• מאת dy38

תזונה

שומנים:
שמנים בלתי רווים בכמות קטנה חשובים לדיאטות הרזיה,גם מקטינים את התאבון על ידי האטת ההתרוקנות של הקיבה ועל ידי המרצת השריפה של שומני הגוף באופן שרמות הסוכר בדם יציבות לתקופות ארוכות יותר.
כשרמת הסוכר יציבה מרגישים פחות עייפות,עצבנות ורעב.
יש להמנע משומן רווי כלשהוא:בשר,ביצים,חלב,ומוצריו,מרגרינה.
לצרוך שומן מן הצומח:אגוזים,אבוקדו,שמן זית,שמן קנולה,דגי ים צפוני(סלומון,סול,בקלה הליבוט מקרל,סרדינים)חשוב לזכור שגם את השומן "הטוב"יש לצרוך בכמות מתונה.
 
פחמימות:
פחמימות מתפרקות במערכת העיכול והופכות לסוכר.
מומלץ לצרוך אוז מלא פסטה,חיטה שלמה,בורגול מכיוון שדגנים אלה מתעכלים לאט  במערכת העיכול וגורמים לתחושת שובע ארוכה יותר
הפירות עשירים בסוכר ולכן כדאי להמנע מרוב הפירות ולאכול בעיקר:תפוח עץ,אגס,אפרסק,משמש ופרי הדר.הפרות לא מעלים את רמות הסוכר בדם בצורה חדה,מפני שהם מכילים סיבים תזונתיים רבים ופרוקטוז,סוכר פירות.
 
חלבונים:
כדאי לצרוך חלבונים מן הצומח:קטניות ומן החי:דגי ים צפוני,שכן שאר המקורות העשירים מן החי עשירים גם בשומן רווי שגורם להשמנה(בשר,דגים,חלב ומוצריו).


הוספת מאמר