מחשוב עסקי

  • 24-01-2016
  • מאת hasapakim

חבילת תקשורת לעסקים – מה זה אומר?

רכשתם מחשבים למשרד אך לא כללתם בחוזה גם שירותי תמיכה? עשיתם טעות שתעלה לכם מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה. קראו כאן כיצד להתאים חבילת תקשורת לעסק ולחסוך בעלויות.

פתרונות תקשורת לעסקים

השילוש המקודש: חומרה, גיבוי, תמיכה

רכישת ציוד מחשוב היא משימה מסורבלת ויקרה. לרוב אנו ממהרים לרכוש את ההצעה הראשונה שמוגשת לנו, בעיקר אם היא כוללת הנחה נחמדה, רק בכדי להפסיק את ההתעסקות בנושא שאיננו מטיבים להבין בו, אך זו טעות, כוון שרכישה מהירה עלולה לגרום לנו להפסיד כספים בהמשך ולהתמודד עם שלל תקלות. אז מה עושים?

כיום מרבית החברות מציעות מארז פתרונות תקשורת לעסקים, שמכיל את כל מה שנחוץ לעסק בכדי לתפקד טכנולוגית: ציוד מחשוב פיזי (מחשבים, מסכים, כבלים, מדפסות וכו') כולל ציוד נלווה כמו לדוגמא מקלדות ועכברים, בנוסף מציעות שירותי גיבוי ושירותי תמיכה, שאולי נשמעים דומים, אך הם בעלי מאפיינים שונים.

בכדי להטיב ולהבין מה משמעותה של חבילת התקשורת לעסקים, קראו את הפירוט הבא:

חומרה – מכירת והשכרת מחשבים וציוד נלווה

רכישת או השכרת חומרה כוללת: אספקת מחשבים, מסכים, מקלדות, עכברים, כבלים לחיבור בין המכשירים השונים, שרתים, ראוטרים וכל הציוד הדרוש להפעלת מחשב ולתקשורת עם המחשבים האחרים.

חברות אחדות מציעות בנוסף גם שירותי מרכזייה (IP) וזאת בשל הקרבה בין האמצעים הטכנולוגיים השונים, והאינטראקציה ביניהם.

ברכישת חומרה עליכם להקפיד לקבל מספק המחשבים תעודות אחריות ושירות תיקונים חינם (או במחיר מוזל) במקרה של תקלה בציוד, זאת עד 12 חודשים מיום הרכישה.

גיבוי בשרתים פיזיים ו/או בענן

שירותי גיבוי מיועדים למי ששומר את המידע העסקי בשרתים פיזיים בחדר השרתים במשרדו, לרוב מדובר בחברות בינוניות וגדולות. כמו כן, השירות מיועד לעסקים בכל הגדלים השומרים את המידע העסקי בשרתי ענן, שהם שרתים וירטואליים.

שירותי הגיבוי הידני או האוטומטי משמעותם שטכנאי מחשבים יוזם פעולת שמירת המידע והעברתו למקום אחסון פיזי או וירטואלי. הפעולה דורשת איסוף המידע מכלל המחשבים במשרד והתיקיות המשותפות, והעברת המידע אל השרת המאחסן, תוך העתקת החומר ושמירתו במקור נוסף, זאת בכדי למנוע איבוד המידע במקרה של קריסת רשת האינטרנט ו/או חשמל.

שירותי הגיבוי חיוניים לשמירת המידע העסקי ונוהגים לבצע אותם אחת ליום באופן אוטומטי, ואחת לשבוע באופן ידני. כמו כן, פעולה זו נדרשת בעת החלפת שעונים ומעבר לשעון חורף / קיץ.

תמיכה בתקלות

שירותי תמיכה מטרתם להעניק ללקוח סיוע בכל מקרה של תקלה, בחומרה או ברשת, ולסייע לו באספקת ציוד חלופי במידת הצורך. שירותי התמיכה ניתנים "מרחוק" בשיחת טלפון או בהגעה פיזית של טכנאי המחשבים אל משרדכם.

אל תוותרו על אף אחת מהצלעות

מכוון שחברות המחשבים מציעות את סל השירותים הזה במחיר אטרקטיבי, זו תהיה טעות גדולה לוותר על השירות, גם אם משמעות הדבר שכרגע תשלמו יותר מאשר מה שתכננתם לשלם מלכתחילה, זאת בעבור שירותי גיבוי ושירותי תמיכה.

זכרו שהתשלום הנוכחי, גם אם הוא מעט גבוה, מספק לכם מערך הגנה כולל לעסק, וטיפול ראוי למחשבים ולמידע העסקי שבתוכם. שווה!


הוספת מאמר