השישי הוא הגוף הקרמתי . הגוף הקרמתי מכיל את המידע המצוי בנו לגבי הגלגולים הקודמים שעברה נשמתנו , את הסיבות להימצאותנו בגוף הפיזי המסוים הזה ואת הייעוד והתיקונים שעלינו להשלים בעולם זה .  רבות מאבני התקשור ומהאבנים המסייעות לנו להיזכר בגלגולים הקודמים , פועלות דרך חיבורנו אל רובד זה . הבעיות , או חוסר האיזון עלולות להתחיל , לכאורה , בכל אחד מהגופים , אך לא קל להבחין מי קדם למי ," הביצה או התרנגולת " , אם בכלל קיימת " קדימות " מסוג זה , שכן , כאמור יחסי הגומלין הינם הדוקים ביותר . על כן , כאשר קיימת חסימה או בעיה באחד מהם . ישפיע מצבו על כלל הגופים האחרים . דרך השימוש באבנים , נפתחות חסימות בגופים השונים , גם הקשר המודע שלנו אל הרבדים השונים בהם אנו בעצם מתקיימים , הולך ומתחזק , ונעשה נהיר ומובן יותר .

" הצ'אקרות "

כיוון שאופן הכלת האנרגיה והזרמתה אינו זהה בין הגופים כולם , בשל היות חלק מהם דקים ועדינים יותר וחלק עבים יותר , קיימים באדם מרכזים הממירים את האנרגיה במעברה בין הגופים השונים . משמעות  המילה " צ'אקרה " הוא גלגל .  דרך הצ'אקרות  ( בעזרת נקודות ההתהוות , הפעילות ושינוי הצורה האתרית ) . מתועלות אנרגיות גבוהות יותר , אנרגיות  קוסמיות , אל גוף האדם  הפיזי . אנרגיה זו , המכונה גם אנרגיית החיים הזורמת דרך הצ'אקרות , הינה בעלת חשיבות אדירה לחיינו ולבריאותנו הגופנית , הנפשית והרוחנית . כאשר נוצר מצב בו האנרגיה אינה זורמת כאשר אחת הצ'אקרות חסומה  , או פתוחה יתר על המידה , נוצר חוסר איזון המתבטא בכל תחומי החיים .  לכל גופי התודעה , ואף לגוף החומרי , יש תדר רטיטות המיוחד לו . תדר רטיטות זה נענה לתדרים המשודרים על ידי הקריסטלים . על כן הצ'אקרות מגיבות בצורה מופלאה לאנרגיה קסומה זו . קריסטלים מסוימים , עשויים לסייע רבות לפתיחת הצ'אקרות מסוימות . אחרים , יעורר אותן ויאזנו אותן . מצבן של הצ'אקרות משקף את מצב החיבור בין גופי המודעות השונים , ואת יכולתנו לקבל אנרגיה ושפע מהמקור האנרגטי האין סופי של הקוסמוס . כאשר אחת  הצ'אקרות אינה מאוזנת , ישפיע הדבר על הצ'אקרות האחרות כולן . כמו כן חוסר האיזון בצ'אקרה מסוימת יוביל להפרעה בתפקודים עליהם ממונה אותה הצ'אקרה . חוסר איזון זה יביא לידי ביטוי במישורים הפיזיים , הנפשיים והרוחניים כאחד . כל צ'אקרה  מעוררת ומופעלת על ידי צבע מסויים , המיוחד לה . היא מגיבה לצלילים מסויימים ולתדרים אנרגטים של קריסטלים שונים .                                                           
נסקור
את פעולותיה ותפקידה של כל אחת מהצ'אקרות ....  

