מאמרים
 
 
כרטיסי ביקור בעידן המודרני >>  לפעמים כל מה שדרוש על מנת להשיג כרטיסי ביקור מיוחדים הוא עיצוב גרפי מקורי. עיצוב שמבטא רעיון או קונספט ויזואלי חדשני ושונה מהרגיל שיתפוש את עין הלקוח וירשימו מבלי להוסיף גימורים ותוספות מיוחדות.
מיתוג עיסקי ופרסום נכון בשוק תחרותי עשוי להקנות לחברה שלך יוקרה ייחודית, חדירה לתודעה הצרכנית, הגדלת מאגר הלקוחות והכי חשוב הגדלה מהירה של הכנסות החברה באופן מפתיע, למרות שהאינטרנט הפך לכלי קידום חזק, כרטיסי ביקור שמרו על כוחם בקשר העיסקי בין היזם ללקוח.
כמות כרטיסי הביקור המודפסים דרך בתי דפוס, רק הולך וגדל כל הזמן.
כרטיסי ביקור הם מוצר פרסומי הכרחי לכל עסק, קטן כגדול. כרטיסי ביקור הם צורה קלה ופשוטה למסור את פרטי יצירת הקשר ותורמים בהחדרת המותג לתודעת הלקוחות ונותנים רושם של עסק מסודר ורציני.
אך אין להסתפק בהדפסת כרטיסי ביקור. מומלץ להקדיש מחשבה לעיצוב מקצועי של הכרטיסים, וגם לאחר הדפסתם, יש להקדיש תשומת לב לאופן בו הנכם מגישים כרטיסי ביקור ללקוח או לשותף העסקי הפוטנציאלי.
הגודל של כרטיסי ביקור צריך להיות בגודל סטנדרטי, הוא מעוצב ומיוצר כך שיתאים לכל ארנק או כיס של חולצה.
כרטיסי ביקור צריכים להיות מודפסים בצורה איכותית וטובה, לא כדאי לחסוך בכמה שקלים, כרטיסי ביקור שלא הודפסו על נייר איכותי יתקמטו בסופו של דבר וייראו לא טוב אצל הלקוח.
כרטיסי ביקור צבעוניים יכולים להיות דבר טוב. כמובן שיותר מידי צבע זה לא דבר חיובי.
כרטיסי ביקור צריכים להעביר מסר ברור. התמונה על גבי כרטיס הביקור צריכה להתאים לאופי העסק שלך. אם אתם מעצבים, כרטיסי ביקור יצירתיים "יעשו את העבודה".
כרטיסי ביקור עם מלל מועט מקל על הלקוח להבין את המסר.
צריך להקפיד לא להדפיס בגופן קטן או גדול מידי. כדאי לשמור על גופן שיתאים באופן יחסי לגודל כרטיס הביקור.
ללקוחות שלך צריך להיות קל ליצור איתך קשר, כרטיסי ביקור צריכים לכלול את כל פרטי הקשר שנחוצים ללקוח שלך: טלפון, פקס, דוא"ל ואתר אינטרנט.
צריכים רק הזדמנות אחת כדי לעשות רושם ראשוני עוצמתי, ודא שיש לך כרטיסי ביקור ראויים והשקיעו בהם. אתם עושים היכרות עם הלקוח באמצעות כרטיסי ביקור, תשומת לב ראויה בכרטיס ביקור היא השקעה קטנה לתמורה גדולה שתקבלו.


