קידום אתרים

  • 21-01-2015
  • מאת uppersite

איך להוזיל עלויות בקידום אתרים?

 


אין ספק שכאשר מדובר על תחום קידום אתרים במנועי חיפוש כל בעל עסק באשר הוא רוצה לדעת את הדבר הבא: האם אני יכול להוזיל את העלויות שאני משלם לחברת הקידום שלי? לצערנו הרב, רבים מהתחום יגידו שלא בשל אינטרסיים אישיים אך למען האמת – ניתן להוזיל עלויות בכל הנוגע לשיווק העסק שלך ברשת האינטרנט. בוא עמנו לפסקה הבאה לגלות כיצד.

כיצד תצליח להוזיל עלויות קידום אתרים לעסק שלך?

חשוב להבין שהשיווק האינטרנטי עובד אך זה תלוי במספר קריטריונים: מי מבצע את השיווק הנ"ל, האם האתר המקודם נראה מקצועי, העיצוב מתאים לאופיו של העסק והאם ממשק הגלישה בו נוח וידידותי ופרמטר נוסף וחשוב – האם סוג השיווק האינטרנטי שנבחר באמת מתאים לקהל היעד.

על מנת להוזיל עלויות חשוב להבין שאין צורך להשתמש בכל שיטות קידום אתרים שישנן, למעשה, ברוב הפעמים מדובר על טעות הן מצד המקדם והן מצד הלקוח עצמו ומדוע? עבור המקדם מדובר על טעות כי הוא "יורה לכל הכיוונים" בהליך השיווק האינטרנטי ולא לכיוונים הנכונים ומבחינת הלקוח עצמו הרי שמדובר על טעות שגורמת לו להוציא יותר כספים ממה שהוא צריך.

אז לאחר שהסברנו שאין כל צורך בכל שיטות השיווק שקיימות (לאיזכור נאמר מהן, חלק, משיטות השיווק שקיימות בתחום: שיווק ברשתות חברתיות שונות ופופולאריות, קידום אתרים ממומן, קידום אתרים אורגני מדויק ונכון, קידום ב-Youtube של סרטונים וויראליים וכן הלאה) וכך למעשה ניתן להוזיל עלויות, הבעיה שמתעוררת עבור בעלי אתרים ובעלי עסקים שלא מבינים בתחום היא: כיצד אוכל לדעת מהי שיטת השיווק הנכונה בשבילי?

כיצד לבחור שיטת שיווק לעסק?

חשוב להבין שישנן שיטות שיווק באינטרנט הנחשבות "כמובחרות" ביותר מאחרות אך גם אליהם יש להתייחס באופן ספציפי וכל מקרה לגופו, כלומר, אם למשל מדובר על עסק של קולנועיות ורוב הקשישים שזקוקים לקולנועיות הללו לא מבלים ברשתות חברתיות – הרי ששיטת שיווק זו תהיה יקרה ומיותרת ולא רלוונטית!

שיטת השיווק צריכה להיבחר לפי קהל היעד והיכן הוא מרבה לגולש. את נתוני הגלישה מקבלים מומחי הקידום מתוכנות מיוחדות, קרי, Google Addword. לרוב, אנו כעסק לקידום אתרים ממליצים (לאחר בדיקה קפדנית) להתחיל עם שיווק אורגני, כך שהאתר יתקדם במגוון של ביטויים במנועי החיפוש ויאפשר לבעל האתר ליהנות מחשיפה מרבית (רבים לא יודעים זאת אך דווקא רוב תנועת הגולשים –כ-70%- מגיעה ממילות ביטויי לא מרכזיות ואילו 30% מתנועת הגולשים מגיעה ממילות מפתח מרכזיות ולכן חשוב לקדם הרבה מילות מפתח וליצור קידום ממוקד ורלוונטי).

מעבר לכך, אם אנו מדברים על אתר שכבר מקודם בצורה יפה מאוד במנועי חיפוש בעזרת קידום אתרים אורגני אך בעל העסק רוצה לצאת במבצע חסר תקדים על מוצר חדש שהוא זה עתה קיבל והוא רוצה לייצר שיווק מאסיבי לאתר/כניסות רבות לאתר, הרי שקידום אתרים ממומן יהיה מושלם עבורוץ

אם מדובר על קהל יעד המרבה להשתמש דווקא באיי-מייל, הרי ששיווק באמצעות דיוור אלקטרוני יהיה מתאים לו. כמובן שכיום השיווק באמצעות מיילים השתנה לחלוטין והדבר צריך להיעשות בהתאם לחוק "הספאם" ועל פי "רשימת תפוצה" וזהו פרמטר שחברת הקידום צריכה לעבוד עליו רבות לפני שהיא יוצאת לדרך.

כמובן שאלו הן רק חלק מהדוגמאות וניתן להבין שאין צורך לפזר כספים רבים על קידום שאינו רלוונטי לבעל עסק.

 


הוספת מאמר