אינטרנט

  • מאת doron700

האם עולם האינטרנט מחק את בתי הדפוס

חשוב לי לכתוב על עולם הדפוס, כיצד אני רואה אותו משנה צורה.
האמת שעולם הדפוס הוא כלי עזר אדיר בנושא של קידום עסקים, שיווק עסקים, יצירת תדמית לעסקים, ובכלל דפוס הוא חלק אינטגרלי מעולם השיווק, הפרסום והמכירות.
כ-יועץ עסקי אני נעזר ב-בית דפוס בירושלים, אשר נותן לי גיבוי אדיר בתכנון היצירה של הלקוחות בהם אני מטפל, בכלל, הרבה מאד אנשים מקושרים היום לאינטרנט, והוויז'ואל שהם נחשפים לו הוא הבאנר, הפרסום, התמונות, והרבה פחות ממה שיכול לייצר עולם הדפוס. הדפוס נוגע. בדיוק כמו שעולם הספר לעולם לא יעבור באחוזים גבוהים לספרים הדיגיטליים וזאת בגלל מבנה האישיות שלנו שאנו אוהבים להרגיש לראות ולקרוא ספר מתוך print ולא מהדיגיטלי
כך אנחנו, בני אנוש, כול עוד המחשב לא יגרום לנו להיות בלתי אנושיים, אזי נמשיך לאחוז בדברים מוחשיים ולא נסתפק רק בעולם האינטרנט.
בשנים האחרונות התפתחה תעשיית הדפוס, להדפסות מהירות ודיגיטאליות, בנוסף כגורם מייצר לדפוס הוא תחום העיצוב והגרפיקה המאפשרים באמצעות תוכנות לגרפיקה ועיצוב חדשות (לא פוטו שופ) המשמש גם ככלי עזר לעולם הצילום, אלה תוכנות חדישות המאפשרות להיות הרבה יותר יצירתיים ועם דמיון מפותח בתחום הדפוס.
שאני מבקר ב-בתי דפוס בירושלים, אני מאד נהנה מהיכולות של הגרפיקאים והמעצבים ליצור ערך למוצרים או שירותים כאשר רוב הספקים בישראל מוכרים בזכות מחיר נמוך ולא איכות של מוצר המגבה מחיר סביר שמשאיר גם רווח.
הרבה אני נשאל ע"י לקוחותיי, מדוע לא לזוז לכוון האינטרנט ולהישאר בדפוס. "את זה לא אמרתי" ראשית, לגבי העיצוב אין אנו יכולים להחליף את המקצוענים בגרפיקאים ובמעצבים שהרי בניית קונספט או מענה לבריף פרסומי או למיתוג חברה או מוצר רק הם יכולים לבצע, האינטרנט הוא חלק מבמה פרסומים ושיווקית משלימה לשאר אמצעי המדיה הכוללים.
ב-בית דפוס בירושלים יש לי את האפשרות להוסיף לתחום הגרפיקה והעיצוב גם כלים פרסומיים השייכים לעולם הדפוס, ולא דווקא לעולם הדפוס הישן: מוצרים כמו מיזוג מכתבים לכתובות ייעודיות, המפולחות ע"י רשימות תפוצה זה משהו חדש שהדפוס הדיגיטאלי מאפשר לנו, הדפסה של עלונים, פליירים, בכמויות נמוכות לתחום עיסוק או סקטור של עיסוק הוא משהו שתחום הדפוס הדיגיטאלי מאפשר לנו, בכלל, מאחר והיום צריך לעשות הרבה יותר על מנת להיות מבודל וייחודי הנושא הזה של דפוס שיכול לפגוע בקהל המטרה הצרכנית הוא מתנה משמיים בדיוק כמו עולם הסמארטפונים.
אני מציע לכולנו לא לדחות את תחום ה-print ולעבור לשיווק מלא דרך האינטרנט.


הוספת מאמר