 
 




הפליירים החדשים >> פליירים הם כלי פרסומי בעל יתרונות רבים ויעילות מסוימת בהפצת רעיונות שיווקים ואחרים. כמו כל כלי פרסומי, פליירים הם בעלי מאפיינים, חלקם ייחודיים להם ואחרים שניתן למצוא בכלים פרסומיים רבים. כאשר מתכננים שימוש בפרסום על ידי פליירים כדאי להכיר את המגבלות של המדיום הזה. יש להתאים את השימוש באמצעות פליירים למאפיינים הייחודיים של כלי זה.
פליירים הם כמעט שריד פרימיטיבי בעידן של טכנולוגיה מתקדמת. הסיבה שפרסום באמצעות פליירים עדיין שורד בעולם המתקדם, היא שפרסוםבאמצעות פליירים הוא זול יחסית וקל לביצוע. עם זאת צריך לזכור את העובדה שפרסום באמצעות פליירים צריך להתמודד לא רק אמצעי פרסוםמושכי עין ומתקדמים אלא גם עם צרכנים שהורגלו לטכנולוגיה גבוהה ומתייחסים בצורה מעט שלילית לדברים שנתפסים כלא עדכניים ולכן לא רלבנטיים
כדי שפרסום באמצעות פליירים יצליח ללכוד את תשומת ליבם של הצרכנים המודרניים הוא חייב לעשות אחת מהשתיים: פליירים יכולים להיות מעוצבים בצורה שתתכתב עם החוויה האלקטרונית והטכנולוגית המודרנית. העיצובצריך להיות מושך עין, מעודכן וכזה שמחבר ומתחבר לחידושים האחרונים באסתטיקה הטכנולוגית. מצד שני, עיצוב פליירים יכול להתחבר דווקאלאוירה נוסטאלגית של העולם שהיה ואיננו. פליירים יכולים להתכתב עם תחושת הגעגוע לימים אחרים פשוטים יותר גם אם טכנולוגיים פחות.
פליירים אינם אמצעי פרסום בעלי חיים ארוכים וניתן לכן לנצל אותם לקמפיינים נקודתיים. כאשר נעשה שימוש בפרסום עח ידי פליירים לפרסום ארוך טווח צריך לזכור לבצע הפצה מחודשת של פליירים מדי פעם כדי להחליף את אלה שאבדו עם הזמן. למעשה, הזמניות הזו היא יתרון כיוון שעם כל הפצה מחודשת של פלייר, יתאפשר לעדכן את הלקוחות בחידושים, במבצעים ושאר גימיקים שנועדו לחדש או להדק את הקשר עם הלקוחות. עיצובם של פליירים תופס מקום חשוב מאוד במאבק על תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים, העיצוב צריך להיות צבעוני, יש שיאמרו אפילו צעקני, כדי ללכוד את העין של הלקוח. פליירים צבעוניים ימשכו יותרתשומת לב מפליירים בצבעי שחור לבן. עם זאת וזאת נקודה חשובה ביותר, לעיתים דווקא פליירים בצבעי שחור ולבן יצליחו במקום שבו פליירים צבעוניים ייכשלו. אפשר לומר שעיצוב פליירים צריך להתאים לקהל היעד. עיצובם של פליירים כולל גם את מה שנכתב בהם. כותרת טובה יכולה להפוך פליירים למעניינים ומושכי תשומת לב. כדאי לוודא שהדברים נכתבים בצורה נעימה ומושכת.


 
 