" הצ'אקרה הראשונה - צ'אקרות הבסיס – מולדהארה " 

צ'אקרת הבסיס מסמלת את הצרכים ההישרדותיים , הצרכים הבסיסיים ביותר של האדם . מיקומה הוא בין פי הטבעת לאברי המין . צ'אקרה הבסיס מעוררת את יצר ההישרדות הבסיסי הטבוע בנו . היא מקשרת בין היכולת הרוחנית , השכליות והרגשיות , לבין ביטוין הגופני . כאשר הצ'אקרה מאוזנת ומצויה במצב הרמוני , האדם יהיה חזק , יציב ומלא חיים . הוא יתפקד היטב מבחינה מינית , יחש אנרגטי ופעלתני , ויטאלי ויציב . הוא יתבטא באסרטיביות , יקבל החלטות בקלות ויסתדר היטב במישור החומרי . כאשר הצ'אקרה הינה במצב בלתי מאוזן , לעודף או לחוסר , או חסומה , יחוש האדם פחדים קיומיים , יסבול מחוסר איזון מיני העלול להתבטא בדחפים מיניים חזקים מדי , או בדחפים מיניים חלשים מדי . האדם עלול לסבול מחרדות , מגישה  אגרסיבית , או דווקא מנטייה להסתכנות מיותרות או מ "חוסר עמוד שדרה " . חוסר איזון של הצ'אקרה עלול להוביל להתמקדות קיצונית בעולם הכסף והחומר ולאוות מין ובצע . מאידך הוא עלול להוביל לתחושת " תלישות " , חוסר עניין במין או בתפקודים גופניים , חוסר יכולת להסתדר במישור החומרי . מצבים של חוסר הרמוניה בפעילות הצ'אקרה , עלולים להוביל  לחוסר ביטחון יציבות , לחיים בעולם של אשליות או דווקא לראיית הרבדים הגשמיים בלבד ביקום  ולאגוצנטריות חזקה . מבחינה פיזית , יתבטא חוסר האיזון בצ'אקרה הבסיס בבעיות שונות בעמוד השדרה ובשלד , בבעיות מפרקים , עצירות , טחורים , מחלות מין ובעיות הקשורות למין ובחוסר פוריות . צבעי  צ'אקרת הבסיס הם שחור ואדום . על כן , רוב האבנים אשר ישמשו אותנו לאיזון הצ'אקרה יהיו  בגוונים אלו .  

" הצ'אקרה השנייה -  צ'אקרת המין  - שוודהיסטנה "   

צ'אקרת המין מסמלת מיניות וחושניות , רגשות ויצירתיות . מיקומה של הצ'אקרה הוא על האגן , בין עצמות הערווה .  צ'אקרה המין מייצגת שינוי ואינדיבידואליות  מתוך הבנת הייחודיות העצמית וייחודיותו של האחר . כאשר הצ'אקרה מאוזנת , האדם יודע ליהנות מהחיים . הוא מבטא את יצירתיותו , חש תחושת סיפוק עצמי ומגשים את עצמו בדרכו שלו . מצבי חוסר איזון של הצ'אקרה , עלולים להתבטא בבעיות מיניות . בעיקר ממקור רגשי . האדם עלול לחוש כי הוא מלא תשוקה , שאינה באה לידי ביטוי . הוא אינו מצליח לספק את עצמו ולהגשים את יכולותיו . לעיתים , מצב זה גורם להתמכרויות שונות . כאשר הצ'אקרה חסומה או בלתי מאוזנת , האדם עלול לחוש כי אינו נהנה מהחיים , וכי יכולת היצירה שלו , בכל רובד שהוא , חסומה . עלולה להופיע ירידה בחשק המיני , או דווקא תשוקת מינית בלתי מרוסנת .  גם הרבדים החברתיים והיכולת ליצור קשרים  זוגיים וחברתיים , מושפעים מתפקודה של צ'אקרה זו . האדם עלול לחוש חסר מוטיבציה , חסר כיוון , ובלתי מסוגל להגשים את רצונותיו ברבדים המעשיים . האדם עלול לחוות בדידות , או קשרים זוגיים בלתי מאוזנים המופרעים על ידי רגשות כגון קנאה ותלותיות . צ'אקרת המין אחראית לאברי ולמערכות הדם והלימפה , לבלוטת האדרנל ( יתרת הכליה ) , מיצי העיכול , הכליות שלפוחית השתן , שרירי הגוף , ואברי המין . כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת , או חסומה , עלול הדבר להתבטא ברובד הפיזי בבעיות בכליות ובמרה , בקרירות מינית ובאין אונות , בבעיות שרירים , בבעיות במערכת המין והשתן ואף בבעיות מסוימות במערכת העיכול . צבעה של צ'אקרת המין הוא  הכתום , וצהוב הנוטה לכתום . אבנים בגוונים אלו , כגון הקרניליאן  ואגת האש , משמשות לאיזון ולפתיחת הצ'אקרה .

