• 20-04-2014
  • מאת קרוספיט_חיפה

אין תוצאות באימון קרוספיט בלי תזונה

קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונאלי מוכחת שמשיגה תוצאות. שיטת קרוספיט מבוססת על אימון קצרים ואינטסיביים בעלי עצימות גבוהה. למשל, חובה לבצע בחמש דקות שלושים שכיבות סמיכה, עשר קםיצות ג'אמפינג ג'אקס ועשרים כפיפות בטן. שמבצעים כזה אימון בכמה דקות, מפסיקים ואז מבצעים שוב אנו מעלים מאוד מהר את קצב פעימות הלב, דרך עצימות גבוהה, ובכך מחזקים את הלב ואת כל הגוף. לב חזק מייצר גוף חזק ועם תקפידו תגיע לתוצאות.

עם זאת, כאן במועדון קרוספיט חיפה אנחנו בהחלט יודעים שעד כמה ששיטת קרוספיט היא השיטה הכי טובה ונכונה להתאמן היא אינה מספיקה בכדי להגיע לתוצאות הרצויות. אם לא תהיה שמירה על תזונה נכונה אתם בשלב מסוים תיתקעו במקום ולא תראו התקדמות. אתם מוזמנים לנסות להתאמן בלי לחשוב ולהתרכז ולהקפיד על תזונה ותוך כמה חודשים אתם תבינו שעבדם לחינם, כי אתם לא תראו שינוי רציני. וזה אך ורק בגלל שלא הקפדם על תזונה נכונה, לא בגלל שלא התאמצתם ככל יכולתכם. זאת מסקנה שכבר הושגה לפני מספר שנים בתחום הכושר, אי אפשר להגיע לתוצאות טובות ללא הקפדה על תזונה נכונה.

בין אם אתם מתאמנםי בשיטת קרוספיט, חדר כושר, אימון פונקציונאלי או כל פעילות גופנית אחרת.

 

מועדון קרוספיט חיפה נותן למתאמנים שלו אתגר תזונה. באתגר הזה לוקחים 10 ימים בהם מתחילים לאכול בהתאם לרמה המומלצת לאיזון בגוף שנמצא על-ידי דוקטור סירס, כימאי מפורסם. היחס המושלם הוא שעל כל גרם אחד של שומן יש להוסיף שלוש גרם חלבון וארבע גרמים של פחמימה. לא כזה מסובך. אחרי שעוברים עשרה ימים כל אחד עושה סיכום ביניים בינו לבין עצמו. איך הגוף שלי מרגיש ואיזה מאכלים עושים לי טוב ואילו עושים לי פחות טוב. ואז משם רק צריך להישאר במסלול ולהמשיך ולחתור למטרה ותוך זמן קצר רואים תוצאות. כמובן שצריך לעשות כמה שיותר אימוני קרוספיט בכדי להגיע למטרות אבל זה תשאירו לנו, כי במועדון קרוספיט חיפה מתאמצים ועובדים קשה.

העניין הוא שיחס גבוהה של פחמימות על שאר מרכיבי המזון לאורך זמן יביא  לעמידות התאים בפני אינסולין, שיחקה של הלבלב עד לכשל תפקודי ועלייה ברמות הסוכר בדם. במילים אחרות- סוכרת. וסוכרת זיא בעיה רצינית בימינו, אם בעבר היו חולים בסוכרת בגיל 60 ומעלה , היום יש חולי סוכרת סוג 2 גם בקרב  גילאי 25-40 ואף בקרב ילדים!

אז ניקח לדוגמה מתאמן ממוצע המתאמן בשיטת קרוספיט שלוש עד חמש פעמים בשבוע. אותו מתאמן בשיטת קרוספיט אמור לצרוך קרוב לאחד וחצי גרם חלבון לק”ג.

זאת אומרת שאם אותו מתאמן בשיטת קרוספיט שוקל 100 ק”ג ויש שלו 25 אחוז שומן בגוף וכמו שאמרנו הוא מתאמן בשיטת קרוספיט שלוש עד חמש פעמים בשבוע, עליו לצרוך 105 גרם חלבון ביום, 140 גרם פחמימה ו-35 גרם שומן.

הרעיון הוא שבכל פעם שאנו אוכלים , נשמור על היחס הזה בין אבות המזון.

וזה לא קשה לגלות כמה גרם חלשבון יש בכל אחד. ממש לא. הנה כמה דוגמאות למאכלים עם חלבון ומהי הכמות שיש בהם.
בשר כבש מבושל – 25 גרם חלבון
גבינה צהובה חצי שמנה – 25 גרם חלבון
גבינה צפתית – 25 גרם חלבון
גבינת קצ’קבל – 24.5 גרם חלבון
גבינה צהובה שמנה – 24 גרם חלבון
דג טונה משומר בשמן – 24 גרם חלבון
גבינת רוקפור – 22.5 גרם חלבון
דג פורל מבושל – 22 גרם חלבון
דג מלוח מעושן – 22 גרם חלבון
דג סלמון מעושן – 21.6 גרם חלבון
דג מלוח כבוש – 20.5 גרם חלבון
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"טבלה רגילה"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


הוספת מאמר