• 15-06-2015
  • מאת dzrihen

מה חשוב לדעת על הדרכת תוכנה בארגונים?

קורס שבנוי כהלכה - לא נגמר בסיומו

הדרכת התוכנה בארגון הסתיימה בשעה טובה, ואם יישמתם את העקרונות שפורטו בחלק הראשון של המאמר, הסיכוי הוא שהתלמידים היו מרוצים עד הגג.

אבל האם תפקידכם מסתיים בכך?    לא בהכרח.

הנה כמה תרחישים לדוגמא:

      התלמיד סיים את הקורס, אבל על המחשב שלו לא הותקנה התוכנה שלמד.

      התוכנה הותקנה, אבל הוא לא משתמש בה כי הוא לא הבין כיצד היא יכולה לעזור לו למלא את תפקידו בפועל.

      הוא הבין את הפוטנציאל שלה אבל שכח חלק מהדברים שלמד  ומתוך חוסר הביטחון העדיף לדבוק בכלים הישנים והמוכרים.

      הוא שולט בתוכנה ועדיין יש לו כמה שאלות שאין מי שיענה לו עליהן...

כל אחד מהתרחישים האלו לבדו יכול לטרפד את יכולתו של העובד להשתמש בכלי ואף לגרום לו לזנוח אותו לחלוטין.  במצב זה כל ההשקעה והמאמץ בהכשרה, הן של הארגון והן של העובד יורדים לטמיון.

מהם  הצעדים במסגרת הדרכת תוכנה בארגונים שיבטיחו שתרחישים אלו לא יתממשו?

הצעד הראשון  -  תמיכה

כל מה שהעובד זקוק לו הוא כתובת ברורה שאליה יוכל לפנות בכל קושי שמתעורר  בזמן ניסיונותיו

להתחיל להשתמש בידע ובמיומנויות החדשות שרכש.

 

מהם סוגי תמיכה שבוגר הקורס צריך?

התמיכה דרושה בשני אספקטים  נפרדים ושונים.

תמיכה ברמת הארגון במטרה לענות על שאלות שקשורות לביצוע המטלות שלו בעזרת הכלי. אלו שאלות שפחות נוגעות לנושאים הטכניים של הכלי ויותר לנושאים העקרוניים, כגון מתי להשתמש בו ולאיזה צורך, איזה דוחות יש להפיק בעזרתו  וכו וכו.

 

 

תמיכה טכנית – לכל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.  ללא תמיכה כזו העובד עלול לקבל רגליים קרות בתוך זמן קצר ולהפסיק להשתמש בכלי שלמד – לכן חשוב מאוד לסכם עם חברת ההדרכה מראש – שהשירות שלהם יכלול גם תמיכה שוטפת לפחות ברמת מיילים לכל שאלה שתתעורר לאחר סיום הקורס.

 

הצעד השני – הטמעה

הדרכת תוכנה בארגונים – כשהיא מתבצעת כהלכה ובצורה מקצועית,  אז זמן מה לאחר הקורס המרצה צריך לבקר שוב בארגון לעבור בין העובדים שהשתתפו בו ולעזור להם ליישם את מה שלמדו במסגרת תפקידם. רק פעולה כזו יכולה להבטיח שכל הידע שנלמד בקורס לא נלמד לשווא והוא אכן מיושם ומביא תועלת הן לעובד והן לארגון. אחרת בשביל מה בוצעה ההדרכה מלכתחילה?

 

לסיכום:

כדי להבטיח את הטמעת הידע, חשוב שמנהל ההדרכה ידרוש מספקית ההדרכה  הן שירות תמיכה לבוגרי הקורס, והן שירות הטמעה כחלק אינטגרלי של ההסכם איתה וכך יוודא שבסיום הקורס יש לבוגרים כתובת ברורה וידועה לכל שאלה ובעיה.

 

למידע נוסף - מדוע הדרכת תוכנה לארגון היא אסטרטגיה עסקית לכל דבר?


הוספת מאמר