• מאת שטרודלה

זכיינות בארץ

אוכל מהיר וזכיינות

רשתות רבות של אוכל מהיר כגון רשתות של פיצות בקנה מידה עולמי או בתי קפה מבוססים על זכיינות. כאש מוקם סניף חדש מפרסמת הרשת מודעת זכיינות למכירה באתר הרשמי שלה, בעיתונים או באתרים המרכזים מידע בנושא. מהי בדיוק זכיינות, מהם היתרונות שלה וכיצד לנהל נכון עסק של זכיינות?

מהי בדיוק זכיינות?

זכיינות היא קשר שנוצר בין חברה מזכה לזכיין למטרות עסקיות על פי הסכם שנקבע ביניהם. הזכיין קונה זכיינות למכירה מן החברה המזכה תמורת סכום מסויים. בתמורה לכך הוא מקבל מן החברה המזכה את המיתוג לעסק שלו, מתן הזכויות למכירת מוצריה של הרשת, הדרכה באשר לניהול העסק, הדרכת עובדים והכרת שיטות השיווק של הרשת.

מהם יתרונותיה של זכיינות?

פותח עסק מתחיל אשר בוחר לרכוש זכיינות למכירה למעשה רוכש לעצמו נקודת פתיחה טובה יותר מאשר אם היה פותח עסק חדש ואנונימי.  מערכי השיווק של רשתות למזון מהיר הם מכונות משומנות היטב. לרשת ישנן שיטות שיווק ופרסומים רבים. יש לה את התקציב להשקיע במערך השיווקי שלה, זאת, סביר להניח, בניגוד לבעל עסק מתחיל. אמנם זכיינות למכירה מחייבת את הזכיין לשלם סכום מסויים על כך, אך העובדה שהעסק שלו מוגדר תחת שמה של הרשת המוכרת כבר מהווה עבורו תנופה רבה להתחלה.

מהו הקשר הרצוי בין זכיין למזכה?

כאשר מתכננים לרכוש זכיינות למכירה מרשת מזכה כלשהי, חשוב ללמוד אודות הרשת ככל האפשר ולהכיר את השחקנים הראשיים בה. חשוב לשמור על יחסים מאוזנים עם הרשת המזכה כך שהעסק אכן ירוויח מן הזכיינות ככל שניתן. כדאי לעמוד על כך שהרשת תעניק הדרכות לעובדים, תקנה את עקרונות הניהול והתפעול שלה ותספק תמיכה. עם זאת, חשוב לזכור כי המטרה הראשונית היתה פתיחתו של עסק עצמאי. כדאי לזכיין להתאים את רמת הזכיינות לאופיו ומטרותיו ולהחליט האם הוא מחפש זכיינות מלאה או מצומצמת.

רכישת זכיינות למכירה היא דרך לנהל עסק באופן עצמאי יחסית מחד יחד עם האפשרות להתרומם ולקבל תנופה קדימה בעזרת שמה של הרשת המזכה מאידך.


הוספת מאמר