" הצ'אקרה השלישית -  צ'אקרת מקלעת השמש – מניפורה  " 

צ'אקרת מקלעת השמש  ( סולר – פלקסוס ) מסמלת את ה "אני " . את האגו , את העוצמה האישית ואת התפתחות האישיות , את יכולת ההשפעה שלנו על אחרים , את מגוון הרגשות שלנו ואת ביטויו המעשי של האינטלקט . מיקומה של הצ'אקרה הוא מתחת לסרעפת . צ'אקרת מקלעת השמש  היא מושב ומקור התחושות והרגשות . ממצבה של צ'אקרה זו נובע האופן בו אנו מגשימים את רצונותינו , כוח הרצון שלנו והעוצמה האישית . דרך צ'אקרת מקלעת השמש , אנו מפרשים את העולם ומתייחסים אליו , על פי התכנים הפנימיים שלנו . כאשר הצ'אקרה מאוזנת , יתבטא הדבר היצירתיות , באומץ , באגו מאוזן , ביכולת שליטה טובה על הרגשות , בהתנהגות מכבדת כלפי אחרים , עוצמה אישית רבה וסובלנות ואכפתיות כלפי הזולת . כאשר צ'אקרת הסולר פלקסוס אינה מאוזנת , אף האגו יהיה בלתי מאוזן . הדבר עלול להתבטא במניפולטיביות , בשתלטנות , ברצון לכפות את רצוננו על אחרים , בתלותיות , בחוסר מוטיבציה וחוסר עשייה , בתחושות פחד וחרדה , ביהירות  או ברגשות נחיתות .  צ'אקרת מקלעת השמש אחראית לתפקודי הסרעפת ומערכת הנשימה , מערכת העיכול , הקיבה , הלבלב , הכבד , הטחול , כיס המרה , המעי הדק , בלוטות יותרת הכליה ומערכת העצבים הסימפתטית . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי בכבד , בכיס המרה , במערכת העיכול ובעיניים .  צבעה של צ'אקרת מקלעת השמש הינו צהוב . על כן מרבית האבנים המשמשות לפתיחתה , ערעורה ואיזונה , הינן אבנים צהובות , כגון הענבר , הסיטרין והטופז הצהוב .

" הצ'אקרה הרביעית - צ'אקרת הלב – אנהאטה "  

צ'אקרת הלב מסמלת אהבה , איזון , נתינה , מסירות וריפוי . היא מחברת בין שלוש הצ'אקרות העליונות לשלוש הצ'אקרות התחתונות , על כן מצב של חוסר איזון בצ'אקרה זו יתבטא באופן מיידי בשאר הצ'אקרות . מיקומה של הצ'אקרה הוא במרכז החזה . במקביל ללב .  היכולת שלנו לאהוב , לתת , להתמסר , לדאוג לזולת , לקבל אהבה , למחול ולסלוח , תלויות במצבה במאוזן של צ'אקרה . כאשר הצ'אקרה מאוזנת , יהיה האדם נדיב לב , אכפתי , חסר אנוכיות , מלא חמלה ושש להושיט עזרה . כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת , עלולים להופיע קשיים ביכולת לתת ולקבל אהבה , והתבטאויות שונות של אנוכיות וקמצנות – הן ברגשות והן בכסף , עלול לגרום לאדם להססנות , לחוסר  החלטיות , תאוות בצע , חוסר אכפתיות , פחדים , חרדות ואטימות לב . מצב קיצוני של צ'אקרת הלב בלתי מאוזנת , חסומה כמעט , עלול להתבטא בו האדם אינו רואה אף אחד מלבדו . ואף האכזריות .  צ'אקרת הלב  אחראית על מצבם ותפקודם של הלב , מערכת הדם . הריאות , המערכת החיסונית , בלוטת התימוס , העור והידיים . חוסר איזון של הצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי כבעיות סירקולציה , בעיות לב , בעיות במחזור הדם ובמערכת הנשימה ואף באסטמה . צבעיה של בצ'אקרה הם ורוד וירוק , על כן נשתמש לאיזונה בעיקר באבנים ירוקות וורודות , כגון  הרוז – קוורץ  , הרודוקורסייט , והטורמלין  הירוק .

