ש י ר ה ש י ר י ם.
עפ'י הסברו של הרבי מליובאוויטש - כסלו התשי'ז.
"מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה .אם ייתן איש את כל הון ביתו באהבה
בוז יבוזו לו."
פסוק זה בא להבהיר שכל הסתות ופיתויי היצר {מים רבים] לא יוכלו לבטל את אהבת הנפש לאלוקיה,
וכי אין דבר שווה ערך לאהבה הגדולה הזאת, ועל כן בעד שום מחיר בעולם אין להמירה או לקנותה.
ומי שיעשה זאת יבוזו וילעגו לו על שלא השכיל לדעת שאי אפשר לבטל אהבה - עצמית זו.
ומפורש בתרגום ובמדרש רבה, ורש'י, ---- אמר הקב'ה לבני ישראל :::: אם יתכנסו כל אומות העולם
המון עמים רבים כ'שאון מים' רבים ויקטרגו על ישראל, ל א יוכלו לכבות את האהבה שביני [ הקב'ה ]
לבין ישראל. ואם יתאספו כל מלכי ארץ ושריהם מי - הנהר העצומים והרבים, לא יוכלו למחות אותך
מן העולם. וגם אם יבואו כל מלכי ושרי האומות ב כ ו ח בחוזקת - יד כל ישראל, לא יצליחו בכך.
"אם ייתן איש כל הון ביתו לקנות את התורה בגלות, === יוותר על כל מנעמי וקנייני העולם הזה
ויתמסר ללימוד התורה למרות קושי הגלות, אשלם לו כפליים בעולם הבא. וכל הביזה ושלל מחנה
גוג - לו יהיה. עולם הבא = הכוונה גם לעולם לאחר הגאולה האמיתית והשלימה.
החיים באלף השביעית.
," אחות קטנה לנו " בעת ההיא יתדיינו מלאכי שמיים, --- אומה אחת זו ישראל יש בארץ וקטנה היא
בזכויות, מה נעשה לאחותינו ביום שידובר בה - מן האומות לעלות עליה למלחמה.
ויענה מיכאל = [שרם מלאך גדול וראשי השר של ישראל ] אם חומה היא --- נבנה עליה טירת כסף.
ישראל נמשלים לכסף, שאינו נרקב, כך אתם, ישראל לא תהיו נשלטים וחסרים על ידי האומות.
" אם עומדת אומה זו כ--- חומה בין העמים שלא תתחתן בם, שתשמור על ייחודה ולא תתערב
בם, כי אם תחזיק באמונתה וביראתה לקנות יחוד שמו יתברך נהיה לה למבצר ואין יכולת
לעמים לשלוט בה.
" ואם דלת היא [ מלשון דלות ] ואפילו אם דלה היא במצוות, נבקש עליה רחמים מלפני ה'.
ויזכור לה זכות התורה של תינוקות של בית רבן. הכתובה על לוח ליבותם.
ובמדרש מסיים, אומות העולם אומרים 'אנו חוטאים וישראל אינם חוטאים ? [בתמיהה ]
עונה להם הקב'ה ------------ 'אחות לנו קטנה '.
אומר להם הקב'ה ::::: כשם שהתינוקת הזו היא קטנה, והיא חוטאה על אבותיה, אין אבותיה
מתרעמים עליה. כיוון שהיא קטנה. - כך הם ישראל.
אף שישראל חוטאים, זהו רק בחיצוניותם. מצד היצר הרע. אבל...........
בפנימיותם עצם - נפשם טהורה היא, ולא ייתכן ביטול התקשרותם העצמית לאביהם שבשמיים.
ומסיים " אלא בעל כורחכם תהיו עמי, וכן הוא אומר היו לא תהיה, אשר אתם אומרים נהיה
כגויים וכו', אלא מה אני עושה ביד חזקה וכו'. אמלוך עליכם הא למדת [ הרי מכל האמור למדת]
את חיבתן של ישראל לפני המקום = [ לפני הקב'ה ]
|