הצלחות עסקיות

  • מאת ozzlevy

מיתוג עסק - משמעותו של המיתוג והשפעתו על העסק

מיתוג הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של כל עסק, גדול או קטן, מסחרי או לא מסחרי. אסטרטגיית מותג אפקטיבית נותנת לעסק יתרון משמעותי בשוק שהופך להיות יותר ויותר תחרותי. אבל מה בדיוק משמעותו של ה"מיתוג"? איך הוא אמור להשפיע על עסק קטן כמו שלכם?

במילים פשוטות, המיתוג שלכם הוא ההבטחה שלכם ללקוח. המיתוג מספר ללקוחות למה הם יכולים לצפות מהמוצר ומהשירות, והמותג מבדיל את המוצרים שלכם מהמתחרים. המותג שלכם נובע ממי שאתם, ממי שאתם רוצים להיות וממי שאתם בעיני האנשים.

האם אתם ממציאים מבריקים בתחום הענף שלכם? או אולי אתם מאד מנוסים ואמינים? האם עלות המוצר שלכם גבוהה ואיכותו גבוהה, או שאולי עלות המוצר שלכם נמוכה ואיכותו גבוהה? אתם לא יכולים להיות גם וגם, ואתם לא יכולים להיות כל הדברים לכל האנשים. מי שאתם אמור להיות מבוסס במידה מסוימת על מי שלקוחות היעד שלכם רוצים וצריכים שתהיו.

היסוד של המותג שלכם הוא הלוגו. אתר האינטרנט שלכם, האריזה וחומרי קידום המכירות – כולם צריכים לשאת את הלוגו שלכם ולתקשר את המוצר שלכם.

אסטרטגיית המותג וערכו כהון

אסטרטגיית המותג היא איך, מה, איפה, מתי ולמי אתם מתכננים לתקשר ולהעביר את המסרים של המותג. היכן אתם מפרסמים הוא חלק מאסטרטגיית המותג. ערוצי ההפצה שלכם גם הם חלק מהאסטרטגיה של המוצר שלכם. ומה שאתם מתקשרים באופן חזותי ומילולי מהווים גם הם חלק מהאסטרטגיה של המותג שלכם.

עקביות. אסטרטגיית מיתוג עסק מובילה למותג חזק שהוא בעל ערך של הון. כלומר הערך המוסף שהמותג מביא למוצרים או לשירותים של החברה מאפשר לכם לגבות יותר עבור המותג לעומת אותו מוצר או שירות שאינם ממותגים. הדוגמה הבולטת ביותר היא קוקה קולה לעומת סודה גנרית. קוקה קולה עשתה הון ממותג חזק והיא יכולה לגבות יותר עבור המוצר שלה, כי גם הלקוחות מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר עבור מוצר זה.

הערך הפנימי של ההון שנושא המותג מגיע לעיתים קרובות בצורה שבה המוצר או השירות נתפסים כאיכותיים או במידה שבה הם יוצרים קשר רגשי. לדוגמה, המוצרים של נייק מתקשרים לספורטאים כוכבים, בתקווה שהלקוחות יעבירו את הקשר הרגשי שהם חווים מהספורטאים אל המוצרים של נייק. עבור נייק, לא רק התכונות של הנעליים עצמן הן שמוכרות את הסחורה...


הוספת מאמר