• מאת קרוספיט_חיפה

אימוני קרוספיט וכיצד הם יעילים בשריפה של שומנים

מטרתנו בקרוספיט חיפה זה להגיע לאימון שיעבוד על שלוש מערכות האנרגיה של הגוף: המערכת הפוספטית, האירובית והאנאירובית, אולם, המערכת המרכזית בה אנו מתמקדים הינה המערכת האנאירובית שמהווה חלק משמעותי מאימון הקרוספיט. אך אין זה אומר שאימון הקרוספיט לא שורף שומן. נכון שאם תשאל את המתאמן הממוצע מה האימון הטוב ביותר לשרוף שומן תקבל את אותה תשובה לרוב - אימון אירובי. ובכל זאת, מחקרים רבים בעולם ביניהם מחקרים של מוסד ה-ACSM בדקו והראו כי ניתן לשרוף שומן גם באימון אנאירובי. לפי ממצאי המחקר ישנה השפעה של האימון האנאירובי שריפת השומן באופן עקיף.


איך אימון הקרוספיט שורף שומן?
כאשר עוצמת התרגול האנאירובי גבוהה מאוד, הגוף מתחיל לייצר הורמונים אנאבולים, ביניהם הורמון הגדילה. הורמון מיוחד ורב עוצמה זה מבצע מגוון פעולות חשובות בגוף. אחת הפעולות המרכזיות הינה תיקון הנזקים מזעריים אשר נגרמים לרקמת השרירים במהלך התרגול האנאירובי. ישנו צורך באנרגיה רבה על מנת לאפשר תיקון אותם נזקים, ואותה אנרגיה מגיעה מהשומן המאוחסן בגוף. המשעמות היא, שבזמן שמבצעים אימון פונקציונאלי ההורמון הנוצר מבלוטת יותרת המוח הוא למעשה אותו שינוי הורמונאלי מכריע אשר יסייע בשריפת השומנים. המסקנה - כאשר מבצעים קרוספיט שורפים שומנים.
מחקרים שונים, כולל מחקר מפורסם שבוצע על ידי דניאל רודמן ועמיתיו בקולג` לרפואה של ויסקונסין במילווקי, הוכיחו כי להזרקת הורמוני גדילה ישנה לעתים השפעה אשר מזכירה את זו של שיקוי נעורים, גם לגבי בני יותר מ-65. במחקרו של רודמן, אנשים מבוגרים אשר טופלו באותם הורמוני גדילה במהלך שישה חודשים הצליחו להפחית ממשקל השומן בגופם וכן זכו למסת גוף רזה יחסית. למעשה, ציינו החוקרים, כי במובנים של הרכב הגוף, נבדקים אלו היו כביכול צעירים ב - 15 שנה.
מחקר נוסף אשר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו מקסיקו ב – 1988 בחן מרימי משקולות מקצועיים. מחצית מקבוצת מרימי המשקולות טופלו בזריקת הורמון גדילה במהלך אימון של שישה שבועות והמחצית האחרת קיבלה זריקת דמה. בתום ששת החודשים, החצי שקיבלו הורמון גדילה הצליחו לאבד פי 4 יותר כמות של שומן גוף וכן זכו בפי 4 יותר מסת גוף רזה מאשר החצי שקיבל זריקות דמה..
תוצאות המחקרים הללו רק מדגישות את המשמעותיות והעצמה הרבה של הורמון הגדילה בתהליך שריפת השומן. אולם חשוב להדגיש, שהזרקת הורמון היא דרך מסוכנת ומסובכת להפחתת משקל לבניית שרירים. יתרה מזאת, הזרקת הורמון רב עוצמה זה עלולה לגרום להשפעות שליליות חזקות, ביניהן: הפסקת השחרור הטבעי של ההורמון בגוף ועלייה בסיכון לפתח סוכרת.


למרבה המזל, הזרקת הורמון גדילה אינה הדרך היחידה לבנות שרירים ולשרוף שומנים. אימון הקרוספיט משלב אימון אנאירובי עצים במהלכו נוצר הורמון הגדילה ומתייעלת שריפת השומן בגוף. במסגרת האימון המתאמן מתחיל עם אימון אנאירובי עם כ-90% מקצב הלב המירבי שלו ובכך שורף שומן ומגיע למסת גוף רזה. אמנם מדובר בעבודה קשה אבל אנחנו בקרוספיט חיפה מאמינים שרק כך אפשר להגיע לתוצאות. דוגמא לתוצאות אימון אנאירובי ניתן לראות במרימי משקולות, אתלטים ומתעמלי קרקע, שלמרות שמבצעים אימונים אנאירוביים בשגרה, בעלי אחוזי שומן נמוכים ומסת שריר גדולה.
אין ספק שביצוע אימון הקרוספיט תורם בשריפת שומן ובניית מסת שריר. במהלך האימון אתם זוכים לעבוד בשילוב 3 ענפי ספורט: אתלטיקה קלה, התעמלות קרקע והרמת משקולות. ביצוע אימון פונקציונאלי תתרום לשחרור הורמון הגדילה מה שיסייע לגופכם לשרוף שומן ביתר יעילות בעתיד. חשוב לזכור אמנם ששריפת שומן לא נגמרת כאן תלויה גם בגורמים אחרים כגון תזונה, איכות שינה וכדומה. כל זאת ועוד תוכלו ללמוד אצלנו ברחבת האימונים במכון קרוספיט חיפה.


בכדי להגיע לרמת שריפת שומנים אפקטיבית באימון אנאירובי אני ממליץ להתאמן תחת שיטת קרוספיט ואך ורק במועדון קרוספיט מורשה.


כותב המאמר הינו מאמן קרוספיט מוסמך ובעלים של מועדון קרוספיט חיפה.


הוספת מאמר