מכוניות חשמליות - סיבות הכישלון בניסיון הראשון להיכנס אל שוק התחבורה
לפני לא מעט שנים פרצו אל חיינו בסערה הרכבים החשמליים שתחילה נשמעו מאוד מבטיחים בשל יתרונות רבים על פני אלה המונעים עי ידי דלקים אך עד מהרה הסיפור התברר ככישלון שאינו מצליח לפרוח כצפוי בשוק התחבורה. אז מדוע זה קרה? מדוע שוק המכוניות החשמליות לא הצליח כמו שהרבה מהציבור צפו שיצליח?
הגורמים המרכזיים לכישלונם של הרכבים החשמליים
כמובן שלכישלון החרוץ ששוק הרכבים החשמליים חווה בטבילת האש הראשונה שלו בשוק התחבורה קיימות סיבות רבות, נסקור כעת את העיקריות שבהן:
א. מחירים גבוהים- תחילה כאשר שוק הרכבים החשמליים פרץ לפני לא מעט שנים אל שוק התחבורה, הוא אמנם הציע רכבים המונעים על ידי חשמל ולא על ידי דלקים כמוכר לנו כיום, מה שעתיד לחסוך כסף רב על תדלוקים אך מחירו של הרכב המונע על ידי חשמל באותה תקופה היה יקר מאוד באופן משמעותי מאלה המוכרים לנו אשר מונעים על ידי דלק. נתון זה תרם רבות להתבצרותם של הציבור במקום הנוחות שלהם בשל העובדה כי הרכבים המונעים על ידי דלקים מוכרים וטובים.
ב. מקורות הטענה מועטים- הרכבים החשמליים כאמור מונעים על ידי חשמל בלבד. אך מניין מגיע החשמל אל הרכב? אז זהו, שבדיוק כמו תחנות דלק אשר מספקות דלקים על מנת להניע את הרכבים המוכרים לנו כיום, היו צריכות להיות גם תחנות חשמל עבור תדלוק רכבים חשמליים. בעת פריצתם של הרכבים החשמליים לא הייתה פריסה מספקת של מקורות הטענה מה שגרם גם כן להיצמדות הציבור אל המוכר והטוב, הרכבים המונעים על ידי דלק.
ג. זמן הטעינה- זמן טעינת הרכב החשמלי מאפס למאה היה ארוך מאוד ועמד על לא פחות מכמה שעות טובות. לעומת הרכבים אשר מונעים על ידי דלקים שתדלוק מהיר של לא יותר משלוש דקות יספיק להם על מנת לשוב אל הכביש ולנוע עוד שעות ארוכות נתון זה הינו חיסרון משמעותי מאוד, שהרי לא לכולם יש כמה שעות פנויות להמתין להטענת הרכב באמצע היום במידה והתרוקן.