" צ'אקרה החמישית - צ'אקרת הגרון – וישאדהא   "

צ'אקרת הגרון מסמלת את היכולת הביטוי שלנו . מהיותה מחברת בין צ'אקרת הלב ל צ'אקרת העין השלישית , היא מייצגת את היכולת לבטא באופן מילולי את אשר אנו חושבים ומרגישים . היא מקור התקשרות , היצירתיות והאמונה .  צ'אקרת הגרון ממונה על מכלול יכולות התקשורת והביטוי – היכולת להבין את הרצונות הפנימיים ולבטאם כלפי חוץ , היכולת לתקשר בצורה טובה עם הסביבה , הדימוי העצמי שלנו בעיני עצמנו והאופן בו אנו מבטאים את דעתנו , אמונתנו  ומחשבותינו . באשר הצ'אקרה מצויה במצב מאוזן , האדם יהיה בעל  תקשורת טובה עם עצמו ועם הסביבה . הוא יבטא את עצמו ואת רגשותיו בקלות , יבטא את יצירתיותו , ידע כיצד לתרגם את מחשבותיו למילים בצורה מספקת , וידע לתת  דימוי מילולי ומחשבתי לרבדים האינטואיטיביים שלו . כאשר הצ'אקרה מצויה במצב בלתי מאוזן , או חסומה , עלול הדבר להתבטא במגוון רחב של בעיות תקשורת , החל  מתקשורת כועסת , חוסר רצון להקשיב וחוסר  יכולת לבטא מחשבות ורגשות , וכלה בגמגום. מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לגרום לחוסר יצירתיות וחוסר השראה , לדימוי עצמי נמוך , ל אפאתיות ואדישות , לקונפליקטים בין הרגש להגיון ולחוסר אמונה .  צ'אקרת הגרון אחראית על הצוואר , מיתרי הקול ואברי הקול , בלוטת התריס , העצבים , האוזניים , והשרירים . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי בדלקות אף – אוזן – גרון חוזרות ונשנות , בזיהומים בגרון ובבעיות באברי הקול .  צבעיה של צ'אקרת הגרון הינם  כחול , תכלת וטורקיז . גם רוב האבנים המשמשות לאיזונה ולעירורה של הצ'אקרה . יהיו בגוונים אלו , כגון הבלו – לייס אגת , הטופז הכחול והספיר כחול .

" הצ'אקרה השישית - צ'אקרת העין השלישית – אג'נה "    

הצ'אקרה השישית מסמלת אינטואיציה , כוח שכלי , כוח רצון וידע . היא אחראית לאיזון בין שתי ההמיספורות של המוח , הימנית והשמאלית , ובין האינטואיציה , הרגש והמיסטיקה , לבין ההיגיון והלוגיקה . כאשר צ'אקרת העין השלישית מאוזנת ופתוחה , האדם מחובר בצורה טובה אל תת –המודע שלו ואל האינטואיציה .  עף צ'אקרת עין השלישית פתוחה האדם זוכה ביכולת להבין תובנות קוסמיות ולקבל מסרים בלתי – מילוליים . כאשר אנו חוזרים ופותחים את צ'אקרת העין השלישית  שלנו , ומקשיבים למסרים האינטואיטיביים שלה , היכולת האינטואיטיבית שלנו עולה פלאים , והחוש השישי הופך להיות מפותח ונגיש יותר . מצבה של צ'אקרת העין השלישית משפיע על האיזון של האדם , על יכולת הריכוז שלו , תבונתו ושלוות נפשו . כאשר הצ'אקרה מאוזנת ופתוחה , יהיה האדם פופולארי בחברה , נבון , בהיר מחשבה , אינטואיטיבי ובעל מוסריות גבוהה . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה , יבוא לידי ביטוי במצבים כגון דיכאון , תלותיות , תשוקות בלתי – ממומשות , חוסר החלטיות , חוסר איזון , תשישות נפשית , בעיות בשמיעה ובראייה ובעיות הבנה ולמידה . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי בכאבי ראש , בסיוטי לילה , בחוסר שיווי משקל , בסחרחורות , בבעיות עצביות ובבעיות באוזניים ובעיניים .  צבעיה של צ'אקרת העין השלישית הם אינדיגו וסגול . על כן , מרבית האבנים המשמשות לעירור ולאיזון הצ'אקרה , הינן בגוונים אלו , כגון הסודלייט , האזורייט והסוג'ילייט . 