לוגו >> לוגו הינו רעיון עיצובי, סמל גרפי שמייצג תכונה, שירות או התמחות מרכזית של חברה, אתר או מוצר. במילים אחרות, הלוגו מהווה מראה תדמיתי לעסק, חברה, תאגיד, עמותה וכדומה. המטרה של הלוגו היא לגרום לאנשים לשייך את הסימן הגרפי לחברה באופן מודע ואף באופן שאינו מודע, לחבב את הלוגו ולהאמין שלוגו זה מבטא חשיבה, מעוף ואיכותיות ממש כמו החברה או המוצר עצמם. לכן עיצוב לוגו הינו מכריע למיתוג החברה, מעבר להיותו אסתטי רצוי שיהיה בו משהו קליט ומתקשר אסוציאטיבית עם מה שהוא מנסה לייצג.
הלוגו הוא ניצחי גם אם המוצרים משתנים והחברה עוברת בעלים, את הלוגו לא משנים שכן הוא מזוהה עם מה שמעבר לפרטים הקונקרטיים, הוא מזוהה עם מה שהלקוח הפנים לגבי אותו מוצר.
עיצוב לוגו צריך להעשות באופן שיהיה קל לזכור אותו. התייחסות לצבע של הלוגו, כל צבע מעורר בנו קונוטציות שונות לכן חשוב להתאים את הצבע לקונספט הכללי.
תהליך יצירת הלוגו הוא אומנות ותלוי במעוף וביצרתיות של המעצב כמו גם בהבנתו את מטרת הלוגו. הלוגו צריך להתאים לכל סוגי המדיות: באתר, על כרטיסי ביקור, על בנארים, על שלטי חוצות וכ"ו.
עיצוב לוגו אפקטיבי ונכון, ללא ספק יכול להועיל לחברה או לשירות אותו הוא מייצג. אנו מוקפים בכמויות עצומות של לוגויים בכל מיני צבעים וצורות כמעט בכל מקום בו תסתכלו תמיד תראו לוגו, על מסגרת המסך בו אתם צופים כעת, על השעון שלכם, הטלפון הנייד, על המקרר, על מוצרי מזון שלכם, ברחוב, על שלטי חוצות, באינטרנט, בטלויזיה ובמקומות רבנוספים. אין ספק שאנו חיים בתוך יער של לוגואים.
הלוגו הוא אמנם אלמנט גרפי, אולם ניתן לדמות עיצוב לוגו לנציג הגוף אותו הוא מייצג. אנשים עלולים להיתקל בלוגו במגוון סיטואציות כמו באתר האינטרנט, על כרטיס ביקור, עלונים, שלטי חוצות ובכל מקום בו החברה מעוניינת לבוא לידי ביטוי, במקרים כאלו. עדיף שהלוגו יהיה לא רק נציג פאסיבי אשר מופיע בעלון החברה כאלמנט המעניק נופך אסתטי אלא כנציג אקטיבי המעביר את המסר של אותה חברה הוא מיצג, ומקדם את מטרותיה - לוגו מנצח!
עיצוב לוגו אפקטיבי ונכון, ללא ספק יכול להועיל לחברה או לשירות אותו הוא מייצג.





לוחות שנה
 

היום חברות מסחריות ועסקים קטנים שואפים לחלק לוחות שנה כמתנה בראש השנה בגלל שלוחות שנה הם מוצר פרסומי זול יחסית וקל להפקה. בעקבות מהפכת הדפוס הדיגיטלי המחירים ללוחות שנה בכמויות קטנות, נוחים יותר! פנייה אל מעצבים לצורך עיצוב לוחות שנה היא רעיון טוב, שכן מדובר בפריט שימושי, בניגוד לפלייר פרסומי שנזרק לפח, לוח שנה לרוב נשמר כדי לסמן בו תאריכים חשובים, לבדוק האם חופשות החג סוףסוף נופלות טוב על תחילת השבוע כדי שנוכל לקפוץ לחו"ל לסוף שבוע ארוך, וכן הלאה. לוחות שנה משמשים תלמידים לכתיבת מועדי מבחנים, ומנהלים משתמשים בהם לקביעת לו"ז פגישות. כך המותג המפורסם בעזרת לוחות שנה קיים ונשמר לאורך כל השנה בתודעתם של הלקוחות שקיבלו את לוחות השנה.
היות ואנחנו מקבלים יותר מידי לוחות שנה בחינם שאין אנו זקוקים להם, חשוב שתבחרו מעצב שישאיר את חותמו על לוח השנה כך שהלקוחות יעדיפו אותו על לוחות שנה אחרים, נסו לדאוג לכך שלוחות השנה שלכם יהיו מושכים את העין וגם נעימים למראה כך שהמקבל ירצה לשמור.
איך עושים זאת? משקיעים מחשבה בעיצוב לוחות שנה. ראשית לוחות שנה חייבים להיות פונקציונלים. אם הם מעוצבים באופן אוונגרדי לחלוטין יפהפה ומקורי, אך קשים לקריאה או מסודרים באופן לא נוח, הוא לא יהיה שמיש. לוחות שנה עצומים בגודלם אינם מתאימים לכל בית. חשוב שאותם לוחות שנה יכילו מידע חשוב כמו תאריכי חגים יהודיים, תאריך עברי-לועזי אבל לא כדאי לדחוס יותר מידי מידע כדי לא ליצר עומס על העיניים. חשוב וכדאי להשאיר מקום לכתיבה. חשוב להתאים את לוחות השנה ללקוח, אם מדובר במגזר הדתי תוספת של שעות כניסה ויציאת השבת תהיה מבורכת. השקיעו בעיצוב!! אם יש כמה לוחות שנה לבחירה בפני הלקוח, הוא יבחר לא רק בלוח שמיש אלא גם כזה שייראה טוב על השולחן או על הקיר.
אחת המתנות הנפלאות שאפשר להעניק למישהו היקר לליבכם זהו לוחות שנה אישיים אשר יהפכו כל יום בחיי היקירים לכם או בחייכם למיוחד ומלא בזכרונות באנשים קרובים, בחוויות ואירועים משמחים.







