• 19-07-2014
  • מאת irits01

חליטות תה מרגיעות למניעת עליה במשקל למרות הלחץ והחרדה במצב הבטחוני העכשוי ?

בשבועיים האחרונים הטילים שורקים בחוץ, אזעקות שולחות אותנו לממ"ד, לחדר המדרגות או למקלט. אנחנו יותר בבית, אנחנו דואגים כל הזמן.... זהו מצב הישרדותי של יציאה מהשגרה. מצב זה הוא מתכון בטוח לאכילה מוגזמת, לא נכונה, חוסר שתייה  ועלייה במשקל. מה בכל זאת אפשר לעשות על מנת לשמור על המשקל ועל הבריאות הפיזית והנפשית?

כדי לא לעלות במשקל ולהפחית נישנושים ומזון "מפצה" כמו ממתקים, פיצוחים וכדומה מומלץ לנהל סדר יום תזונתי מסודר של ארוחה כל 3 שעות. סדר היום צריך לכלול  3 ארוחות עיקריות (בוקר, צהרים וערב) ו-2-3 ארוחות ביניים. במסגרת 3 השעות בין הארוחות אם מתעורר צורך באכילה כדאי לנסות קודם כל לשתות. אנחנו שוכחים לשתות במצב רגיעה, על אחת כמה וכמה במצב של מתח וחרדה. מומלץ לשתות בין 10-12 כוסות נוזלים ביום. אם כבר לשתות, בנוסף למים או מים עם לימון ניתן להכין חליטות תה צמחים טעימות מצמחים מרגיעים שיתרמו גם למצב הנפשי המיוחד שלנו. להכין קנקן תה צמחים מאת החליטות ולשתות בכל פעם שמרגישים רעב שאינו פיזי, מה שמכונה רעב ריגשי. כדאי להמתיק כל חליטה כזו עם כפית דבש או מעט סטיביה.

דוגמאות לחליטות תה צמחים מרגיעות:

-חליטה מעלי מליסה, פסיפלורה, נענע, לואיזה ומרווה (קונים בבית טבע). המליסה והפסיפלורה  מהוות את המרכיב העיקרי בתערובת - מרגיעות, מביאות להקלה במערכת השרירים והעצבים, מסייעות להפגת חששות, מורידות לחץ דם ומפחיתות שרירים מכווצים. אפשר להוסיף

- נענע המסייעת לרוגע על-ידי כך שהיא תומכת במערכת העיכול ובהגברת זרימת הדם.

- חליטת קינמון או להוסיף קינמון לחליטות  - הקינמון מיטיב עם מצבי לחץ ודיכאון.  לחלוט מקלוני  קינמון במים רותחים או אל תוך חליטת תה הצמחים . 

- חליטת לבנדר - חליטת תערובת הלבנדר מביאה מהר לתחושת רוגע ושקט. התערובת יעילה לכאבי ראש, בעיקר אם מקורם ממתח. מסייע לדיכאון ונדודי שינה.

- חליטת עלי מנטה - חליטת עלי מנטה במים רותחים להתמודדות עם מערכת העיכול אשר מושפעת אצל רוב האנשים כמעט באופן אוטומטי ממצב הרוח והלחץ הנפשי.

- חליטת תה קמומיל - שתיית החליטה: הם מסייעים בהקלה על מערכת השרירים והעיכול. החליטה בעלת הניחוח הביתי, מסייעת במהירות בהשגת תחושת חום ורוגע.

למרות שאנחנו במתח ולחץ בתקופה זו, ניתן להיות מודעים ולתכנן את היום שלנו, תחת מגבלות כמובן, ולשלב גם הרגלי אכילה ושתייה בריאים. שילוב חליטות תה מרגיעות יאפשר לנו להירגע, למנוע אכילה מיותרת שלעיתים קשורה לצמא שמתורגם על ידנו לרעב. ניתן בדרך זו למנף תקופה זו לתרגול הרגלי השתייה שחשובים בכל מצב ותורמים רבות לשמירה על המשקל ואף לירידה במשקל. השקט ישוב ואנחנו נחזור לשגרת חיים רגועה יותר ללא קילוגרמים מיותרים ותחושת תסכול ואכזבה  נוספת כתוצאה מכך. בתקווה לימים שקטים יותר במהרה.

מאת : אירית סדן, נטורופתית מומחית ותזונאית קלינית טבעית, מאמנת תזונה ואורח חיים בריא   ומפתחת שיטת ה"צעדים הקטנים" לירידה במשקל ללא דיאטה .  

 


הוספת מאמר