• מאת ארבל

אימון ברטט אירופאי -לירידה שמשקל



חדשות המדע

מכשירי רטט אנכי יכולים לסייע לירידה במשקל וצמצום השומן הבטני
ScienceDaily (מאי 8, 2009) – מחקר חדש מראה, כי בשימוש נכון, אימון במכשירי רטט אנכי יכול לסייע בירידה במשקל וצמצום השומן הבטני בין האיברים הנחשב מסוכן ביותר.

במחקר שהוצג ביום שישי בקונגרס האירופאי בנוגע להשמנת יתר, חוקרים מצאו כי אנשים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר המשתמשים בציוד באופן קבוע בשילוב עם דיאטה דלת קלוריות הגיעו להישגים טובים יותר בירידה במשקל לטווח ארוך, וצמצום השומן סביב האיברים הבטניים מאלו המשלבים דיאטה עם שגרת כושר קונבנציונאלית.
"מכונות אלו נמצאות ביותר ויותר חדרי כושר בעולם המתועש ואספו אחריהם קהל נאמן במקומות מסויימים, אך לא הייתה הוכחה שהם עוזרים לירידה במשקל. המחקר שלנו, הראשון שבדק את השפעות הרטט באנשים הסובלים מהשמנת יתר, מראה כי זו גישה מבטיחה. נראה כי מכונות אלו יכולות לשמש כתוספת מועילה לחבילת שמירה על המשקל", אמר מוביל המחקר, דרק ויסרס, פיזיותרפיסט במכללת ארטסיס באוניברסיטת אנטוורפ בבלגיה.
ויסרס ועמיתיו בדקו את השפעות האימון ברטט אנכי ב61 אנשים שסבלו מעודף משקל או השמנת יתר – בעיקר נשים – במהלך שנה. ההתערבות נמשכה שישה חודשים, אחריהם המדענים ייעצו לכל המתנדבים לעשות את המיטב שהם יכולים בעזרת תזונה בריאה ופעילות גופנית לעוד שישה חודשים נוספים. מדידות גוף, הכוללות סריקת CT של שומן בטני, נלקחו בתחילת המחקר ולאחר שלושה, שישה ושנים עשר חודשים.
החוקרים חילקו את המתנדבים לארבע קבוצות:
קבוצה אחת קיבלה דיאטה דלת קלוריות שחושבה אינדיבידואלית לכל מתנדב. נקבעו פגישות עם דיאטן פעם בשבועיים במהלך שלושת החודשים הראשונים ופעם בחודש במהלך שלושת החודשים לאחר מכן. מתנדבים אלו התבקשו לא לבצע אימוני כושר במהלך ששת חודשי ההתערבות.
קבוצה שניה קיבלה את אותה התערבות תזונתית, בשילוב עם אימוני כושר קונבנציונאליים. הם השתתפו בשעה של שיעור אימון כושר פעמיים בשבוע והתבקשו להשלים אימון שלישי בשבוע בכוחות עצמם. השיעורים כללו רכיבה קבוצתית על אופניים, שחייה, ריצה, אירובי מדרגה ומספר תרגילי חיזוק שרירים כלליים.
קבוצה שלישית קיבלה את אותה התערבות תזונתית, בשילוב עם אימון ברטט אנכי במקום אימון כושר קונבנציונאלי. הם התבקשו לא לבצע אימון כושר אירובי במהלך ששת חודשים ההתערבות. הפיזיותרפיסטים הגבירו את מהירות ועוצמת הרטט בהדרגה בכל שבוע, בנוסף למגוון וזמן האימון משלושים שניות לכל אחד מעשרה תרגילים לשישים שניות לכל אחד מעשרים ושניים תרגילים כגון כריעות, הרמת השוק, שכיבות סמיכה וכפיפות בטן. הזמן הממוצע על המכשיר היה 11.9 דקות לכל אימון בשלושת החודשים הראשונים ו-14.2 דקות בשלושת החודשים בהמשך.