קטלוגים


















עיצוב גרפי

קטלוגים - קיימים מגוון סוגי קטלוגים, לרוב השימוש בהם לצורך הצגת מוצרי חברה, יכולות חברה, שרותי חברה וכו.
הפקת קטלוגים מצריכה שרותי עיצוב גרפי ושרותי דפוס מקצועיים.
העיון והשימוש ב קטלוגים אינו חד פעמי ולעיתים הם כלי עבודה של לקוחותינו על כן חשוב שנקפיד לתכננם כך שהעיון בהם יהיה יעיל נוח ונעים.
קטלוגים נבחנים בשער שלהם, השער צריך להיות בכריכה עבה ומעוצב בהתאם לתדמית החברה.
כריכה של קטלוגים - לבחירת סוג הכריכה יש חשיבות גדולה והיא צריכה להתאים לכמות הדפים ולנוחות המשתמש (סיכות, דבק, תפירה, ספירלה). הכריכה תהיה עם למינציה מט לשמירה על הכריכה מפני מים ולכלוך. בפתיחה של קטלוגים ראוי שיהיה פרופיל החברה והחזון שלה.
קיטלוג - במידה ויש תחומים שונים, נקטלג את ה קטלוגים באופן שיהיו ידידותיים ומובנים למשתמש. שימוש בצבעים, צורות, הצגת מוצרים ושירותים באופן ברור ונעים ושימוש בפונטים ברורים ותמונות להמחשה מסייע ל קטלוגים ל"עשות את העבודה".
למניעת טעויות, וכשלים בדפוס רצוי להוציא קטלוגים לדוגמא בכמות קטנטונת, מה שניקרא בשפה מקצועית: הדפסת נסיון. כך נוכל לוודא שאכן קטלוגים יודפסו כפי שרצינו וכך נמנע הפתעות לא נעימות לפני שמדפיסים קטלוגים בכמויות גדולות. (לפעמים 10000 ויותר).
ייחודיות בעיצוב ע"י חיתוך מעניין של קטלוגים, השבחה עם למינציה סלקטיבית, הבלטה, הטבעה בצבע כסף / זהב. כל מה שמשביח את המראה והופך קטלוגים למיוחדים.
בשונה מעיצוב קטלוגים לאינטרנט, המוצר המוגמר ייראה בדיוק כפי שהמעצב תכנן אותו. משטח העבודה הוא סטטי, דו-ממדי או תלת-ממדי, נייר או כל חומר אחר, ולכן ניתן במדויק לצפות כיצד קטלוגים ייראו, הן מבחינת הקומפוזיציה, הגודל, הפונטים, הצבעים, וכאן מתווספת לעיתים לחווית הצופה גם תחושת החומר עליו מודפסים ה קטלוגים, מה שלא קיים בעיצוב קטלוגים דיגיטלי. הצופה רואה את המוצר תוך שניות ספורות ומקבל במהירות את המידע הכללי לגביו.
קטלוגים אינטרנטים מציגים את המידע אחרת, קטלוגים צריכים להיות "קלים", מהירות טעינת הדף מאד מאד חשובה, גם סוג הדפדפן, וגם האופן בו המוצר עוצב לתצוגה (אתר / מצגת).
קטלוגים עמוסים בתמונות ניטענים באיטיות והמשתמש מאבד את סבלנותו וכל מאמצנו עלו בתוהו.


