קידום אתרים

  • 19-08-2015
  • מאת segevsigron

למה האתר שלכם צריך קידום אתרים

למה האתר שלכם צריך קידום אתרים

אם נכנסתם לכתבה הזאת, אתם אמורים כבר לדעת שכל עסק חייב אתר, כי אתר אינטרנט לוקח את העסק להצלחה שיווקית. אבל הקידום שלו הוא זה שמוביל אותו אליה בדרך הנכונה -- הרי לא משנה כמה טוב האתר שלכם, הוא לא ישיג לכם כלום אם לא יוכלו להגיע אליו.

תהליך השיווק באינטרנט מציג יעילות שאין עליה עוררין, כשרוב השימושים בו מניבים תוצאות מצויינות בעלות מזערית יחסית לערוצי פרסום ושיווק אחרים.

וזה לא מפתיע, כשלוקחים בחשבון את העובדה שמבוצעים מאות מיליוני חיפושים בכל יום ברחבי העולם דרך מנועי חיפוש שונים, כמו Google, Yahoo! ו-Bing, אפילו אם בארץ כמעט כולם הולכים לגוגל. עובדה חשובה אחרת שעוזרת להבין את התוצאות של שיווק באינטרנט היא שכשאדם מבצע חיפוש במנוע, כמעט תמיד תהיה לו מטרה. היא יכולה להיות למידה על הרגלי המחייה של תוכים בסין, והיא יכולה להיות השכרת דירה במרכז -- מה שחשוב זה שיש לו אחת, ושלא משנה מה הוא יחפש, מנועי החיפוש יציגו לו רשימה עם האתרים שהם חושבים שהכי רלוונטיים לנושא בראש.

למקרה שאתם לא יודעים, אני אסביר מה זה קידום אתרים בדרך הכי קצרה שאפשר.

קידום אתרים הוא תחום שמתעסק בחקר המנגנונים של מנועי חיפוש והתאמת אתרים למנגנונים הללו בכדי שיופיעו במקום כמה שיותר גבוה ברשימה. אני לא חושב שאני צריך לומר לכם את זה -- כי גם אתם בטח ככה -- אבל מיקום טוב ברשימה הכרחי בגלל שאנשים פשוט לא נכנסים לאף עמוד ברשימה חוץ מהראשון. 

תדמיינו לעצמכם: אתם רוצים לאמץ כלב ומחפשים בגוגל מידע על העלות של החזקת כלב בבית. מופיעים לכם 4 אתרים מול הפנים. אתם הולכים ללחוץ על האפשרות הראשונה, שמודגשת, מורחבת ולוקחת את רוב המקום על המסך, או אולי על אחת האפשרויות שמתחתיה. אולי גם תתאמצו קצת ותבדקו אפילו את שאר התוצאות בעמוד. אבל קשה לי להאמין שבאמת תעברו לעמוד השני (שהכפתור אליו קטן מדי בשביל לזהות) ותתחילו לבדוק גם אותו. אם כן, כל הכבוד, אבל זה לא אומר ששאר האנשים בעולם יעשו אותו דבר.

קיימים יותר ממאתיים פרמטרים שונים שקובעים את דירוג האתר, וחלק גדול מהם לא ידוע -- ככה שכמו שלא תלכו ללמוד ולחקור אדריכלות בשביל לתכנן את הבית שלכם, עדיף פשוט לשכור מישהו שיעשה את הקידום בשבילכם.

עוד סיבה לשלם על קידום אתרים היא שקידום אתרים איכותי שמסופק על ידי חברה טובה גם יעבוד על התוכן באתר וישפר אותו כחלק מתהליך הקידום, כשהוא מוודא שהאתר רלוונטי למנועי החיפוש ובאותו זמן שימושי וברור למשתמשים.

בקיצור, עדיף.


הוספת מאמר