בקבוצה רביעית לא נעשתה התערבות. בתחילת המחקר לא היו שינויים מהותיים בהשמנה ושומן בטני בין הקבוצות.
"במהלך השנה, רק הקבוצות שעברו אימוני כושר קונבנציונאלי ורטט אנכי הצליחו לשמור על ירידה במשקל של 5%, דבר הנחשב מספיק על מנת לשפר את מצב הבריאות" אמר ויסרס.
במהלך ששת החודשים הראשונים, הקבוצה ששמרה על דיאטה בלבד איבדו כ-6% ממשקלם ההתחלתי, אך לא הצליחו לשמר ירידה של 5% בששת החודשים הבאים. הקבוצה ששילבה דיאטה עם אימון כושר קונבנציונאלי איבדו כ-7% ממשקלם ההתחלתי בששת החודשים הראשונים, אך הם לא החזירו הרבה מהמשקל שירדו, ובסוף המחקר הם הצליחו לשמור על ירידה של 6.9%. הקבוצה ששילבה דיאטה עם אימון ברטט אנכי איבדו 11% ממשקלם ההתחלתי במהלך זמן ההתערבות, ובסוף המחקר הם שמרו על ירידה של 10.5% ממשקלם ההתחלתי.
הקבוצה שאומנה ברטט אנכי איבדו 47.8 סנטימטר רבוע מהשומן הבטני במהלך ששת החודשים הראשונים, ועדיין שמרו על ירידה של 47.7 סנטימטר רבוע בסוף שנים עשר החודשים. שומן בטני הצטמצם ב17.6 סנטימטר רבוע בקבוצה שאומנה באימון קונבנציונאלי במהלך ששת החודשים הראשונים, אך עד סוף השנה, נשארה ירידה של 1.6 סנטימטר רבוע בלבד מהמצה ההתחלתי. הקבוצה ששמרה על דיאטה בלבד איבדה 24.3 סנטימטר רבוע לאחר שישה חודשים ו7.5 סנטימטר רבוע לאחר שנה.
"אלו תוצאות מעודדות ביותר, אך אין זה אומר כי אנשים המנסים לרדת במשקל יכולים לוותר לגמרי על אימון כושר אירובי ולהחליפו באימון רטט אנכי. עדיין יש צורך בתזונה בריאה ופעילות גופנית אירובית, אך אימון ברטט אנכי יכולת להוות תחליף מעשי להרמת משקולות", אמר ויסרס, והסביר כי אימון ברטט אנכי עובד ע"י הבאת השרירים לכיווץ מהיר, דבר הבונה מסת שריר.
"אנשים טוענים כי אימון ברטט הוא אימון כושר לעצלנים. ייתכן וזה מרגיש כקיצור דרך, אך אם זה קל לך, אינך מבצע את זה נכונה" הוא הוסיף. "השגחה בהתחלת האימון היא חיונית וככל שתימשך יותר זמן כך ייטב. אנחנו רואים לעיתים קרובות בחדרי כושר אנשים העומדים על המכשיר ורק מחזיקים את הרצועות – דבר שלמעשה אינו עושה דבר".
ויסרס אמר כי יש לבצע מחקר נוסף על קבוצה גדולה יותר של אנשים הסובלים מהשמנת יתר על מנת לוודא עד כמה יעיל האימון ברטט. הצוות שלו מתכנן בנוסף לחקור מדוע האימון ברטט אנכי נראה יעיל יותר מאימון אירובי בצמצום השומן הבטני, ולבדוק האם זרימת דם מוגברת לבטן ותגובה הורמונלית לרטט יכולים לשחק תפקיד בפירוק שומן טוב יותר. מחקר זה מומן ע"י מכללת ארטסיס באוניברסיטת אנטוורפ.

TOPWAY - חברתנו מחוייבת לתו איכות ובטיחות ומשווקת רק טכנולוגיות רטט אירופאיות בעלות תקן רפואי . אנו מפעילים רשת מרכזי אימון ברטט מקצועי המקנה לכול אחד תוכנית אימונים אישית והדרכה צמודה לצרכים אסטטיים או רפואיים
לפרטים - www.vibrolife.co.il
טכנולוגיות הרטט הטובות בעולם:
www.vibrogym.co.il
www.topway.co.il


הוספת מאמר