• מאת foodeng1977

חשיבות צריכת ירקות באופן שוטף

ממחקר שערכו על ירקות בעלי צבעים שונים ניתן ציין בוודאות כי כאשר אנו צורכים ירקות עשירים בצבעים, כגון גזר, סלק וגזר וירקות לבנים דבר זה מסייע בהפחתת סיכון לסרטן ומהווה התנגדות לסוגים שונים של סרטן, על פי ההמלצה לאכול לפחות -4 סוגי ירקות בצבעים שונים בארוחות הערב .ירקות כהים מעודדים את הכבד להפריש חומר אנטי מסרטן ושאר ירקות ששייך לאותה הקבוצה, כרוב, ברוקולי. אנשים שמכילים את התזונה שלהם בהרבה הירקות מהסוג הזה נדירים לחלות בסרטן קיבה, סרטן ערמונית וסרטן הריאות נמצאו דו"ח קודם שאכילת ירקות אלה פעם בשבוע לפחות, זה יכול להפחית את הסיכון לסרטן הפה פי-5. נימצא עוד כי אכילת גזר, דלעת ובטטה. מחקרים בעבר מצאו קשר ומניעה של סרטן השד, ערמונית, ריאות ומעי גס צבע זה. ומומחה תזונה אמר, "חוץ מהעונה שאנחנו עוברים, אתה תמיד צריך לאכול מזונות שעשירים בצבעים , כאשר אנחנו אוכלים במזונות בצבעים שונים אנחנו מגנים על עצמנו מפני סרטן. נוסף שתזונה צמחונית היא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון לסרטן."
ויטמין A : רוב הירקות הכתומים והירוקים מכילים ויטמין הבא (גזר, בטטה,דלעת, כרוב, תרד ועוד)
תפקידים: חיוני לראיית לילה תקינה ולתפקוד העור והרקמות הריריות המצפות את מערכת העיכול והשתן הוא מונע את התייבשותן.בנוסף, תורם לתפקוד מערכת הרבייה ומעורב בתהליכי הגדילה.
המלצה ליום: 900 מיקרוגרם ליום לגברים ו- 700 מק"ג ליום לנשים.

ויטמין C : פלפל אדום וירוק, פרי הדר, תות, מלון,גויאבה, קווי, כרוב, ברוקולי, עגבנייה
תפקידים: אנטיאוקסידנט (ראה ויטמין E), חיוני לתפקוד המערכת החיסונית, משתתף בבניית קולגן – החלבון העיקרי ברקמת החיבור, חיוני להגלדת פצעים, מסייע בפירוק רעלים ותרופות בכבד ובספיגת ברזל, אבץ וסידן.
המלצה ליום: לגברים ולמעשנים- 90 מ"ג ליום. לנשים – 75 מ"ג ליום.
סימני חסר: חסר מתמשך יכול לגרום לדימומים פנימיים בגלל האטה בבניית הקולגן. בנוסף – פגיעה במערכת החיסון, עיכוב בריפוי פצעים, הפרעה בספיגת מינרלים, חולשה ברגליים, נשירת שיניים.כמות מכסימלית מותרת לצריכה: 2000 מ"ג ליום.

ויטמין E : תירס, אבוקדו, בוטנים, שקדים ואגוזים, נבט חיטה, ירקות עליים.

תפקידים: אנטיאוקסידנט = נוגד חימצון. בכך הוא מגן על מרכיבים שונים בגוף (לב, מערכת חיסון, מערכת רבייה ועוד) מפני תהליכי חמצון שעלולים לפגוע במבנה ובתפקוד.
המלצה ליום: 15 מק"ג ליום.סימני חסר: פגיעה במערכת העצבים ובכדוריות הדם האדומות בשנות הגדילה, פגיעה בעור. מחסור כרוני עלול לגרום לעקרות.
כמות מקסימאלית מותרת לצריכה: 1000 מ"ג ליום.
ויטמין K : כרוב, תרד, ברוקולי ועוד ירקות ירוקים ועליים, קטניות, תה ירוק.
תפקידים: אחראי על קרישת הדם וכן על הפעלת חלבונים מסוימים הפעילים בעצמות ובכליות, בשיתוף עם ויטמין D . סימני חסר: ליקויים בקרישת הדם וכתוצאה מכך דימומים חיצוניים ופנימיים.
סכנת רעילות: לא ידוע.מקורות במזון: המלצה ליום: גברים – 120 מק"ג, נשים – 90 מק"ג.
ויטמין B1 (תיאמין) : אורז מלא, קמח מלא, קטניות, שמרים, נבט חיטה, בוטנים, גרעינים וזרעונים.
תפקידים: משתתף במטבוליזם הפחמימות ובתהליכי הפקת אנרגיה בגוף. משתתף ביצירת חומר מתווך במערכת העצבים.המלצה ליום: בין 1.1 ל- 1.2 מ"ג ליום .
סימני חסר: חולשה, עצבנות, חוסר תיאבון, בחילה, כאבי שרירים, רעד בגפיים, ירידה במהירות הרפלקסים, בלבול.סכנת רעילות: שימוש ממושך במנות גדולות עלול לגרום למחסור בשאר הויטמינים מקבוצת ה- B .
מגשי אירוח חלבי
מגשי אירוח חלביים


הוספת מאמר