• 24-06-2014
  • מאת udifish1

דגי טרי- האיכות והטעם שעושים את ההבדל בין טעים ל מ ו ש ל ם

אלו דגים טריים הכי מזינים?

ידוע הדבר שיש מאכלים בריאים יותר ובריאים פחות. דגים טריים למשל, מאז ומתמיד נחשבו למאכלים בריאים ומזינים ביותר.דגים טריים בעלי ערך תזונתי גבוה ויחד עם זאת דלים בקלוריות ובשומן. גם בין מגוון הדגים הטריים ישנם דגים עדיפים יותר ועדיפים פחות.

דגים טריים מוכרים בזכות אומגה 3 המצויה בדגים הטריים, ביכולתם לאזן את רמת הכולסטרול הרע בגוף ואף בתרומתם לשמירה על הגזרה. למרות שכל הדגים הטריים בריאים ומזינים, יש כמה סוגי דגים העדיפים בהרבה על פני דגים אחרים, מזגון כמו דג טרי משפר את איכות הארוחה לאין ערוך.

לתת את הדעת גם על הצד הבריאותי

דגים טריים כידוע מכילים אומגה 3, אך אם בחרנו כבר לאכול דג, עדיף לבחור את הדגים המכילים הכי הרבה אומגה 3 על פני דגים טריים אחרים. הדגים בעלי אומגה 3 הגבוהה ביותר אלו דג הבורי, דג הבס ודג הפורל.

דגים טריים יעילים גם בהורדת הכולסטרול הרע, אם אתם רוצים להוסיף לתפריט שלכם מאכלים שיסייעו בהורדת הכולסטרול הרע, מבין מגוון הדגים גם כאן דג הבורי נמצא במקום הראשון מבין הדגים הטריים כמסייע בהורדות כולסטרול , ולאחריו דג הקרפיון.

מלבד אומגה 3 והורדת הכולסטרול הרע, דגים הינם מזינים ביותר ובעלי ערך קלורי נמוך יחסית.בנוסף, דגים טריים קלים לעיכול משאר מאכלים אחרים ויחד עם זאת משביעים ככל ארוחה אחרת. הדגים הטריים המומלצים בתחום זה הם דג האמנון ודג המוסר, אשר שניהם משביעים ובעלי ערך קלורי נמוך.

דגים טריים הם בריאים, אך גם מביניהם יש דגים הבריאים יותר. אם אתם מעוניינים להוסיף אומגה 3 לגופכם בצורה טבעית, או לסייע בהורדת הכולסטרול הרע- אכלו דגים שצוינו ברשימה לעיל. גם בכדי להקפיד על הדיאטה, עדיף לבחור דג אשר בעל ערך קלורי נמוך ביותר, כמו הדגים הטריים שצוינו ברשימה זו. אין זה אומר שמעתה עליכם להיצמד רק לסוג אחד של דגים טריים, להיפך- רצוי לגוון בכדי שלא יהיה משעמם בארוחה ותוכלו ליהנות כל פעם מטעם אחר, אך מדי פעם כדאי לתת את הדעת גם על הצד הבריאותי ולהעדיף דגים טריים הבריאים ומזינים יותר מדגים טריים אחרים.


הוספת מאמר