"הצ'אקרה השביעית - צ'אקרת  הכתר – סאסהרטה "  

צ'אקרת הכתר מסמלת הארה וידע קוסמי , התחברות לרבדים הגבוהים ביותר של המודעות ופתיחות רוחנית . מיקומה של הצ'אקרה הוא במרכז הראש . בקודקוד . צ'אקרת הכתר היא  הצ'אקרה המחברת בינינו לבין האין סוף . היא מקור הידיעות הקוסמיות , בעל יכולת לקבל תובנות האלוהיות וקוסמיות ולהתחבר אל המידע האלוהי ואל האור והאהבה האוניברסאלית . מצב של פתיחת ואיזון אופטימאלי של הצ'אקרה משמעו הארה והרמוניה . כאשר צ'אקרת הכתר אינה מאוזנת , האדם עלול לחוש שעמום וחוסר תכלית בחייו . מצב דיס – הרמוני  של הצ'אקרה עלול להוביל לחוסר יכולת להיפתח לממדים רוחניים וחוסר מודעות . במצבים קיצוניים של צ'אקרת הכתר אחראית על תפקודה של המוח ועל תפקוד בלוטת האצטרובל . צבעיה של צ'אקרת הכתר השביעית הם סגול ולבן . לעירור ולפתיחת הצ'אקרה משמשות אבנים בצבעים אלו , כמו- כן אבני תקשור , אבנים המפתחות את יכולתנו להיפתח לרבדים הרוחניים הנעלים ביותר , כגון הסלנייט והאפופילייט .

כאשר אנו ניגשים לטפל בצ'אקרות בעזרת הקריסטלים , לנקותן , לטהרן , לעורר אותן , לאזן ולפתוח נוכל בפשטות להתבונן בצבעו של הקריסטל כדי לדעת לאיזו צ'אקרה הוא מתאים .

הטיפול בקריסטלים אינו בה להחליף  עצת רופא מוסמך  ו/או מטפל הוליסטי מוסמך . ! תודה .

 

ברכת הכהנים : " יברכך ה' וישמרך , יאר ה' פניו אליך ויחונך , ישא ה' פניו אליך ושם לך שלום , ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם : "
" יהי חסדך ה' עלינו כאשר יחלנו לך : הראנו ה' חסדך , וישעך תתן לנו : ואני בחסדך בטחתי יגל לבי בישועתךאשירה ליי , כי גמל עלי : הנה אל ישועתי אבטח ולא אפחד , כי עזי וזמרת יה ה' ויהי לי לישועה : "
" אנא בכוח ,גדולת ימינך , תתיר צרורה .  קבל רנת , עמך שגבנו , טהרנו נורה . נא גיבור , דורשי יחודך , כבבת שמרם . ברכם טהרם , רחמי צדקתך , תמיד גמלם . חסין קדוש , ברב טובך , נהל עדתך . יחיד גאה , לעמך פנה , זוכרי קדושתך . שועתינו קבל , ושמע צעקתנו , יודע תעלומות .  ברוך שם כבודו לעולם ועד ."
  היכנס לעריכת כותרת תחתונה לשינוי טקסט זה