עיצוב גרפי - הוא תחום המשלב טיפוגרפיה-כתב, תמונות, צבע וצורה כדי להעביר מסר חזותי כלשהו לציבור או ללקוחות. עיצוב גרפי נקרא היום גם תקשורת חזותית - לתקשר עם הציבור או הלקוחות באמצעים חזותיים של צבע, צורה, אות וכדומה.
עיצוב גרפי הוא תחום הולך ומתחזק ותופס תאוצה כיום בעולם המחשבים - עיצוב אתרי אינטרנט ומשחקים. עיצוב גרפי בא לידי ביטוי בעיצוב מוצרים שונים ומגוונים, כגון: ספרים ועיתונים, עיצוב אריזות ומוצרי צריכה, אריזות למזון, כרזות, פרסום, שלטים, עיצוב אתרים, עיצוב ממשקים לטלויזיה, עיצוב משחקים ברשת, איור, עיצוב פונטים ועוד.
מעצבים גרפיים שונים יכולים להתעסק בתחומים שונים ומגוונים. אם תרצו ללמוד עיצוב גרפי תוכלו ללמוד לתעודה, לתואר ראשון או להנדסאי. כאשר תסיימו את הלימודים, תוכלו להכנס לעבודה בבתי דפוס, בסטודיו, במשרדי פרסום, בעסקים שקשורים לצילום, בהוצאות לאור, בעיצוב אתרים ועוד.
לסיכום, הדגש בעיצוב גרפי הוא התמקדות בהעברת המסר ובתוצר הסופי שיתאים לצרכי הלקוח. למרות שחשוב שהתוצר הסופי יהיה אסטטי ויפה, ההתמקדות היא בהעברת מסר ולא רק בעיצוב, כמו כן רצוי שהמוצר יתאים ללקוח וימצא חן בעיניו כך שכולם יהיו מרוצים.
חלק בלתי נפרד כיום מתחום הפרסום הוא עיצוב גרפי. מדובר על תחום רחב במיוחד הכולל בתוכו תתי תחומים רבים כאשר כולם עוסקים בשילוב של טקסט עם תמונה לשם העברת מסר כלשהו. תחום זה הוא חלק בלתי נפרד מתחום התקשורת החזותית ובתחום זה הדגש הוא על העיצוב.
עיצוב גרפי הוא חלק בלתי נפרד מהמאמץ השיווקי של מוצרים ושירותים שונים שכן כיום רוב המסרים מועברים אלינו באופן חזותי באמצעות הטלויזיה, שלטי חוצות, המוצרים על המדפים ברשתות השיווק וכן הלאה. אפשר לומר כי הדגש הוא יותר על העברת המסר מאשר על האסתטיקה של המוצרים ומכאן שהכשרתו של הגרפיקאי כוללת מלבד עיצוב גרפי גם את הפן הזה.
חברות גדולות מחזיקות מומחה ל עיצוב גרפי במשרה קבועה שכן במשרדי פרסום, בחברות גדולות המוציאות עלונים ופרסומים ובבתי דפוס יש צורך בלתי פוסק במעצבים איכותיים.
עיצוב גרפי הוא אחד התחומים המבוקשים ביותר בלימודים בישראל וזאת משום ההבנה בחשיבותו של עיצוב גרפי כמרכיב קובע ביכולת לשווק את המוצר.