|
מחלף / מעגל תנועה ללא הפסקה
לאפשר לכל רכב שמתקרב לצומת להמשיך בנסיעה:
מכל כיון ולכל כיון וגם,
לחזור לכביש ממנו הוא בא למחלף.
מבלי לעצור.
מבלי לתת זכות קדימה.
מבלי לחכות לרמזור או להתנגש עם רכב אחר במחלף.
פשוט נכנס הרכב לכיכר ההייטק שלי ונוסע מכל ולכל מקום.
צריך לראות כדי להאמין
כולם נוסעים בו זמנית מכל כיון ולכל כיון.
והכול בקומת גשרים אחת בלבד!!! במעגל .
יתרונות:
תם עידן הרמזורים על כל הלוגיסטיקה סביבם.
ככלל תואט מהירות הנסיעה.
הדהירה המסוכנת בכביש בין עירוני והפקק הבלתי נסבל בכנסה לערים יופחתו אוטומטית עקב ההאטה הכוללת שייכפו המחלפים שלי.
ניתן לבנות מחלפים תת קרקעיים כמעט בכל צומת במרכזי הערים
תם גם עידן: תמרור עצור ותמרור תן זכות קדימה.
משה חזן יש מיש
ממציא
© חזן משה [יש מיש] צור הדסה ד.נ. האלה 99875 ת.ד 193 טל' 025337128
פקס 0577946688 נייד 0506655091 reeem@zahav.net.il
http://www.2all.co.il/web/Sites/yeshmeyesh/
יום רביעי 19/01/2005 09:46
שלום לפרופסור מהלאל
הטכניון
אדוני
המצאתי רעיון לכיכר תנועה ללא הפסקה וללא תאונות ואני מעוניין לקבל חוות דעתך.
אני מצרף את התמונה ואת שכתבתי בנדון.
ומחכה לתשובתך
בברכה
משה חזן יש-מיש
כוכב הדרום
נייד 0506655091
פקס 0577946688
יום רביעי 19/01/2005 00:19
לכבוד
משה חזן, ממציא
התרשמתי מנחישותך להקל על בעיות הגודש והבטיחות בדרכים.
מבלי להתייחס לפרטי התכנון המפורט, הצעתך היא למעשה בנייה של מחלף על בסיס מעגל תנועה.
מבנים מעין אלה קיימים בעיקר בבריטניה. אין ספק שיש להם יתרונות רבים, בעיקר בהיקפי הקרקעות שהם צורכים, יחסית למחלפים רגילים.
בארץ קיימת התפיסה שמעגל תנועה נועד לנפחי תנועה נמוכים וקשה יהיה לשנות תפיסה זאת.
אני מקווה שתצליח לעורר עניין בנושא וליזום דיון ענייני בחלופה שהעלית.
בברכה
דוד מהלאל
Dr. David Mahalel,
Associate Professor in Transportation
Head of Transportation Research Institute
Department of Civil and Environmental Engineering
Technion-Israel Institute of Technology
Haifa, Israel 32000
Work (TEL_FAX) 972 4 8292378
Home Tel : 972 4 8254468
E-mail : mahalel@tx.technion.ac.il
|