קידום אתרים

  • 25-11-2015
  • מאת שטרודלה

זיכיון

זיכיון – העסק הכי נכון

מי שמעוניין להקים עסק חדש, חושב המון פעמים ובמקרים רבים, אנשים דוחים את הרעיון, לאור המצב הכלכלי והתחרות הרבה בין עסקים שונים שמתחרים ביניהם. מי שחושב נכון, יעדיף לרכוש זיכיון מה שיעניק לו ביטחון בניהול של עסק בטוח. אמנם נכון שהעצמאות העסקית של אותו אדם, יכולה להיות מוגבלת, היות והוא חייב להיות כפוף לתנאיה של הרשת המזכה ואף להיות מחויב כלפיה בחוזה המורה על תנאים אלה. זכיין יכול להיות שקט, לגבי רכישת הזיכיון מרשת מסוימת, היות ורשתות שקיימות הרבה זמן, כבר למדו מטעויות והן "הולכות על בטוח" כאשר הן בוחרות את הזכיין המתאים לניהול של סניף חדש שעליו לפתוח. יתרון נוסף ברכישת זכיינות שכל אדם, אפילו זה שאין לו ניסיון בניהול עסק, יכול לפתוח סניף ולהצליח בניהולו, היות והרשת מדריכה את הזכיין כיצד לנהל אותו, מול איזה ספקים עליו לעבוד ועוד.

זכיין הינו שותף עסקי של הרשת

 

הרשתות המזכות, רואות את הזכיין כשותף עסקי ולכן, זכיינות יכולה להיות סיפור הצלחה משגשג. אם תביטו על הרשתות מסביבכם, כגון: סופר פארם, בלק בורגר, ארומה ועוד, תוכלו להבין מדוע עסקים אלה, הופכים להיות רווחיים, גם במצב הכלכלי של היום בארץ. זכיין מתחיל, הינו חדור מוטיבציה ,השקיע את מטב כספו ומעוניין רק להצליח. זו הסיבה, כי רשתות מזכות, מחפשות להתרחב ולמצוא זכיינים מתאימים לניהולן של סניפים חדשים. הרשת מחמירה בתנאיה היות והיא מעוניינת בזכיינים שיפעלו על פי הכללים. כללים אלה, מפעילים את כל סניפי הרשת והם כבר הוכחו  כיעילים.

כך בעצם ניתן להגדיר את מי שרוכש זיכיון מרשת מסוימת.

זכיינות, היא בעצם שיטה שיווקית, ניהולית ועסקית, בה חברה מזכה מעניקה לזכיין זכות לתקופה מוגבלת שבה הזכיין, יוכל להשתמש בסמליה המסחריים של הרשת, לרכוש מהספקים שלה את הסחורה ועוד. יש למוד את השיטות העסקיות של רשת. רשת מזכה, עלולה לערוך ביקורי פתע בסניפיה השונים, בכדי לבדוק, כי הסניפים מתפקדים כשורה ועל פי הכללים של הרשת המזכה. יש לציין, כי אי עמידה בתנאי הרשת, עלולה לגרום לאי חידוש הזיכיון או לבטלו בטרם עת.

 

 

 

 


הוספת מאמר